Ik ben straks weg uit Nederland. Ben al aan het solliciteren in het buitenland. Dit is mijn laatste kerst hier in NLquote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Afhankelijk van je leeftijd en opleiding, zoiezo wegwezen uit NL. Wordt alleen maar erger en Nederlanders zijn te dom om er tegenin te gaan.
Ik heb daar de laatste tijd ook wat last van gehad door issues met mijn huidige dame. Ik merk dat je dan een soort 'mother of all' panic attacks aan het opbouwen bent. Hoe 'detox' jij hier op? Want vroeger, ging ik maar door tot die enorme paniek kwam en daarna kakte ik enorm in elkaar. Nu probeer ik wanneer het gevoel komt al te 'remmen'.quote:Op maandag 23 september 2013 14:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
whehe. Was het maar zo. Nee, zweterige klamme handen, hartkloppingen, het gevoel een station voor blinde paniek te zijn.
Gelukkig met wat mensen gepraat en het gaat nu weer even beter, maar leuk was het niet.
Hulde. Ik zit hier nog drie jaar en dan wegwezen. Twee drukke shitjaren en 1 jaar sparen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben straks weg uit Nederland. Ben al aan het solliciteren in het buitenland. Dit is mijn laatste kerst hier in NLEn misschien zelfs dat al niet meer!
Met ingeschreven staan ga je het vrees ik niet redden. Wat zoek je precies?quote:Op maandag 23 september 2013 14:28 schreef Gewas het volgende:
Hoe dat in NL gaat met huurwoningen vind ik echt schandalig... Ik sta al een paar jaar ingeschreven, maar ik vrees dat het echt nog een probleem gaat worden om een betaalbare woning te vinden.
Waarom nu al niet sparen? En waar wil je heen? En denk je dat te bereiken?quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Hulde. Ik zit hier nog drie jaar en dan wegwezen. Twee drukke shitjaren en 1 jaar sparen.
Het enige wat ik zoek is een woning die ik kan betalen en dat een beetje in de buurt zit met waar ik nu woon (zelfde wijk). Ik heb alleen wajong en dan zijn de meeste woningen al niet te betalen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met ingeschreven staan ga je het vrees ik niet redden. Wat zoek je precies?
Ik moet nog twee jaar studeren, voordat ik een MSc. in bezit heb (elke vrijdag uni) terwijl ik vier dagen werk. Zit nu in een huurwoning (vrije sector), dus kan niet echt veel doen financieel gezien. Verder weiger ik te bezuinigen op eten, en dat tikt nogal wat aan als je veel sport.quote:Op maandag 23 september 2013 14:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom nu al niet sparen? En waar wil je heen? En denk je dat te bereiken?
Ik weet niet wát ik nou precies gedaan heb. Misschien dat ik juist iets nagelaten heb... Ik heb dat extreem nerveuze gevoel in mijn lichaam plus die paniek over mij heen proberen te laten komen. Het te accepteren in plaats van het weg te stoppen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb daar de laatste tijd ook wat last van gehad door issues met mijn huidige dame. Ik merk dat je dan een soort 'mother of all' panic attacks aan het opbouwen bent. Hoe 'detox' jij hier op? Want vroeger, ging ik maar door tot die enorme paniek kwam en daarna kakte ik enorm in elkaar. Nu probeer ik wanneer het gevoel komt al te 'remmen'.
Bitches be crazy, huh?quote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
OeDat zorgde voor een smile
Naar omstandigheden aardig. Zit nu in een kleine studio, veel gezeik met de huidige dame die ik om 7 uur op het vliegveld afzet. Daarna is het rammen voor mijn project en nachten doorhalen.
We moeten sowieso weer eens pilsen.
Is pittig ja.quote:Op maandag 23 september 2013 14:24 schreef Detroit het volgende:
[..]
whehe. Was het maar zo. Nee, zweterige klamme handen, hartkloppingen, het gevoel een station voor blinde paniek te zijn.
Gelukkig met wat mensen gepraat en het gaat nu weer even beter, maar leuk was het niet.
Uiteindelijk is dat de últieme manier ja, het op een geïnteresseerde manier bekijken in plaats van mee te gaan in de angst in een positie waarmee je er beduidend minder goed mee kunt copen.quote:Op maandag 23 september 2013 14:57 schreef Gray het volgende:
Is pittig ja.Heb er gelukkig zelf maar een keer of twee kort last van gehad. Ik ben dan ook zo'n mafferd die het interessant en dus leuk vindt (bij zichzelf), dus dan ben je er zo doorheen. Heb het verder nog een enkele keer langs zien komen, maar drukte ik het de kop in voor het doorzette.
Kwestie van oefenen.quote:Op maandag 23 september 2013 15:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat de últieme manier ja, het op een geïnteresseerde manier bekijken in plaats van mee te gaan in de angst in een positie waarmee je er beduidend minder goed mee kunt copen.
Of ik zover als jij ben dat ik het als interessant en grappig kan zien? Nou ja, mooi toekomstbeeld..
Ik verwachtte die vraag al, en stelde die ook aan mezelf, maar vooralsnog kan ik alleen zeggen het soort van vanzelf gaat. Ik zie het opkomen, en dan kijk ik ernaar en zakt het vanzelf weer weg. Een beetje als een ontdeugende pup, met als verschil dat ik het niet erg vind wanneer de aanval ontdeugend komt doen. Het voelt ook niet als vluchten, maar eerder als versnellen van het proces. Het begint en floep!, vrijwel direct door naar het einde.quote:Maar "het de kop indrukken": hoe doe je dat dan? Het klinkt mij (correct me if I'm wrong) als het negeren soort van.
In wezen snap ik wat je wilt zeggen. Je drukt het op een goede manier de kop in, en geeft die pup geen rotschop zogauw hij zijn hoofd omhoog steekt.quote:Op maandag 23 september 2013 15:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwestie van oefenen.
[..]
Ik verwachtte die vraag al, en stelde die ook aan mezelf, maar vooralsnog kan ik alleen zeggen het soort van vanzelf gaat. Ik zie het opkomen, en dan kijk ik ernaar en zakt het vanzelf weer weg. Een beetje als een ontdeugende pup, met als verschil dat ik het niet erg vind wanneer de aanval ontdeugend komt doen. Het voelt ook niet als vluchten, maar eerder als versnellen van het proces. Het begint en floep!, vrijwel direct door naar het einde.
Beter kan ik het even niet uitleggen, sorry. Zodra ik er meer van geleerd heb, laat ik het weten. Okay?
Ha, ik denk dat dat een mooie omschrijving is.quote:Op maandag 23 september 2013 15:32 schreef Detroit het volgende:
[..]
In wezen snap ik wat je wilt zeggen. Je drukt het op een goede manier de kop in, en geeft die pup geen rotschop zogauw hij zijn hoofd omhoog steekt..
Vooral niet in gevecht gaan met een pup, zeker als het een golden retriever is, je verliest het dan toch van zijn niet aflatende enthousiasme..
Kan ik begrijpenquote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef Miniem het volgende:
Vind ik te persoonlijk om hier neer te zetten.
Ik wil je wel DM'en
quote:Op maandag 23 september 2013 17:36 schreef Murmeli het volgende:
Heftig Detroit! En knap dat je het hebt kunnen verminderen.
Qua werk: wat zit je dwars aan je baan? En waarom? Kan je deze dingen zelf, evt mbv collega's aanpassen zodat ermee te dealen is? Is het een 'tekortkoming' aan de baan zelf of iets binnen jezelf?
Misschien helpt het stellen en beantwoorden van deze vragen voor jezelf, om een keuze te maken.
Die laatste vraag stel ik omdat het bij mij een hele belangrijke was toen ik baalde van mijn werk. De tekortkoming zat duidelijk bij mezelf en ik ben toen dus bewust bij mijn baan gebleven en heb het nu naar mijn zin. En dat terwijl veel mensen vonden dat ik ander werk moest gaan zoeken.
Jouw positivisme soms is enorm lekker om te lezenquote:Op maandag 23 september 2013 14:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Bitches be crazy, huh?En die studio is geen probleem, een dak boven je hoofd is fantastisch. En je kan het altijd nog verlaten voor een ander, zij het nu even niet. Ff shinen met je project en basta. Hello world!
Biertje? Yes, please.
[..]
Is pittig ja.Heb er gelukkig zelf maar een keer of twee kort last van gehad. Ik ben dan ook zo'n mafferd die het interessant en dus leuk vindt (bij zichzelf), dus dan ben je er zo doorheen. Heb het verder nog een enkele keer langs zien komen, maar drukte ik het de kop in voor het doorzette.
Dit klinkt misschien gek, en wat "Gray-iaans", maar ik probeer het soms ook wel te omarmen. Ik voel kut gevoelens opkomen, echt enorme paniekerige angstige kut gevoelens, zweten, klamme handen binnen seconden, en dan denk ik ...quote:Op maandag 23 september 2013 15:10 schreef Detroit het volgende:
Maar "het de kop indrukken": hoe doe je dat dan? Het klinkt mij (correct me if I'm wrong) als het negeren soort van.
Dit is mij laatst voor het eerst gebeurt ..quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Vraagje aan jullie naar aanleiding van die negatieve persoon waar ik het over had: hoe dealen jullie met mensen die energie opzuigen/het slechtste in je boven halen? Ik kan helaas niet alle banden verbreken, dus ik zal er mee om moeten gaan, maar voel me af en toe wel flink vernederd
Ontploffen op een rationele manier? Hoe?quote:Op maandag 23 september 2013 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is mij laatst voor het eerst gebeurt ..
Ik kon het op een gegeven moment niet meer aan en ik ontplofte letterlijk .. maar op een rationale manier.
Heb je het er wel eens over met die personen?quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef rednailpolish het volgende:
Vraagje aan jullie naar aanleiding van die negatieve persoon waar ik het over had: hoe dealen jullie met mensen die energie opzuigen/het slechtste in je boven halen? Ik kan helaas niet alle banden verbreken, dus ik zal er mee om moeten gaan, maar voel me af en toe wel flink vernederd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |