quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Jullie hebben dus liever een toestel dat technisch gezien overal van verliest en het allerduurst is, dan een toestel dat ook echt wat kan?
Jij hebt de vorige delen van dit topic niet doorgelezen, neem ik aan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Zeg me dat je aan het trollen bent.
Ik heb het zijdelings een beetje gevolgd maar niet echt fanatiek.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij hebt de vorige delen van dit topic niet doorgelezen, neem ik aan?
Je hebt aan de ene kant de "deniers", die alle propaganda geloven, en aan de andere kant een paar techneuten (met mij waarschijnlijk vooraan), die de technische details (voor zover beschikbaar) op een rijtje zetten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het zijdelings een beetje gevolgd maar niet echt fanatiek.
Nogmaals, waar komt al die wijsheid vandaan over de capaciteiten van dat toestel? Of hebben alle "deskundigen" hier stiekem classified info van de fabrikant gekregen?
De voorstanders gaan er helemaal niet vanuit, dat er ooit zoiets komt al een luchtgevecht. Die richten zich op de praktijk van de afgelopen decennia. En bij elke steekhoudende inhoudelijke kritiek, en vergelijking met andere toestellen, roepen ze 'stealth'! Alsof dat belangrijk is. Want het is ook net zo goed een enorm nadeel als je zo'n grote logge kist moet bouwen waar alles inwendig in kan worden meegenomen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, het interesseert niemand dat we nu Lada's aanschaffen voor de prijs van Rolls-Royces, die bij het eerste luchtgevecht allemaal neerstorten.
Een Rafale in air-to-ground config, maximaal 5,5g.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En als je dan afweegt dat een Rafale 11g kan weerstaan en een F35 maximaal 4,6g, dan zet je dat toch aan het denken.
Of dat een F35 geen ECM heeft, en slechts een zesde van de raketten van een Rafale...
het aantal G is niet relevant want dat is helemaal niet bekend. Heb je een flight manual? Geen ecm, heb je t weapons employment manual? Turn radius, flight manual? top speed? Flight manual? ff zo doorgaan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:35 schreef Duizend-Bommen het volgende:
In de rol die The System voor zich ziet, maakt het aantal G's' dat je kan atrekken inderdaad geen moer uit. En wel of geen ECM is ook irrelevant. Met 'puntje 8' cruisen buiten bereik van manpads. Geen luchtafweer van betekenis. Geen vijandelijk fighters. En af en toe een JDAM-etje droppen. Kind kan de was doen. Beetje duur platform dan, voor een veredelde freighter-met-optics.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
@Pumatje en thesystem:
Ja, de politieke discussie is ondertussen duidelijk.
Jullie hebben dus liever een toestel dat technisch gezien overal van verliest en het allerduurst is, dan een toestel dat ook echt wat kan?
Jullie zijn geen soldaten, maar politici.
Foutje van RTL lijkt mij...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:50 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:
Het is dan ook niet zomaar iets dat hier gebouwd wordt. De nieuwe generatie van gevechtsvliegtuigen is geheel 'stealth' (onherkenbaar voor radar), wendbaarder dan de F16 en heeft meer wapenmogelijkheden.
in tegenstelling tot jouw situatie is RTL wel al in de lockheedfabriek geweest en heeft daadwerkelijk met lockheed lui gesproken. Tot zover is de informatie van RTL verser en meer onderbouwd dan jou woord. Aan jou om te bewijzen dat dit niet zo is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:53 schreef KanGeenNaamVerzinnen1 het volgende:
[..]
Foutje van RTL lijkt mij...
Het was meer een zin in de vragende vorm, maarja geen vraagtekens en het komt al niet zo over..quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
in tegenstelling tot jou is RTL wel al in de lockheedfabriek geweest en heeft daadwerkelijk met lockheed lui gesproken. Tot zover is de informatie van RTL verser en meer onderbouwd dan jou woord. Aan jou om te bewijzen dat dit niet zo is.
Er valt weinig te schrijven als er weinig gezegd wordt. Of het nou gaat om bv. Eijsink of om bv. Hennis, ze praten wel maar ze zeggen niks. Als je Eijsink een tijdje terug ook hoorde op die extra ledenvergadering van de PvdA, treurigheid ten top. Maar het geldt voor die hele poppenkast; in ruim tien jaar tijd meer dan 4000 kamervragen, nauwelijks zinvolle antwoorden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 02:27 schreef thesystem het volgende:
Maar wat is nu dat completer beeld? Daarover wordt niks geschreven.
Als puntje bij paaltje komt wordt er toch echt daar besloten..quote:
maar ze willen nu ook al besluiten nemen over iets wat we officieel niet hebben ...quote:Op woensdag 20 november 2013 07:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als puntje bij paaltje komt wordt er toch echt daar besloten..
Bij de X-32 moet ik altijd aan zo'n happy smiley denken, zo'n eentje zeg maarquote:Op woensdag 27 november 2013 19:45 schreef Radegast het volgende:
Ik vind twin tail designs sowieso lelijk. F-22, F-15, Hornet, Superhornet, Su-27, MiG-29 maar de F-35 staat qua lelijkheid wat mij betreft nog een trede hoger. Maar het had nog lelijker gekund als Boeing het JSF-contract had gewonnen, de tering wat was hun X-32 prototype een gedrocht zeg...
Die enorme afstand tussen de motoruitlaten vind ik lelijk, Russische kisten hebben dat ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:13 schreef remlof het volgende:
De F-14 Tomcat vond ik wel een fraaie twintail.
Als 'ie z'n vleugels nou fully swept zou hebben, dan krijgt 'ie van mij een voldoende. Dan heeft 'ie veel weg van een deltawing namelijk..quote:
"Deelname aan het JSF-project zou Nederland duizenden banen en miljarden aan orders opleveren. Dat is het verkoopverhaal van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Lockheed Martin. We onderzoeken wat er terechtkomt van die belofte."quote:Op donderdag 28 november 2013 23:30 schreef Radegast het volgende:
Ik vind het een programma met een naar toontje, maar volgende week gaat KRO Brandpunt Reporter over de JSF.. misschien het kijken waard.
http://reporter.incontxt.(...)everingen/05-12-2013
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |