140pk en zon bak koppel is prima toch. De snellere versies worden er niet zuiniger op. Ik vind mijn 150pk ook prima.quote:Op zondag 22 september 2013 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Maar dan nog
Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten
nee voor mij niet. Ik hoef niet per se meer power. Als ik gewoon lekker soepel kan rijden vind ik t prima. Met zwaardere motoren en meer vermogen lopen alle kosten op.quote:Op zondag 22 september 2013 00:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch?Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit.
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelenquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Okeieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Power heb je nooit genoegquote:Op zondag 22 september 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leukquote:Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Okeieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.quote:Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.
Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....quote:
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogenquote:Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....
Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen
En zelfs een e36 touring komt met een rijklaar gewicht van +/- 1430Kg (incl. mijzelf).quote:Op zondag 22 september 2013 10:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.quote:Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk
[..]
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.
quote:Op zondag 22 september 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen
Dat ligt aan je motor natuurlijkquote:Op zondag 22 september 2013 11:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.quote:Op zondag 22 september 2013 11:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt aan je motor natuurlijk. Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.
Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten
Hier ook, helemaal als er toch weer eens wat stuk gaat. Wat je met een oudere auto nou eenmaal regelmatig hebt.quote:Op zondag 22 september 2013 12:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij jou ook al ja. Ik red het er meestal net een week mee, soms niet eens. M'n portemonnee blijft ook hevig protesteren
dat rij ik nog niet in een maand lolquote:Op zondag 22 september 2013 12:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.
1000 km haal ik ook uit een tank, dat is toch weer een week autorijden
Tsja, niet iedereen woont naast zijn werkplek.quote:Op zondag 22 september 2013 12:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat rij ik nog niet in een maand lol
Klopt. Ik ben gemiddeld elke 15k aan de beurt voor iets 'groots' (draagarmen, remleidingen, schokdempers) etc. Allemaal niets geks en vrij normale slijtage, maar toch.quote:Op zondag 22 september 2013 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hier ook, helemaal als er toch weer eens wat stuk gaat. Wat je met een oudere auto nou eenmaal regelmatig hebt.
Ik haal nog steeds de originele onderdelen van de auto af die er in '95 op gezet zijn. Uiteraard niet van de echte slijtageonderdelen als remmen en schokbrekers.quote:Op zondag 22 september 2013 12:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Serieus? Pffft, daar ben ik best jaloers op. Ik vind autorijden best leuk hoor, dus daar zit het probleem niet, maar de maandelijkse kosten gaan echt door het dak.
[..]
Klopt. Ik ben gemiddeld elke 15k aan de beurt voor iets 'groots' (draagarmen, remleidingen, schokdempers) etc. Allemaal niets geks en vrij normale slijtage, maar toch.
Misschien staat het er niet duidelijk, maar het is dus telkens iets andersquote:
Sommige dingen wel ja, maar e.e.a. is inmiddels echt wel vervangen bij mij. Maar de E46 heeft dan ook nogal wat kwaaltjesquote:Op zondag 22 september 2013 12:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik haal nog steeds de originele onderdelen van de auto af die er in '95 op gezet zijn. Uiteraard niet van de echte slijtageonderdelen als remmen en schokbrekers.
Dat is waar, veel minder dan mijn e36.quote:Op zondag 22 september 2013 13:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien staat het er niet duidelijk, maar het is dus telkens iets anders. Setje banden, dat soort shit. Elke 15k is er wel een wat grotere reparatie van iets dat na ruim twee ton eens een keer versleten is.
Draagarmen zijn bijna 150k mee gegaan, schokdempers ruim 200k, remleidingen ook ruim 200k. Ben benieuwd wat er binnenkort volgt
[..]
Sommige dingen wel ja, maar e.e.a. is inmiddels echt wel vervangen bij mij. Maar de E46 heeft dan ook nogal wat kwaaltjes
Precies, dus ik rij er net zolang mee door totdat ie echt stuk gaat/economisch TL.quote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dieselpomp staat die van mij ook bekend om inderdaad. Tussen 200 en 250k meestal. Drie keer raden waar ik nu zit.
Mja, risico van het vak. Je kan 'm wel voortijdig inruilen, maar zo'n ding levert geen fluit meer op en dan koop je iets anders terug waar net zo goed risico's aan zitten...
Ach, je moet jezelf een doel stellen nietwaar?quote:Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef Hyperdude het volgende:
Van 3 naar 4 ton, zonder vervelende suprises, lijkt mij wel mogelijk, maar niet waarschijnlijk.
hehequote:
Een doel hoeft niet altijd makkelijk haalbaar te zijn. Er mag best wat uitdaging in zittenquote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha haalbaar
Ben alleen bang voor mn koppeling..
Als ik goed door rij dan sliptie in zn 2/3.. Als ik er net in zit zegmaar. Weet niet of dat de cdv is of gewoon slijtage..
Kan cdv zijn, E46 schakelt sowieso vrij bagger, maar heb die eruit gehaald toen en koppeling vervangen. Was stukken beter, maar nog steeds niet perfect... E30 en E36 schakelen veel lekkerder.quote:Op zondag 22 september 2013 14:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha haalbaar
Ben alleen bang voor mn koppeling..
Als ik goed door rij dan sliptie in zn 2/3.. Als ik er net in zit zegmaar. Weet niet of dat de cdv is of gewoon slijtage..
wasbox opzoeken, motor aan laten staan.. lekker afspuiten!quote:Op maandag 23 september 2013 14:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
motorblok zou ik eens schoon willen hebben, zodat lekkage van vloeistoffen beter zichtbaar zijn.
Kan wel iets stuk maken bij jequote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Heb ik liever een Nixxan Notequote:Op donderdag 26 september 2013 20:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan wel iets stuk maken bij je
Die nixxan is inderdaad een kutbak; heb er wel eens mee gereden toen ie net op de markt was.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik liever een Nixxan Note
Mag je die stuk maken.
Mijn BMW staat al 2 weken stil ivm. vakantie
Na mijn dure benzinepompavonturen in Noorwegen ben ik nu maar eens gaan vliegen. Natuurlijk kan bij zo'n Fransoos vliegtuig (Airstadsbus) ook de benzinepomp kapot; maar dan heb je daarna iig. geen last (meer) van hoge rekeningen.
Heb nog nooit zoveel deuken bij elkaar gezien als in Palermo.![]()
Raar plaatje![]()
[ afbeelding ]
Niet Palermo BTW
Maar met zonder motorkapslot.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:05 schreef Hyperdude het volgende:
Wel minder roest![]()
[ afbeelding ]
1953 Lancia Appia, eerste lak zo te zien.
De hardyschijf, nog steedsquote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Voor FWD hoef je niet te wachten tot 2015.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
Zelfde onderstel, zelfde motor en vanaf 2015 wellicht dezelfde FWD
Mooie foto is dat jaquote:Op vrijdag 27 september 2013 09:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor FWD hoef je niet te wachten tot 2015.
Nu al leverbaar. Maakt ook weinig uit bij kleine autootjes met kleine motoren.![]()
[ afbeelding ]
Hehe, metzonder losse handen niet meer en zonder winterbanden kan wel (het is me afgelopen jaar ook gelukt in de touring) maar echt ontspannen rijden is het nietquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:33 schreef Hyperdude het volgende:
Jij reed toch altijd "met losse handen" en zonder winterbanden?
Koop gewoon nieuw en verkoop over een paar jaar voor vet veel aan een knuppel die tweedehandsbanden goed genoeg vindt.
Nu is het afgelopen met mijn vette BMW -foon die alleen op 900MHz werkt.quote:Wat gaat er gebeuren?
In 2012 heeft de Overheid frequenties geveild om een nieuwe generatie mobiele telecommunicatie, zoals 4G, mogelijk te maken. Hierdoor worden bepaalde gsm-toestellen niet meer door Vodafone ondersteund per 1 november.
Wat betekent dit voor jou?
Volgens onze gegevens heb je in de afgelopen 6 maanden een ouder gsm-toestel gebruikt, die werkt op 900 MHz frequentie. Dit betekent dat je vanaf 1 november 2013 netwerkproblemen kan krijgen. Vanaf 1 april 2014 kun je met je toestel niet meer bellen, sms'en of internetten. Wij adviseren je om vanaf 1 november een ander toestel te gaan gebruiken. Onze excuses voor dit ongemak.
Terug van vakantie geen accu meer, ik dacht aan lekstroom.... maar toch een nieuwe accu genomen...quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt wel een Toyota topic hiero.
Niemand wat kapot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |