quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Boschker, Sander (NED) Keeper
22 Marsman, Nick (NED) Keeper
? Stevens, Sonny (NED) Keeper
2 Koppers, Dico (NED) Verdediger
3 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Martina, Cuco (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
7 Mokhtar, Youness (NED) Aanvaller
9 Djordjevic, Luka (MON) Aanvaller huurling
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
12 Hölscher, Tim (DUI) Aanvaller
24 Promes, Quincy (NED) Aanvaller
26 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
Zolang Luc maar op de bank begint.quote:Op zondag 22 september 2013 14:30 schreef ReMcOrE het volgende:
benieuwd of er spelers zijn die donderdag rust krijgen of juist een kans op speelminuten
50% gaat over PSV-ajax , andere 50% dat wij niks meer voorstellen in Europaquote:Op zondag 22 september 2013 21:46 schreef huffderobot het volgende:
Okee. Ze gaan het over Twente hebben bij Studio Voetbal en vertellen hoe goed we wel niet zijn. Ik ben benieuwd.
Misschien kan iemand proberen er een zinnetje tussen te krijgen. Iets van "leuk, fris Twente doet het aardig". Daar zou ik al tevreden mee zijn.quote:Op zondag 22 september 2013 21:53 schreef Momo... het volgende:
[..]
50% gaat over PSV-ajax , andere 50% dat wij niks meer voorstellen in Europa
Soooooww heeeeeeeequote:Op zondag 22 september 2013 22:52 schreef huffderobot het volgende:
Jack zei net "Twente". Twee keer!![]()
![]()
Lijkt me niet. Heerenveen is geen eenvoudige tegenstander dus ik ga er vanuit dat Twente gewoon op z'n sterkst aantreed.quote:Op zondag 22 september 2013 14:30 schreef ReMcOrE het volgende:
benieuwd of er spelers zijn die donderdag rust krijgen of juist een kans op speelminuten
Calimero-reactie.quote:Op zondag 22 september 2013 23:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Eens kijken hoe lang deze reactie mag blijven staan van de heren van Ajaxzone.nl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 september 2013 23:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Eens kijken hoe lang deze reactie mag blijven staan van de heren van Ajaxzone.nl
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 september 2013 23:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Piep piep calimeroquote:Op zondag 22 september 2013 23:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meid, het is allemaal wat.quote:Op maandag 23 september 2013 12:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nog zo'n titel: "Mistasten Vermeer leidt Eindhovens volksfeest in". Wederom een omgedraaide titel op die site. Triest.
Het valt gewoon op.quote:
0-3quote:
Ik heb daar een hele goede oplossing voor gevonden, waardoor het eigenlijk bijna nooit opvalt.quote:
Ik kom er ook nauwelijks, maar mijn oog valt gewoon op dit soort dingenquote:Op maandag 23 september 2013 13:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb daar een hele goede oplossing voor gevonden, waardoor het eigenlijk bijna nooit opvalt.
Ik kom niet op zo'n idiote website. Laat staan dat ik me er druk om ga zitten maken.
Jaaaja.quote:Op maandag 23 september 2013 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik kom er ook nauwelijks, maar mijn oog valt gewoon op dit soort dingen
Ja.quote:
Ah, ik snap het.quote:Op maandag 23 september 2013 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik kom er ook nauwelijks, maar mijn oog valt gewoon op dit soort dingen
Knipoogje ouwe jongens krentenbroodquote:
Ja enquote:
quote:Op maandag 23 september 2013 14:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ja enKnap hoor met veel betere en duurdere spelers. Als jullie van Barcelona verliezen gaan we toch ook niet lachen op simpele zielen na.
Ik denk dat hij een biertje over zich heen heeft gehad zaterdag, toen hij met een vlag rond rendequote:
quote:Op maandag 23 september 2013 13:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Retteketet Plet is trouwens pleite naar "droomclub" Hapoel Be'er Sheva
Prachtige club voor hemquote:Op maandag 23 september 2013 13:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
quote:Op maandag 23 september 2013 13:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ja las het ook net. Zit daar ook niet zo op te wachten eerlijk gezegd. Vond het al matig dat ze Corona en Gutierrez met externe financiers hebben aangetrokken.quote:Op maandag 23 september 2013 23:44 schreef TwenteFC het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/o(...)ngsmaatschappij-.htm
Weet niet of ik hier zo blij mee ben.
Nah, hoeft niet. Valt wel mee daar altijd. Zat er vorig seizoen ook tijdens HEE - TWE, niks aan het handje.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:40 schreef blistah het volgende:
Donderdag naar Heerenveen. Zit wel tussen de Friezen, beetje inhouden dan maar
De kansen stijgentwitter:peterwekking twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:06:21#fctwente moet het morgen tegen SC Heerenveen doen zonder Luc Castaignos. Spits heeft vanuit vorig seizoen nog een schorsing staan. reageer retweet
Laat Djordjevic maar eens een wedstrijd spelen op de plek van Luc. Corona op rechts, Tadic op links en Promes op 10?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:08 schreef Dos37 het volgende:
De kansen stijgentwitter:peterwekking twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:06:21#fctwente moet het morgen tegen SC Heerenveen doen zonder Luc Castaignos. Spits heeft vanuit vorig seizoen nog een schorsing staan. reageer retweet
Corona gaat echt geen basisplaats krijgen. Dan zal Mokthar wel op zijn plek spelen. Zou geen gekke opstelling krijgen en dan kan Eghan zondag weer gewoon spelen. Benieuwd wat Djordevic gaat doen daar, Zschusschen zal wel als back-up op de bank zitten.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Laat Djordjevic maar eens een wedstrijd spelen op de plek van Luc. Corona op rechts, Tadic op links en Promes op 10?
Dat gaat me het feestje wel worden!quote:Op woensdag 25 september 2013 11:30 schreef Daywalk3r het volgende:
En last but not least. Vink als scheidsrechter..
Interessant, eens zien of dat trio kan swingenquote:Op woensdag 25 september 2013 14:23 schreef Hugo862 het volgende:
Dan krijgen we dus Tadic, Djordevic, Mokhtar
We zullen eens zien of Djodevic een verbetering is ten opzichte van Luc
19 Oktober hebben we ze thuisquote:Op woensdag 25 september 2013 23:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Benieuwd of we kunnen winnen morgen.
Veel slechter dan Ajax vanavond kan het eigenlijk niet gaan, man wat een triest veldspel daar in Mokum. Dat lijkt er helemaal nergens op. Als ze daar zo blijven spelen hoop ik dat die wedstrijd tegen Ajax snel komt.
na de interlandjes ja. Kan goed uitpakken.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
19 Oktober hebben we ze thuis.
Ga er vanuit dat het gewoon op FOX te zien is.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:47 schreef Q. het volgende:
Wordt het vanavond nog ergens uitgezonden?
Hmmmm, kon hem nog niet op de site van FOX zien (heb Go abo maar volgens mij moet ik hem daarmee gewoon moeten kunnen zien).quote:Op donderdag 26 september 2013 08:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat het gewoon op FOX te zien is.
Ah ja, kan ik mooi onder het eten kijken. Moet ik wel op tijd gaan sporten.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:17 schreef Dos37 het volgende:
Hij komt inderdaad op gewoon op Fox hij is niet voor niets verplaatst van een prima tijd van 20:00 naar een graftijd van 18:45
Ja goed he.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:11 schreef PSV1990- het volgende:
Twente doet opnieuw weer aardig mee bovenin , ..netjes voor een subtopper.
Jankoquote:
quote:‘Ajax, PSV en Feyenoord schat ik hoger in, maar FC Twente groeit’
Er lijkt in de kampioenenstrijd ook rekening te moeten worden gehouden met FC Twente. De ploeg van Michel Jansen/Alfred Schreuder won zaterdag met 0-3 van Heracles Almelo en verloor dit seizoen pas één keer. Twente staat derde in de Eredivisie met slechts drie punten minder dan koploper PSV. Roberto Rosales durft zijn ploeg echter geen titelkandidaat te noemen.
“Ajax, PSV en Feyenoord schat ik hoger in”, zegt de Venezolaanse verdediger tegen Sp!ts. “Zij vormen de traditionele top drie van Nederland en hebben een voorsprong op ons. Maar FC Twente groeit.” De Enschedeërs werken donderdag een bekerduel af met sc Heerenveen en krijgen zondag in de competitie FC Groningen op bezoek. Op 19 oktober treft men regerend landskampioen Ajax.
Rosales ruilde AA Gent in 2010 in voor Twente en won drie prijzen in Nederland: tweemaal de Johan Cruijff Schaal en één keer de KNVB beker. De rechtsback heeft een aflopend contract en weet niet hoe zijn toekomst eruitziet. “Ik denk dat we het daar binnenkort over gaan hebben. Ik heb het hier in ieder geval naar mijn zin”, aldus Rosales.
Ik was er toen bij in dat stadion, genieten toen Janko die bal er nog inkoptequote:
Ajax werd toen kampioen sukkl weet je dat geeneens XDDDDquote:Op donderdag 26 september 2013 18:03 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hoe verliep die wedstrijd daarna tegen Ajax trouwens?
Ik was daar 2 weken later dus ook bijquote:Op donderdag 26 september 2013 17:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik was er toen bij in dat stadion, genieten toen Janko die bal er nog inkoptePrachtige sfeer
Jammer dat ze het twee weken later niet afmaakten.![]()
stiekem wel ;p maar ik deed net alsof om jullie te plagen xDquote:Op donderdag 26 september 2013 18:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ajax werd toen kampioen sukkl weet je dat geeneens XDDDD
Uhm, okéquote:Op donderdag 26 september 2013 18:08 schreef GGMM het volgende:
Ik vind Tyron grappig, ik kan er niks aan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |