Ik weet niet of ik moet lachen of huilenquote:Op zaterdag 28 september 2013 23:04 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
Vreselijk stel. Narcistische man.
Het zou goed zijn als deze man alles verliest en eens ontdekt welke kant het leven ook kan hebben. Ik denk dat hij ook weinig over heeft voor de medemens. Dit soort types komen in de hel, dat kan niet missen.
Nice, weer wat verder wegquote:Op zondag 29 september 2013 09:59 schreef Snoopyfrl het volgende:
Volgende week belooft leuk te gaan worden.. op de bonnefooi naar Australië met je hele gezin:
Melkveehouder Han Reesink (54) heeft al jarenlang een boerderij in Drenthe, maar wordt gek van de regeltjes die het boerenleven in Nederland voor hem bijna onmogelijk maken. Hij loopt daarom al een hele tijd rond met het idee om naar Australië te emigreren, maar op zijn leeftijd is het geen optie meer in zijn eentje een nieuw bedrijf op te starten in Australië, zonder opvolger vertrekt hij niet.
Als blijkt dat zoon Erwin (19) ook boer wil worden en een leven in Australië wel ziet zitten, kan Han zijn geluk niet op. Ze gaan 'Down Under'! Naast zoon Erwin gaan ook zijn vrouw Anneke en hun twee kinderen Hanna (2) en Johan (1) mee. Dennis (21), de andere zoon uit zijn vorige huwelijk, moet Han met pijn in zijn hart achterlaten in Nederland.
Terwijl Han en Anneke zelden tot nooit buiten hun geliefde Drenthe kwamen, maken ze zich nu op voor een vertrek naar de andere kant van de wereld.... Op de bonnefooi, want een geschikte boerderij hebben ze nog steeds niet gevonden.
De verwachting is dat het sneller zal gaan als ze eenmaal in Australië zijn. Maar dat valt tegen. Na maanden zoeken is er nog steeds geen boerderij gevonden. En de tijd begint te dringen want buiten het feit dat ze dolgraag weer aan de slag willen, moet er ook geld in het laatje gaan komen.
Neem mijn post met een korrel zout.quote:Op zondag 29 september 2013 16:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen![]()
![]()
!
Kom maar van dat witte paard af, mafkees.
Je moet zo'n man gewn leiding geven over MBOers met een minderwaardigheidscomplex maar ik denk dat hij het in de IT goed zou kunnen doenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik vond die vent juist een enorme eikel, wat een air. Kan me niet voorstellen dat hij een goede manager was.
Uhm, ok.quote:Op maandag 30 september 2013 08:20 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
[..]
Die man doet me gewoon denken aan Scrooge.
nee natuulijk niet, open deurrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:04 schreef Ludd het volgende:
Nog geen boerderij gevonden? Hoe goed hebben ze zich dan voorbereid? Hebben ze zich überhaupt wel verdiept in de mogelijkheden aldaar?
Hoezo slaaf? Dat je niet vrij kunt nemen betekent niet dat je niet vrijer kunt zijn dan de gemiddelde mens in loondienst.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:06 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zijn boeren hé me opa en oma waren in 30 jaar maar 1 keer op vakantie geweest.. je moet 7 dagen per week melken 2 keer per dag.. soort slaaf van jezelf
Ja dat wordt een topaflevering denk ikquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:04 schreef Ludd het volgende:
Nog geen boerderij gevonden? Hoe goed hebben ze zich dan voorbereid? Hebben ze zich überhaupt wel verdiept in de mogelijkheden aldaar? Nou ja, we gaan het zien.![]()
En de Engelse taal een obstakel?Dat dat in 2013 nog kan.
Het klinkt wel als iets met potentie jaquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat wordt een topaflevering denk ik
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het klinkt wel als iets met potentie jaIk ben ook wel benieuwd hoe het met de regelgeving in Australië zit, want regelgeving in Nederland is blijkbaar hun motivatie voor vertrek.
Ik heb al meerdere afleveringen van ik vertrek gezien waar de mensen Nederland "ontvluchtten" vanwege regeldruk. Vervolgens kwamen ze dan ergens in de middle of nowhere waar de lokale burgemeester voor echt alles toestemming moest geven.
Inderdaad, ze werken toch met een puntensysteem, waarbij je oa punten krijgt voor opleiding, leeftijd en werk(ervaring). Maar misschien zoeken ze inderdaad wel boeren daar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.
Ja de regels zijn in heel veel landen streng en vaak duurt alles nog veel langer ook.
nou ja je bent wel vrij zolang je maar de koeien melkt.. het is gewoon anders.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo slaaf? Dat je niet vrij kunt nemen betekent niet dat je niet vrijer kunt zijn dan de gemiddelde mens in loondienst.
Als je een zak geld (b.v. > ¤500.000) mee kunt brengen om te investeren dan zullen de regels wel wat soepeler zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat mij verbaast is dat ze naar Australie kunnen emigreren: ik had het idee dat Australie vrij streng was met betrekking tot immigranten. Dat je daar echt niet zomaar naar toe kunt, maar misschien is daar inmiddels een tekort aan boeren.
Ja de regels zijn in heel veel landen streng en vaak duurt alles nog veel langer ook.
Ja dat denk ik ook wel. Als ze hier in Nederland een flinke boerderij hadden en die hebben ze goed kunnen verkopen...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je een zak geld (b.v. > ¤500.000) mee kunt brengen om te investeren dan zullen de regels wel wat soepeler zijn.
Ongetwijfeld, dat mensen slecht Frans spreken kan ik nog enigszins begrijpen, maar hoe bestaat het dat mensen in deze tijd geen Engels spreken. Echt onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Geen Engels kunnen lijkt me toch wel een beperkende factor. Het levert waarschijnlijk wel weer vermakelijke TV op.
Als je altijd als boer in Drenthe hebt gewerkt, gebruik je het Engels natuurlijk niet zo vaak. En uit de beschrijving krijg ik ook niet de indruk dat het mensen zijn die dagelijks naar CNN kijken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, dat mensen slecht Frans spreken kan ik nog enigszins begrijpen, maar hoe bestaat het dat mensen in deze tijd geen Engels spreken. Echt onbegrijpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |