abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131440655
Hai.

Om voor de startersaftrek in aanmerking te komen moet je minimaal 1250 uur besteed hebben aan je "bedrijf" per jaar.

Nu vraag ik mij af : als ik naar een klant rijd en daarna elders naar toe (bv ouders) tot op welke hoogte kan ik die reistijd dan meenemen als tijd besteed voor de zaak?

Stel ik woon in A , en zaak staat daar geregistreerd. Naar B (klant) rijden kost bij gemiddeld verkeer een half uur. Van B naar ouders (C) kost een uur. Ik denk dat ik alleen twee maal tijd AB mag opschrijven en niet AB en BC. Klopt dit?

Ik heb verder exacte rijstaten (via europetrack.eu) en uiteraard is het de ene keer drukker op de weg dan de andere keer, wat tot wel een uur kan schelen. Hoe daar mee omgaan?
pi_131441044
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Nu vraag ik mij af : als ik naar een klant rijd en daarna elders naar toe (bv ouders) tot op welke hoogte kan ik die reistijd dan meenemen als tijd besteed voor de zaak?
Hoe moeilijk kan het zijn: gewoon de tijd die je zakelijk besteedt. Naar je ouders rijden is niet zakelijk lijkt me.

quote:
Ik heb verder exacte rijstaten (via europetrack.eu) en uiteraard is het de ene keer drukker op de weg dan de andere keer, wat tot wel een uur kan schelen. Hoe daar mee omgaan?
Simpel: de ene keer is het drukker dan de andere keer. Het komt niet op een kwartiertje.
pi_131441329
Je kan 1x de tijd opschrijven van A naar B. De rest is niet zakelijk en kan je dus niet gebruiken.
pi_131441728
Ben je wel goed bezig als je op deze manier uren moet sprokkelen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 22 september 2013 @ 14:50:12 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131442179
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 14:37 schreef DroogDok het volgende:
Ben je wel goed bezig als je op deze manier uren moet sprokkelen?
Om een nice aftrek te krijgen? Ja.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131442278
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 14:50 schreef eleusis het volgende:

[..]

als je serieus bezig ben kom je toch sowieso wel aan de 1250 uur.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131442652
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet perse. Als jij een eigen bedrijf runt naast je gewone werk voor een baas.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_131443054
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 15:03 schreef Av- het volgende:

[..]

Je zal er toch voor moeten zorgen dat je meer bezig bent voor je eigen bedrijf dan voor je baas. Van je totale arbeidstijd dus >50% voor je eigen zaak.

Dat wordt erg lastig met een fulltime baan. Dit is trouwens niet voor starters relevant :)
pi_131448789
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Om voor de startersaftrek zelfstandigenaftrek in aanmerking te komen moet je minimaal 1250 1225 uur besteed hebben aan je "bedrijf" per jaar.
Fixed.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_131451092
A naar B en weer terug naar A is zakelijk. Als jij niet terug gaat naar A maar naar C is de tijd van A naar C, tot het moment dat je terug bent bij B nog zakelijk.
pi_131451450
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:39 schreef Yreal het volgende:
A naar B en weer terug naar A is zakelijk. Als jij niet terug gaat naar A maar naar C is de tijd van A naar C, tot het moment dat je terug bent bij B nog zakelijk.
Lees nog eens goed wat je schrijft?! Of ik ben gek, of jij bent in de war ;)
pi_131451503
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Lees nog eens goed wat je schrijft?! Of ik ben gek, of jij bent in de war ;)
Het is een beetje wollig, maar je bent het met mij eens dat A naar B zakelijk is? Dan is van B weer terug naar huis (A) ook zakelijk. Mee eens?
pi_131451556
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het is een beetje wollig, maar je bent het met mij eens dat A naar B zakelijk is? Dan is van B weer terug naar huis (A) ook zakelijk. Mee eens?
Yups ^O^
pi_131451614
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Yups ^O^
Ts krijgt dus theoretisch het ritje B->A als zakelijke rit. Dat hij dan naar C rijdt, geeft hem toch nog recht op dat stuk zakelijke km's. Tenzij C dichterbij is de B, dan enkel de rit naar C.
pi_131451644
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ts krijgt dus theoretisch het ritje B->A als zakelijke rit. Dat hij dan naar C rijdt, geeft hem toch nog recht op dat stuk zakelijke km's. Tenzij C dichterbij is de B, dan enkel de rit naar C.
Met die kanttekening dat C verder van A ligt dan B :P
pi_131455613
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:54 schreef Queller het volgende:

[..]

Met die kanttekening dat C verder van A ligt dan B :P
Uiteraard ja :Y
pi_131479010
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 15:03 schreef Av- het volgende:

[..]

Situatie klopt ;)

quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 14:50 schreef eleusis het volgende:

[..]

Klopt ook ;)

Wat ik nu maar doe is de volgende leidraad.
Van mijn huis (zaak) naar die klant is gemiddeld 15 minuten rijden. Ik schrijf nu dus sowieso 2x 15 min per keer dat ik naar die klant ben geweest, onafhankelijk of ik van huis kom of naar huis ga, of vanaf een andere plek kom en naar een andere niet werk gerelateerde plek ga. Die andere plaatsen liggen sowieso verder dan naar werk, namelijk.
pi_131479046
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kleine toevoeging: als ICT-er valt dat toch tegen hoor. Je moet wel aan je opdrachten komen. Daarbij ook nog afstuderen en vast werk.
pi_131506672
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:43 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Kleine toevoeging: als ICT-er valt dat toch tegen hoor. Je moet wel aan je opdrachten komen. Daarbij ook nog afstuderen en vast werk.
Alle acquisitie, inkoop en verkoop, boekhouding/administratie, het maken/bijhouden van je website tellen ook mee voor je 1225 uur. Als je dan toch aan het sprokkelen bent, zorg dan in ieder geval dat je reëel de uren schrijft die je besteedt.
pi_131506865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:02 schreef Coelho het volgende:

[..]

Alle acquisitie, inkoop en verkoop, boekhouding/administratie, het maken/bijhouden van je website tellen ook mee voor je 1225 uur. Als je dan toch aan het sprokkelen bent, zorg dan in ieder geval dat je reëel de uren schrijft die je besteedt.
Dat laatste doe ik ook wel, reëel schrijven. Vrij gedetailleerd ook wat en wanneer en waaraan. Heb ook een dik boek gekocht als c++ studiemateriaal. Kun je ook weer wat uren in staren (of bij je neerleggen) als urenverklaring.

Er zit wel een redelijk gat tussen wat je factureert en wat je ECHT aan uren besteed alleen, heb ik tot noch toe ondervonden. Maar vind het zelf niet realistisch nu al die tijd te factureren aangezien ik ook nog niet heel erg efficient werk, bv.

Maar ik schrijf ook niet op de minuten voor de belasting die uren op. Bekijk het per kwartier, en als ik sochtends om 8 uur begonnen ben en er savonds om 8 uur mee op hou, en tussendoor een uurtje gegeten heb schrijf ik gewoon van 8 tot 7 op, ipv tot 8. Wellicht al te veel detail voor belastingdienst, het komt wellicht niet op een uur af, maar toch.

Volgend jaar (als het nog door gaat?) vervalt het urencriterium en wordt het een omzetcriterium van 5k (helft aftrek mogelijk) of 10k (zelfde aftrek als nu voor 1225 uur. Als dat nu al zo zou zijn zou ik de aftrek per definitie al hebben, maarja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')