abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:24:24 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131519052
quote:
Dat merkte hij aan de media-aandacht. Hij kreeg verzoeken van het NOS Journaal, De wereld draait door en nog meer programma's om over zijn experiment te praten.
Dit is toch best bizar eigenlijk, ben blij dat ik nooit heb getoeterd over hoe ik leef :')
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_131521323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:52 schreef rhubarbje het volgende:
Je vrienden kunnen toch prima contact met je houden zonder internet :?
Genoeg van mijn vrienden hebben geen facebook en/of geen smartfoon

wel een mobiel, dat dan weer wel
maar daar is prima omheen te werken
Jup, belafspraken, het tijdsverschil van 6 (winter) of 7 uur (zomer) in ogenschouw nemend.

En brieven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131521614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:48 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als het je niets oplevert...
ze spreekt nog steeds gewoon met mensen af, heeft een leuk leven, gaat er op uit etc
ze krijgt het zichzelf niet aangeleerd

We hebben haar wel eens een mobieltje gegeven maar ze snapt gewoon niet hoe het werkt en heeft geen zin om het te leren, dus dat ding is meteen in een la gegaan en er nooit meer uitgekomen

Mensen weten ook gewoon dat ze niet online is of mobiel te bereiken
Daar zijn ze snel genoeg aan gewent hoor

en als ik de OP goed begrijp krijgt hij ruzie vanwege 'niet sociaal gedrag': afspraken niet na komen, mensen laten staan, zijn berichten niet afluisteren/niet reageren
Dat is bij mijn schoonmoeder ook niet zo. Als ze een afspraak niet na komt of ze is te laat komt dat door iets wat er gebeurd is, niet omdat ze gewoon dacht 'ach laat ze maar wachten'
Hoe doet ze haar belastingen?
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:45:59 #129
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_131521769
Niets vreemds aan. Heb weleens een half jaar zonder net en foon gezeten.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_131522305
Niets bijzonders aan natuurlijk. Bovendien is het totaal niet te bewijzen dat hij een jaar offline is geweest. Als je daarover een boek uitbrengt... :')
Elke gemiddelde student maakt wel iets specialers mee, kunnen ze allemaal een boek gaan schrijven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_131522444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:00 schreef Shreyas het volgende:
Niets bijzonders aan natuurlijk. Bovendien is het totaal niet te bewijzen dat hij een jaar offline is geweest.
Mensen vertrouwen is jou vreemd? :o

quote:
Als je daarover een boek uitbrengt... :')
Elke gemiddelde student maakt wel iets specialers mee, kunnen ze allemaal een boek gaan schrijven.
Ga je gang. Probeer wel een uitgever te vinden ervoor.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131522498
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mensen vertrouwen is jou vreemd? :o
In dit geval wel ja

quote:
Ga je gang. Probeer wel een uitgever te vinden ervoor.
Ik ben geen student meer, niet mediageil en probeer niet op te scheppen over iets wat totaal niet bijzonder is.
pi_131522549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:04 schreef Shreyas het volgende:

[..]

In dit geval wel ja
Oh, wat geeft je die aanleiding?

quote:
Ik ben geen student meer, niet mediageil en probeer niet op te scheppen over iets wat totaal niet bijzonder is.
Als je geen student meer ben, kan je geen boek schrijven? Mediageil is de auteur per se niet en opscheppen maak jij ervan.

Het is overigens wel bijzonder. Hoelang was jouw langste tijd in de afgelopen 10 jaar zonder mobiele telefoon EN internetgebruik?

pi_131522708
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, wat geeft je die aanleiding?

[..]

Als je geen student meer ben, kan je geen boek schrijven? Mediageil is de auteur per se niet en opscheppen maak jij ervan.

Het is overigens wel bijzonder. Hoelang was jouw langste tijd in de afgelopen 10 jaar zonder mobiele telefoon EN internetgebruik?
Het is makkelijk gezegd dat je een jaar zonder internet/mobiel kan omdat het simpelweg niet te controleren is. Net zo makkelijk als een gemiddelde Fok!ker zou zeggen: Ik ben een jaar niet mijn zolderkamer af geweest...ja laat ik er een boek over schrijven. Ik bedoel, wellicht is het gelul, maar niemand kan het toch bewijzen. Zo iemand vertrouw je toch ook niet? Ik niet in ieder geval.

Ik heb een baan in de IT, dus ik kan niet anders, of ik moet ontslag nemen. Beetje dom om dat te doen in deze tijd. Maar als ik andere baan had, zou ik het prima kunnen.
pi_131522768
Gewoon een pipo deze jongen.

Vindt dat zijn eigen 'internetverslaving' ongeveer te vergelijken is met crack of heroine.
En voor het gemak vindt ie daarom dat iedereen maar fout bezig is.
pi_131522796
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe doet ze haar belastingen?
volgens mij is dat uitbesteed
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131522799
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het is makkelijk gezegd dat je een jaar zonder internet/mobiel kan omdat het simpelweg niet te controleren is. Net zo makkelijk als een gemiddelde Fok!ker zou zeggen: Ik ben een jaar niet mijn zolderkamer af geweest...ja laat ik er een boek over schrijven. Ik bedoel, wellicht is het gelul, maar niemand kan het toch bewijzen. Zo iemand vertrouw je toch ook niet? Ik niet in ieder geval.
Het is -als je echt zo wantrouwend bent- wel te controleren. En ik kan je vertellen dat hij zijn zaak uiterst serieus nam.

quote:
Ik heb een baan in de IT, dus ik kan niet anders, of ik moet ontslag nemen. Beetje dom om dat te doen in deze tijd. Maar als ik andere baan had, zou ik het prima kunnen.
De auteur werkte naast het project, studeerde, verhuisde, etc. etc. Hij heeft een bedrijfje dat vooral online diensten aanbiedt. Ja, het was een uitdaging, en precies daarover gaat het boek.

pi_131522815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:10 schreef Specularium het volgende:

En voor het gemak vindt ie daarom dat iedereen maar fout bezig is.
Hoe kom je dááár nu weer bij? :')

pi_131522854
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je dááár nu weer bij? :')
Zat ie gisteren te vertellen.
pi_131522900
Ik zou het heerlijk vinden, maar uiteraard heb ik 1000 excuses om het niet te kunnen doen. Mens is altijd op zoek naar de maar.

Toch is het lastig als IT'er om geen internet te hebben, en met een eigen bedrijf is het ook not done om niet bereikbaar te zijn mobiel.
:'(
pi_131522936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zat ie gisteren te vertellen.
Volgens mij heb je errrug slecht geluisterd. Waar had hij een mening over hoe "iedereen maar fout bezig is"?

pi_131522960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Tha_Duck het volgende:
... en met een eigen bedrijf is het ook not done om niet bereikbaar te zijn mobiel.
:'(
Not done wellicht, toch deed ie het.

pi_131522969
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is -als je echt zo wantrouwend bent- wel te controleren. En ik kan je vertellen dat hij zijn zaak uiterst serieus nam.

[..]

De auteur werkte naast het project, studeerde, verhuisde, etc. etc. Hij heeft een bedrijfje dat vooral online diensten aanbiedt. Ja, het was een uitdaging, en precies daarover gaat het boek.
Nog grotere kans dat het gelul. Het hele boek is gewoon fictie, nou ik hoop dat hij er veel van verkoopt. Hoe dan ook geen prestatie, niets bijzonders aan. En jij kan me vertellen dat hij zijn zaak uiterst serieus nam? Ben jij misschien die gast in kwestie ofzo? :D
pi_131523007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nog grotere kans dat het gelul.
Waarom ben jij zo wantrouwend naar mensen? Mensen die je helemaal niet kent?

quote:
Het hele boek is gewoon fictie, nou ik hoop dat hij er veel van verkoopt. Hoe dan ook geen prestatie, niets bijzonders aan. En jij kan me vertellen dat hij zijn zaak uiterst serieus nam? Ben jij misschien die gast in kwestie ofzo? :D
Ik ben hem niet nee.

pi_131523097
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Not done wellicht, toch deed ie het.
Ik zou failliet gaan, heb een hosting bedrijf en gebruik de mobiel voor signalisatie van storingen bijvoorbeeld. Zonder dat zou de boel een dag plat kinnen liggen. Dan heb ik na 3 keer geen klanten meer en vreet ik droog brood. En dan heb ik het nog niet over het niet kunnen beheren van de systemen zonder internet.
pi_131523126
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij heb je errrug slecht geluisterd. Waar had hij een mening over hoe "iedereen maar fout bezig is"?
Hij veralgemeniseerde het, dat mensen niet meer luisteren of aandacht hebben.
pi_131523205
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:15 schreef El_Matador het volgende:

Waarom ben jij zo wantrouwend naar mensen? Mensen die je helemaal niet kent?
Nogmaals, niet naar ''mensen'' in het algemeen. Maar naar deze persoon wel. Dit is namelijk niet te controleren en nogmaals zó makkelijk gezegd. Je kan zoveel dingen verzinnen die je doet of laat zonder het te checken. Ik leef een jaar zonder stroom, zonder gas, zonder vervoermiddel, vul maar in....slaat nergens op.
En nee het is niet bijzonder. Er zijn gereformeerde gezinnen die geen televisie, computer of mobiele telefoon hebben. En genoeg 65+ mensen die ook geen internet of mobiel hebben en niet eens weten hoe het werkt. Ik ken er zelfs een paar.
pi_131523312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij veralgemeniseerde het, dat mensen niet meer luisteren of aandacht hebben.
Dat is al iets heel anders.

De situaties waar je met iemand in gesprek bent en opeens gaat de smartphone weer aan en luistert diegene niet meer, zijn je onbekend?

pi_131523407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:20 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nogmaals, niet naar ''mensen'' in het algemeen. Maar naar deze persoon wel. Dit is namelijk niet te controleren en nogmaals zó makkelijk gezegd. Je kan zoveel dingen verzinnen die je doet of laat zonder het te checken. Ik leef een jaar zonder stroom, zonder gas, zonder vervoermiddel, vul maar in....slaat nergens op.
Je kent hem niet, maar gelooft hem bij voorbaat niet. Lijkt me onprettig leven, maar ga je gang.

quote:
En nee het is niet bijzonder. Er zijn gereformeerde gezinnen die geen televisie, computer of mobiele telefoon hebben. En genoeg 65+ mensen die ook geen internet of mobiel hebben en niet eens weten hoe het werkt. Ik ken er zelfs een paar.
Het is bijzonder in de context:
- iemand die opgegroeid is met internet
- iemand die 5 uur per dag op internet surfde
- iemand die studeert, een eigen bedrijf heeft, verhuist, reist, etc.
- iemand die zich niet afsluit voor de maatschappij, maar juist er (nog meer) actief aan deelneemt

In een hutje op de hei gaan zitten en geen GSM of internet hebben is makkelijk. Als je 65 bent en niet anders gekend hebt, ook.

Als jongere volledig in het leven staan, zonder GSM of internet (waar mensen erop rekenden dat je het WEL had), is een heel andere opgave.

pi_131523553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Dat is dan weer jammer. Hij komt dus alleen afspraken na ivm de sociale controle, en niet omdat het netjes is en het een afspraak is. Wat een eikel om anderen zomaar te laten wachten, omdat hij kennelijk belangrijker is.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')