WOW!quote:Op maandag 11 november 2013 23:04 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend weer een taart gemaakt voor een collega. Dochter wilde graag weer een zandkasteeltaart net als vorig jaar. Ondanks hetzelfde thema toch een hele ander taart dit jaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was die van vorig jaar
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:42 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
WOW!
Die laatste, is dat allemaal koekkruim? Geweldig gemaakt zeg
quote:Op dinsdag 12 november 2013 06:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi, SV-tje!Daar zit veel werk in!
Dank jullie wel. Ongeveer anderhalve heb ik erover gedaan om de taart te maken. De meeste tijd is gaan zitten in het plaatje.quote:
pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:30 schreef Harajuku. het volgende:
Nou, ik ben ook overstag. KitKat-M&M-taart gemaakt
quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:45 schreef Harajuku. het volgende:
Oh fuck, is dit het verkeerde topicIk zocht het baktopic, decoreren kan ik niet
Cupcake staat er los in, maar ik vind het er wel heel mooi uitzien zoquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het zo omslachtig om het in een kopje te doen.
In de buurt van Tilburgquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:42 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb deze zomer al gepost dat ik de basis patisserie cursus bij Robert van Beckhoven heb gevolgd. Dit weekend volgt de eerste les van de gevorderde cursus. Maar sinds gisteren is ook mijn filmpje over onder andere deze cursus online. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:
http://www.changingdiabet(...)betes-taarten-bakken
@Tink89 Dan woon je waarschijnlijk ook niet heel ver bij mij vandaag als je bij Lonnes geweest ben. Ik wil daar ook nog steeds een keer heen voor koekjes, maar het komt er niet van helaas.
Ik kan hem niet aanpassen, maar ze zijn weg.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:36 schreef As1981 het volgende:
Ik breek even in. Normaal ben ik alleen in oud te vinden.
Ik heb acht nieuwe zakken smeltchocolade vanwilton en 3 aangebroken zakken liggen.
Deze zijn net over de datum (6-2013/9-2013) maar m.i. nog prima te gebruiken.
Aangezien ik het zelf niet op korte termijn ga gebruiken wil ik er iemand anders blij mee maken.
Ze mogen tegen verzendkosten (pakket) weg of ophalen in ridderkerk.
Bij interesse graag dm/pm.
Rechthoekig is wel wat moeilijk dan rond omdat je bij de hoeken extra fondant/marsepein over hebt die je strak naar beneden moet afwerken.quote:Op zondag 1 december 2013 11:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In de buurt van Tilburg
Ik ga vanmiddag de geleerde technieken in praktijk brengen: Kersttaartvoorbereidingen. Ga flink wat bloemen en blaadjes maken en sterretjes en misschien wat vlindertjes om het af te maken. Heb er nu al zin in. Denk dat ik een rechthoekige kersttaart ga maken, maar vraag me wel af hoe moeilijk het is om die netjes met fondant te bekleden. Is dat moeilijker dan een rond taartje?
En Quarante-y tres botercreme, zou dat lekker zijn als vulling? En dan de andere laag iets minder zoets, appelkaneelslagroom ofzo?
Ik heb inmiddels al flink gefröbeld. Er liggen een heleboel roosjes in verschillende formaten met blaadjes en losse kleinere bloemetjes in geel, roze, groen en wit klaar voor het ene kersttaartje. Het andere taartje is ook voor kindjes en daarvoor liggen er sterretjes, een sneeuwpop, kerstboom, klokje enz. klaar in dezelfde kleurtjes. Ik maak voor bovenop een taart eigenlijk nooit versieringen van koek...quote:Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Rechthoekig is wel wat moeilijk dan rond omdat je bij de hoeken extra fondant/marsepein over hebt die je strak naar beneden moet afwerken.
Ga je de bloemen en blaadjes etc van koek maken of alleen fondant/marsepein?
Leuk filmpje!! Ik wil misschien ook een cursus bij hem doen.. eerst sparen..quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:42 schreef SV-tje het volgende:
Ik heb deze zomer al gepost dat ik de basis patisserie cursus bij Robert van Beckhoven heb gevolgd. Dit weekend volgt de eerste les van de gevorderde cursus. Maar sinds gisteren is ook mijn filmpje over onder andere deze cursus online. Voor diegene die nieuwsgierig zijn:
http://www.changingdiabet(...)betes-taarten-bakken
Dank je! Zeker doen, ik ben nu bezig met de gevorderden cursus, het is echt de moeite waard.quote:Op maandag 2 december 2013 21:30 schreef _Liek het volgende:
[..]
Leuk filmpje!! Ik wil misschien ook een cursus bij hem doen.. eerst sparen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |