Haha, ik rij nooit met een aanhanger, als ik op vakantie ga met de auto, neem ik gewoon 3 kleine koffertjes mee. Als ik later misschien een aanhanger wil, dan neem ik maar iets groters, of een dieseltje. Anders een lekker 328i?quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:28 schreef daNpy het volgende:
Ah ok, da's niet veel eigenlijk.
Klopt overigens ook niet altijd.
Ik post hem wel voor je:quote:Op maandag 30 december 2013 14:14 schreef borderlinedancer het volgende:
Ik durf m niet meer te posten hier, want dan wordt je auto plaatje verwijderd door de jaloerse moderator
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:38 schreef penny-wise het volgende:
Accord Aerodeck uit '86.
Volgende week ophalen.
Waarom? Eerste keer als kleine jongen in de showroom zien staan en meteen verkocht.
Voor mij nog steeds 1 van de mooiste auto`s ooit...
Later 1 in bezit gehad, door verzekeringskwestie tijdelijk aan mijn broer verkocht die hem heeft verneukt, en altijd gezegd; Kom ik ooit weer een mooie tegen dan koop ik hem.
Zo geschiede...
Wees er zuinig opquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:38 schreef penny-wise het volgende:
Accord Aerodeck uit '86.
Volgende week ophalen.
Waarom? Eerste keer als kleine jongen in de showroom zien staan en meteen verkocht.
Voor mij nog steeds 1 van de mooiste auto`s ooit...
Later 1 in bezit gehad, door verzekeringskwestie tijdelijk aan mijn broer verkocht die hem heeft verneukt, en altijd gezegd; Kom ik ooit weer een mooie tegen dan koop ik hem.
Zo geschiede...
Oh, de kenner spreektquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:40 schreef DS4 het volgende:
Op basis waarvan verwacht je een waardestijging? Het was indertijd een uniek model, maar om nu te zeggen dat het ontwerp tijdloos is... Nee.
Niet meteen zo zuur zijn. Vind het zeker ook een mooi ontwerp, maar kan een waardestijging nog niet echt zien komen.quote:
Tja, dat weet je niet natuurlijk. Op diverse fora zijn er genoeg die er veel geld voor over hebben, zoals ik dus.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:19 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Niet meteen zo zuur zijn. Vind het zeker ook een mooi ontwerp, maar kan een waardestijging nog niet echt zien komen.
Je zou eens gewoon antwoord op de vraag kunnen geven...quote:
Heb ik net gedaanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je zou eens gewoon antwoord op de vraag kunnen geven...
In zijn algemeenheid zie je van dat soort investeringen weinig terug.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:26 schreef penny-wise het volgende:
En als ik de minpunten van de auto aanpak dan zou die bij een volgende taxatie hopelijk meer waard zijn.
Ik zag het.quote:
We zullen wel zien. Ben niet van plan om hem weer dan van de hand te doen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid zie je van dat soort investeringen weinig terug.
In dat geval is een waardedaling in jouw belang: minder verzekeringspremie. Waarde 'op papier' heb je geen reet aan. Ik heb altijd taxaties voor de verzekering naar beneden gepraat. Mi wordt er vaak aan de hoge kant getaxeerd en veel polissen keren helemaal dat bedrag niet uit als ze aannemelijk kunnen maken dat de feitelijke waarde lager is. Dan heb je teveel betaald en je krijgt er nooit wat voor terug.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:29 schreef penny-wise het volgende:
We zullen wel zien. Ben niet van plan om hem weer dan van de hand te doen.
Heb minder dan de taxatiewaarde betaald dus dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
In dat geval is een waardedaling in jouw belang: minder verzekeringspremie. Waarde 'op papier' heb je geen reet aan. Ik heb altijd taxaties voor de verzekering naar beneden gepraat. Mi wordt er vaak aan de hoge kant getaxeerd en veel polissen keren helemaal dat bedrag niet uit als ze aannemelijk kunnen maken dat de feitelijke waarde lager is. Dan heb je teveel betaald en je krijgt er nooit wat voor terug.
Pics.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:51 schreef Parzival het volgende:
Jaguar
XK Convertible 2 door 4.2L V8
2007
Liquid Silver
Foto's die je zelf hebt gemaakt. Of heb je altijd een professionele uitrusting achter je aan als je rijdt.quote:
haha.. nou dank je wel voor het compliment.. maar de auto staat in elke foto stil.. en idd fotografie is een hobby.. foto's zijn genomen in Liwa - Western Region Abu Dhabi.. een van de mooiste woestijnen waar je naartoe kunt rijden.. (en ook doorheen met een 4x4)..quote:Op zondag 5 januari 2014 15:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Foto's die je zelf hebt gemaakt. Of heb je altijd een professionele uitrusting achter je aan als je rijdt.
Iets zegt mij dat jij niet in lutjebroek woont...quote:
correctement...quote:Op zondag 5 januari 2014 15:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat jij niet in lutjebroek woont...
Heel chique Parzival! Goeie smaak. Heb ~ de Mercedes equivalent. En waarom ? Omdat de Dollar laag was en 500pk snel is, cabrio etc etc.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:29 schreef Parzival het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe vaak moet je daar het luchtfilter vervangen?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:35 schreef Parzival het volgende:
..
tevens heeft mijn naturally aspirated V8 minder last van het stof ...
idd supermooie en strak rijdende wagens. Heb ook een 156 gehad en nu een 147. Nog geen enkele auto waarin ik heb gereden rijdt zo lekker als een Alfaquote:Op zondag 5 januari 2014 16:08 schreef NoComment het volgende:
Alfa Romeo 156 SW
2.4 JTD 20v
2004
[ link | afbeelding ]
M'n vorige auto was ook een 156 SW 2.4 JTD, maar dan uit 2001. Bevalt gewoon heel goed, maar wilde een nieuwereEn deze heeft alle opties, das ook wel lekker
Of ie snel is ? Ja bizar snel. Iemand in de buurt hier reed een keer de snelweg op met een F430 terwijl ik achter hem reed. De eerste paar seconden reed ie me weg maar daarna kon ik hem makkelijk bijhouden tot ie rond de 240 weer mij weg reed. Bij ca 242 begint ie nl. al in te houden door de begrenzer. Maar meestal rij ik er juist heel zuinig in, en op de snelweg haalt ie net 1:10. Of het dak zo zwaar is weet ik niet, het schijnt zo te zijn dat er onderdelen verwijderd kunnen worden tot ie 1400kg weegt heb ik gelezen. Maar zo zit ie rond de 1890 geloof ik. op papier 0-100 4.6 maar pas boven de 100kmh begint ie echt ziek snel te worden. Jammer dat de accijnzen zo worden misbruikt, want duur is het wel.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:35 schreef Parzival het volgende:
nou mijne heeft geen 500pk hoor. dat had ik graag gewild maar dan kom ik op een xkr-s uit .. en die is er niet in cabrio..
tevens heeft mijn naturally aspirated V8 minder last van het stof zonder een turbo charger erop en zoals je al aan de foto's kunt zien hebben we daar heel veel van ...
is dat glazen dak niet erg zwaar, lijkt me aardig op de performance drukken.. wel mooie kleur! en de 4 uitlaten laten idd zien dat het om een snelle jongen gaat..
Elke 8000km staat die bij de dealer, geen idee wat ze erin gooien.. volgens mij gewoon standaard zooi.. maar het zou me ook niets verbazen als de benzine hier ook vol met zand zit..quote:Op zondag 12 januari 2014 15:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je daar het luchtfilter vervangen?![]()
Standaard lucht filter, of iets meer?
Mijne is meer voor de luxe.. het is leuk om een tussensprintje te maken of bij het stoplicht snel weg te zijn.. maar de echte jongens hier hebben opgepompte Ferrari's, Lambo's of Porsche's.. zelfs de gemiddelde BMW is hier een 750L.. dus daar ga ik het toch niet van winnen..quote:Op zondag 12 januari 2014 16:01 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Of ie snel is ? Ja bizar snel. Iemand in de buurt hier reed een keer de snelweg op met een F430 terwijl ik achter hem reed. De eerste paar seconden reed ie me weg maar daarna kon ik hem makkelijk bijhouden tot ie rond de 240 weer mij weg reed. Bij ca 242 begint ie nl. al in te houden door de begrenzer. Maar meestal rij ik er juist heel zuinig in, en op de snelweg haalt ie net 1:10. Of het dak zo zwaar is weet ik niet, het schijnt zo te zijn dat er onderdelen verwijderd kunnen worden tot ie 1400kg weegt heb ik gelezen. Maar zo zit ie rond de 1890 geloof ik. op papier 0-100 4.6 maar pas boven de 100kmh begint ie echt ziek snel te worden. Jammer dat de accijnzen zo worden misbruikt, want duur is het wel.
Wbt de performane, ik denk dat de gewicht, CW en vermogen allesbepalend zijn. Hij komt misschien niet als snelste weg maar daar is deze auto ook niet voor bedoeld. Wel om luxe te rijden met veel power aan boord. De aerodynamica is heel erg goed.
Haalt die echt 335km/h ?? Kan me nauwelijks voorstellen ..quote:Op zondag 12 januari 2014 17:24 schreef Parzival het volgende:
das vast een A8 W12
ik denk iig dat die zich kwalificeert voor: PTA / Heb jij een Top Gear auto? en zo ja, welke uitzending was dat?
Je bedoelt zo'n Langspeel Plaat, op 550 toeren?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:29 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Haalt die echt 335km/h ?? Kan me nauwelijks voorstellen ..
Wat is een topgear auto? Er komt toch alles voorbij daar? De mijne ook in een oude uitzending, een gele met Valentino Balboni. Meer zeg ik er niet meer over want zoals gezegd, wordt toch weer verwijderd.
Nee en ik heb net in het Topgear lijstje gekeken en hij staat er niet bij. Het is een 1999 VT roadster en wat betreft de 300 dat is niet zo, ik heb samen met een 560 gereden en dia halen de 325 met gemak (GPS). Ik denk dat het daar ophoudt vanwege de slechte CW van 0.34.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:38 schreef Parzival het volgende:
[..]
Je bedoelt zo'n Langspeel Plaat, op 550 toeren?
Denk idd niet dat die 335 gaat, maar volgens Youtube redt die de 300 wel..
Das toch je Merc?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:42 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Nee en ik heb net in het Topgear lijstje gekeken en hij staat er niet bij. Het is een 1999 VT roadster en wat betreft de 300 dat is niet zo, ik heb samen met een 560 gereden en dia halen de 325 met gemak (GPS). Ik denk dat het daar ophoudt vanwege de slechte CW van 0.34.
Maar helaas, geen topgear auto al is daar wel een aardige oude topgear video van.
Nee dat is geen AMG en die in het filmpje is een SL350. Het is een SL55 die je ook niet moet verwarren met een CL55 of SLK55, de SL55AMG is de snelste voor zover ik weet.quote:
Ik kan voor de gein wel eens posten in je TG topic, kijken hoe snel ik gebanned wordt of foto's verwijderd.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:59 schreef Parzival het volgende:
ah.. en tot zover mijn demonstratie van mijn Mercedes kennis ..
Das nog best wel vaak.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:02 schreef Parzival het volgende:
[..]
Elke 8000km staat die bij de dealer, geen idee wat ze erin gooien.. volgens mij gewoon standaard zooi.. maar het zou me ook niets verbazen als de benzine hier ook vol met zand zit..
Ja dit zijn 'middenoosten' estimates.. staat apart vermeld in mijn boekje..quote:Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das nog best wel vaak.
Hier staat 20000 km in het boekje voor een luchtfilter.
Boekje met korrel zout nemen; Zeker als je in een zandbak woont. Ik doe mijn V12 service zelf. Want die monteurs vinden het blijkbaar altijd nodig om een proefrit te maken.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das nog best wel vaak.
Hier staat 20000 km in het boekje voor een luchtfilter.
Heel snel, want niemand gelooft het dat je er een hebt, totdat je een keer een foto met bewijs, bijvoorbeeld stukje karton met FOK.NL er bij zet en dan een foto maakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:03 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Ik kan voor de gein wel eens posten in je TG topic, kijken hoe snel ik gebanned wordt of foto's verwijderd.
Dat boeit me geen hol John, ik hoef jou iig niks te bewijzen.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Heel snel, want niemand gelooft het dat je er een hebt, totdat je een keer een foto met bewijs, bijvoorbeeld stukje karton met FOK.NL er bij zet en dan een foto maakt.
Ok deze foto was dus oa verwijderd.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:30 schreef Parzival het volgende:
ik geloof je wel.. waar blijft de foto.. (niet een stock foto he .. je hebt vast een mooie)
mij geloofden jullie in eerste instantie ook niet...
Jou geloofde ik wel hoor, anders zet je t ook niet op een jaguar forum...quote:Op zondag 12 januari 2014 19:30 schreef Parzival het volgende:
ik geloof je wel.. waar blijft de foto.. (niet een stock foto he .. je hebt vast een mooie)
mij geloofden jullie in eerste instantie ook niet...
En hij heeft een streepje voor.. zn bijnaam is.......: Johnquote:Op zondag 12 januari 2014 19:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jou geloofde ik wel hoor, anders zet je t ook niet op een jaguar forum...
Ja die gingen zo hard door de lagere CW-waarden tov de nieuwere modellen voor zover ik weet. Een Gallrdo bv heeft door zijn styling een CW van 0.34. Bij hoge snelheden wordt de CW net zo relevant als het aantal pk. Het gewicht gaat steeds minder een rol spelen. Sommige modellen (SV/VT) gaan ook minder hard oa door andere versnellingsbakken waar er 3 typen van waren. Ik reed afgelopen zomer samen met een 630pk sterke Nissan GTR TT die me bij 270 alleen stapvoets voorbij ging. We hebben niet hoger getest omdat het niet op de snelweg was maar het zou me niet verbazen als ik hem weer zou inhalen >310 om de simpele reden dat zijn GTR niet boven de 310-315 uitkomt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Niet gek voor een oudje he!quote:Op zondag 12 januari 2014 20:50 schreef Parzival het volgende:
tsja.. ik zou niet weten waarom die verwijderd zouden moeten worden..
(maar gaat dat ding echt 335? t lijkt een beetje een oude te zijn.. gingen die ook al zo hard?)
Dat is het ook.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:16 schreef boepbeij het volgende:
Een Citroen CX 2.5 gti.
Waarom? Omdat ik het een GEWELDIGE auto vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |