De Nederlander Rob van Dijk, werkzaam op de Nederlandse ambassade in Nairobi, zat in een restaurant in het winkelcentrum te eten toen de aanvallers handgranaten naar binnen gooiden, vertelde hij aan AP. Vervolgens waren er veel schoten te horen en doken mensen geschrokken naar de grond, aldus Van Dijk.quote:"Het gaat mogelijk om een aanval door terroristen, dus we gaan zeer zorgvuldig te werk."
Ja, want wanneer je een islamtische wetgeving wilt invoeren zijn er voornamelijk politieke motieven en de religieuze zijn onderliggend. Dan kun je van elke extremistische islamtische groepering wel zeggen dat het vooral politieke motieven zijn die ze drijft, want ze willen alleen maar een eigen islamtische staat en het lieft één grote islamtische wereldstaat. De Kruistochten waren zeker ook politiek gemotiveerd? Christenen wilde een eigen christelijke staat daar bij Jerusalem.quote:Op zondag 22 september 2013 23:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je bent echt een heer in het voeren van discussies. Je zult echt wat aan je niveau moeten doen om mij de duimschroeven aan te draaien. Ik ga slapen. Groeten.
Het is EN politiek EN religieus..quote:Op maandag 23 september 2013 00:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, want wanneer je een islamtische wetgeving wilt invoeren zijn er voornamelijk politieke motieven en de religieuze zijn onderliggend. Dan kun je van elke extremistische islamtische groepering wel zeggen dat het vooral politieke motieven zijn die ze drijft, want ze willen alleen maar een eigen islamtische staat en het lieft één grote islamtische wereldstaat.
quote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef Alweerz het volgende:
Nog nieuws? Zonde van het topic, al jullie gezeik.
Tip: Google e.d. of nieuwssites. Ik zie geen nieuws, maar ik ken de obscure sites niet.quote:Op maandag 23 september 2013 00:01 schreef Specularium het volgende:
In deel 2 mag het wel iets minder op de man en meer over het nieuws.
Kijk mijn edit, dat snap ik, maar het religieuze aspect is niet het onderliggende aspect. Het politieke is onderliggend.quote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is EN politiek EN religieus..
En ook WIJ hebben talloze Christelijke staten geschapen/ingericht..
Was/is het christendom OOK. Zelfs in NL. NU.quote:Op maandag 23 september 2013 00:06 schreef Eindbaas_ het volgende:
Het is geen toeval dat in de meeste landen waar de Islam het heersend geloof is, dat de politieke regeringsvorm ook Islamitisch van aard is. De Islam is kortom een allesomvattende manier van leven, en je kan het niet meer van de politiek scheiden. Ongeacht wat voor goede bedoelingen sommige gelovigen hebben, of proberen goed te praten Het is meer een soort van indoctrinatie...helaas...
Het 1 is nodig voor het ander. Het is niet los te zien.quote:Op maandag 23 september 2013 00:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kijk mijn edit, dat snap ik, maar het religieuze aspect is niet het onderliggende aspect. Het politieke is onderliggend.
Ja , maar daar komt het altijd op neer. Religie is ook gewoon een machtsmiddel, is het altijd geweest.quote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Barbusse het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zondag 22 september 2013 23:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niet als het hoofddoel voor het oprichten van een eigen staat het verschil in religie is.
[quote]Dat is het niet. Hoe hard zij het ook roepen, dat is het niet. Het is niks meer dan het in handen willen hebben van de macht, en hoe deze macht te legitimeren. Dit is exact hetzelfde als dat Amerika een democratisch gekozen leider met hulp van de CIA liet vallen en een dictator als sjah instelde in Iran. Onder het mom van vrijheid. Dat had ook niks met het brengen van vrijheid en democratie te maken. Zoals ik al zei, Al-Shabaab staat tot Islam als dat DDR tot democratie staat.
Net als geld, (massa)vernietigingswapen, schoonheid en nog zo wat..quote:Op maandag 23 september 2013 00:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja , maar daar komt het altijd op neer. Religie is ook gewoon een machtsmiddel, is het altijd geweest.
quote:"Meeste gijzelaars Kenia bevrijd"
Keniaanse troepen hebben het grootste deel van het winkelcentrum waar gisteren een terreuraanval plaatsvond onder controle gekregen. Dat meldt een legerwoordvoerder van de Kenyan Defence Forces op Twitter.
De belegering van het winkelcentrum duurt al sinds gisterochtend. Volgens de woordvoerder zijn de meeste gijzelaars bevrijd. Daarbij werden geen aantallen genoemd. De actie zou snel afgerond kunnen worden.
Volgens correspondent Kees Broere leek het er eerder al op dat leger en politie zich voorbereidde op een bevrijdingsactie. Ze zouden daarbij geholpen worden door Amerikaanse en Israëlische eenheden.
Anders, met religie, om nu maar wel RK europa erbij te halen, is het heel makkelijk geweest voor één organisatie(de RKK) een heel continent in haar macht te krijgen en uiteindelijk ook financieel machtig te worden.quote:Op maandag 23 september 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Net als geld, (massa)vernietigingswapen, schoonheid en nog zo wat..
Dat is het niet. Hoe hard zij het ook roepen, dat is het niet. Het is niks meer dan het in handen willen hebben van de macht, en hoe deze macht te legitimeren. Dit is exact hetzelfde als dat Amerika een democratisch gekozen leider met hulp van de CIA liet vallen en een dictator als sjah instelde in Iran. Onder het mom van vrijheid. Dat had ook niks met het brengen van vrijheid en democratie te maken. Zoals ik al zei, Al-Shabaab staat tot Islam als dat DDR tot democratie staat.quote:.Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet als het hoofddoel voor het oprichten van een eigen staat het verschil in religie is.
Heel makkelijk? Nah.. De tijdsgeest zat mee.. Helaasquote:Op maandag 23 september 2013 00:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Anders, met religie, om nu maar wel RK europa erbij te halen, is het heel makkelijk geweest voor één organisatie(de RKK) een heel continent in haar macht te krijgen en uiteindelijk ook financieel machtig te worden.
Bron?quote:Op maandag 23 september 2013 00:16 schreef Aloulou het volgende:
Het probleem in Somalie is niet dat men problemen heeft met religie en staatsvorm, maar wel met het feit dat een extremistisch groepje naar geweld grijpt om macht af te dwingen. Daarnaast is de interpretatie van Shabaab wezensvreemd in Somalie, het is een interpretatie die door globalisering vanuit Saudie Arabie in Somalie is neergestreken. De waanzin om voetbal te verbieden, muziek en alle vormen daarvan tot aan ringtones toe, en om graven die al eeuwen in Somalie liggen te verwoesten met beschuldigingen van "afgoderij".
Helaas, dit soort groepen kunnen met geweld macht afdwingen in landen waar de staat totaal verdwenen is. Vandaar dat ze zich graag in Mali, Afghanistan en Somalie settlen. In andere landen waar de staat sterker is zoals Marokko, Algerije of Tunesie worden ze door de overheid met geweld verdreven. Vandaar dat ze als mieren bijeenkomen in landen in Afrika waar de staat geen macht meer heeft zodat zij met wapengekletter de macht over kunnen nemen en hun natte (extremistische) droom vervullen van een "religieuze staat".
Gelukkig is al-Shabaab erg verzwakt, onder andere door infighting.
Het nieuws bijgehouden hebben? Ben het ook vaak met hem oneens overigens..quote:
En jouw bron voor de onderstaande bewering is?quote:
quote:Op maandag 23 september 2013 00:06 schreef Eindbaas_ het volgende:
Het is geen toeval dat in de meeste landen waar de Islam het heersend geloof is, dat de politieke regeringsvorm ook Islamitisch van aard is.
Ook een zeer terechte vraag. Hoewel het wel klopt denk ik..quote:Op maandag 23 september 2013 00:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En jouw bron voor de onderstaande bewering is?
[..]
quote:
Bron?quote:Op maandag 23 september 2013 00:16 schreef Aloulou het volgende:
Het probleem in Somalie is niet dat men problemen heeft met religie en staatsvorm, maar wel met het feit dat een extremistisch groepje naar geweld grijpt om macht af te dwingen. Daarnaast is de interpretatie van Shabaab wezensvreemd in Somalie, het is een interpretatie die door globalisering vanuit Saudie Arabie in Somalie is neergestreken. De waanzin om voetbal te verbieden, muziek en alle vormen daarvan tot aan ringtones toe, en om graven die al eeuwen in Somalie liggen te verwoesten met beschuldigingen van "afgoderij".
Helaas, dit soort groepen kunnen met geweld macht afdwingen in landen waar de staat totaal verdwenen is. Vandaar dat ze zich graag in Mali, Afghanistan en Somalie settlen. In andere landen waar de staat sterker is zoals Marokko, Algerije of Tunesie worden ze door de overheid met geweld verdreven. Vandaar dat ze als mieren bijeenkomen in landen in Afrika waar de staat geen macht meer heeft zodat zij met wapengekletter de macht over kunnen nemen en hun natte (extremistische) droom vervullen van een "religieuze staat".
Gelukkig is al-Shabaab erg verzwakt, onder andere door infighting.
Die conflicten spelen al decennia...quote:
Lees maar wikipedia over een tiental islamlanden en kijk dan vooral naar staatsinrichting. Veel leesplezierquote:Op maandag 23 september 2013 00:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En jouw bron voor de onderstaande bewering is?
[..]
Hoe praat je de extremistische groperingen dan goed die varen onder de Islamitische vlag? Die hebben geen macht of zoeken het ook niet, die zoeken een eigen sharia-staat gerund door geestelijken (niet per sé zichzelf) die alles dat ongelovig is, uitbant... EN dat doen ze door middel van dood en verderf...quote:Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dat is het niet. Hoe hard zij het ook roepen, dat is het niet. Het is niks meer dan het in handen willen hebben van de macht, en hoe deze macht te legitimeren. Dit is exact hetzelfde als dat Amerika een democratisch gekozen leider met hulp van de CIA liet vallen en een dictator als sjah instelde in Iran. Onder het mom van vrijheid. Dat had ook niks met het brengen van vrijheid en democratie te maken. Zoals ik al zei, Al-Shabaab staat tot Islam als dat DDR tot democratie staat.
Heb ik al gedaan natuurlijk. En ik zie TIENTALLEN lidstaten van de Organisatie van de Islamitische Samenwerking (OIS) waar sharia GEEN ENKELE rol speelt.quote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Lees maar wikipedia over een tiental islamlanden en kijk dan vooral naar staatsinrichting. Veel leesplezier
Als eerste, ik praat niks goed. Dus beter druk je jezelf wat beter uitquote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe praat je de extremistische groperingen dan goed die varen onder de Islamitische vlag? Die hebben geen macht of zoeken het ook niet, die zoeken een eigen sharia-staat gerund door geestelijken (niet per sé zichzelf) die alles dat ongelovig is, uitbant... EN dat doen ze door middel van dood en verderf...
Algemeen bekend, google ff 5 minuten en je leest het terug. Mogadishu in volledig in handen van de overheid alsmede een belangrijke havenplaats nu (Kismayo dacht ik). Daarnaast is er vooruitgang zichtbaar in Mogadishu en een enigzins normaal leven wat mensen hervatten.quote:
Welke 10 mag ik kiezen? Random?quote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Lees maar wikipedia over een tiental islamlanden en kijk dan vooral naar staatsinrichting. Veel leesplezier
JOUW quote misschienquote:Op maandag 23 september 2013 00:26 schreef Barbusse het volgende:
Oi, waarom is de quote zo fucked up?
Laat eens zien dan? Ik geef het namelijk een wat meer menselijk trekje; ze willen gewoon niet dood en ze willen de macht over hun organisatie behouden.quote:Op maandag 23 september 2013 00:28 schreef Eindbaas_ het volgende:
Omdat de Koran specifiek verbiedt Islamitische geestelijke/leidinggevenden het werk uit te voeren van de Jihadist.
* En ik heb de quote gefixt btw zat een extra /url tag in.
Omdat de Koran specifiek verbiedt Islamitische geestelijke/leidinggevenden het werk uit te voeren van de Jihadist.quote:Op maandag 23 september 2013 00:28 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Als eerste, ik praat niks goed. Dus beter druk je jezelf wat beter uit![]()
En ten tweede; ze zoeken geen macht? Een eigen staat zien te krijgen, dat is niet het verkrijgen van macht? Die islamitische vlag is precies dat, een vlag. Een futiele poging om voor jezelf te legitimeren waar je mee bezig bent. Waarom plegen de leiders van dergelijke organisaties zelf geen zelfmoordaanslagen? Doe eens een gok?
Saoedi Arabie, Iran, Afghanistan, Mali, Libie, Irak, Kuwait, Oman, Jemen, VAEquote:Op maandag 23 september 2013 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke 10 mag ik kiezen? Random?
Ja, mijn keyboard schijnt haar instellingen gewijzigd te hebbenquote:
control-shift?quote:Op maandag 23 september 2013 00:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, mijn keyboard schijnt haar instellingen gewijzigd te hebben
Tuurlijk niet, dan kun je aantonen dat hij ongelijk heeft.quote:
En dat is dus bij deze aangetoond door die vraag te stellenquote:Op maandag 23 september 2013 00:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dan kun je aantonen dat hij ongelijk heeft.
Aha, en op dit moment vallen moordende christenen massaal ONSCHULDIGE, ONGEWAPENDE BURGERS aan. En masse staan gristenen in de rij om zichzelf op een drukke markt naar "God" te blazen en als ze daarbij wat andersgelovigen EN MEDEGELOVIGEN meenemen, extra punten.quote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is EN politiek EN religieus..
En ook WIJ hebben talloze Christelijke staten geschapen/ingericht..
quote:Op maandag 23 september 2013 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat is dus bij deze aangetoond door die vraag te stellen
Dan ben je niet zo snugger, want dat vroeg ik NIET..quote:Op maandag 23 september 2013 00:37 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Je vroeg er zelf om een suggestie. ik begrijp je niet
We snappen het nietquote:Op maandag 23 september 2013 00:37 schreef Barbusse het volgende:
Daarnaast, als Al-Shabaab zelf aangeeft in haar tweets dat ze het doen omdat Kenia troepen in Somalie heeft, hoe politiek wil je het hebben?
Maak jij je nu maar druk over Venezuela..quote:Op maandag 23 september 2013 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aha, en op dit moment vallen moordende christenen massaal ONSCHULDIGE, ONGEWAPENDE BURGERS aan. En masse staan gristenen in de rij om zichzelf op een drukke markt naar "God" te blazen en als ze daarbij wat andersgelovigen EN MEDEGELOVIGEN meenemen, extra punten.
Die vergoeilijking van de goorste, meest afschuwelijke (de onthoofding op klaarlichte dag in Londen nog in het achterhoofd?) daden van en door BEPAALDE moslims, door te wijzen op irritante gristenen en pestende joden (op de schaal van onprettig naar wanstaltelijk, staan de meeste gristenen dichter naar onprettig, de joden van onprettig tot wanstaltelijk, maar de vieze extremistische moslims overschrijden alle grenzen). Die vergoeilijking is een wapen van oikofoben die De Ander liever ophemelen dan trots te zijn op wat het Westen heeft bereikt.
Dat je niet door bloeddorstige moslims in de Koopgoot wordt bestormd en doodgeschoten als je geen 1300 jaar oud versje kan opdreunen, is een groot goed.
Die zelfhaat van het Westen is killing en -met name- voor juist nadenkende "allochtonen" bizar.
Dude, doe even rustig, niemand hier is oikofoobquote:Op maandag 23 september 2013 00:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aha, en op dit moment vallen moordende christenen massaal ONSCHULDIGE, ONGEWAPENDE BURGERS aan. En masse staan gristenen in de rij om zichzelf op een drukke markt naar "God" te blazen en als ze daarbij wat andersgelovigen EN MEDEGELOVIGEN meenemen, extra punten.
Die vergoeilijking van de goorste, meest afschuwelijke (de onthoofding op klaarlichte dag in Londen nog in het achterhoofd?) daden van en door BEPAALDE moslims, door te wijzen op irritante gristenen en pestende joden (op de schaal van onprettig naar wanstaltelijk, staan de meeste gristenen dichter naar onprettig, de joden van onprettig tot wanstaltelijk, maar de vieze extremistische moslims overschrijden alle grenzen). Die vergoeilijking is een wapen van oikofoben die De Ander liever ophemelen dan trots te zijn op wat het Westen heeft bereikt.
Dat je niet door bloeddorstige moslims in de Koopgoot wordt bestormd en doodgeschoten als je geen 1300 jaar oud versje kan opdreunen, is een groot goed.
Die zelfhaat van het Westen is killing en -met name- voor juist nadenkende "allochtonen" bizar.
Er zit wel degelijk een geloofstint aan want de moslims mochten gaan en de niet-moslims werden afgeknald.quote:Op maandag 23 september 2013 00:37 schreef Barbusse het volgende:
Daarnaast, als Al-Shabaab zelf aangeeft in haar tweets dat ze het doen omdat Kenia troepen in Somalie heeft, hoe politiek wil je het hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |