abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131671030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou het trouwens wel mooi vinden om veganismes en vegetarisme strikt te scheiden bij zo'n discussie. Veganisten zijn natuurlijk ook van harte welkom maar laten we voor de recepten en tips uitgaan van een gezonde voeding en dat kan nu eenmaal niet als je veganistisch eet.
Want?
pi_131671053
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:39 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Want?
Want hij wist toen nog niet hoe :+ maar ik heb hem het topic even doorgegeven, zodat hij zich
kan inlezen (8>
pi_131671176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:19 schreef datismijnmening het volgende:
Vegetariers :')
Niks mis het een stukje vlees wat op een humanitaire wijze gefokt en geslacht is :9
Humanitair?

Als ik jou vriendelijk doodmaak, vind je dat dan ok?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_131671185
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Want hij wist toen nog niet hoe :+ maar ik heb hem het topic even doorgegeven, zodat hij zich
kan inlezen (8>
^O^ ik lees trouwens ook af en toe mee daar, ben alleen vaak niet zo´n poster maar wie weet komt dat nog... :+
pi_131671208
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2013 13:44 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

^O^ ik lees trouwens ook af en toe mee daar, ben alleen vaak niet zo´n poster maar wie weet komt dat nog... :+
Altijd welkom! :D
pi_131671234
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 13:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Altijd welkom! :D
O+
pi_131671439
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 13:44 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Humanitair?

Als je me daarna lekker oppeuzelt
-XOXO-
pi_131671794
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 13:44 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Humanitair?

Mee eens, diervriendelijk vlees bestaat niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131671951
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mee eens, diervriendelijk vlees bestaat niet.
Klopt, en nu? Plantvriendelijke groenten ook niet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131672006
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En nu moet je niet letten op die achterlijke sterretjes op de verpakking van je vlees, maar gewoon iets kopen wat je lekker vindt voor de beste prijs. :9
pi_131672388
quote:

[..]

Als je je besjes door de blender gooit voor een Smoothie hoor je ze niet janken :{w

De blender maakt teveel lawaai :+
pi_131673451
quote:

[..]

Daarom eet ik ook alleen vlees van vegetarische dieren. O-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131675967
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om niet het hele topic te hoeven lezen... wat bedoel je hier precies mee?

'Genetisch geproduceerd vlees'?
Het kan geen kwaad om een beetje het nieuws te volgen. ;)
Ze hebben een hamburger gemaakt van vlees wat in het lab is gemaakt, dus zonder dat het op een dier groeide.

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-09-2013 16:11:47 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131676139
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:39 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Want?
Je krijgt onmogelijk voldoende voedingsstoffen binnen met een veganistisch dieet. Essentiële en semi-essentiële aminozuren, vitamines B12 en B6 in ieder geval. Succes om dat met een veganistisch dieet voldoende in te nemen. Wat melkproducten en eieren helpt veel. Niet dat ik aanraad om al te veel zuivel te eten.
#NoDAPL
pi_131676508
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om een beetje het nieuws te volgen. ;)
Ze hebben een hamburger gemaakt van vlees wat in het lab is gemaakt, dus zonder dat het op een dier groeide.
Dat weet ik. Maar de term 'genetisch geproduceerd vlees' is nog steeds nieuw voor me. In die context niet eerder gehoord.
pi_131677319
TS doelt op dat labvlees. Ik denk dat hij het wat verkeerd interpreteert hoe dat vlees is gemaakt. Klok en lepel. Mensen horen van alles over genetisch gemanipuleerd voedsel en ze denken dan bij het kweken van vlees in lab ook direct aan genetische manipulatie.
#NoDAPL
pi_131677359
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
TS doelt op dat labvlees. Ik denk dat hij het wat verkeerd interpreteert hoe dat vlees is gemaakt. Klok en lepel. Mensen horen van alles over genetisch gemanipuleerd voedsel en ze denken dan bij het kweken van vlees in lab ook direct aan genetische manipulatie.
Ja, dat gevoel had ik er inderdaad ook een beetje bij. Hoe dan ook wilde ik weten of hij het ook werkelijk daarover had. :)

Want hoewel ik zulk onderzoek van harte toejuich... het zal nog wel ff duren voordat vlees voor consumptie op die manier betaalbaar gemaakt kan worden. (Als het ooit zover komt.)
pi_131677470
Hij opende deze draad kort nadat die hamburger in London werd gepresenteerd. ;)
#NoDAPL
pi_131682106
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je krijgt onmogelijk voldoende voedingsstoffen binnen met een veganistisch dieet. Essentiële en semi-essentiële aminozuren, vitamines B12 en B6 in ieder geval. Succes om dat met een veganistisch dieet voldoende in te nemen. Wat melkproducten en eieren helpt veel. Niet dat ik aanraad om al te veel zuivel te eten.
Nee dank je, ik moet er niet aan denken :')
B12 neem ik een supplement voor en verder kan je gewoon alles uit plantaardig voedsel halen en... ik leef nog steeds *O* en ik heb een cholesterol om jaloers op te zijn zei de huisarts :)

Hele fijne site met heel veel info: http://nutritionfacts.org/ :Y)
pi_131682510
JE STEELT MELK VAN DE KALFJESS!~!!!!!oneeleven

Veganisten. _O-
pi_131683424
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:58 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Nee dank je, ik moet er niet aan denken :')
B12 neem ik een supplement voor en verder kan je gewoon alles uit plantaardig voedsel halen
Ik zal niet stellen dat het niet mogelijk is om met een veganistisch dieet voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen als je ook vitaminepillen slikt en misschien is het nog wel gezonder ook maar mensen die stoppen met het eten van vlees en vis, zich niet verdiept hebben in voeding en dan ineens ook geen zuivel meer eten, dat is vragen om voedingstekorten. ;)
Dat je rustig meer eieren mag eten dan wat vroeger werd beweerd is inmiddeles erg oud nieuws, dat was in de tweede helft van de jaren 90 al bekend. Maar ja, de leken blijven de oude stand van zaken verspreiden waardoor het lang duurt alvorens iedereen wakker wordt. ;)

Terzijde, is er iets mis mee dat je wol gebruikt als je kiest voor veganisme? Het is toch goed voor het schaap dat hij wanneer het warmer wordt zijn vacht verliest? ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-09-2013 19:40:26 ]
#NoDAPL
pi_131685078
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zal niet stellen dat het niet mogelijk is om met een veganistisch dieet voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen als je ook vitaminepillen slikt en misschien is het nog wel gezonder ook maar mensen die stoppen met het eten van vlees en vis, zich niet verdiept hebben in voeding en dan ineens ook geen zuivel meer eten, dat is vragen om voedingstekorten. ;)
Dat je rustig meer eieren mag eten dan wat vroeger werd beweerd is inmiddeles erg oud nieuws, dat was in de tweede helft van de jaren 90 al bekend. Maar ja, de leken blijven de oude stand van zaken verspreiden waardoor het lang duurt alvorens iedereen wakker wordt. ;)

Terzijde, is er iets mis mee dat je wol gebruikt als je kiest voor veganisme? Het is toch goed voor het schaap dat hij wanneer het warmer wordt zijn vacht verliest? ;)
http://www.veganpeace.com/animal_cruelty/wool.htm
http://www.leefbarewereld(...)en/wol_zijde_en_dons
http://www.piepvandaag.nl(...)ustralische-schapen/
pi_131685232
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat blindstaren op b12 is leuk, maar besef je wel dat je voor de opname van b12 andere voedingsstoffen nodig hebt. Het is dus helemaal niet zeker dat je genoeg b12 binnen krijgt als je wel vlees eet. Er zijn aardig wat mensen met gewoon vlees in hun dieet die ook een b12 tekort hebben.

De gemiddelde vegetarier (in deze welvarende maatschappij) eet vrij gevarieerd, dat maakt dat al die andere voedingsstoffen ruim aanwezig zijn en dat de b12 uit die eieren bv veel beter opgenomen wordt. Zelfs zonder een aanvulling(wat soms best verstandig kan zijn) kan dat dus prima, vaak met minder "risico" als bij een iemand die erg veel op vlees leunt in zijn dieet(de vlees is eten de rest versiering mensen).

Met wol vind ik niets mis trouwens, zeker bij de moderne schapenrassen(niet de "oertype's) is het keihard nodig die van hun wol te verlossen, maar zelfs het oertype zit er niet mee als je ze uit hun jas haalt voor de zomer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131685344
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:11 schreef heiden6 het volgende:
JE STEELT MELK VAN DE KALFJESS!~!!!!!oneeleven

Veganisten. _O-
Nou ja, daar zit wel wat waarheid in. Om die enorme melkgift te krijgen worden kalveren direct bij de moeder weggehaald. Dat is best sneu te noemen.
Dat kan in princiepe ook wel anders, je zou zo'n kalf een tijd bij de moeder kunnen laten, alleen geeft dat wat minder melk(maar he, zo'n mooie zwart bonte geeft zoveel dat dat kalf dat nooit en te nimmer op kan).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131685494
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat er eigenlijk ook heel veel vleeseters met vitamine tekorten rondlopen als je zo leest
wat er zoal aan piza's, chips, cola en rotzooi wordt gegeten, maar wat de Vitamine B12 betreft
heb je gelijk. Ik neem ook een Vitamine B12 supplement.

Ik heb deze video net elders geplaats maar ik zal hem hier ook maar even plaatsen dan,
de meeste vegetariërs en veganisten zijn hiervan goed op de hoogte hoor, zo niet dan
hebben ze zich niet goed ingelezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')