Niemand kent de schrijvers van de Bijbel en er zijn toch genoeg mensen die hen bij voorbaat niet geloven.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kent hem niet, maar gelooft hem bij voorbaat niet. Lijkt me onprettig leven, maar ga je gang.
Jij mag het bijzonder vinden, ik vind het totaal niet bijzonder.quote:Het is bijzonder in de context:
- iemand die opgegroeid is met internet
- iemand die 5 uur per dag op internet surfde
- iemand die studeert, een eigen bedrijf heeft, verhuist, reist, etc.
- iemand die zich niet afsluit voor de maatschappij, maar juist er (nog meer) actief aan deelneemt
Het is sowieso makkelijk, het vereist een kleine aanpassing en je bent er zo aan gewend. Het is totaal geen opgave, doe niet zo dom.quote:In een hutje op de hei gaan zitten en geen GSM of internet hebben is makkelijk. Als je 65 bent en niet anders gekend hebt, ook.
Als jongere volledig in het leven staan, zonder GSM of internet (waar mensen erop rekenden dat je het WEL had), is een heel andere opgave.
Ik heb tot mijn 22ste zonder internet gedaan en nog langer zonder mobiel.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
Student Bram van Montfoort (26) leefde in 2012 zonder internet en mobiele telefoon. Deze week verschijnt zijn boek Een jaar offline. Dit meldt het AD.
Het klonk als een ludiek experiment - een jaar zonder internet en mobiele telefoon - maar Bram van Montfoort zette meer op het spel dan hem lief was. Hij merkte dat hij doorschoot in zijn ouderwetse manier van leven. 'Ik vond het op een gegeven moment erg fijn om niet altijd bereikbaar te zijn. Vrienden en mijn vriendin werden boos op me, ze vonden me een extremist geworden. Ze zeiden: 'Je luistert soms dagen je antwoordapparaat niet af, terwijl wij jou willen bereiken. En als jij ons wilt spreken, kan dat meteen omdat wij altijd bereikbaar zijn.' Toen besefte ik dat je je niet helemaal van de samenleving kunt afkeren.'
Toch vreemd dat dit als uniek wordt ervaren.
De Bijbel (NT) is in 300 na Christus geschreven, het is niet dat ik ze niet geloof; ze waren er alleen niet bij tijdens de gebeurtenissen in het oude Judea.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niemand kent de schrijvers van de Bijbel en er zijn toch genoeg mensen die hen bij voorbaat niet geloven.
Prima.quote:Jij mag het bijzonder vinden, ik vind het totaal niet bijzonder.
Dan bij deze de uitnodiging het zelf eens een maand te proberen. Als het geen opgave is, kun je het dus zo.quote:Het is sowieso makkelijk, het vereist een kleine aanpassing en je bent er zo aan gewend. Het is totaal geen opgave, doe niet zo dom.
Massaal verdwalen zonder gps?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:29 schreef Maron het volgende:
Het gemak en de voordelen van internet, een mobiele telefoon, of smartphone, Facebook, mobiel bankieren, en de rest..heb ik leren waarderen, maar het heeft lang geduurd voordat ik het kon accepteren als een 'normaal' iets..
Ik was in het begin bang om er afhankelijk van te worden, dus wilde ik er niet aan..
Als je met de tijd mee wilt gaan, dan zal je er vroeg of laat toch niet onderuit komen..
Het enige wat me tegenstaat is dat, als er b.v 10 mensen in de trein of bus zitten, en die normaliter een gesprekje met elkaar aanknopen, nu alle 10 met met het mobieltje in hun hand, bezig zijn met contacten op afstand..op elke plaats en in iedere situatie is dat hetzelfde...
Maar wat als er een of meerdere satellieten uitvallen, door welke reden dan ook...wat doen we dan..?
Dat zal me aan m'n reet roesten. Maar het feit dat ik in de kroeg zit met vrienden of bij hen thuis en dan die klotetelefoon tevoorschijn moet komen, daar snap ik niets van.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:29 schreef Maron het volgende:
Het enige wat me tegenstaat is dat, als er b.v 10 mensen in de trein of bus zitten, en die normaliter een gesprekje met elkaar aanknopen, nu alle 10 met met het mobieltje in hun hand, bezig zijn met contacten op afstand..op elke plaats en in iedere situatie is dat hetzelfde...
Wat ik bedoel is, als iemand iets onzinnigs of onwaarschijnlijks beweerd dat niet te controleren is, dan hoef je de persoon niet eens te kennen om hem bij voorbaat niet te geloven. Misschien ben jij het type dat mensen blind vertrouwt, ik niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Bijbel (NT) is in 300 na Christus geschreven, het is niet dat ik ze niet geloof; ze waren er alleen niet bij tijdens de gebeurtenissen in het oude Judea.
[..]
Prima.
[..]
Dan bij deze de uitnodiging het zelf eens een maand te proberen. Als het geen opgave is, kun je het dus zo.
Ik ben niet het type dat mensen blind vertrouwt. De auteur van dit boek vertrouw ik echter met mijn leven.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is, als iemand iets onzinnigs of onwaarschijnlijks beweerd dat niet te controleren is, dan hoef je de persoon niet eens te kennen om hem bij voorbaat niet te geloven. Misschien ben jij het type dat mensen blind vertrouwt, ik niet.
Ah, je moet ontslag nemen, valt dat onder "het is niet bijzonder, het kan makkelijk, slechts een kleine aanpassing"?quote:Als ik het een maand wil volhouden, dan moet ik dus ontslag nemen, dat vind ik het niet waard want de banen liggen niet voor het oprapen momenteel en mijn rekeningen moeten gewoon betaald worden.
Misschien omdat je hem in het echt kent of een bepaald percentage van zijn winst vangt als je hier voor hem komt lobbyen/reclame maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben niet het type dat mensen blind vertrouwt. De auteur van dit boek vertrouw ik echter met mijn leven.
Nee nogal wiedes, hij was eigen baas met zijn eigen bedrijf. Je bent trouwens niet dom, maar gewoon gekleurd bezig en niet objectief. Je bent duidelijk erg bevooroordeeld en steekt je hand voor de auteur in het vuur. Hier steekt veel meer achter, wellicht een goede vriend van je of familielid.quote:Ah, je moet ontslag nemen, valt dat onder "het is niet bijzonder, het kan makkelijk, slechts een kleine aanpassing"?
De auteur nam geen ontslag, integendeel.
Jup.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien omdat je hem in het echt kent
Hoe kom je daar toch bij? Je bent dus weer wantrouwend aangelegd. Ik heb een prima baan, heb echt geen geld van een boek nodig.quote:of een bepaald percentage van zijn winst vangt als je hier voor hem komt lobbyen/reclame maken.
Is iemand die je niet kent direct wantrouwen wel objectief dan?quote:Nee nogal wiedes, hij was eigen baas met zijn eigen bedrijf. Je bent trouwens niet dom, maar gewoon gekleurd bezig en niet objectief. Je bent duidelijk erg bevooroordeeld en steekt je hand voor de auteur in het vuur. Hier steekt veel meer achter, wellicht een goede vriend van je of familielid.
Dit zegt genoeg, sorry dat ik dat niet eerder door had. Dan hadden we een hoop tijd bespaardquote:
Waarom "zegt dat genoeg"?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg, sorry dat ik dat niet eerder door had. Dan hadden we een hoop tijd bespaard
"Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend"quote:
Ik adviseer niets?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Wij van Wc-eend adviseren... Wc-eend"
Het zegt dat je bent niet objectief bent en dus bevooroordeeld.
Nee je adviseert niets, snap je de boodschap wel of?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik adviseer niets?
Ik vraag me af waar jouw wantrouwen toch vandaan komt. Hoop dat het in je dagelijks leven niet zo ernstig is.
Alles en iedereen gaat er van uit dat je een computer en/of internet hebt..quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Massaal verdwalen zonder gps?
Ik ben regelmatig niet bereikbaar. Sleep echt niet overal mijn mobiel mee naartoe.
Ik vind het zeer storend dat jongere mensen verwachten dat iedereen, altijd bereikbaar is.
Stromannenconclusie. Ik ben erg kritisch, net zo goed tegen hem. Heb je enig idee hoe frustrerend het is, in een land waar een afspraak om 16:00 makkelijk 17:15 kan worden, te reizen en samenleven met iemand die onbereikbaar is en de taal nauwelijks spreekt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee je adviseert niets, snap je de boodschap wel of?
Ik wil er mee aangeven dat je ''aan zijn kant'' staat omdat je hem in het echt kent. Je bent dus totaal kritisch.
Dat heb ik zelfs gedaan, toen ik in Brazilië was vijf jaar terug had ik nog niet eens een mobiel. Jeetje, vind je dat al frustrerend en moeilijk? Een vriend van me was een half jaar terug in India, mobiel was na een paar dagen kapot, heeft vier weken zonder gereisd. Groepsactiviteiten moesten ook gedaan worden zonder mobiel, dus hij was ook onbereikbaar. Kan prima. Ik zal hem adviseren ook een boek te schrijvenquote:Op dinsdag 24 september 2013 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stromannenconclusie. Ik ben erg kritisch, net zo goed tegen hem. Heb je enig idee hoe frustrerend het is, in een land waar een afspraak om 16:00 makkelijk 17:15 kan worden, te reizen en samenleven met iemand die onbereikbaar is en de taal nauwelijks spreekt?
Dat is een optie, in mij ogen minder waarschijnlijk.quote:Er is niet "zijn kant" en "een andere kant". Hij beschrijft ervaringen, daar is geen "andere kant" aan.
Een wingman? Ik zit al 5,5 jaar op FOK!, kende hem toen al een jaar of 6. Echt, waar je al die negativistische, veroordelende, wantrouwende kritiek toch vandaan haalt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs gedaan, toen ik in Brazilië was vijf jaar terug had ik nog niet eens een mobiel. Jeetje, vind je dat al frustrerend en moeilijk? Een vriend van me was een half jaar terug in India, mobiel was na een paar dagen kapot, heeft vier weken zonder gereisd. Groepsactiviteiten moesten ook gedaan worden zonder mobiel, dus hij was ook onbereikbaar. Kan prima. Ik zal hem adviseren ook een boek te schrijven
[..]
Dat is een optie, in mij ogen minder waarschijnlijk.
Een andere optie is dat hij gewoon wat bij elkaar verzint, dat hij dagen, weken, maanden zonder internet/telefoon heeft geleefd, terwijl hij gewoon wel internet/telefoon heeft gebruikt en dus die ervaringen helemaal niet heeft...kunnen we toch niet controleren.
Vervolgens schrijft hij een boekje, regelt even een paar wingmen die op een forum gaan verkondigen dat het allemaal echt waar is, echt is gebeurd en zeer zwaar was en zeer moeilijk, zodat we nog meer bewondering krijgen voor onze ''held'' die iets alledaags heeft gepresteerd wat noch uniek, noch bijzonder is en niet echt gebeurd.
Ik ken de schrijver niet, ik ken jou ook niet, de waarschijnlijkheid van beide opties is me om het even. Iedereen mag geloven wat hij wil toch?
Ik zeg dat niet, ik zeg niet dat je een wingman bent, ik schets een scenario en zeg dat zo een optie voor de buitenwereld niet uitgesloten kan worden. Voor mij zijn beide opties even waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een wingman? Ik zit al 5,5 jaar op FOK!, kende hem toen al een jaar of 6. Echt, waar je al die negativistische, veroordelende, wantrouwende kritiek toch vandaan haalt?
"het is niet echt gebeurd". En dan noem jij mij niet objectief?
Idd daar word ik ook schijtziek van. Ook dat afspraken regelen via facebook of de whatsapp. Gewoon communiceren lukt de meeste al niet meer. Effe bellen of langs komen. Vooruitgang noemt men dat..nee het is de desintegratie van de menselijke soort. Sociale media laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zal me aan m'n reet roesten. Maar het feit dat ik in de kroeg zit met vrienden of bij hen thuis en dan die klotetelefoon tevoorschijn moet komen, daar snap ik niets van.
Da's wat ik ook bedoel..en het ergste is nog dat die jonge "smart-asses" doen en denken alsof ze het zelf allemaal hebben uitgevonden..quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:31 schreef jasparon het volgende:
[..]
Idd daar word ik ook schijtziek van. Ook dat afspraken regelen via facebook of de whatsapp. Gewoon communiceren lukt de meeste al niet meer. Effe bellen of langs komen. Vooruitgang noemt men dat..nee het is de desintegratie van de menselijke soort. Sociale media laat me niet lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |