De verplichte ESTA-aanvraag bestaat al wel wat langer dan twee jaar. Dus op de een of andere manier moet het toch een keer gebeurd zijn. Tenzij je via het reisbureau geboekt hebt en zij het voor je gedaan hebben.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mensen zullen dan bewuster omgaan met afspraken gok ik
Bankzaken kunnen ook nog prima offline, bij mij op school hoef je niet in te schrijven voor tentamens
En ik ben 2 jaar geleden nog naar de VS gevlogen zonder dat te doen
maar misschien hebben ze dat veranderd
Hoevaak worden afspraken, die achteraf niet zo vast bleken, niet in het laatste kwartier afgezegd?quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ik het voor mijn werk nodig heb en het privé ook 'leuk' is? Ik zie dus niet in waarom ik het uit zou moeten proberen, de problemen waar je tegen aan loopt zie ik zelf namelijk ook wel.
Het enige wat ik zeg is dat deze persoon het wel erg overdrijft met dat je afspraken niet meer nakomt, dat je geen sociale controle meer hebt, etc. Die problemen komen niet door het ontbreken van internet of een mobiel, maar door hoe sociaal je ingesteld bent. Ik kom mijn afspraken gewoon na, of ze nu digitaal (werk meestal) of mondeling (privé vaak) gemaakt zijn. Iemand hoeft me niet te mailen of bellen om me aan zulke dingen te herinneren. De persoon uit de OP overdrijft deze zaken gewoon óf heeft gewoon een verkeerde/andere instelling.
ik vind afspraken niet nakomen geen flexibiliteitquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoevaak worden afspraken, die achteraf niet zo vast bleken, niet in het laatste kwartier afgezegd?
Die jongen is journalist, studeert en heeft een actief sociaal leven. Al die afspraken staan ineens (dat was vroeger ook zo), gewoon vast.
Je raakt een heel stuk flexibiliteit kwijt, en je sociale omgeving nog meer.
Colombia zou niks voor jou zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind afspraken niet nakomen geen flexibiliteit
maar goed, ik erger me er ook kapot aan als iemand een kwartier voor een afspraak zou bedenken dat het toch niet uit komt
of dat ze te laat komen omdat ze nog even expeditie robinson af wilde kijken
met mij is een afspraak een afspraak
te laat komen kan, als je band lek is of zo. Niet omdat je gewoon te laat weg bent gegaan
Vind ik ook. Afspraak is bij mij afspraak. Te laat komen erger ik me al aan, op het laatste moment afzeggen om een lullig iets is gewoon not done. Als er echt iets dringends is (ongeluk, familie-omstandigheden) dan zijn er vaak ook andere mogelijkheden voor contact op te nemen (gewone telefoon) en anders hoor je het achteraf wel, maar dat is in misschien 1 op de 1000 gevallen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind afspraken niet nakomen geen flexibiliteit
maar goed, ik erger me er ook kapot aan als iemand een kwartier voor een afspraak zou bedenken dat het toch niet uit komt
of dat ze te laat komen omdat ze nog even expeditie robinson af wilde kijken
met mij is een afspraak een afspraak
te laat komen kan, als je band lek is of zo. Niet omdat je gewoon te laat weg bent gegaan
En Zwitserland zou niks voor jou zijn. Totaal niet boeiend, want daar gaat het niet om hier.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Colombia zou niks voor jou zijn.
Dit dus. Vreselijk lijkt me dat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:54 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik gebruik mijn mobiel ook haast nooit en heb um vaker niet bij me dan wel. Ik vind het alleen handig als ik op reis ga om even naar thuisfront te bellen. Vrienden van me klagen er wel eens over maar ik wil juist niet overal en altijd voor jan en alleman bereikbaar zijn.
Je kan er ook gewoon voor kiezen niet op te nemen. Heb mijn telefoon bijna altijd bij me, maar soms neem ik gewoon niet op, en vaak neem ik bepaalde mensen niet op. Je legt te keuze bij jezelf op die manier ipv bij het wel of niet hebben van een stukje techniek.quote:
Toch geeft het rust als je de optie gewoon niet hebtquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon voor kiezen niet op te nemen. Heb mijn telefoon bijna altijd bij me, maar soms neem ik gewoon niet op, en vaak neem ik bepaalde mensen niet op. Je legt te keuze bij jezelf op die manier ipv bij het wel of niet hebben van een stukje techniek.
wie weet is hij vorig jaar begonnenquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:55 schreef Veldkamp het volgende:
Met 26 jaar nog steeds student aan een HBO voor journalistiek? Schiet een beetje op.
Kan ook wel. Toch zou ik als 26-jarige maar eens gaan werken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wie weet is hij vorig jaar begonnen
Totaal geen last van.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Toch geeft het rust als je de optie gewoon niet hebt
ik zet vaak bewust mijn laptop niet aan bijvoorbeeld
anders ga je toch maar fokken en blijf je weer hangen
beetje beperkt en beetje lullig om dan van die kortzichtige posts te doen hequote:Op dinsdag 24 september 2013 11:01 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Kan ook wel. Toch zou ik als 26-jarige maar eens gaan werken.
Als je 26 jaar bent en een tweede Universitaire master afrondt is het logisch.
In de Verenigde Staten, België, Spanje en Verenigd Koninkrijk zijn ze dan al bezig met hun doctoraat (promoveren/PhD).
In Duitsland en Luxemburg zijn studenten ook door de vroegere dienstplicht en 19-jarige leeftijd van schoolverlating ook vaak wat ouders.
Maar slechts een journalistieke bachelor op een HBO op 26-jarige leeftijd nog? Ga dan in elk geval werken en studeer deeltijd.....
Goed dat is mijn indruk.
dat doet het reisburo gewoonquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dus. Je moet je aanmelden, minstens 72 uur voor vertrek. Alleen via internet.
Ik zou graag geen smartphone, mobiele telefoon, geen auto enz. hebben. Scheelt me dan enorm veel geld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef MrBadGuy het volgende:
20 jaar geleden was het ook zeer onhandig (en met sommige banen zelfs onmogelijk) als je geen gewone telefoon had en er geen gebruik van kon maken, maar er waren toen ook nog gewoon mensen zonder telefoon. Voor veel mensen (en met sommige banen) is het ook onmogelijk om zonder auto te zitten, maar er zijn ook genoeg mensen die er niet een hebben.
Het hangt gewoon enorm van je baan/studie, levensfase en instelling af of je deze zaken écht nodig hebt. Zonder mobiele telefoon zou ik prima kunnen, als ik geen gebruik meer mag maken van internet dan mag ik binnenkort wel een andere baan zoeken.
Ja maar dan word je er wel mee geconfronteerd dat dat ding gaat trillen en afgaat of dat er weer eens een voicemail wordt ingesproken van bel me terug wat ik juist niet wil en geen zin in heb. Ik vind het vaak lekker zo en wil juist niet overal mobiel zijn of achtervolgt worden door weet ik veel wie op mijn telefoon.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon voor kiezen niet op te nemen. Heb mijn telefoon bijna altijd bij me, maar soms neem ik gewoon niet op, en vaak neem ik bepaalde mensen niet op. Je legt te keuze bij jezelf op die manier ipv bij het wel of niet hebben van een stukje techniek.
Ik luister mijn voicemail bijna nooit af, ze bellen maar terug. Beller heeft mij blijkbaar nodig. Behalve bij werkmobiel, dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar dan word je er wel mee geconfronteerd dat dat ding gaat trillen en afgaat of dat er weer eens een voicemail wordt ingesproken van bel me terug wat ik juist niet wil en geen zin in heb. Ik vind het vaak lekker zo en wil juist niet overal mobiel zijn of achtervolgt worden door weet ik veel wie op mijn telefoon.
Hij wil gewoon geld hebben. Vandaar ook dat boek. Anders had hij wel een blog bijgehouden. Onee, dat kan niet zonder internet..quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:13 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom heeft hij 2500 euro nodig, dat zijn wel heel veel postzegels.
Nou dan kun je dat ding toch net zo goed thuis laten? Over het algemeen als mensen hun telefoon bij zich hebben checken ze toch once in a while hun telefoon hoor, misschien jij niet maar het gros wel. Het lijkt tegenwoordig dwangmatisch gedrag als je om je heen kijkt, zie je mensen haast alleen maar met hun mobiel in de weer waar je ook gaat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik luister mijn voicemail bijna nooit af, ze bellen maar terug. Beller heeft mij blijkbaar nodig. Behalve bij werkmobiel, dat is een ander verhaal.
En ik word dan ook niet achtvolgd omdat ik zelf bepaal of ik op mijn telefoon kijk, of hij nou trilt of niet (beltoon staat altijd uit).
Ja precies, is wel 200/maand. En met het geld wat je bespaart op internet en telefoon erbij kun je prima leven als student.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij wil gewoon geld hebben. Vandaar ook dat boek. Anders had hij wel een blog bijgehouden. Onee, dat kan niet zonder internet..
Wat is daar vreemd aan. Wanneer 50 jaar geleden iemand ging leven als 100 jaar geleden zou dit op dat moment ook als uniek worden gezien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
Toch vreemd dat dit als uniek wordt ervaren.
Tuurlijk kijk ik wel eens op mijn telefoon, omdat ik dat wil. Ik heb mijn telefoon vooral bij mij voor als ik iemand wil bellen/contacten of iets op internet wil opzoeken. Dat is iets anders dan altijd bereikbaar zijn. Dat heeft niets te maken met het meenemen van de telefoon, maar met wel of niet opnemen/reageren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou dan kun je dat ding toch net zo goed thuis laten? Over het algemeen als mensen hun telefoon bij zich hebben checken ze toch once in a while hun telefoon hoor, misschien jij niet maar het gros wel. Het lijkt tegenwoordig dwangmatisch gedrag als je om je heen kijkt, zie je mensen haast alleen maar met hun mobiel in de weer waar je ook gaat.
Wat een klootzak.quote:'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |