abonnement Unibet Coolblue
pi_131426647


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i
• Maart78, E81 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
fer, E30 320i Baur TC2
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325ci
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i
• Moody, F30 320i
Driftkikkerrrrr e30 318i.
daNpy, 2006 E91 325i Touring
• Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• tong_poh, E60 535d
• Catch22-, E34 520i '95

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
YoshiBignose, E23 732i
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
von_Preussen, E70 X5 3.0d
• Andyy, E84 X1 sDrive 20i

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Onderdelen
Meer onderdelen

Handige links
Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/
Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131426677
Mijn oom heeft net voor 1600 euro een superstrakke e39 525tds automaat uit 1998 gekocht. 180dkm, mf stuur, airco etc. Buitenkansje natuurlijk.

Ik blijf nog wel even bij deze auto. Voor die paar kilometers die ik maak is dit prima. En laten we niet lullig doen; de e34 is een hele fijne rijdersauto

[ Bericht 46% gewijzigd door Catch22- op 21-09-2013 22:52:33 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131429680
Nadeel van de tds vind ik wel de verouderde techniek en het feit dat ie PFL is. Maar vooral de techniek: je betaalt een dikke dieseltoeslag maar hij is niet zo zuinig als de modernere turbodiesels. Zo'n tds doet volgens mij net 1:11 in een 5-serie en zit rond de 140pk, terwijl je dan liever een 530d met 180pk hebt tegen een verbruik van ongeveer 1:14. :P
Schip ahoy!
  zondag 22 september 2013 @ 00:17:07 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131429853
Hij woont in dld en rijdt hem op de zaak dus dat is allemaal niet van toepassing.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131429888
Dat scheelt. Maar dan nog :+

Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten :)
Schip ahoy!
  zondag 22 september 2013 @ 00:20:07 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131429931
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat scheelt. Maar dan nog :+

Aan de andere kant... als 140pk voldoende is en je kunt een mooie deal sluiten, moet je dat niet laten :)
140pk en zon bak koppel is prima toch. De snellere versies worden er niet zuiniger op. Ik vind mijn 150pk ook prima.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131430173
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch? :+ Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit.
Schip ahoy!
  zondag 22 september 2013 @ 00:35:05 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131430379
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 00:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is ook zeker geen armoe hoor. Maar meer is altijd leuker, toch? :+ Mijn streven is toch echt wel om er bij m'n volgende auto op vooruit te gaan. Tenzij het een leaser wordt, dan ga ik er alleen financieel op vooruit.
nee voor mij niet. Ik hoef niet per se meer power. Als ik gewoon lekker soepel kan rijden vind ik t prima. Met zwaardere motoren en meer vermogen lopen alle kosten op.

En als je 60k per jaar rijdt, dan wil je gewoon enigszins voordelig rijden. En dan ga je ook niet constant racen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131432085
Klopt, het is een afweging. Ik heb nu ook een auto waarmee ik 90% van tijd gewoon lekker doorrij en die me af en toe wat beter laat doorrijden. Kostentechnisch is het nog te overzien (ook belangrijk ivm de km's inderdaad). Maar ik zou het leuk vinden om in de toekomst iets krachtigers te rijden. Noem het de funfactor, gewoon omdat het kan :)
Schip ahoy!
  zondag 22 september 2013 @ 10:18:18 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131434615
Oke :) ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 10:30:00 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131434765
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.

Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
pi_131434842
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke :) ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen ;)
Facts don't care about your feelings
  zondag 22 september 2013 @ 10:40:21 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131434874
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Had ik gisteren ook, hoefde alleen niet terug te schakelen ;)
Power heb je nooit genoeg
  zondag 22 september 2013 @ 10:52:09 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131435008
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.

Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131435067
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Oke :) ieder zijn ding. Ik rij super relaxt en trek hem af en toe even door. Gisteren reed er iemand 85 op een n-weg voor me. Even terug naar de drie en gaan. Toen ik er voorbij was zat ik op de 130. Prima zat.
Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk :P
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Voordeel van de 318tds vind ik wel dat het eenvoudige techniek is die nauwelijks stuk gaat.

Het verbruik, ik doe 1 op 15 gecombineerd en dan hou ik me niet in.
Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.
Schip ahoy!
pi_131435143
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Power heb je nooit genoeg
Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....

Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen ;(
Facts don't care about your feelings
  zondag 22 september 2013 @ 11:22:53 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131435578
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar power voor op de openbare weg kan op een gegeven moment wel voldoende zijn. In m'n Lexus LS kan ik waar dan ook soepel inhalen zonder dat de automaat überhaupt terugschakelt. Wil ik echt hard, dan de kickdown....

Met de iQ moet ik zo goed scannen op de snelweg... wil ook geen mensen tot last zijn als ik een vrachtwagen inhaal want weet zelf hoe irritant het is, maar voor hun is even op de rem trappen minder moeite dan voor mij om weer op snelheid te komen ;(
IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 11:43:52 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131435988
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 10:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

das wel lekker zuinig idd. Ik let er totaal niet op trouwens. Ook omdat ik hem nooit vol gooi.
En zelfs een e36 touring komt met een rijklaar gewicht van +/- 1430Kg (incl. mijzelf).

Niet weinig en dan toch zo'n verbruik halen, ben er wel tevreden over.
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 11:45:32 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131436026
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is ook, voor de tussensprints heb ik het ook niet echt nodig. Maar het is wel leuk :P

[..]

Da's waar, het is eenvoudiger dan de nieuwere motoren. Ik zit gemiddelde over langere tijd op 1:16. En dan ben ik geen rustige rijder. Iemand die wat meer op de Vmax rijdt en niet regelmatig stukken doorstampt, moet probleemloos tussen 1:17 en 1:19 kunnen scoren.
Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.
pi_131436091
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

IQ zou niet buiten de stadsgrenzen moeten mogen
;(
Facts don't care about your feelings
  zondag 22 september 2013 @ 11:49:08 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131436129
It's true :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 11:49:44 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131436353
Ja maar...... nou ja. Eigenlijk rond Amsterdam enzo valt het wel mee, meeste snelwegen zijn max 100, sommige zelfs 80. Dat kan het iQtje wel aan. Het probleem zijn de snelwegen waar je nu 130 mag, dat is gewoon net wat te snel ;(

Nou ja hij kan het wel... gisteren op de A9 ook even 150 aangetikt maar dan zit je constant 5000 rpm te blazen... weet zeker dat m'n Lexus nog zuiniger is op die snelheden.
Facts don't care about your feelings
pi_131436428
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 11:45 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Constant rijden is ook de truc, tussen 120 of 140 zit op constante snelheid niet zo gek veel verschil in gebruik. Maar het constante optrekken en afremmen door ander verkeer maakt dat het verbruik als een raket omhoog schiet.
Dat ligt aan je motor natuurlijk :). Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.
Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten :P
Schip ahoy!
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 12:06:41 #25
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131436660
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat ligt aan je motor natuurlijk :). Bij mij maakt constant 125 of 135 weinig verschil, maar daarboven (richting 140) komt ie blijkbaar op een tricky punt en wordt ie rap onzuiniger.
Maar ach, zo lang ik nog nagenoeg elke keer 1.000km per tank haal zal het me aan m'n reet roesten :P
Precies, de M41 moet hard werken om weer van 120 naar 140 te gaan. Het gaat niet langzaam, maar snel ook zeker niet.

1000 km haal ik ook uit een tank, dat is toch weer een week autorijden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')