Dat weet je wel, want één ding is zeker; geen ouder doet het optimaal. Op elke ouder en elke opvoeding is wel iets aan te merken.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
dat je gewoonweg niet weet of je het optimaal doet.
daar ben ik het niet mee eens... Ik ben van mening dat wij het voor ons kind optimaal doen. Dat anderen op ons of onze opvoeding iets aan te merken hebben, dat is te wijten aan verschil van mening.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat weet je wel, want één ding is zeker; geen ouder doet het optimaal. Op elke ouder en elke opvoeding is wel iets aan te merken.
Aiii... Een gastouder met (zwangerschaps)verlof. Wat een problemen moet dat hebben gegeven voor de opvangkinderen (vertrouwd adres kwijt) en hun ouders (zie maar zo snel iets anders te vinden).quote:Op woensdag 25 september 2013 13:07 schreef Juud79 het volgende:
De zomer was voor haar best lang zo zonder kindjes (ivm mijn verlof)
god, jij vindt echt overal iets negatiefs in hequote:Op woensdag 25 september 2013 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aiii... Een gastouder met (zwangerschaps)verlof. Wat een problemen moet dat hebben gegeven voor de opvangkinderen (vertrouwd adres kwijt) en hun ouders (zie maar zo snel iets anders te vinden).
Een goed argument om niet van een gastouder gebruik te maken.
Gelukkig worden ouders nooit ziek, krijgen ouders nooit nog een kind, kan er met ouders niets gebeuren. Of ouders, dat moet 'moeders' zijn, natuurlijk. Die zijn echt heilig.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aiii... Een gastouder met (zwangerschaps)verlof. Wat een problemen moet dat hebben gegeven voor de opvangkinderen (vertrouwd adres kwijt) en hun ouders (zie maar zo snel iets anders te vinden).
Komt echt nooit voorquote:Op woensdag 25 september 2013 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
En kinderen worden ook nooit ziek, zodat ze niet naar het kdv kunnen. Met name nooit op de dag dat je net een belangrijke bespreking hebt
Het was voor mij idd een reden om voor een kdv te kiezen maar je doet nu wel lekker negatief.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
Ik snap het punt ook, en voor ons was het ook een reden om niet voor een gastouder te kiezen ondanks de duidelijke voordelen die er in mijn ogen ook zijn. Maar de toon waarop Ouder1 het brengt is wat onaangenaam ja.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het was voor mij idd een reden om voor een kdv te kiezen maar je doet nu wel lekker negatief.
De vraagouders weten ook hoe het werk en dit soort situaties hadden ze dus kunnen verwachten.
Dat is toch zo met alles? Er is altijd wel iemand te vinden in wiens ogen het anders moet. En in het extreme is dat wel met betrekking tot kinderen. Dat begint al bij de zwangerschap en dat gaat altijd door.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ben ik met je eens SoempieMaar ik vraag me wel soms af wat die norm precies is. Soms lijkt het alsof er aan alle kanten aan je gesleurd wordt. Je moet als vrouw je ontwikkelen en ontplooien en financieel afhankelijk zijn, maar o wee als je kind meer dan drie dagen per week extern onderbrengt. Een man moet een bijdrage leveren aan de opvoeding en een 'papadag', maar part time werken is bij veel bedrijven niet mogelijk. Dat is verder niet om zielig te doen, want uiteindelijk moet je je eigen koers varen en je sterk maken voor de beslissingen die je neemt, maar het gevoel dat je het toch niet goed kan doen, overvalt me wel eens.
haha precies, wat zij zegtquote:Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het was voor mij idd een reden om voor een kdv te kiezen maar je doet nu wel lekker negatief.
De vraagouders weten ook hoe het werk en dit soort situaties hadden ze dus kunnen verwachten.
;')quote:Op woensdag 25 september 2013 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
Ben ik met je eens SoempieMaar ik vraag me wel soms af wat die norm precies is. Soms lijkt het alsof er aan alle kanten aan je gesleurd wordt. Je moet als vrouw je ontwikkelen en ontplooien en financieel afhankelijk zijn, maar o wee als je kind meer dan drie dagen per week extern onderbrengt. Een man moet een bijdrage leveren aan de opvoeding en een 'papadag', maar part time werken is bij veel bedrijven niet mogelijk. Dat is verder niet om zielig te doen, want uiteindelijk moet je je eigen koers varen en je sterk maken voor de beslissingen die je neemt, maar het gevoel dat je het toch niet goed kan doen, overvalt me wel eens.
komt denk ik ook omdat het nu eenmaal makkelijker is om te oordelen over wat je niet kent, dan om je oprecht open te stellen. gewoon omdat veel mensen bij het idee "zich open stellen" toch al snel het idee hebben dat ze dan ook zo moeten doen. ofzo. ik leg het suf uit. sorriequote:Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Klopt, Miss_Sly. Het hebben van een kind roept blijkbaar extra op tot een publiek oordeel. Ik probeerde te reageren op Soempie die zegt dat je commentaar krijgt als je anders doet dan de norm, omdat ik denk dat er zoveel verschillende normen gehanteerd worden (soms ook door dezelfde personen) dat je eigenlijk op iedere keuze wel commentaar krijgt.
De norm of het ideaalbeeld is in onze samenleving niet de professionele opvang. Al wil de overheid volgens mij wel graag meer die kant op (in elk geval een aantal jaar geleden). In Nederland zie je dan ook dat veel ouders gebruik maken van informele vormen van opvang (dat spaart natuurlijk ook kosten, maar dat is niet de enige reden).quote:Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Klopt, Miss_Sly. Het hebben van een kind roept blijkbaar extra op tot een publiek oordeel. Ik probeerde te reageren op Soempie die zegt dat je commentaar krijgt als je anders doet dan de norm, omdat ik denk dat er zoveel verschillende normen gehanteerd worden (soms ook door dezelfde personen) dat je eigenlijk op iedere keuze wel commentaar krijgt.
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is toch vaak 'wat de boer niet kent...' Dat ik in eerste instantie meen niet gelukkig te kunnen zijn als thuismoeder betekent niet dat daar met een beetje nadenken en inleven geen begrip voor zou kunnen hebben. En vice versa.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
[..]
komt denk ik ook omdat het nu eenmaal makkelijker is om te oordelen over wat je niet kent, dan om je oprecht open te stellen. gewoon omdat veel mensen bij het idee "zich open stellen" toch al snel het idee hebben dat ze dan ook zo moeten doen. ofzo. ik leg het suf uit. sorrie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |