abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131314808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:07 schreef Cracka-ass het volgende:
We gaan nog eens spijt krijgen van het laten verloederen van defensie.
En waarom zouden we daar spijt van krijgen? Noem 1 scenario waarbij defensie Nederland kan helpen
pi_131314843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En waarom zouden we daar spijt van krijgen? Noem 1 scenario waarbij defensie Nederland kan helpen
Als we alle durumbakkers die zich niet aan de voedselvoorschriften houden in één keer het land uit willen knikkeren.
pi_131314849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Iedere paar jaar dient zich zo'n scenario aan als er weer eens in NAVO-verband wordt opgetreden.
pi_131314964
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Iedere paar jaar dient zich zo'n scenario aan als er weer eens in NAVO-verband wordt opgetreden.
Gewoon dit liedje zingen bij de NAVO

pi_131314983
quote:
8s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:14 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als we alle durumbakkers die zich niet aan de voedselvoorschriften houden in één keer het land uit willen knikkeren.
Ik denk dat als je dat met leger doet het nog niet gaat lukken. Die durumbakkers zijn een stuk strijdlustiger dan de gemiddelde Nederlandse soldaat _O-
pi_131315053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik denk dat als je dat met leger doet het nog niet gaat lukken. Die durumbakkers zijn een stuk strijdlustiger dan de gemiddelde Nederlandse soldaat _O-
Impliceer je nu dat Turken ransapen zijn?
  woensdag 18 september 2013 @ 15:21:56 #37
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_131315066
Wauw, defensie afschaffen. Hoe kinderlijk naïef.

Verder, trieste zaak van die twee gasten. Fijn ook dat het imago nog weer wat verder omlaag wordt getrapt.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_131315590
Ik zie dat de weerzinwekkende gebroken geweertjesmentaliteit nog altijd heerst in Nederland, blijkbaar houdt een groot deel van de Nederlandse bevolking niet zo van soevereiniteit. Gek genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die (terecht overigens) een grondige afkeer hebben van het afstaan van onze soevereiniteit aan de EU...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_131316093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:21 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Impliceer je nu dat Turken ransapen zijn?
Nee Turken zijn strijdvaardig, altijd al geweest
pi_131317302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:49 schreef Nirak het volgende:

[..]

denk je dat we dan een kwalitatief beter orgaan krijgen?
Ja waarom niet?
Ура для россии
  woensdag 18 september 2013 @ 16:38:01 #41
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131317573
Ga eens een jaartje treinen en je komt een hoop vmbo jongetjes tegen die vrede en veiligheid gaan studeren. Dan weet je ook meteen zeker dat het niveau in de lagere rangen aan het dalen is. Luister ook nog eens mee met hun gesprekken en je gaat je afragen of het wel een goed idee is om zulke typetjes en geweer te geven.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:01:19 #42
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_131318363
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:35 schreef Nirak het volgende:
En dan refereer ik aan de docu van een tijdje terug over de opleiding korps mariniers. Waarbij een opleider uitsprak dat ze tegenwoordig genoegen nemen met zesjes omdat de negens simpelweg niet meer voorbij komen.. Erg jammer.
Bij de luchtmacht denk ik altijd aan iets als dit:

Bij landmacht en marechaussee meer aan zoiets:

Ik denk dat ze blij zouden zijn met zesjes :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_131318888
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:38 schreef Brum_brum het volgende:
Ga eens een jaartje treinen en je komt een hoop vmbo jongetjes tegen die vrede en veiligheid gaan studeren. Dan weet je ook meteen zeker dat het niveau in de lagere rangen aan het dalen is.
:')
Conscience do cost.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:33:23 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_131319271
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:35 schreef Nirak het volgende:
neerwaardse trent
Werk je toevallig bij Defensie?

ot: Naturlijk volkomen onzinnig om aan de hand van een onduidelijk artikeltje iets te zeggen over het niveau van de gehele Nederlandse Defensie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_131320008
quote:
Ga eens een jaartje treinen en je komt een hoop vmbo jongetjes tegen die vrede en veiligheid gaan studeren. Dan weet je ook meteen zeker dat het niveau in de lagere rangen aan het dalen is. Luister ook nog eens mee met hun gesprekken en je gaat je afragen of het wel een goed idee is om zulke typetjes en geweer te geven.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo als BB. ;)
pi_131320240
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Werk je toevallig bij Defensie?

ot: Naturlijk volkomen onzinnig om aan de hand van een onduidelijk artikeltje iets te zeggen over het niveau van de gehele Nederlandse Defensie.
Je hoeft niet bij defensie te werken om spelfouten te maken :P

Ik maakte geen opmerking over de gehele NL defensie, ik uit mijn zorg over de trenD ;) die ik zie. Ik ken wel mensen die bij defensie werken en feit is dat het nu eenmaal niet fantastisch gaat met het niveau van "onze pleunen". Dus ik baseer me niet alleen op een artikel, het triggerde me om deze discussie te openen, ik had nml zin in discussie :7
  woensdag 18 september 2013 @ 18:13:53 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131320478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Defensie in Nederland :')

Compleet onnodig, incompetent en geldverslindend.
Het geld wat men in defensie steekt kunnen ze beter in wat anders steken.
het trainen in Aruba voor uitzending naar Afghanistan is wel erg populair
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 18 september 2013 @ 18:15:50 #48
323876 michaelmoore
pi_131320532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:01 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Bij de luchtmacht denk ik altijd aan iets als dit:
[ afbeelding ]

Bij landmacht en marechaussee meer aan zoiets:
[ afbeelding ]

Ik denk dat ze blij zouden zijn met zesjes :Y
ik meer aan dit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131323387
De dag dat Nederland geen defensie meer heeft werp ik de regering omver en worden jullie mijn onderdanen. En als ik het niet doe dan doet een van onze buurlanden dat wel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131324354
quote:
Volgens mij sla je de plank mis. Om goed te kunnen functioneren met een geweer moet je sowieso al van bedenkelijk allooi zijn. Een weldenkend mens gaat zijn leven niet in de waagschaal leggen om een paar imaginaire lijntjes te verdedigen.
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 18 september 2013 @ 20:09:24 #51
323876 michaelmoore
pi_131324396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef kawotski het volgende:
De dag dat Nederland geen defensie meer heeft werp ik de regering omver en worden jullie mijn onderdanen. En als ik het niet doe dan doet een van onze buurlanden dat wel.
volgens mij gebeurt dat al hoor maar dan zonder pistolen

De oorlog verschuift van het slagveld naar techniek
pi_131324489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
De oorlog verschuift van het slagveld naar techniek
Dat is altijd al zo geweest, kanonnenvoer inzetten is niets meer dan een financiele afweging.
One man's trash, another man's treasure.
pi_131324509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:08 schreef Arkai het volgende:
Volgens mij sla je de plank mis. Om goed te kunnen functioneren met een geweer moet je sowieso al van bedenkelijk allooi zijn. Een weldenkend mens gaat zijn leven niet in de waagschaal leggen om een paar imaginaire lijntjes te verdedigen.
Een weldenkend mens beseft dat zij jou en jouw rechten verdedigen.

Maar dat is een beetje te hoog gegrepen voor veel mensen in betrekkelijke vredige tijden.
pi_131324655
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:11 schreef Arkai het volgende:
Dat is altijd al zo geweest, kanonnenvoer inzetten is niets meer dan een financiele afweging.
Misschien is het voor jou een idee een kruis op je deurpost te schilderen. Dat je geen hulp van militairen wenst. En dan niet overschilderen als het te heet onder je voeten wordt.

p.s.; En ook de warme koffie/thee/soep en dekens weigeren natuurlijk als je in vorstkoude zeer langdurig in het verkeer komt vast te zitten. Kruisje op je auto?
pi_131324944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een weldenkend mens beseft dat zij jou en jouw rechten verdedigen.

Dat is wel heel kort door de bocht. Militairen in het algemeen voeren simpelweg orders uit. Afhankelijk van de intentie van degene die deze orders geeft, is hierbij in sommige gevallen sprake van verdediging van ons en onze rechten. Ik genoeg andere gevallen behartigen de militairen belangen van anderen. Soms goede partijen, soms slechte partijen. Dit in opdracht van een overheid.

Zolang overheden allerlei diverse belangen hebben en het sterk te betwisten is of de belangen van het eigen volk altijd op de eerste plek komen, kun je dus ook niet zonder meer stellen dat militairen per definitie altijd de belangen van het volk behartigen door de rechten van de burgers te verdedigen.
Krekker is de bom!
  woensdag 18 september 2013 @ 20:31:56 #56
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131325387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:42 schreef kawotski het volgende:
Kijk maar naar al die invasie vloten die momenteel richting nieuw Zeeland stomen ja!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:08 schreef Arkai het volgende:

[..]

Nou ben ik geen fan van grote overheden, maar om nou te stellen dat grenslijntjes de enige dingen zijn die zouden veranderen als land X de boel hier overnam is wel een beentje te simpel.
pi_131325895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:31 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Nou ben ik geen fan van grote overheden, maar om nou te stellen dat grenslijntjes de enige dingen zijn die zouden veranderen als land X de boel hier overnam is wel een beentje te simpel.
Legers zijn wat dat betreft een noodzakelijk kwaad gezien de aard van de mensheid (en eigenlijk de aard van bijna alle levende wezen...)
Krekker is de bom!
  woensdag 18 september 2013 @ 20:46:30 #58
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131326144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Legers zijn wat dat betreft een noodzakelijk kwaad gezien de aard van de mensheid (en eigenlijk de aard van bijna alle levende wezen...)
Onzin. Er zijn genoeg landen die geen leger hebben en toch geen invasie hebben gehad. Bovendien zouden 5 icbm's meer afschrikken dan het skelet van een defensie dat wij nog over hebben.
pi_131327539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn genoeg landen die geen leger hebben en toch geen invasie hebben gehad. Bovendien zouden 5 icbm's meer afschrikken dan het skelet van een defensie dat wij nog over hebben.
Volgens mij worden die landen allemaal (of nagenoeg allemaal) beschermd door een grotere bondgenoot.

En toegeven, zelf een leger hebben is wellicht niet altijd een must, maar dan moet je wel zorgen dat juiste bondgenoten hebt en de juiste middelen hebt om te zorgen dat jij ook nog wat te zeggen hebt.
Krekker is de bom!
pi_131328758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Wacht maar tot de crisis voorbij is en de banenmarkt weer aantrekt. Dan komen zelfs de zesjes niet meer langs. Niemand wil bij zo'n gedoemde afbraakorganisatie werken.
de tienen zullen dan nog blijven komen, en goed carrière kunnen maken tussen de zesjes die je noemt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')