Hoe moeilijk kan het zijn: gewoon de tijd die je zakelijk besteedt. Naar je ouders rijden is niet zakelijk lijkt me.quote:Op zondag 22 september 2013 14:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Nu vraag ik mij af : als ik naar een klant rijd en daarna elders naar toe (bv ouders) tot op welke hoogte kan ik die reistijd dan meenemen als tijd besteed voor de zaak?
Simpel: de ene keer is het drukker dan de andere keer. Het komt niet op een kwartiertje.quote:Ik heb verder exacte rijstaten (via europetrack.eu) en uiteraard is het de ene keer drukker op de weg dan de andere keer, wat tot wel een uur kan schelen. Hoe daar mee omgaan?
Om een nice aftrek te krijgen? Ja.quote:Op zondag 22 september 2013 14:37 schreef DroogDok het volgende:
Ben je wel goed bezig als je op deze manier uren moet sprokkelen?
als je serieus bezig ben kom je toch sowieso wel aan de 1250 uur.quote:Op zondag 22 september 2013 14:50 schreef eleusis het volgende:
[..]
Om een nice aftrek te krijgen? Ja.
Niet perse. Als jij een eigen bedrijf runt naast je gewone werk voor een baas.quote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je serieus bezig ben kom je toch sowieso wel aan de 1250 uur.
Je zal er toch voor moeten zorgen dat je meer bezig bent voor je eigen bedrijf dan voor je baas. Van je totale arbeidstijd dus >50% voor je eigen zaak.quote:Op zondag 22 september 2013 15:03 schreef Av- het volgende:
[..]
Niet perse. Als jij een eigen bedrijf runt naast je gewone werk voor een baas.
Fixed.quote:Op zondag 22 september 2013 14:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Om voor de startersaftrek zelfstandigenaftrek in aanmerking te komen moet je minimaal 1250 1225 uur besteed hebben aan je "bedrijf" per jaar.
Lees nog eens goed wat je schrijft?! Of ik ben gek, of jij bent in de warquote:Op zondag 22 september 2013 18:39 schreef Yreal het volgende:
A naar B en weer terug naar A is zakelijk. Als jij niet terug gaat naar A maar naar C is de tijd van A naar C, tot het moment dat je terug bent bij B nog zakelijk.
Het is een beetje wollig, maar je bent het met mij eens dat A naar B zakelijk is? Dan is van B weer terug naar huis (A) ook zakelijk. Mee eens?quote:Op zondag 22 september 2013 18:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Lees nog eens goed wat je schrijft?! Of ik ben gek, of jij bent in de war
Yupsquote:Op zondag 22 september 2013 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is een beetje wollig, maar je bent het met mij eens dat A naar B zakelijk is? Dan is van B weer terug naar huis (A) ook zakelijk. Mee eens?
Ts krijgt dus theoretisch het ritje B->A als zakelijke rit. Dat hij dan naar C rijdt, geeft hem toch nog recht op dat stuk zakelijke km's. Tenzij C dichterbij is de B, dan enkel de rit naar C.quote:
Met die kanttekening dat C verder van A ligt dan Bquote:Op zondag 22 september 2013 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ts krijgt dus theoretisch het ritje B->A als zakelijke rit. Dat hij dan naar C rijdt, geeft hem toch nog recht op dat stuk zakelijke km's. Tenzij C dichterbij is de B, dan enkel de rit naar C.
Uiteraard jaquote:Op zondag 22 september 2013 18:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Met die kanttekening dat C verder van A ligt dan B
Situatie kloptquote:Op zondag 22 september 2013 15:03 schreef Av- het volgende:
[..]
Niet perse. Als jij een eigen bedrijf runt naast je gewone werk voor een baas.
Klopt ookquote:Op zondag 22 september 2013 14:50 schreef eleusis het volgende:
[..]
Om een nice aftrek te krijgen? Ja.
Kleine toevoeging: als ICT-er valt dat toch tegen hoor. Je moet wel aan je opdrachten komen. Daarbij ook nog afstuderen en vast werk.quote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je serieus bezig ben kom je toch sowieso wel aan de 1250 uur.
Alle acquisitie, inkoop en verkoop, boekhouding/administratie, het maken/bijhouden van je website tellen ook mee voor je 1225 uur. Als je dan toch aan het sprokkelen bent, zorg dan in ieder geval dat je reëel de uren schrijft die je besteedt.quote:Op maandag 23 september 2013 14:43 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: als ICT-er valt dat toch tegen hoor. Je moet wel aan je opdrachten komen. Daarbij ook nog afstuderen en vast werk.
Dat laatste doe ik ook wel, reëel schrijven. Vrij gedetailleerd ook wat en wanneer en waaraan. Heb ook een dik boek gekocht als c++ studiemateriaal. Kun je ook weer wat uren in staren (of bij je neerleggen) als urenverklaring.quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Alle acquisitie, inkoop en verkoop, boekhouding/administratie, het maken/bijhouden van je website tellen ook mee voor je 1225 uur. Als je dan toch aan het sprokkelen bent, zorg dan in ieder geval dat je reëel de uren schrijft die je besteedt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |