Maak het zelden mee dat zo'n cheap china pakje niet past. Maar dat het niet bepaald winstpakkers zijn voor de Post lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef Deezertje het volgende:
Zeer regelmatig bestel ik spullen uit China die hier dan 'gratis' worden geleverd. Dingen kosten vaak nog geen euro, en binnen 2-3 weken binnen. Nu krijg ik vaak van familieleden verzoek om ook die spullen te hebben, maar het is gewoon goedkoper om het rechtstreeks uit China te laten komen dan het hier in een envelop te stoppen. Kost je vaak 1,20 euro aan postzegels al...Ja lol, dan maar direct uit China bestellen hoor.
Snap ook niet hoe PostNL erop kan verdienen, want als het niet door de bus past krijgt de pakketbezorger wel zijn standaardvergoeding van 1 euro nog wat (vaak op een item van $0.99)Lijkt me niet dat China Post o.i.d. zoveel aan PostNL geeft als vergoeding...
daar komt nog bij dat veel voorbereiders op de dagen dat ze werken meer uren maken dan de postbezorgers.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergelijk de cao's van bezorgers en voorbereiders dan maar eens! Iedereen die onder de algemene cao van postnl valt verdient bij aantreden al bijna net zoveel als een postbezorger na 3 jaar.
En dan zit de bezorger al aan het absolute maximum.
We hebben het hier over het stelen van post. Volgens jou komt dat doordat er te weinig controle is, zodat mensen een loopje met de regels gaan nemen, en op een gegeven moment niet meer weten wat er wel of niet mag. Je geeft weliswaar aan dat herstelpost niet meenemen iets anders is dan diefstal, maar door vervolgens hier aan toe te voegen dat het uiteindelijk allemaal overtredingen zijn neem je zelf die nuance meteen weer weg.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Je mist de nuance, ik geef toch al aan dat er nogal een verschil zit tussen een brief in je tas mee naar huis nemen om morgen te bezorgen en pakjes open rukken? Bij dat eerste zijn velen zich van geen kwaad bewust terwijl het nog steeds een overtreding van de regels is en het bedrijf schade berokkent. Zo kan het bedrijf immers geen beeld krijgen van hoeveel post er dagelijks vertraging op loopt.
Hoe neemt zeggen dat het allemaal overtredingen zijn (wat gewoon feitelijk waar is)die nuance weg?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We hebben het hier over het stelen van post. Volgens jou komt dat doordat er te weinig controle is, zodat mensen een loopje met de regels gaan nemen, en op een gegeven moment niet meer weten wat er wel of niet mag. Je geeft weliswaar aan dat herstelpost niet meenemen iets anders is dan diefstal, maar door vervolgens hier aan toe te voegen dat het uiteindelijk allemaal overtredingen zijn neem je zelf die nuance meteen weer weg.
Dat zeg ik toch niet, jezus christus manquote:En geloof je nu echt dat dit soort stelende postbezorgers niet weten dat het fout is wat ze doen, omdat er geen controleur is die ze dat vertelt? Kom op, zeg!
Als het niet kan dan kan het niet, mijn voorbeeld ging over het bewust laten liggen,of wel meenemen maar meteen afschrijven of welke variant daar op dan ook. Verder is het maar één voorbeeld van sjoemelen met de regels hè.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
herstelpost meenemen is gewoon niet altijd mogelijk. Bij vroege wijken is het bijvoorbeeld lastig, net als in buitengebieden. Verder kan het ook alleen maar als je langs het depot komt, wat niet iedere vaste kracht doet, omdat de post bijvoorbeeld al direct van de vestiging mee wordt genomen.
Je vergelijkt kleine overtredingen (als in herstelpost laten liggen) met crimineel gedrag, feitelijk misdrijven, als diefstal. Je brengt nuance aan door te stellen dat dit natuurlijk niet hetzelfde is, dus niet met elkaar te vergelijken, maar vervolgens vergelijk je het toch met elkaar. Daardoor maak je je eerdere nuance weer ongedaan.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:35 schreef lololo het volgende:
[..]
Hoe neemt zeggen dat het allemaal overtredingen zijn (wat gewoon feitelijk waar is)die nuance weg?Dat moet je me eens uitleggen
.
[..]
Je zegt: "Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet." En dat geloof ik niet. Je hebt opvoeding gehad, dus je weet (zeker bij diefstal, waar het uiteindelijk over ging) donders goed dat je fout bezig bent. Die stelende postbezorger wist ook dat ze fout zat. Het is niet te vergelijken met 5 minuten te lang koffie drinken wat de leiding vaak door de vingers ziet, zodat mensen op een gegeven moment er niet meer bij stil staan. Er bestaat bij PostNL geen "gedoogbeleid" tav diefstal van post en pakjes.quote:Dat zeg ik toch niet, jezus christus man.
Het is gewoon een feit dat dit soort wantoestanden nooit zo lang kunnen doorwoekeren als er tijdig ingegrepen wordt. En dat begint dus al bij het allersimpelste regeltje.
Er zit overlap tussen, alleen de grootte en de impact van de overtreding verschillen inderdaad maar dat geef ik dus ook aan. Volgens jou geef ik dat niet aan juist omdát ik de twee naast elkaar zet. Dat is natuurlijk je reinste bullshit....quote:Op woensdag 25 september 2013 10:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergelijkt kleine overtredingen (als in herstelpost laten liggen) met crimineel gedrag, feitelijk misdrijven, als diefstal. Je brengt nuance aan door te stellen dat dit natuurlijk niet hetzelfde is, dus niet met elkaar te vergelijken, maar vervolgens vergelijk je het toch met elkaar. Daardoor maak je je eerdere nuance weer ongedaan.
5 minuten te lang betaald koffie drinken kost klauwen vol geld op jaarbasis, dat zou je met enig voorstellingsvermogen zelfs een vorm van diefstal kunnen noemen. Maar dat jij er zo luchtig over doet bewijst juist mijn punt: als het onderdeel van de cultuur is geworden zíén mensen niet eens meer dat ze fout bezig zijnquote:Je zegt: "Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet." En dat geloof ik niet. Je hebt opvoeding gehad, dus je weet (zeker bij diefstal, waar het uiteindelijk over ging) donders goed dat je fout bezig bent. Die stelende postbezorger wist ook dat ze fout zat. Het is niet te vergelijken met 5 minuten te lang koffie drinken wat de leiding vaak door de vingers ziet, zodat mensen op een gegeven moment er niet meer bij stil staan. Er bestaat bij PostNL geen "gedoogbeleid" tav diefstal van post en pakjes.
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controlequote:Op woensdag 25 september 2013 12:08 schreef posje het volgende:
En wat nou als een leidinggevende 5 minuten te lang koffie drinkt...? Das pas duur
Ik probeer per uur minimaal 1 keer te gaan drinkenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:08 schreef posje het volgende:
En wat nou als een leidinggevende 5 minuten te lang koffie drinkt...? Das pas duur
Slechte planning als je je werk niet in een week afkrijgt. Of er moeten speciale omstandigheden zijn. Het komt zelden voor dat ik m'n werk niet af krijg en er dingen blijven liggen. Nou scheelt het dat ik alleen binnen de boel hoef te runnen en er niet op uit hoef.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controle) en mis gaat is een tweede
![]()
Maar ga het maar eens uitrekenen wat het kost als jij elke dag 5 minuten betaald pauze neemt waar je geen recht op hebt. Bruto-uurloon pakken, keer 2 doen (dat kost jij de werkgever ongeveer aan premies en overhead) en dan eens uitrekenen op jaarbasis. Heb je het al snel over honderden euro's die jij het bedrijf kost.
Is dat geen diefstal? (Juridisch gezien zal het wel 'fraude' heten maar dat is slechts linguïstiek) Lijkt er anders aardig op
hoe rijm je het runnen van de boel binnen met het rondbreien van de planning in de bezorging?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:40 schreef dud0r het volgende:
Slechte planning als je je werk niet in een week afkrijgt. Of er moeten speciale omstandigheden zijn. Het komt zelden voor dat ik m'n werk niet af krijg en er dingen blijven liggen. Nou scheelt het dat ik alleen binnen de boel hoef te runnen en er niet op uit hoef.
wij ook. In totaal heb ik met vier verschillende TC's te maken. Het hangt van mijn rooster af en wie er die dag werkt.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wij hebben daar aparte TC 's voor
Een paar voor binnen en een paar voor buiten.
Ik had met twee te maken.. eentje voor binnen en eentje voor buiten.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij ook. In totaal heb ik met vier verschillende TC's te maken. Het hangt van mijn rooster af en wie er die dag werkt.
mooie vergelijking, als ik alles even bijlangs ga,zie ik een werkgever die zelf diefstal pleegt:quote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controle) en mis gaat is een tweede
![]()
Maar ga het maar eens uitrekenen wat het kost als jij elke dag 5 minuten betaald pauze neemt waar je geen recht op hebt. Bruto-uurloon pakken, keer 2 doen (dat kost jij de werkgever ongeveer aan premies en overhead) en dan eens uitrekenen op jaarbasis. Heb je het al snel over honderden euro's die jij het bedrijf kost.
Is dat geen diefstal? (Juridisch gezien zal het wel 'fraude' heten maar dat is slechts linguïstiek) Lijkt er anders aardig op
Dat had ik je vorige maand al kunnen vertellenquote:Op woensdag 25 september 2013 14:09 schreef Herfstblad het volgende:
Nou, de petjes voor de vestiging hier zijn kwijt
Die zijn per ongeluk naar Katwijk gestuurd. Die hebben ze netjes teruggestuurd naar Amsterdam waar ze blijkbaar aangekomen zijn. En daarna zijn ze spoorloos verdwenen. Dus de kans is klein dat we ze ooit nog gaan zien.
Voor het grootste gedeelte bemoei ik me niet met de planning voor buiten. Daar is mijn collega voor. Maar het is een klein vbg waar ik zit dus we ondersteunen elkaar redelijk makkelijk. Zit nu drie weken alleen. Planning voor buiten is voor de komende drie weken gemaakt en ik hoef alleen de gaten in te vullen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe rijm je het runnen van de boel binnen met het rondbreien van de planning in de bezorging?
We hadden vergadering vandaag, vandaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat had ik je vorige maand al kunnen vertellenzo lang zijn ze al kwijt.
Gaten vullen. Klinkt erg bekendquote:Op woensdag 25 september 2013 15:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Voor het grootste gedeelte bemoei ik me niet met de planning voor buiten. Daar is mijn collega voor. Maar het is een klein vbg waar ik zit dus we ondersteunen elkaar redelijk makkelijk. Zit nu drie weken alleen. Planning voor buiten is voor de komende drie weken gemaakt en ik hoef alleen de gaten in te vullen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaten vullen. Klinkt erg bekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |