abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2013 @ 12:34:00 #301
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_134681462
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, als iemand, zeg, een prachtige reis naar Kreta heeft ervaren neem ik dat zo aan hoor. Geen bewijs nodig.

En eerlijk gezegd... als iemand 'zoiets als een BDE' ervaart dan neem ik dat ook nog wel aan. Het is de uitleg die mensen eraan geven waar het voor mij ongeloofwaardig wordt.

Het is een typisch menselijke eigenschap: als mensen iets waarnemen of ervaren, dan geven ze daar altijd een uitleg aan. Niet zozeer voor hun omgeving, maar vooral voor henzelf. En daar is de valkuil: dat doen mensen consequent, *ongeacht* of ze ook maar enig idee hebben wat ze hebben waargenomen of ervaren.
Dat doe je bij alles in het dagelijks leven het is echt onzin dat dat niet meer kan bij zaken die nog niet wetenschappelijk zijn bewezen . Genoeg informatie om verder te komen of van te leren .
quote:
Zelfs als ze duidelijk geen idee hebben wat het was, en ook weten dat ze geen idee hebben, dan geven ze er toch een uitleg aan. En dat is dus precies waar het misgaat. Bij BDE ervaringen, bij UFO sightings, bij geestverschijningen, enz enz.
Zo vaag is het nou ook weer niet , als je een doorzichtig mens ziet is dat een geestverschijning , je hebt echt niemand nodig die jouw toestemming geeft om een naam te geven aan een waarneming die je herkent van een beschrijving of van andere ervaringen .
quote:
"Maar wat denk jij dan dat het is geweest?" is een reactie die je dan zonder uitzondering hoort. En dan zeg ik: "nee... ook als ik je geen alternatieve verklaring kan bieden betekent dat nog niet dat jouw uitleg klopt".
lekker makkelijk om te zeggen voor iemand die zelf de ervaring niet heeft gehad , die heeft geen gevoel erbij , geen herinnering , geen gevolgen en kan wel al zijn ervaringen zelf duiden .
quote:
Mensen denken maar al te graag dat ze hun eigen geest beter begrijpen dan wie dan ook. En niets is minder waar.
Ik ken mijn eigen ervaringen en geest toch het beste , dan kan je zelfreflectie en zelfkennis wel weggooien want je kan jezelf toch nooit begrijpen . Je bent je eigen expert , iemand kan je hulp bieden als je er zelf niet uitkomt of vastloopt maar wat jij zegt klinkt te afhankelijk , dat is vast niet je eigen ervaring in je eigen leven waar je gewoon zelfstandig functioneerd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')