Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 22:41 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
Catch22- | zaterdag 21 september 2013 @ 22:42 |
Mijn oom heeft net voor 1600 euro een superstrakke e39 525tds automaat uit 1998 gekocht. 180dkm, mf stuur, airco etc. Buitenkansje natuurlijk. Ik blijf nog wel even bij deze auto. Voor die paar kilometers die ik maak is dit prima. En laten we niet lullig doen; de e34 is een hele fijne rijdersauto [ Bericht 46% gewijzigd door Catch22- op 21-09-2013 22:52:33 ] | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 00:10 |
Nadeel van de tds vind ik wel de verouderde techniek en het feit dat ie PFL is. Maar vooral de techniek: je betaalt een dikke dieseltoeslag maar hij is niet zo zuinig als de modernere turbodiesels. Zo'n tds doet volgens mij net 1:11 in een 5-serie en zit rond de 140pk, terwijl je dan liever een 530d met 180pk hebt tegen een verbruik van ongeveer 1:14. | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 00:17 |
Hij woont in dld en rijdt hem op de zaak dus dat is allemaal niet van toepassing. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 00:18 |
Dat scheelt. Maar dan nog Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 00:20 |
140pk en zon bak koppel is prima toch. De snellere versies worden er niet zuiniger op. Ik vind mijn 150pk ook prima. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 00:28 |
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch? Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit. | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 00:35 |
nee voor mij niet. Ik hoef niet per se meer power. Als ik gewoon lekker soepel kan rijden vind ik t prima. Met zwaardere motoren en meer vermogen lopen alle kosten op. En als je 60k per jaar rijdt, dan wil je gewoon enigszins voordelig rijden. En dan ga je ook niet constant racen. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 01:35 |
Klopt, het is een afweging. Ik heb nu ook een auto waarmee ik 90% van tijd gewoon lekker doorrij en die me af en toe wat beter laat doorrijden. Kostentechnisch is het nog te overzien (ook belangrijk ivm de km's inderdaad). Maar ik zou het leuk vinden om in de toekomst iets krachtigers te rijden. Noem het de funfactor, gewoon omdat het kan | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 10:18 |
Oke ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 10:30 |
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat. Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in. | |
YoshiBignose | zondag 22 september 2013 @ 10:36 |
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen | |
Tarado | zondag 22 september 2013 @ 10:40 |
Power heb je nooit genoeg | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 10:52 |
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 10:55 |
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren. | |
YoshiBignose | zondag 22 september 2013 @ 10:59 |
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown.... Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen | |
Tarado | zondag 22 september 2013 @ 11:22 |
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 11:43 |
En zelfs een e36 touring komt met een rijklaar gewicht van +/- 1430Kg (incl. mijzelf). Niet weinig en dan toch zo'n verbruik halen, ben er wel tevreden over. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 11:45 |
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet. | |
YoshiBignose | zondag 22 september 2013 @ 11:47 |
| |
daNpy | zondag 22 september 2013 @ 11:49 |
It's true | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 11:49 |
En dat weet je zelf ook, Yoshi | |
YoshiBignose | zondag 22 september 2013 @ 11:56 |
Ja maar...... nou ja. Eigenlijk rond Amsterdam enzo valt het wel mee, meeste snelwegen zijn max 100, sommige zelfs 80. Dat kan het iQtje wel aan. Het probleem zijn de snelwegen waar je nu 130 mag, dat is gewoon net wat te snel Nou ja hij kan het wel... gisteren op de A9 ook even 150 aangetikt maar dan zit je constant 5000 rpm te blazen... weet zeker dat m'n Lexus nog zuiniger is op die snelheden. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 11:57 |
Dat ligt aan je motor natuurlijk . Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger. Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 12:06 |
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet. 1000 km haal ik ook uit een tank, dat is toch weer een week autorijden | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 12:10 |
Bij jou ook al ja . Ik red het er meestal net een week mee, soms niet eens. M'n portemonnee blijft ook hevig protesteren | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 12:14 |
Hier ook, helemaal als er toch weer eens wat stuk gaat. Wat je met een oudere auto nou eenmaal regelmatig hebt. | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 12:21 |
dat rij ik nog niet in een maand lol | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 12:27 |
Tsja, niet iedereen woont naast zijn werkplek. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 12:27 |
Serieus? Pffft, daar ben ik best jaloers op. Ik vind autorijden best leuk hoor, dus daar zit het probleem niet, maar de maandelijkse kosten gaan echt door het dak.Klopt. Ik ben gemiddeld elke 15k aan de beurt voor iets 'groots' (draagarmen, remleidingen, schokdempers) etc. Allemaal niets geks en vrij normale slijtage, maar toch. | |
mitchelll0181 | zondag 22 september 2013 @ 12:43 |
Niets geks.. Alles wat je opnoemt moet 80k meegaan man.. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 12:47 |
Ik haal nog steeds de originele onderdelen van de auto af die er in '95 op gezet zijn. Uiteraard niet van de echte slijtageonderdelen als remmen en schokbrekers. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 13:00 |
Misschien staat het er niet duidelijk, maar het is dus telkens iets anders . Setje banden, dat soort shit. Elke 15k is er wel een wat grotere reparatie van iets dat na ruim twee ton eens een keer versleten is. Draagarmen zijn bijna 150k mee gegaan, schokdempers ruim 200k, remleidingen ook ruim 200k. Ben benieuwd wat er binnenkort volgt Sommige dingen wel ja, maar e.e.a. is inmiddels echt wel vervangen bij mij. Maar de E46 heeft dan ook nogal wat kwaaltjes | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 13:23 |
Dat is waar, veel minder dan mijn e36. Bekend zijn de waterpomp en de dieselinjectiepomp. Die heb ik beide al gehad | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 13:27 |
Dieselpomp staat die van mij ook bekend om inderdaad. Tussen 200 en 250k meestal. Drie keer raden waar ik nu zit . Mja, risico van het vak. Je kan 'm wel voortijdig inruilen, maar zo'n ding levert geen fluit meer op en dan koop je iets anders terug waar net zo goed risico's aan zitten... | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 13:37 |
Precies, dus ik rij er net zolang mee door totdat ie echt stuk gaat/economisch TL. Dan maar eens zoeken naar een E91. Maar het nadeel is wel dat ik echt een auto nodig heb en moeilijk een week of drie zonder kan. | |
Piet__Piraat | zondag 22 september 2013 @ 14:18 |
Dat heb ik ook, maar die van mij moet er in principe nog eenvoudig een ton of anderhalf bij op kunnen zetten zonder al te gekke dingen. Alleen met de brandstofpomp ben ik de sigaar. En dan leen of huur ik wel ergens een auto: die 25 à 30 euro per dag voor een klein brik gedurende de week neem ik dan wel op de koop toe. Reparatiekosten zijn dan toch al torenhoog. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 14:24 |
Die van mij zit nu op 325k, maar is nu prima onderhouden. Dat was bij aanschaf wel anders. Verwacht zonder al teveel gezeur door te rijden naar de 400k. Zie ze regelmatig op MP voorbij komen, e36 diesels met meer dan 400k. | |
mitchelll0181 | zondag 22 september 2013 @ 14:37 |
314 nu, benzine.. Ben benieuwd.. Haha | |
Hyperdude | zondag 22 september 2013 @ 14:39 |
Van 3 naar 4 ton, zonder vervelende suprises, lijkt mij wel mogelijk, maar niet waarschijnlijk. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 14:39 |
Als ik zou was zou ik me drukker maken om de vangrail dan om de staat van je bougies | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 14:40 |
Ach, je moet jezelf een doel stellen nietwaar? | |
Hyperdude | zondag 22 september 2013 @ 14:42 |
Mijn doel is 3 ton 298 nu | |
mitchelll0181 | zondag 22 september 2013 @ 14:52 |
Hahaha haalbaar Ben alleen bang voor mn koppeling.. Als ik goed door rij dan sliptie in zn 2/3.. Als ik er net in zit zegmaar. Weet niet of dat de cdv is of gewoon slijtage.. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 14:59 |
hehe Zoals ik al zei, ik rij ermee door totdat hij echt stuk is. En als dat bij vier ton is dan is het mooi, is dat bij 3,5 ton dan is het ook mooi. | |
jitzzzze | zondag 22 september 2013 @ 15:00 |
Een doel hoeft niet altijd makkelijk haalbaar te zijn. Er mag best wat uitdaging in zitten | |
Catch22- | zondag 22 september 2013 @ 20:12 |
Voor 75 euro een afneembare trekhaakset inc bekabeling gekocht. Werd wel eens tijd. We hebben nogal wat tuinafval, fietsendrager is wel handig en ik wil een visboot. Daarna wil ik nog cruisecontrol inbouwen. Dan is de auto compleet. Airco retrofitten is mij teveel werk en dat mis ik ook niet zo. | |
YoshiBignose | zondag 22 september 2013 @ 20:45 |
Kan cdv zijn, E46 schakelt sowieso vrij bagger, maar heb die eruit gehaald toen en koppeling vervangen. Was stukken beter, maar nog steeds niet perfect... E30 en E36 schakelen veel lekkerder. | |
rival | maandag 23 september 2013 @ 13:08 |
344.000 met mijn cabrio. maar daar ligt vanaf 317k een M50 in. Ik had op mijn oude 318is 330.000 staan ongeveer. tussen 3ton en die 330 ben ik nog op Catalunya en de Ring geweest zonder problemen. Die heb ik 2 jaar geleden verkocht en de motor duwt nu een andere E30 vooruit....weet helaas geen actuele KMstand. | |
spectrumanalyser | maandag 23 september 2013 @ 14:19 |
229k op m'n e46 (m43b19) apk moet voor 31-10 gebeuren. vooraf vervang ik de achterveren (Sachs 996 716) aangezien rechtsachter gebroken is. tevens vervang ik twee voorbanden (met Continental Sport Contact 2, 205 55 16) en de remschijven en blokken van de vooras. motorblok zou ik eens schoon willen hebben, zodat lekkage van vloeistoffen beter zichtbaar zijn. | |
rival | maandag 23 september 2013 @ 16:31 |
wasbox opzoeken, motor aan laten staan.. lekker afspuiten! | |
Hyperdude | donderdag 26 september 2013 @ 19:01 |
Lijkt wel een Toyota topic hiero. Niemand wat kapot? | |
maart78 | donderdag 26 september 2013 @ 20:24 |
toyota gaat bijna niet kapot | |
jitzzzze | donderdag 26 september 2013 @ 20:25 |
Kan wel iets stuk maken bij je | |
Andyy | donderdag 26 september 2013 @ 20:26 |
De deurrubbers zorgen voor een krakend/rammelend geluid. | |
Hyperdude | donderdag 26 september 2013 @ 20:32 |
Heb ik liever een Nixxan Note Mag je die stuk maken. Mijn BMW staat al 2 weken stil ivm. vakantie Na mijn dure benzinepompavonturen in Noorwegen ben ik nu maar eens gaan vliegen. Natuurlijk kan bij zo'n Fransoos vliegtuig (Airstadsbus) ook de benzinepomp kapot; maar dan heb je daarna iig. geen last (meer) van hoge rekeningen. Heb nog nooit zoveel deuken bij elkaar gezien als in Palermo. Raar plaatje Niet Palermo BTW [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 26-09-2013 20:40:39 ] | |
jitzzzze | donderdag 26 september 2013 @ 20:59 |
Die nixxan is inderdaad een kutbak; heb er wel eens mee gereden toen ie net op de markt was. In Italië moet je inderdaad niet teveel van je auto houden, net als in Frankrijk. | |
Hyperdude | donderdag 26 september 2013 @ 21:05 |
Wel minder roest 1953 Lancia Appia, eerste lak zo te zien. | |
jitzzzze | donderdag 26 september 2013 @ 21:06 |
Maar met zonder motorkapslot. | |
Piet__Piraat | donderdag 26 september 2013 @ 23:16 |
De hardyschijf, nog steeds Het gaat al 10k goed, dus ik stel het even uit tot ik meer tijd heb | |
Cheiron | donderdag 26 september 2013 @ 23:41 |
Ben druk naar een mooie 1 serie aan het kijken. Bij voorkeur van na 2008, 118 of 120 sportpakket en parkeersensoren en evt Idrive. Dus misschien voeg ik mij binnenkort bij dit topic. | |
mitchelll0181 | donderdag 26 september 2013 @ 23:59 |
Met een Einzer moet je maar een mini topic openen hoor | |
jitzzzze | vrijdag 27 september 2013 @ 09:43 |
Zelfde onderstel, zelfde motor en vanaf 2015 wellicht dezelfde FWD | |
Impry | vrijdag 27 september 2013 @ 09:44 |
Hyperdude | vrijdag 27 september 2013 @ 09:48 |
Voor FWD hoef je niet te wachten tot 2015. Nu al leverbaar. Maakt ook weinig uit bij kleine autootjes met kleine motoren. | |
jitzzzze | vrijdag 27 september 2013 @ 09:50 |
Mooie foto is dat ja | |
jitzzzze | vrijdag 27 september 2013 @ 14:25 |
4 winterbanden zonder velg in 185/65/R15 88H voor een normale prijs waar ik nog zeker 2 winters mee kan rijden; hoe moeilijk kan het zijn zou je denken | |
Hyperdude | vrijdag 27 september 2013 @ 15:33 |
Jij reed toch altijd "met losse handen" en zonder winterbanden? Koop gewoon nieuw en verkoop over een paar jaar voor vet veel aan een knuppel die tweedehandsbanden goed genoeg vindt. | |
jitzzzze | vrijdag 27 september 2013 @ 15:44 |
Hehe, metzonder losse handen niet meer en zonder winterbanden kan wel (het is me afgelopen jaar ook gelukt in de touring) maar echt ontspannen rijden is het niet | |
Hyperdude | maandag 30 september 2013 @ 11:34 |
Niet blij hiermee; Vodafone stopt met 900MHz: KLB / Bazentelefoons worden uitgebannen https://www.vodafone.nl/900mhz/ Nu is het afgelopen met mijn vette BMW -foon die alleen op 900MHz werkt. Hoe nu verder? Parrot? Los of inbouw? Hoef zelf niet zo vaak te bellen. maar moet wel goed gesprekken kunnen beantwoorden. Nu ik die foto nog eens goed bekijk; ben benieuwd wanneer mijn Hörmanndeur een nwe. drukknop wil. Deze ziet er ook pre-historisch uit. | |
Hyperdude | maandag 30 september 2013 @ 11:46 |
Eventueel combi/oplossing met DAB+ tunert is ook welkom. Heb nu deze radio: Toen ik 'm net had werkte de TV ook nog, zie ik. | |
rival | maandag 30 september 2013 @ 13:04 |
Terug van vakantie geen accu meer, ik dacht aan lekstroom.... maar toch een nieuwe accu genomen... Vanmorgen (2 weken later) de bevestiging dat ik inderdaad last heb van lekstroom. Kan vrijdag pas uitzoeken wat er mis is.. Was wel lekker fietsen vanmorgen | |
spectrumanalyser | maandag 30 september 2013 @ 13:33 |
Hyperdude: ik snap dat je wellicht een abonnement hebt, alleen zie ik dat T-Mobile wel op 900 MHz blijft opereren. wellicht een t-mobile prepaid erin persen? | |
Hyperdude | maandag 30 september 2013 @ 13:55 |
Dacht dat alleen KPN en Vodafone op 900 MHz werkten? Kan naar KPN overstappen; maar gaan die binnenkort niet hetzelfde doen met die 900 band? http://nl.m.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie) staat het ook zo in stukje "Nederland" NB zit mobiel, maar lees nu dat t-mobile juist aan de gang gaat met 900 Thnx. Ik zal eens verder speuren, of ik daar wat aan heb. [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 30-09-2013 15:07:33 ] | |
Bowny | zondag 6 oktober 2013 @ 18:38 |
Het is druk hier met de BMW's | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:39 |
Topic is dood ja... | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 18:40 |
Alles doet het blijkbaar | |
Bowny | zondag 6 oktober 2013 @ 18:45 |
M'n E46 is net door de 200k gegaan en loopt nog als een tierelier | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:45 |
Och makkie, 316K nu | |
maart78 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:49 |
http://www.autoweek.nl/video/3659/klokje-rond-bmw-530d-touring ruim 7 ton gereden | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:49 |
Oja mn airbag lampje brand.. Maja bij welke bmw niet Morgen is ff in inpa kijken welke sensor raar doet.. Zal wel passasierskant zijn | |
spectrumanalyser | zondag 6 oktober 2013 @ 18:52 |
7 ton... dat is wel noemswaardig 236k hier op m'n e46. deze maand voor de apk. | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 18:53 |
Dat is toch standaard bij de E36 en E46? | |
maart78 | zondag 6 oktober 2013 @ 18:54 |
bij mij staat er nog maar 93000 op de teller, gaat ook niet zo hard | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 18:54 |
Pfff, newbies. Ik hou het bij 330.000 en een beetje op dit moment. | |
Hyperdude | zondag 6 oktober 2013 @ 18:56 |
Kwam jij met dat idee, of je vriendin? | |
Piet__Piraat | zondag 6 oktober 2013 @ 18:57 |
Netjes ja. Maar schrikken ook... voor 44k gekocht dus da's gewoon ruim 4k afschrijving per jaar. Per km valt het dan wel weer mee Wel een bullshitreden om 'm weg te doen, want die ruitenwissermotor kan bij elke auto kapot . Toch sterkt het me wel weer in m'n idee dat als de E46 de geest geeft, er mogelijk een E39 530d terugkomt. De E6x-serie sla ik graag over en de E9x ben ik ook geen enorme fan val, al sta ik er nog wel voor open. Een nette 530d heb je voor 5k voor de deur staan en daar kun je jaren mee vooruit. Meestal hè. Even zo'n dummysensor erop en je kunt weer vooruit! | |
Hyperdude | zondag 6 oktober 2013 @ 19:06 |
Ik ga toch voor de F11. Rijdt prima, lekker ruim en relatief niet te zwaar | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 19:11 |
Ik zou deze wel willen.. http://link.marktplaats.nl/724692916 Wat is dit E?? 60 ? Zo te zien volgens google | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 19:12 |
E60 | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 19:13 |
Ja google zei t, meningen ? Iemand ervaring.. | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 19:14 |
Ja, een 520i is niet heel snel. Je merkt dat ie te weinig power heeft. Hetzelfde geld voor de 523i, pas vanaf 525 wordt het interessant. | |
Hyperdude | zondag 6 oktober 2013 @ 19:18 |
http://www.autoweek.com/article/20120120/CARNEWS01/120129999 | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 19:34 |
Shitttt http://link.marktplaats.nl/726916727 Porno... I need money.. | |
Piet__Piraat | zondag 6 oktober 2013 @ 19:53 |
Dat dus. Al vind ik de verschillen op papier tussen die drie modellen wel meevallen. Misschien dat het in praktijk anders is. Ik zou alleen op zoek gaan naar een 530i. De vaste lasten zijn nagenoeg vergelijkbaar met de 520i, maar je krijgt wel een stuk meer power. Die zou ik ook graag willen en is wél weer een mooie Fünfer. Hoe het qua betrouwbaarheid zit weet ik niet, hopelijk heeft ie minder kwaaltjes dan de E61. Klein nadeeltje: hij zit voorlopig nog behoorlijk boven budget | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 19:55 |
En verbruik dan.. 520 vs 525... | |
Piet__Piraat | zondag 6 oktober 2013 @ 20:01 |
Pak spritmonitor.de er even bij, zou ik zeggen | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 20:06 |
Heb ik alle drie de uitvoeringen vaak gereden, en in een 520/523 wordt je echt niet vrolijk. Diesel of benzine maakt niet zo gek veel uit bij die grasmaaierblokjes. | |
mitchelll0181 | zondag 6 oktober 2013 @ 20:09 |
Echt ... 523 komt ook niet vooruit ? | |
jitzzzze | zondag 6 oktober 2013 @ 20:11 |
Nou, het is acceptabel, maar even soepel inhalen bij 130 kan je vergeten. Zelfs mijn 318tds doet dat soepeler. Mijn advies is: zoek een 525i/530d of hoger. Daar wordt je uiteindelijk echt gelukkiger van. | |
Hyperdude | zondag 6 oktober 2013 @ 20:16 |
Mij begint voornamelijk het steeds grotere aandeel tax in het budget tegen te staan. | |
Piet__Piraat | zondag 6 oktober 2013 @ 21:10 |
Tsja, begrijpelijk, maar daar doe je zo weinig aan... Ik zou voor een nette F11 in Duitsland kijken. Staat genoeg en hoef je alleen nog maar rest-BPM te betalen, die is nog wel te overzien. | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 18:23 |
Pfffff karma, moest net ff hard remmen, pling... Accu lampje aan .. wtf ? Gaat ook niet meer uit... maar ik meet wel 13,3 V met draaiende motor.. Lijkt goed.. | |
jitzzzze | maandag 7 oktober 2013 @ 18:45 |
13.3V is wel weinig, normaal zou je over de 14V moeten hebben met een draaiende motor. | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 19:01 |
Ja.. 13,8 lees ik overal.. Hmmm .. T weekend maar ff dynamo eruit slopen en laten testen denk.. | |
Catch22- | maandag 7 oktober 2013 @ 19:22 |
Bestel gelijk een koolborstel | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 19:32 |
Ja he... naja hij laad iig met 13.2.. Ik heb vanaf nu continu een meter op de bijrijders stoel liggen hahaha, hopen dattie t red tot et weekend en anders ist een kort weekje werken Ik heb 2 accu's erin, denk dat ik er maar 1 afkoppel.. als ik dan stil kom te staan heb ik nog een accu om thuis te komen. | |
Catch22- | maandag 7 oktober 2013 @ 19:34 |
Hoeveel spanning meet je als je toeren maakt? | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 19:36 |
Veranderd niet, blijft 13,22-25 Hier nog wat oude screenshots van een half jaar geleden ( testen lambda ) http://imgur.com/a/KKNWL#0 toen was die stationair al 13,65 | |
spectrumanalyser | maandag 7 oktober 2013 @ 21:39 |
tweede accu? is dat een standaard optie? | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 21:47 |
Nee vereiste voor een zware geluids installatie | |
Piet__Piraat | maandag 7 oktober 2013 @ 21:58 |
Ah, da's een stuk belangrijker dan goede banden en goede veiligheid inderdaad. | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 22:01 |
Huillie ... Bitch please, heb de fucking winter overleefd met die dingen. Sommige mensen passen wel hun rijstijl aan aan de omstandigheden. | |
daNpy | maandag 7 oktober 2013 @ 22:11 |
Ignorence is bliss. | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 22:14 |
Zucht.. Anyway.. Al mailtje terug van dynamo bedrijf, ff demonteren en voor 5 euro testen ze hem! Toppie | |
Hyperdude | maandag 7 oktober 2013 @ 22:19 |
Beter bestel je er twee. Of je haalt een ruilert. Op zich prima te betalen. Als je montage/de-montage zelf doet. Haal je zo de 7 ton. | |
mitchelll0181 | maandag 7 oktober 2013 @ 22:25 |
Staat een dynamotje op mp al voor 3 tientjes.. Maar als het alleen de borstels zijn doe ik dat wel natuurlijk. | |
Hyperdude | maandag 7 oktober 2013 @ 22:28 |
Als ie het doet... Dan zou ik die 5¤ test nog eens herhalen | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:29 |
In normaal weer kun je al niet fatsoenlijk rijden met die banden . Van de winter zal jij wel één van die badgasten zijn die met me 10km/h gigantisch in de weg rijdt. | |
mitchelll0181 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:29 |
Jij hebt duidelijk niet dezelfde ervaring als mij met die banden, met droog weer kan ik hem niet eens laten uitbreken ook al wil ik dat.. Met regen ... Ok dan zal ik wel een veel langere remweg hebben. Maar daar pas ik mijn rijstijl ook aan aan, en nee dat is niet 70 op de snelweg. Gewoon op de rechterbaan met het verkeer mee met geruime afstand. Niet iedereen rijd als een leaserijder he.. Heb je er uberhaupt wel is mee gereden ? Zoja wanneer ? Ik kan je echt zeggen dat die van mij goeie budget banden zijn.. Klaar. | |
jitzzzze | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:25 |
Maar het gaat toch juist om de prestaties bij regen/nat weer? Bij droog weer voldoet ieder stuk rubber. | |
Tarado | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:28 |
Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar goed het mag blijkbaar | |
jitzzzze | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:32 |
Wat vind je onbegrijpelijk? | |
Tarado | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:32 |
Dat er mensen zijn die klote banden onder hun auto gooien | |
daNpy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:48 |
't Is altijd hetzelfde met dat soort gasten. Van de grote toren blazen dat winterbanden onzin zijn, ze hun rijstijl wel aanpassen, al 40 jaar zo rijden etc. Maar als ze een fietser of voetganger aanrijden hoor je niks meer, of het lag overal aan behalve de banden (hij stak ineens over, met zo'n weer kun je geen rekening houden etc). Feit blijft dat voorzichtig rijden geen compensatie is voor te weinig grip. Als je moet stoppen, dan moet je stoppen. En niet glijden. | |
Andyy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:15 |
Het heeft wel wat, bagger banden. Op lagere snelheden op je limiet zitten zodat je niet onfatsoenlijk hard door bochten hoeft en er toch ook plezier mee hebt doordat die ook sneller uitbreekt bij regen. | |
Catch22- | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:23 |
ja leuk. Behalve dat normale mensen er niet op zitten te wachten dat een auto uitbreekt | |
Andyy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:33 |
We zitten in het BMW topic, RWD, plezier enzo. Zijn hier uberhaupt normale mensen? | |
Catch22- | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:36 |
| |
mitchelll0181 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:37 |
Allemaal moraal riddertjes die inderdaad net zo goed een alto kunnen rijden.. Dear god En ja als er met de sneeuw iemand letterlijk voor mn auto springt dan is die de lul ja, met of zonder winter banden. Verder heb je het allemaal zelf in de hand, als jij met je zomerbanden 2 meter achter iemand gaat rijden met 40 km/h en je moet een noodstop maken dan ben je de lul ja! eigen schuld.. Geen last van, laat ruimte zat over als het weer dat vereist Het is heel simpel, ik moet elke dag 90 km rijden, dat heb ik met weer en wind gedaan en geen enkel moment heb ik een moment gehad dat ik of een ander in gevaar was. | |
rival | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:01 |
gaat dit weer over die wanli/nankang bende van je? | |
mitchelll0181 | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:08 |
Ja mensen kunnen er niet over ophouden... Zodra ik em total loss heb gereden post ik wel een foto, dan kunnen jullie me uitlachen. Dus.. | |
Andyy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:54 |
Maar alsnog zou ik er wel UHP banden onderpleuren als deze ecodingen op zijn. Hij slijt toch vrij langzaam voor mijn rijstijl :/ | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:41 |
Probleem is vooral dat die el cheapo personen de weg op gaan met de insteek 'dat gebeurt mij niet want ik pas me aan'. Ik denk echter dat er maar weinig mensen 's ochtends van huis gaan met het voornemen vandaag maar eens een flinke aanrijding te veroorzaken omdat ze zich niet aanpassen. Ik heb zelf ook wel eens van die plastic klotebanden onder de auto gehad ja. Dat was glibberen en glijden op nat. En die heb ik toen maar laten zitten met één reden: het was zomer en binnen enkele maanden ging de auto weg. Anders had ik ze absoluut vervangen, want veilig waren ze niet. In elk geval niet voldoende om de winter mee in te gaan. Even los daarvan: waarschijnlijk een scheurtje in het expansievat van de koelvloeistof. Is dat een beetje makkelijk zelf te vervangen? Is overal zelf bij te komen? Ik ga eerst kijken hoe lang ik met een bijvulling van een (halve) liter kan doen hoor, maar gewoon dat ik het alvast weet? Ik zag in de workshop manual zo gauw geen beschrijving staan. Weet wel dat het een vrij lange unit is, dus zomaar van bovenaf schroeven zal er niet bij zijn ben ik bang... Gelukkig is de prijs wel te overzien met een tientje of vijf-zes. | |
Andyy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:45 |
Ook met winterbanden pas ik m'n rijstijl aan met sneeuw hoor, DTC is bijna altijd uit en DSC gaat ook nog eens uit als er minder mensen zijn | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:22 |
Ik zie geen winterbanden. | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:25 |
http://bmw.workshop-manuals.com/ | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:32 |
Is dat van een E90, 325i toch? Hoeveel heeft ie gelopen? Bij de E36/E46 6 pitters (anderen weet ik niet)ben je bij 2 ton vaak wel toe aan nw. expansievat en radiator. Is dat nog steeds zo? Vorsprung durch Entwicklung? [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 11-10-2013 09:47:23 ] | |
daNpy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:21 |
Dat is Audi | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:24 |
"durch Technik" is Audi | |
Andyy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:45 |
daNpy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:31 |
En dat komt dus van Freude am Fahren met een steek naar Audi | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:33 |
Nee, echt | |
daNpy | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:35 |
Ja, echt! | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38 |
Ah, oke | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:45 |
maar ff on-topic. Als bij Audi radiatoren, expansievaten en carterventilatie geen "Verschleissteile" zijn; zou ik daar best wel eens kunnen gaan shoppen. Jammer dat er zo'n eikels in rijden. Gelukkig niet zo erg als SEAT, maar toch. Het is toch al vrijdagmiddag? | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:57 |
Dat zeg ik, daar zag ik zo gauw de beschrijving niet staan (betreft een 320d E46). Hij zit een stuk boven twee ton, dus het zou niet heel gek zijn inderdaad. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe lang ie 't volhoudt met een litertje erbij. Als ie daar nog 10k mee door kan, koop ik liever nog een nieuwe fles koelvloeistof dan een nieuw expansievat . Audi was, toen ik voor m'n huidige auto ging shoppen, nog makkelijk 1k duurder dan een zelfde categorie BMW (en dan had de Audi vaak niet eens een multifunctioneel stuurwiel). Anders had ik nu mogelijk een A4 Avant B6 gehad. Hoewel ik de RWD toch ook wel ben gaan waarderen in de tussentijd, dus Audi moet wel een flinke pré hebben wil mijn volgende auto een Audi zijn. | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:00 |
Alstu: http://bmw.workshop-manua(...)SAL/index.php?id=910 | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04 |
Oh thanks, die had ik zo snel niet gevonden! Ik kwam niet verder dan het bijvullen van de koelvloeistof, maar daar had ik de handleiding niet voor nodig . Ziet eruit als een betrekkelijk eenvoudig klusje. Misschien dat ik dan voor de zekerheid wel het expansievat gewoon bestel en vervang. Want ergens laten afpersen en diagnose doen zal waarschijnlijk net zo veel kosten als ineens zelf het vat vervangen. Blijkt het dan niet aan het vat te liggen, kan dat er in elk geval weer 200k tegenaan | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:07 |
Het schijnt ook niet zo ingewikkeld te zijn inderdaad. Kijk ook eens op Jijbuis en goochel: 'how to replace engine coolant expansion tank', of met een zoekterm die daarop lijkt. | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:10 |
Dan moet het goed komen ja. Maar goed, eerst even afwachten hoe lang ie nu met een litertje doet, want ik heb natuurlijk geen flauw idee hoeveel het ding verbruikt. Het kan ook nog in de radiator zitten, dat is wel meer werk... En weten jullie hoe lang een multiriem meestal mee gaat? Ik heb er bij aankoop eentje (een nieuwe) in de kofferbak gevonden, en die ligt er nog steeds | |
jitzzzze | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:12 |
KVS verbruik kan door heel wat dingen komen, dus voordat je iets vervangt is het de moeite waard om uit te zoeken wat er echt stuk is. | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:15 |
Multiriem Bij mij zag je op een gegeven moment allemaal dwarsscheurtjes, aan de geribbelde binnenzijde. Jaar of 7/180K kms oid. destijds. Zag er een beetje uit of het zo hoorde. | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:47 |
Die dwarsscheurtjes heb ik nog niet echt kunnen ontdekken bij de vorige beurt. Althans, niet zorgwekkend. Maar anderzijds vermoed ik ook niet dat de vorige eigenaar jaren voor tijd al een multiriem had gekocht, voor de zekerheid | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 15:30 |
Kut, het antennetje op mijn dak lekt En zolang het blijft regenen kan ik er eigenlijk weinig aan doen | |
mitchelll0181 | zondag 13 oktober 2013 @ 15:51 |
Aaaai haha das lullig | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 15:52 |
Hij lekt niet hard, echt nu pas zie ik het en hij zit er al maanden op, en hij zit achterop het dak, dus ook geen natte stoelen ofzo. Maar het is wel klote. | |
maart78 | zondag 13 oktober 2013 @ 16:00 |
heel gedoe om te vervangen zeker.. moet de hemel er dan uit? | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 16:02 |
Nee, valt wel mee. Klusje van 10 minuten. Beetje kloten onder de hemel en je kan erbij. Maar het vervelende is, is dat die antenne nog niet zo oud is. Pas een paar maanden, dus hoe kan ik dit waterdicht krijgen? Beetje kitten? Oh ja, het is een antenne voor een autotelefoon die ik niet heb. Dus hij hoeft niet te werken. | |
maart78 | zondag 13 oktober 2013 @ 16:06 |
zit er geen rubber tussen dan? kitten kan wel met goede kit en ook niet teveel anders komt het erruit als je je antenne aandraait | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 16:09 |
Ja, een heel klein en dun rubberte. Blijkbaar is het dak niet helemaal recht rond dat gat (de vorige zal wel zijn blijven hangen in een wasstraat). Zit eraan te denken om het gat dicht te kitten, ring met rubbertje terug te draaien en klaar. Heb hier zwarte siliconenkit liggen voor de bouw, dat plakt alles aan alles en ook nog eens waterdicht. Is ook bedoeld voor auto's. | |
Hyperdude | zondag 13 oktober 2013 @ 16:31 |
Zit het shit, gebruik je kit. | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 16:32 |
Nee, moet ik dan het dak weer recht gaan buigen? En ik rijd tenminste niet op Wanli's | |
Hyperdude | zondag 13 oktober 2013 @ 16:34 |
Lekt het dan helemaal door de hemel heen? Is toch van dat schuimspul? | |
jitzzzze | zondag 13 oktober 2013 @ 16:34 |
Ja, na zoveel regen wel. Mijn hemel is van glasvezel (alle E36's). | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 14 oktober 2013 @ 18:25 |
Even een vraagje tussendoor, wanneer gooien jullie de winterbanden eronder? Dit wordt namelijk mijn eerste winter in een BMW, sowieso in een auto. Ik ben denk ik van plan ze half november eronder te laten zetten. | |
Catch22- | maandag 14 oktober 2013 @ 18:34 |
Afhankelijk van t weer (Ik heb nooit geswitched, die banden zijn dus op na deze winter gok ik, rij overigens maar zon 9k per jaar max) | |
Hyperdude | maandag 14 oktober 2013 @ 18:48 |
Meestal eind oktober. idd afh. van het weer. Ik doe het zelf; hoef je geen afspraak te maken, en ga je aan de gang als het moet. Vaak ben ik rond deze tijd nog met vakantie in de Alpen. Dan heb ik ze er al onder liggen, Nu niet. Crisis. | |
jitzzzze | maandag 14 oktober 2013 @ 19:27 |
Zodra er kans op sneeuw is, sneeuw gesmolten? Einde winterbanden. [ Bericht 2% gewijzigd door jitzzzze op 14-10-2013 20:42:33 ] | |
Piet__Piraat | maandag 14 oktober 2013 @ 20:07 |
Ligt aan het weer, meestal pas als het serieus vriest en er sneeuw/ijzelkans is. Dit jaar iets eerder, moet nog even de laatste millimeters oprijden | |
daNpy | maandag 14 oktober 2013 @ 20:35 |
Zodra het er naar uit ziet dat het kwik niet meer boven de 10 graden komt | |
Andyy | maandag 14 oktober 2013 @ 20:46 |
Eind november. Alleen in de sneeuw zijn ze echt fijn, verder zijn ze ruk. | |
spectrumanalyser | maandag 14 oktober 2013 @ 21:48 |
uit Polen komt een goede tip voor als je geen brug kunt betalen. | |
Piet__Piraat | maandag 14 oktober 2013 @ 23:46 |
Bij beeldje 1 van die put hoop je al dat het niet zo is... Maar creatief is het wel | |
Nadinarama | dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:43 |
Ik maak afspraak zodra temperatuur onder nul gaat. | |
Tarado | woensdag 16 oktober 2013 @ 08:12 |
Dit dus | |
Fopje | woensdag 16 oktober 2013 @ 23:37 |
Godverdomme. Dacht ik eindelijk af te zijn van al het gezeur. ( geen olielucht meer in de auto, is opgelost ( was een rubbertje dat lekte bij de aansluiting op het spruitstuk ). Gaat die opeens koelvloeistof verbruiken Woensdag krijgt ie een druktest | |
mitchelll0181 | woensdag 16 oktober 2013 @ 23:37 |
Altijd leuk voor 1000 euro | |
Piet__Piraat | donderdag 17 oktober 2013 @ 00:05 |
Hee, welkom bij de club! | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 01:49 |
Verbruikt ie van jou ook te veel kvs? | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 08:10 |
Oeh, je hebt de hoofdprijs gewonnen. | |
Piet__Piraat | donderdag 17 oktober 2013 @ 08:51 |
Ik moest van de week ineens KVS bijvullen ja. Nog nooit gehoeven. Peil stond ook aardig laag. Ik heb alleen geen idee sinds wanneer het eruit gelekt is. Kan sinds de vorige thermostaatvervanging zijn (da's wel 50k geleden ofzo), maar ook door een lek/scheurtje ergens in het systeem dat er pas kort is. Conclusie: ik wacht even af hoe lang het duurt tot het lampje weer gaat branden. Is dat te snel, dan kan ik richting garage... | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:08 |
Bij mij ging hij van max naar min in een week. Dat is snel genoeg om naar de garage te gaan voor mij | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:09 |
Maar het kan toch ook iets onschuldigs zijn wat lek is? | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:11 |
Natuurlijk. Het kan best een slang zijn, een losse slangeklem of een scheur in je expansievat om maar een paar mogelijkheden te noemen. De hoofdprijs is een lekke koppakking of een scheur in het blok. | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:11 |
Als dat zo is gooi ik hem weg | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:12 |
Bij een scheur in het blok zou ik dat ook doen, maar bij een lekke koppakking kan je nog eens over reparatie nadenken. | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:13 |
Dan praten we toch over een 1000+ reparatie? IS dat bij een 330 even duur als een 316 bijvoorbeeld? Zal wel niet he? | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 12:16 |
Ik heb geen idee wat dat kost, dat hangt van je garage (uurloon) af. Qua onderdelen ben je voor 150, 200 wel klaar schat ik zo in. Het kan de moeite lonen om een monteur te zoeken die in het avond/weekend wat bij klust voor een zacht prijsje. | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02 |
Mja... we gaan het zien... | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02 |
Precies, eerst maar eens kijken wat er nou stuk is. | |
mitchelll0181 | donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02 |
Ik doe een koppakking voor de helft vd dealer prijs | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 13:05 |
Als ik eraan toe ben bel ik je, een koppakking voor 250 is een goede deal. | |
mitchelll0181 | donderdag 17 oktober 2013 @ 14:43 |
500 bij de dealer, ga t niet grloven haha | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 15:23 |
toch ga ik je bellen als ik er één nodig heb | |
mitchelll0181 | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:16 |
Goed hoor! | |
Hyperdude | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:23 |
Volgens mij is de M54 qua koppakking redelijk hufterproof. Maar kan wel natuurlijk. Tot een jaar of 5 terug kon je voor ¤3K oid. nwe M54 330i blokken halen bij Alpina. | |
jitzzzze | donderdag 17 oktober 2013 @ 16:24 |
Ik hou het op een M41, maar die zijn ook niet stuk te krijgen | |
Fopje | donderdag 17 oktober 2013 @ 21:28 |
Nu stond koelvloeistof weer op maximaal... wel was hij nog een klein beetje warm ondanks hij 6 uur stil stond. | |
spectrumanalyser | donderdag 17 oktober 2013 @ 21:44 |
jij koopt een e46 voor een derde vd normale prijs | |
spectrumanalyser | donderdag 17 oktober 2013 @ 22:17 |
een koelvloeistof probleem bij een e46... kan idd iets simpels zijn. hoe snel loopt het eruit? wellicht zit er lucht in het koelsysteem, dan perst de koelvloeistof er vanzelf weer uit als de motor loopt. maar een scheur in je blok, dat zou mij echt enorm verbazen. ben benieuwd naar de uitslag van je compressietest. | |
Sie_scheitern_Epos | donderdag 17 oktober 2013 @ 23:38 |
Net ook een probleem met mijn E46, het motorlampje brandt. Kijken of ik voor zaterdag een afspraak kan maken, zal ongetwijfeld weer wat kosten. | |
spectrumanalyser | donderdag 17 oktober 2013 @ 23:51 |
een brandend motorlampje kan iets simpels zijn, die kans is groot. een jaar geleden ging 't motorlampje van m'n e46 branden en stationair toerental schommelde daarna. de bmw dealer vroeg 49 euro voor storingsdiagnose en kwam er achter dat de leiding van carterontluchting lek was. zelf heb ik net twee achterveren besteld. Sachs 996-716. de huidige veer rechtsachter is gebroken. veren besteld bij profiteile in Duitsland. totaalbedrag incl verzendkosten 98,16. | |
Piet__Piraat | vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:33 |
Nette prijs. Toen ik ivm tijdsgebrek naar de garage moest voor een veer was ik meer dan dat kwijt voor één kant... . [ Bericht 19% gewijzigd door Piet__Piraat op 18-10-2013 00:39:17 ] | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:50 |
Ik laat het je woensdag weten | |
mitchelll0181 | vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:33 |
Ik denk een lekke reservoir tank of iets met de kachel. Tenzij boven de 160K dan ist de koppakking. | |
Piet__Piraat | vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:49 |
Lekker eenvoudige diagnose . Ik heb van de E46 nog niet vaak gehoord dat de koppakking een zwak punt is, het expansievat en de radiator wel. Dus: compressietest. Mijn koelvloeistofvulling gaat alweer een week en zo'n 1.000km mee, hopen dat het nog even zo doorgaat | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:46 |
Staat nu 168K op , ook zit er al een nieuwe radiator in | |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:56 |
Wauw, wat een diagnose | |
Hyperdude | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:12 |
Die van mij is bijna twee keer zo ver. Lig nu nog wakker van de enorme kosten rond de 165-170K Ik zou 'm snel weg doen voor weinig. Foto's? | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:35 |
Ik had hem op 165k gekocht en alleen maar ellende Ik kan er opzich wel om lachen maar mijn vriendin vind het minder grappig. Zal eens een keer foto's maken | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:36 |
Iets met de kachel zeg je.. Mijn kachel.. of nou ja.. blower (warm of koud maakt niet uit) gaat zo: zoefzoefzoefzoefzoefzoefzoef in plaats van: zzzzzooooooeeeeeeeeeeeef Lijkt me ook niet helemaal normaal, maar dat zal je wel niet bedoelen met kachelproblemen he? Meer het warm worden van de kachel zeker? | |
Hyperdude | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:43 |
het is ook klote. Is wel een beetje risico om zo'n ding te kopen, maar je hoopt dat het goed loopt natuurlijk. Ik heb afgelopen voor het eerst stilgestaan tijdens mijn vakantie. Kapotte brandstofpomp. Als ie weer zoiets doet, geef ik 'm een spuitje. Verder aardig gebruik gemaakt van de 2 jaar BMW tweedehands garantie; maar sindsdien eigenlijk weinig dingen kaduuk. Wel slijtage natuurlijk. En radiator en waterpomp. Vind ik eigenlijk geen slijtage. NB. Mijn verwarming (ik heb de automatische "klimaatregeling") maakt nooit geluiden. Alleen als ie keihard blaast is ie echt hoorbaar. Regeling fan gaat zeer geleidelijk. Ding wel goed ontlucht na je radiatorklusje? [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 18-10-2013 13:10:58 ] | |
mitchelll0181 | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:58 |
Hahaha ben benieuwd! | |
Fopje | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:20 |
Die tweedehands garantie? Wat is dat precies? Moet je zeker gelijk bij zijn? Mijn blower maakt echt een pokke herrie. Zet hem altijd maar zachtjes | |
mitchelll0181 | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:24 |
Dat heb ik trouwens met mn E46 ook.. Maja hij doet et .. | |
Hyperdude | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:37 |
Is helaas een gepasseerd station voor je, vrees ik. Bij de BMW dealer krijg je tot 5 jaar oud en 120K kms 2 jaar volledige garantie. Is al een paar jaar geleden voor mij. Maar sindsdien dus vrijwel storingsvrij. http://www.bmw.nl/nl/cont(...)n-gebruikte-bmw.html | |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:06 |
Het rubber van die antenne is helemaal uitgedroogd en gescheurd, dan gaat ie wel lekken ja | |
Andyy | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:39 |
Zag net een 3 serie in m'n achteruitkijkspiegel die m'n aandacht steeds trok, toen die voorbij reed zag ik 316i op de kofferbak staan, toen ik beter keek bleek het een M3 te zijn. Vond het al vreemd | |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:40 |
Geen foto gemaakt? | |
Hyperdude | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:45 |
Nivea met Q10. Weet je dat voor je volgende rubbertje. | |
Andyy | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:45 |
Jawel, alleen is het niet duidelijk. Had 'm ook al ergens anders gespot zien staan met het 316i typenummer. | |
Andyy | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:49 |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:56 |
Heb zelf een rubber gecreëerd van een beetje kit Kutoplossing, I know, maar ik ga niet het dak weer rechtbuigen. | |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:56 |
Wierd, waarom zou je dat nou doen? Echt een 'sleeper' kan ik het niet noemen | |
mitchelll0181 | vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:56 |
Je hebt die man gewoon gestalked... Held hahaha | |
bokkepoot | vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:06 |
Deze is veel leuker. http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=24046 | |
jitzzzze | vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:09 |
Wut Die vent is niet wijs | |
Sie_scheitern_Epos | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:25 |
Update; het blijkt niks ernstigs te zijn, het lampje is de volgende dag vanzelf uitgegaan. Verder staat er voor volgende week een oliewissel gepland. (Los van voorgaand probleem) Ik ben benieuwd of ik een verschil merk, maar schone olie kan nooit kwaad, toch? | |
daNpy | zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:27 |
Nope. | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 16:39 |
Gisteren koude auto 10 meter uit de garage gereden. Vanmorgen op 4of5 poten lopen ( voor mijn gevoel) en "motorlampje" aan Na 200 meter uitgezet. Na 30 sec. weer gestart; alles weer normaal. Doet ie al sinds 2006. Zorg dat ik dit soort ritjes niet hoef te maken; maar is toch niet normaal? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Vuile/lekkende injectoren oid.? 2001 330i | |
mitchelll0181 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:04 |
Bobine ofzo Ff uit laten lezen E46 ? Ik kan em evt uitlezen. | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 17:15 |
Die is door de jaren geregeld uitgelezen. Meestal geen bijzonderheden. Twee jaar terug nog twee bobines vervangen. Daarvoor en daarna probleem onverandert die 1 of 2 keer per jaar dat de situatie voorkomt. Volgens mij uitsluitend bij koude motor. Warme motor heb ik het nog nooit meegemaakt; wijst ook een beetje andere kant op dan bobine toch? | |
mitchelll0181 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:27 |
Je motor lampje ging aan.. Dus er is weggeschreven waarom.. Moet wat vanaf te zien zijn. En dat het probleem weg is na opnieuw starten lijkt mij dat het electrisch is.. Em geen injector oid | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 17:39 |
Das ook weer waar. Motorlampje viel mij nu ook op. Weet niet of dat eerder ook te zien was. Ik verdenk een kaduke sensor oid. | |
mitchelll0181 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:49 |
Tja kan heel veel zijn haha, nokkenas, krukas sensor.. Maar zoals ik al zei, je lampje ging aan.. Dus de ECU weet waarom | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 17:54 |
Uitlezen komt tzt. wel weer. Verder geen problem er mee. | |
mitchelll0181 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:01 |
Tot je een gat in je zuiger hebt omdat je ontsteking niet klopte oid. | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 18:39 |
Zoals ik al schreef: doet ie al vanaf 2006 Bijna 180000 kms. Zal mijn tijd wel duren [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 20-10-2013 18:46:01 ] | |
mitchelll0181 | zondag 20 oktober 2013 @ 18:49 |
Ja ik ben hetzelfde hoor hahaha .. Rijd ook al 2 weken met een accu lampje Alstie niet meer start gaan we wel kijken haha. | |
Hyperdude | zondag 20 oktober 2013 @ 19:07 |
Zijn ook een beetje van die dingen die ik dan weer vergeet te melden bij de garage. Heb het nu op mijn "boodschappen briefje geschreven. Deze zomer stond ik in Noorwegen met pech. Ik stond er naast toen ze met de OBD aan de gang gingen. Nokkenassensor zei de OBD. Hebben ze toen alle twee vervangen, deed ie nog niks. Was uiteindelijk de brandstofpomp. Die heeft geen lampje/OBD-melding. Dit was ook de diagnose van mijn eigen garage (via telefoon, terwijl wij op de takelwagen stonden te wachten.) Volgens mijn eigen garage kan de OBD idd. deze, foutieve melding, geven. Ben dus niet geneigd van alles maar te laten onderzoeken/fixen. If it ain't broke, don't fix it. Olie verbruiken doet ie ook al zolang ik 'm heb. Heeft mij 1 of 2 keer tanken qua ¤ gekost in 180000 kms. Daarvoor kan je weinig "repareren/vervangen" [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 20-10-2013 19:23:51 ] | |
Fopje | zondag 20 oktober 2013 @ 20:49 |
Ik snap het niet meer. Eerst mijn kvs op max. Toen tussen max en min. Toen op min. En nu zit hij weer dichterbij de max. Steeds gekeken met koude motor. Woensdag druk test en kvs vervangen. Maar vind het wel vreemd. | |
spectrumanalyser | zondag 20 oktober 2013 @ 21:19 |
zat er wellicht lucht in je koelsysteem? | |
Fopje | zondag 20 oktober 2013 @ 21:28 |
Geen idee? Lucht in je systeem zorgt toch voor een hoger niveau? En hoe weet je of er lucht in zit? | |
spectrumanalyser | zondag 20 oktober 2013 @ 21:35 |
lucht in je koelsysteem zorgt ervoor dat je koelvloeistof eruit geperst zal worden. dat gebeurd dan via de vuldop, je zult daar, of onder de vuldop dus je kvs moeten terugvinden. | |
Fopje | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:15 |
Dat was niet het geval. Ik ben vanmiddag even langs geweest en ze deden ter plekke een druktestje. 1,5 bar voor een kwartiertje. Liep wel wat terug, maar niet extreem. Ook hebben ze mn koelvloeistof getest, kon nog tegen -35 graden. Hij zei dat het misschien ook met de buitentemperatuur te maken had. Een lek zou ik zelf ook vreemd vinden aangezien er ook weer wat bijgekomen is qua niveaumeting. | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:54 |
Vanmiddag een 6-Serie Gran Coupe zien rijden, naar mijn idee ook een mooie auto; | |
Hyperdude | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:55 |
Als je nog 154K hebt liggen: M6 http://www.debeier.nl/bmw(...)20Coup%C3%A9%20/7275 | |
Piet__Piraat | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:51 |
Wat was je kwijt qua kosten? Ik moet misschien toch ook maar gaan . | |
Fopje | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:12 |
Ik hoefde niet te betalen | |
Piet__Piraat | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:14 |
Dealer of universele garage? Wel nette service! | |
Fopje | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:20 |
Universeel, ik word daar altijd goed geholpen. Nemen de tijd om alles goed uit te leggen enzo. Bij het uitlezen een paar maanden geleden hoefde ik ook niks te betalen. Ook een keer langsgeweest toen ik een raar geluid hoorde op de snelweg, had ik dat heel vaag met mijn telefoon opgenomen "oh zet maar even op de brug" Hij verboog een aantal dingen en draaide wat aan en het geluid was weg, iets met mn hitteschild ofzo.. Ook niet voor hoeven te betalen. Aan de andere kant, ik ga altijd naar die garage en heb er al heel wat geld heen gebracht Soms bel ik wel eens naar andere garages om een prijs te vragen maar deze is vrijwel altijd een stuk goedkoper. | |
Piet__Piraat | woensdag 23 oktober 2013 @ 00:29 |
Onderdeel van de service dan, vooral als je er altijd al komt . Ik zal eens kijken wat ik ga doen. Stiekem is iets anders ook wel weer eens leuk natuurlijk | |
spectrumanalyser | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:00 |
-ding dong- DHL op de stoep. De SACHS veren van Profiteile uit Duitsland zijn binnen! Vielen dank Profiteile. Super, alles klar! | |
rival | woensdag 23 oktober 2013 @ 14:23 |
Iemand hier die met een E30 op het circuit rijdt? Of iemand die erg fanatiek rijdt met een E30? Heb nog wat "sport"onderdelen te koop... | |
maart78 | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:06 |
http://www.marktplaats.nl(...)2a&previousPage=home zal wel wat mis mee zijn, voor deze prijs | |
jitzzzze | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:12 |
Flink afgeragd? Vind een bereik van 210km met een net iets minder dan halfvolle tank toch wel echt bijzonder weinig. Tevens brand er een uitroeptekentje op het dashboard? En het waarschuwingslampje van het remsysteem brand. | |
Hyperdude | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:13 |
Navi schermpie is wel erg vaag. Ben je zo een rug verder. Maar dikkere benzine (en diesel!?) bakken lopen niet zo hard momenteel. | |
maart78 | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:14 |
navi is aftermarkt volgens mij | |
Piet__Piraat | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:18 |
Klopt, al ligt het ook wel aan de verkoper. Toevallig laatst nog iemand gebeld om te oriënteren voor een grotere diesel. Ik 'mocht' langskomen, maar we konden niet onderhandelen (prijs vast), ik mocht niets inruilen en voordat we een overeenkomst hadden over de prijs konden we überhaupt niet praten over een proefrit. Geen wonder dat z'n bedrijfsvoorraad relatief weinig doorstroom had... | |
maart78 | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:22 |
dat zie je steeds vaker dat je geen proefrit mag maken, zonder eerst over de prijs een overeenkomst te hebben.. belachelijk ik had het ook bij mijn auto | |
Hyperdude | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:25 |
Zag afgelopen weekend bij de BMW nog een 2004 A6 2.7T Allroad 106K kms, handbak ¤9900 vraagprijs Zag er prima uit. Wel US-import vermoed ik. http://www.debeier.nl/bmw(...)0Quattro%202.7T/7494 Niet inruilen vind ik bij een particulier logisch, bij een handelaar onprofessioneel. | |
Piet__Piraat | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:00 |
Valt mee inderdaad, maar een gecombineerd verbruik van 1:8 en een zware importbak, dat helpt niet echt voor de verkoop natuurlijk . Moet je net iemand voor vinden, die auto's worden gewoon steeds minder courant. Bij een particulier vind ik het logisch ja, nogal wiedes. Maar juist bij een handelaar verwacht ik dat ie in elk geval een bod doet. Of dat nou is voor z'n eigen handel of dat ie 'm doordrukt, dat maakt me weinig uit. Echt bizar, ik vraag me af hoe zulke mensen auto's verkopen. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om met zo'n knakker in zee te gaan. Nadeel is trouwens dat ik graag een schuifdak wil, maar die zijn in NL niet echt populair merk ik . | |
Hyperdude | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:05 |
No schuifdak, no deal. xenon leer icm. stoelverwarming regensensor. idem | |
Piet__Piraat | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:13 |
Mja, lastig, lastig. Ik ben er redelijk aan verknocht geraakt maar heb het in vorige auto's ook nooit gehad, dus tsja... En als verder de auto helemaal prima is en je weet dat ie technisch goed bijgehouden is, is dat ook wel wat waard. De vraag is alleen of ie het ontbreken van een schuifdak waard is | |
Hyperdude | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:29 |
Geduld. Staan tienduizenden tweedehands bakken te koop. En over de grens tien keer zoveel. | |
Piet__Piraat | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:55 |
Succes met het zoeken naar een E46 330d touring, handbak, 204pk-versie, met schuifdak, xenon en trekhaak en vier elektrische ramen. Bij voorkeur ook een regensensor, M-tech II pakket, BM54 navi met recente update, leer en een goede set winterbanden. En dat voor een normale prijs, want die karren van 8 à 9 duizend euro zijn buiten budget en dat vind ik ook te veel geld voor een tien jaar oude auto. De twijfel slaat dan toe als je ergens een nette tegenkomt die niet aan alle wensen voldoet, maar wel aan veel. Ga je strepen, of wacht je nog even? Met het risico dat tussendoor je eigen auto het begeeft omdat ie wat kleine kwaaltjes begint te krijgen? | |
Andyy | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:21 |
Een demo M, die zijn niet warmgereden | |
Sie_scheitern_Epos | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:53 |
Deze voldoet volgens mij aardig aan jouw criteria. | |
Piet__Piraat | donderdag 24 oktober 2013 @ 00:36 |
Ja en nee. Had 'm al gezien. 'Grote' nadelen: het is de 184pk 5-bak en hij heeft geen schuifdak. Ik wil eigenlijk de 204pk 6-bak ivm de grotere betrouwbaarheid en het veel op de snelweg zitten, waarbij een zesde verzet lekker rustig rijdt en goed is voor het verbruik. Dus da's lastig. Nog even los van het schuifdak en de kleur (want ik vind dit eigenlijk net niks ). | |
Andyy | donderdag 24 oktober 2013 @ 01:11 |
Damn had de 330d in die generatie maar 184 pk? Tegenwoordig heb je dat in de 20i/20d | |
Piet__Piraat | donderdag 24 oktober 2013 @ 08:29 |
Gaat nergens over hè. Alleen is die nieuwe 20d nog niet te betalen met een klein budget . En het voordeel aan een E46 is wel dat er nog wat meer techniek en minder elektronica in zit. Dus: meer zelf doen en minder naar de dealer voor dure diagnoses. En als je de 204pk-variant neemt en die chipt naar 240pk, zit je alsnog goed boven de huidige 20d's . | |
spectrumanalyser | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57 |
enig idee waarom ik zo verlang naar een e92? de bmw tune als je met de sleutel het contact omdraait. | |
Scorpie | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:03 |
Yo mensen, waarschijnlijk een totale noob vraag maar here goes: ik heb een navigatiesysteem business in mijn E87, bouwjaar 2011, zitten. Is dit nog een HDD variant en moet ik die updaten met een USB of is dat een DVD variant? Ik kan nergens een usb aansluiting vinden en ook nergens een dvdspeler waar de navigatie dvd in zou moeten... | |
Andyy | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:56 |
Je hebt geen sleutel in de E9x. En ook geen BMW tune [ Bericht 0% gewijzigd door Andyy op 24-10-2013 17:28:32 ] | |
mitchelll0181 | donderdag 24 oktober 2013 @ 16:43 |
Hahaha | |
daNpy | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:35 |
Faalhaas | |
jitzzzze | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:11 |
Hehe | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:24 |
Heb ik al. Alleen dan in de superieure benzine-uitvoering natuurlijk. | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:26 |
En? Heb ik gewonnen? Wintersloffen liggen er op. Bijna | |
jitzzzze | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:27 |
Ja, want nog geen sneeuw. | |
mitchelll0181 | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:27 |
Het was 18 graden vandaag mafkees hahaha | |
Andyy | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:28 |
Ideaal, geen koude handen tijdens het verwisselen | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:29 |
Slimme meid is op de toekomst voorbereid. Ik ook | |
Sie_scheitern_Epos | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:30 |
Die van mij liggen er al onder. | |
daNpy | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:30 |
Waarom heb je achter geboorde schijven? | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:31 |
Dat zal wel meevallen. Zou eerder bang zijn voor schade aan onderstel en remsporen in de bijrijderstoel | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 18:34 |
Hoort zo BMW -Sportbremsen setje Voor gehard, geboord en zwevend. Achter geboord | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:11 |
Op tijd remmen is trouwens keinuttig | |
Piet__Piraat | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:42 |
Tuurlijk ja, ga even vervelend lopen doen Een 330i zou ik best willen, maar met mijn huidige km's teken ik dan meteen m'n faillissement, dus dat doen we maar niet... | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
Hoeft natuurlijk niet automatisch afgeragd te zijn, als je een behoorlijk stuk stadsverkeer hebt zinkt je actieradius ook bijna onder nul. | |
jitzzzze | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
True, maar het blijft wel iets om op te letten. | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
Scheiße | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:48 |
Aan de kilometerteller te zien lijkt het inderdaad om een US-import te gaan. | |
Hyperdude | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:02 |
Interieurtemp in Fahrenheit en zo'n antisteenslagfolie zijn ook typisch Amerikaans. Handbak is dan wel aardig contrast. | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:04 |
De BMW tune is toch het geluid van de heerlijke 6-cylinder onder de kap? | |
jitzzzze | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:27 |
Ik ga pas winterbanden eronder duwen als de kans op sneeuw zeer aannemelijk is. En zodra de sneeuw gesmolten is gaan ze er direct weer onder vandaan. | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:30 |
Ik zie wel waar het schip stand, maar zo gauw zich sneeuw aan gaat kondigen komt de sneeuwschep standaard in de kofferbak, die heeft mij de afgelopen winters al goede diensten bewezen (vooral met in- en uitparkeren). | |
Andyy | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:43 |
Ik rol gewoon overal weg met winterbanden En driften doet die ook prima, alleen achterstevoren gestaan op parkeerplaatsen waar ik echt de limiet opzocht van de stuuruitslag | |
maart78 | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:46 |
mijn winterbanden zijn nog maar 5mm dus ik wacht nog maar even | |
von_Preussen | donderdag 24 oktober 2013 @ 20:49 |
Jaren geleden heb ik op een niet-geschoven T-splitsing eens vast gestaan in een relatief hoge berg sneeuw, dat was voor mij de reden om het op deze manier op te lossen. Dus komt het in de winter wel vaker voor dat ik na een dik pak sneeuw gewoon even mijn eigen auto vrij schep en zonder problemen ook uit wat hogere hopen sneeuw kan wegrijden. Vanwege de auto maar even de afbeelding in een spoiler geplaatst.
|