abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:02:37 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131382616
Ja, lastig is dat he.. Ik vond dat de vorige keer ook, en toen duurde het maar 4 maanden voor ik zwanger was :@ maar het duurde voor mn gevoel idd een eeuwigheid... Heb nu mn strategie anders en dit is ook de laatste keer dat ik op het wachtbankje zit zeg maar, we houden het bij 2 kinderen als dat allemaal lukt.. dus ik 'geniet' er ook een soort van dat ik nu moet wachten :+ als je al een kind hebt voelt het allemaal heel anders!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:04:28 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382664
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:02 schreef Enfermera het volgende:
Ja, lastig is dat he.. Ik vond dat de vorige keer ook, en toen duurde het maar 4 maanden voor ik zwanger was :@ maar het duurde voor mn gevoel idd een eeuwigheid... Heb nu mn strategie anders en dit is ook de laatste keer dat ik op het wachtbankje zit zeg maar, we houden het bij 2 kinderen als dat allemaal lukt.. dus ik 'geniet' er ook een soort van dat ik nu moet wachten :+ als je al een kind hebt voelt het allemaal heel anders!
Ik ben nu juist een tikkeltje ongeduldig omdat ik deze periode dus vorige x helemaal niet heb meegemaakt :').

LuDann, ik kan er niks over zeggen, sorry!
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:04:57 #128
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131382673
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik ben nu juist een tikkeltje ongeduldig omdat ik deze periode dus vorige x helemaal niet heb meegemaakt :').

LuDann, ik kan er niks over zeggen, sorry!
:D Hihi... spannend! Waar zat jij ook alweer in je cyclus?
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:07:16 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:04 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:D Hihi... spannend! Waar zat jij ook alweer in je cyclus?
Geen idee eigenlijk :D. Ik weet niet eens of ik wel een cyclus ga krijgen :P maar ik ben 8 sep gestopt met de pil, toen onttrekkingsbloeding gehad en die is 15 sep gestopt. Nu ben ik in afwachting van (hopelijk) een eisprong ergens begin volgende week? Verder ben ik aan het temperaturen maar daar kan je ook nog weinig van vinden nu :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:10:42 #130
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131382818
Nou ik zit er al een tijdje naar te turen LuDann, haha. Maar jemig, wat een verschil tussen jouw hoogste en laagste temp. Misschien zou je kunnen zeggen dat als je temp nu blijft stijgen, dat je dan op dag 10 je ei hebt gehad... ??
Maarja ik weet dacht dat FF in het begin naar een 'coverline' zoekt, dus: wat is je gemiddelde temperatuur aan het begin van je cyclus, voor je eisprong. (Want als ik het goed heb begrepen moet je temperatuur eerst dippen onder de coverline en er vervolgens drie dagen boven blijven voordat FF een eisprong vaststelt) En bij jou liggen die temperaturen zover uit elkaar, dat dat me lastig lijkt worden.
Kijk mijn chart bijvoorbeeld: mijn 'coverline' heeft ie vastgesteld op 36.96 graden Celsius.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij jou zou ik geen idee hebben wat je 'gemiddelde' dan zou moeten zijn :D. Weet je zeker dat je rond dezelfde tijd hebt getempt? Je hebt geloof ik maar zo'n 30 minuten speling he.

Enf grappig: ik heb dat ook wel, dat ik nu meer aan t genieten ben van het hele proces van zwanger worden (al zou je dat deze maand misschien niet zeggen :P ). Zeker meer dan de eerste keer, toen was ik alleen maar ongeduldig :P.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:24:46 #131
409579 LuDann
All the way
pi_131383212
Ja, dat wachten is echt het lastigst vind ik Enfermera! Kan me voorstellen dat het misschien anders voelt als het al een keer 'gelukt' is, dat je dan beter weet wat je kunt verwachten? Mijn vorige zwangerschap (ik kwam tot 7 weken) was volkomen onverwachts en ik heb dus helemaal nooit alles bijgehouden.

@Tante_Soesa: geen probleem hoor, misschien heb je er zelf wat aan om te vergelijken als je wat verder in je cyclus bent. Thnx anyhow!

@Fee-Nix: dat is het rare, op dag 7 en 8 heb ik op exact hetzelfde tijdstip gemeten (07:50), toch geeft hij dag 8 wel als betrouwbaar weer en dag 7 niet? De andere dagen zitten er wel iets grotere verschillen in tijd in, maar niet enorm. Ik heb de temp van dag 5 eruit gehaald omdat ik toen gemeten had toen ik al uit bed was geweest.

Dank je voor jouw chart (en input, superfijn!), die is een heel stuk regelmatiger qua coverline inderdaad zeg! Fijn om te kunnen vergelijken (weet dat dat op FF zelf ook kan, maar dat is toch minder leuk. :+ )

Maar het is dus niet zo dat als mijn temperatuur nog twee dagen lang blijft stijgen, ik mijn ei op dag 9/10 heb gehad?

Wat een gemierenneuk eigenlijk hé. :+
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:30:00 #132
250838 Fee-nix
pi_131383374
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:24 schreef LuDann het volgende:

@Fee-Nix: dat is het rare, op dag 7 en 8 heb ik op exact hetzelfde tijdstip gemeten (07:50), toch geeft hij dag 8 wel als betrouwbaar weer en dag 7 niet? De andere dagen zitten er wel iets grotere verschillen in tijd in, maar niet enorm. Ik heb de temp van dag 5 eruit gehaald omdat ik toen gemeten had toen ik al uit bed was geweest.

Dank je voor jouw chart (en input, superfijn!), die is een heel stuk regelmatiger qua coverline inderdaad zeg! Fijn om te kunnen vergelijken (weet dat dat op FF zelf ook kan, maar dat is toch minder leuk. :+ )

Maar het is dus niet zo dat als mijn temperatuur nog twee dagen lang blijft stijgen, ik mijn ei op dag 9/10 heb gehad?

Wat een gemierenneuk eigenlijk hé. :+
Hmmz ja dan snap ik het ook niet zo goed, waarom hij de temperaturen onbetrouwbaar vindt... Maar ik ben ook maar een newbie op FF, dit is m'n allereerste chart.

Ja misschien kun je dat wel zeggen (ei op dag 9/10) als de temp nu blijft stijgen. Maar ik weet het dus niet.... Aan mij heb je uiteindelijk ook niet veel :+ .
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:34:49 #133
409579 LuDann
All the way
pi_131383520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:30 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Hmmz ja dan snap ik het ook niet zo goed, waarom hij de temperaturen onbetrouwbaar vindt... Maar ik ben ook maar een newbie op FF, dit is m'n allereerste chart.

Ja misschien kun je dat wel zeggen (ei op dag 9/10) als de temp nu blijft stijgen. Maar ik weet het dus niet.... Aan mij heb je uiteindelijk ook niet veel :+ .
Is ook mijn eerste chart, vind de jouwe mooier... :+ Ruilen? :P Misschien moet ik een betere thermometer halen, heb nu een 'gewone' met maar 1 cijfer achter de komma. Aan de andere kant zijn de verschillen best wel groot ook al zou mijn thermometer minder accuraat zijn... vooral toen ik op FF las dat het bij de meeste vrouwen maar om 0.2 graad gaat.

Zou een kortere periode van slaap invloed hebben? Als in 8 uur versus 5 uur slaap?

En ik zeg jeej voor de chart newbies Fee-nix. Omdat het kan. :D
pi_131383643
Ik zou gaan voor 2 cijfers idd.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:40:18 #135
409579 LuDann
All the way
pi_131383684
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gaan voor 2 cijfers idd.
Denk dat ik dat maar ga doen inderdaad. Kun je zo'n thermometer bij de apotheek halen ofzo?

Pff, ik hoor nu eigenlijk het huis een beetje aan kant te maken omdat mijn schoonouders morgen langs komen maar ik heb echt geen zin en puf.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:42:16 #136
250838 Fee-nix
pi_131383728
Volgens mij kan dat wel invloed hebben hoor, LuDann, wat voor nacht je hebt gehad.

Betere thermometer heb ik ook al binnen voor de volgende maand. Hier besteld.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:46:36 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131383849
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dank je wel. :) Ja, snap ik, maar FF geeft het pas over twee dagen ofzo weer als het zo is en de tekenen lijken zo duidelijk (als ik alles goed interpreteer). Ik ben gewoon te ongeduldig. :+ Maar hier komt 'ie ff, wat denken jullie ervan?

[ link | afbeelding ]

Ik weet niet waarom hij de temperatuur als niet betrouwbaar inschat, want redelijk op dezelfde tijd gemeten en direct na wakker worden. Ook moodswings gehad op dag 7, 8 en 9.
@Espera: ziekmelden is een optie, of anders iets proberen in de trend van 'mijn man wil toch wel eens wijn proberen'? Mensen gaan soms ook na een jaar of 7 opeens wél van olijven houden, en dat moet hij dan maar voor je over hebben. :+
Ik kan er met de beste wil van de wereld geen eisprong in ontdekken. Het kan met zo weinig metingen echt nog alle kanten op.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:52:07 #138
409579 LuDann
All the way
pi_131384012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:42 schreef Fee-nix het volgende:
Volgens mij kan dat wel invloed hebben hoor, LuDann, wat voor nacht je hebt gehad.

Betere thermometer heb ik ook al binnen voor de volgende maand. Hier besteld.
Ja, het lijkt me op zich wel logisch dat dat invloed heeft. Ik heb chronische slaapissues dus daar kan ik niet echt wat aan veranderen helaas.

Dank je voor de link! Dat is niet duur. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kan er met de beste wil van de wereld geen eisprong in ontdekken. Het kan met zo weinig metingen echt nog alle kanten op.
Dank je voor je input. Ik zal gewoon wat meer geduld moeten hebben dan. :Y

Nu gaat het halve topic over mijn chart, dat was ook weer niet mijn bedoeling. Excuus. :@
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:15:39 #139
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131384610
Feenix: hihi :D Ja toch? Ja ik ben soms ook best wel ongeduldig met vlagen hoor :@ Maar dan denk ik; genietennnn!! Laatste keer enzo! :7
Hihi ja idd..

Ludann; ja idd, dat is zeker.
Ohja.. ja precies, dat is helemaal anders zeg. Wat naar :*
Ach, daar is dit topic toch voor :P ;)
pi_131391743
LuDann: weinig slaap heeft zeker invloed, bij mij verhoogt mijn temp dan ook, ook kan een uur later meten al een vertekend beeld geven.

Fee: heb jij die thermometer van sensitest ook besteld? Ik ook! Heb er vanmorgen voor het eerst mee gemeten. Twee cijfers achter de komma :) ben benieuwd naar mijn curve.

Ik gebruik geen fertility friend, het zag er zo ingewikkeld uit op de site met invoeren. Of valt dat mee? De afgelopen twee maanden heb ik het handmatig in een grafiekje ingetekend, hopeloos achterhaald ;) Maar jullie charts zien er wel interessant uit!! Misschien ga ik dat toch ook proberen deze maand!
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:26:18 #141
409579 LuDann
All the way
pi_131395008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:21 schreef Rana83 het volgende:
LuDann: weinig slaap heeft zeker invloed, bij mij verhoogt mijn temp dan ook, ook kan een uur later meten al een vertekend beeld geven.

Fee: heb jij die thermometer van sensitest ook besteld? Ik ook! Heb er vanmorgen voor het eerst mee gemeten. Twee cijfers achter de komma :) ben benieuwd naar mijn curve.

Ik gebruik geen fertility friend, het zag er zo ingewikkeld uit op de site met invoeren. Of valt dat mee? De afgelopen twee maanden heb ik het handmatig in een grafiekje ingetekend, hopeloos achterhaald ;) Maar jullie charts zien er wel interessant uit!! Misschien ga ik dat toch ook proberen deze maand!
Oke, dat klinkt heel logisch. Maar die hoge temperatuur op dag 8 was juist na een nacht heerlijk geslapen te hebben en de volle 8 uur.

Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt, het meeste spreekt voor zich. En je krijgt elke dag een "les" in je email. Je kunt het net zo ingewikkeld maken als je zelf wilt. :)
pi_131396395
Je motiverende talk heeft me over de streep getrokken.. Ik ga het gebruiken deze maand.

Oja en GM: super goed dat het je al een week lukt om niet te roken!!!
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:13:09 #143
250838 Fee-nix
pi_131397621
Rana ik vind t ook niet ingewikkeld :). Je kan het heel uitgebreid maken, maar ook heel basic houden en alleen de temp en het tijdstip invoeren. (Dit door gewoon op de datum van vandaag te klikken, dan krijg je een 'pop-up' schermpje en t invoeren hiervan wijst zich vanzelf).

Ja ik ben ook benieuwd naar een curve met die nieuwe thermometer :). Ik denk dat ik van het weekend ongesteld moet worden.
pi_131398038
O top! En kunnen we in dat schema ook onze meting met twee achter de komma registreren? Anders heeft het alsnog weinig zin met de meer nauwkeurige thermometer ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:35:57 #145
250838 Fee-nix
pi_131398729
Ff geprobeerd... en ja dat kan! :D
pi_131400197
Mooi! Jammer dat ik nu nog maar 1 dag aan data heb. Ben benieuwd naar de analyse die hij over een paar weken gaat geven. Ga nu dit wknd toch ook maar mijn wekker om 6:50 zetten voor betrouwbare metingen. Hopelijk daarna weer doorslapen! Afgelopen twee maanden sloeg ik wknd wel eens over of bijvoorbeeld een stuk later en dat is toch jammer voor het totaal beeld.
pi_131405981
*meldt* :@
Kwak
pi_131406074
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:16 schreef kwakz0r het volgende:
*meldt* :@
Ik vind het echt supertof dat we hier nu samen posten. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:31:34 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_131406110
Voor het eerst heb ik een ovutest waarvan de teststreep donkerder is dan de controlestreep! Dat moet echt een mega hormonaal ei zijn :D welkom kwakz0r
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_131406127
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:28 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik vind het echt supertof dat we hier nu samen posten. :D.
Ik ook *O*

Wij zijn niet heel actief aan t meten / timen en testen hoor... gewoon eerst maar eens zien wat er gebeurt.

Geloof alleen wel dat de eerste keer babymaakseks toevallig rond mijn eisprong was :7 Ik moet rond 8 tot 10 okt. ongesteld worden...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')