Haha. Ja gaat goed, we zijn nog steeds gezellig aan het daten en rustig aan het kijken hoe het loopt. Ik merk alleen dat ik er toch wel mee zit dat hij niet christelijk is terwijl ik dat wel ben. Dus weet nog niet helemaal wat ik daarmee moet.quote:Op maandag 23 september 2013 12:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Verzorging is belangrijk
Hoe is het met de jouwe eigenlijk? Je date, niet je verzorging
wat verwacht je/je familie dan van hem?quote:Op maandag 23 september 2013 13:08 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Haha. Ja gaat goed, we zijn nog steeds gezellig aan het daten en rustig aan het kijken hoe het loopt. Ik merk alleen dat ik er toch wel mee zit dat hij niet christelijk is terwijl ik dat wel ben. Dus weet nog niet helemaal wat ik daarmee moet.
Ehm, nee?quote:Op maandag 23 september 2013 13:09 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
wat verwacht je/je familie dan van hem?
dat hij stil is tijdens het eten? Iedere zondag naar de kerk gaat?
Dat je er over kunt praten is 1, maar voor mij zou het zeker een ding zijn.quote:Op maandag 23 september 2013 13:12 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ehm, nee?Ik verwacht niet dat hij mee gaat in mijn geloof en wat daarbij komt kijken. Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat hij stil kan zijn wanneer mijn moeder aan het bijbellezen of bidden is. Ik heb alleen wel het idee dat het heel fijn zou zijn om het geloof te kunnen delen, omdat het een groot onderdeel van mijn leven is. Het zijn toch twee heel verschillende wereldbeelden.
We kunnen er wel goed over praten, dus dat is fijn. Maar ik vind het wel een dingetje.
Beffen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ga nu gewoon eerst daten, kan je daarna kijken of je haar af en toe een befbeurt mag geven
Zojuist uitgevonden dat de broer van m'n date dominee is oidquote:Op maandag 23 september 2013 13:23 schreef japiedevlugge het volgende:
Levensvisie kan inderdaad best belangrijk zijn, zou niet snel iets met een christen beginnen.
Net weer een leuk nieuw contact, juist vanuit de kijk op het leven en de foto op de 2e plaats die ook leuk is.
Bij de een zit het er dik in en bij de ander geloven ze er heilig in.quote:Op maandag 23 september 2013 13:35 schreef Rickario het volgende:
[..]
Zojuist uitgevonden dat de broer van m'n date dominee is oid
Het zit me ook niet mee de laatste dagen
Dus... compromise voor jou of laten vallen....quote:Op maandag 23 september 2013 13:12 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ehm, nee?Ik verwacht niet dat hij mee gaat in mijn geloof en wat daarbij komt kijken. Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat hij stil kan zijn wanneer mijn moeder aan het bijbellezen of bidden is. Ik heb alleen wel het idee dat het heel fijn zou zijn om het geloof te kunnen delen, omdat het een groot onderdeel van mijn leven is. Het zijn toch twee heel verschillende wereldbeelden.
We kunnen er wel goed over praten, dus dat is fijn. Maar ik vind het wel een dingetje.
Zo stond een van m'n vorige dates er ook in, maar na een paar maanden merkte zij dat ze er niet echt geweldig mee om kan gaan (ben er zelf heel nuchter in), terwijl we voor de rest vrij goed matchten. Grefo's zijn sindsdien voor mij een no-go.quote:Op maandag 23 september 2013 13:12 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Maar dat wil toch niks zeggen. Bij de begrafenis van mijn opa(was protestant, net als mij vader haha) hebben we ook met de dominee gesproken. En hij was zelfs getrouwd met een katholieke vrouw. Dat vond ik eigenlijk best grappig, maar die dominee was ook niet meer zo ouderwets dus dat scheelt.quote:Op maandag 23 september 2013 13:35 schreef Rickario het volgende:
[..]
Nee ok, maar met iemand die actief geloofd zie ik niet zo zitten. Vanavond maar eens vissenquote:Op maandag 23 september 2013 14:16 schreef JAOC het volgende:
Ik wist niet dat er nog zoveel jongeren serieus gelovig zijn. Zelf ben ik officieel ook katholiek, maar doe er niks mee. Vind het eigenlijk ook best wel onzin. Maarja hier in de omgeving wordt iedereen gedoopt, alleen heb ik nog nooit iemand(<30 jaar oud) gesproken die regelmatig naar de kerk gaat.
[..]
Maar dat wil toch niks zeggen. Bij de begrafenis van mijn opa(was protestant, net als mij vader haha) hebben we ook met de dominee gesproken. En hij was zelfs getrouwd met een katholieke vrouw. Dat vond ik eigenlijk best grappig, maar die dominee was ook niet meer zo ouderwets dus dat scheelt.
Vissen of ze deze vis achter op haar auto heeftquote:Op maandag 23 september 2013 14:22 schreef Rickario het volgende:
[..]
Nee ok, maar met iemand die actief geloofd zie ik niet zo zitten. Vanavond maar eens vissen
Nouja, het is voor hem ook een compromis he. We moeten er uiteindelijk samen uitkomen wat we willen. Ik ben op zich best nuchter, en geloof best in een schepping maar niet in 7x24 uur, en ben ook echt niet het type wat bij elke maaltijd gaat bidden of dagelijks bijbelleest. Maar ik ben wel een actief gelovend iemand ja.quote:Op maandag 23 september 2013 13:47 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dus... compromise voor jou of laten vallen....
Als iets voor jou erg belangrijk en heftig is en voor hem niet... het blijft wrijven gok ik....
(ben zelf geloving opgevoed en mijn date dus totaal niet, maar ik heb dan ook een erg nuchtere blik op het geloof en ben meer geinteresseerd in de achtergrond (dat 8 dagen verhaal is niet aan mij besteed)).
Ik val niet binnen het standaard hokje grefo, haha. Maar zal er wel een keuze in moeten maken idd.quote:Op maandag 23 september 2013 14:05 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Zo stond een van m'n vorige dates er ook in, maar na een paar maanden merkte zij dat ze er niet echt geweldig mee om kan gaan (ben er zelf heel nuchter in), terwijl we voor de rest vrij goed matchten. Grefo's zijn sindsdien voor mij een no-go.
Leuke broer?quote:Op maandag 23 september 2013 13:35 schreef Rickario het volgende:
[..]
Jij moest hier aan denken of nietquote:Op maandag 23 september 2013 14:43 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Vissen of ze deze vis achter op haar auto heeft?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 september 2013 14:53 schreef japiedevlugge het volgende:
[..]
Jij moest hier aan denken of niet
Het roept bij mij altijd een beetje de neiging op om er pootjes onder te tekenenquote:Op maandag 23 september 2013 14:43 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Vissen of ze deze vis achter op haar auto heeft?
[ afbeelding ]
Zelfexpressiequote:Op maandag 23 september 2013 15:06 schreef MissGump het volgende:
[..]
Het roept bij mij altijd een beetje de neiging op om er pootjes onder te tekenen
En dan niet omdat ik vind dat je geen christen mag zijn, maar omdat ik niet zo goed snap waarom je dat op je auto uit moet dragen.
Ja, dat snap ik dus eigenlijk ook niet zo. En die bordjes maken het ook alleen maar gevaarlijker, ik ga er meestal van bumperkleven omdat ik de tekst niet kan lezenquote:Op maandag 23 september 2013 15:08 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zelfexpressie
Zo van: Kijk mij eens Christen zijn
Net zoals mensen met bandjes op hun t-shirt, zo van: Kijk mij eens fan zijn![]()
Of mensen met "Baby on board" () op hun auto, zo van: Kijk mij eens pappa/mamma zijn
Geen idee. Heb alleen z'n facebook gezien. Heeft al wel 5of6 kinderen.quote:
Niemand valt binnen het standaard hokje.quote:Op maandag 23 september 2013 14:52 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Ik val niet binnen het standaard hokje grefo, haha. Maar zal er wel een keuze in moeten maken idd.
Dat is wel veel! Poeh.quote:Op maandag 23 september 2013 15:16 schreef Rickario het volgende:
[..]
Geen idee. Heb alleen z'n facebook gezien. Heeft al wel 5of6 kinderen.
Is dat een bezwaar voor een Gristen?
Mja, ik vond het eerst nooit zo'n probleem. En ik ben het nog steeds met mijn redenering van toen eens, alleen zie ik veel mensen om me heen die wel met een mede-gelovige een relatie hebben. En dan ben ik bang dat ik daarnaar blijf zoeken, onbewust.quote:Op maandag 23 september 2013 15:23 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Niemand valt binnen het standaard hokje.
Maar goed, als je het nu al een dingetje vindt kan het op de lange termijn wel een gemis worden.
Dat staat bij mij synoniem aan: "Ik vind mijn kind belangrijk dan het verkeer waar ik me op dit moment in bevind. Daarom slinger ik zo en rijd ik niet door bij stoplichten als ik vooraan staat. Toeter wat je wilt, ik luister toch niet want mijn kind is belangrijker."quote:Op maandag 23 september 2013 15:08 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zelfexpressie
Zo van: Kijk mij eens Christen zijn
Net zoals mensen met bandjes op hun t-shirt, zo van: Kijk mij eens fan zijn![]()
Of mensen met "Baby on board" () op hun auto, zo van: Kijk mij eens pappa/mamma zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |