Zo! Eindelijk weer wat kunnen doen!
Maar
jezus jeetjemineetje, wat een
kutvervelende klus zeg.

Aangekomen, zagen we het meteen al, de lak was ontzettend grijs uitgeslagen... Inmiddels weten we nu dat dit kwam door vocht in het hout. Dus.. Alles kon er weer af. Ter visualisatie, mijn hoofd zag er ongeveer zo uit:

Op de foto ziet het er nog "aardig" uit, maar geloof me dat de realiteit een stuk minder rooskleurig was.
![20131208_142707.jpg]()
Dus wéér schuren.

Daarnaast, is er tijdens de storm lekkage geweest in de kelder, waardoor er dikke druppen water op de lades zijn gekomen en de lak hebben aangetast. Dus ook die.. wéér schuren.

Na een hoop geschuur blijkt er onder de verotte laklaag weer een mooi stukje hout tevoorschijn te komen. Deze foto geeft het contrast wel goed weer:
![20131208_150551.jpg]()
Nadat ik alle lak er weer af had geschuurd, besloten we er direct overheen te lakken. Op die manier kon er niet weer vocht intrekken was onze gedachte

We stonden samen bang te kijken tot het weer grijs zou worden, maar dit keer lijkt het goed te gaan. Fingers crossed!
![20131208_154026_LLS.jpg]()
Sorry voor de slechte kwaliteit vd foto's, we hadden niet zoveel licht daar.
De bovenkant is helemaal klaar! Later maak ik daar een foto van wanneer ik meer licht heb.
Twee lades moeten dus nog 2 lagen en de bovenkant ook.
De rest van de kast moet nog 1 laag lak.

het duurt lang, maar we komen er wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Saisai op 08-12-2013 20:58:56 ]