quote:
Op donderdag 26 september 2013 23:47 schreef Alovenac het volgende:Bij ons zijn ze vanaf vandaag begonnen om niet meer met tijden te werken om de depo's te bevoorraden (kaartjes op de containers zonder tijden nu).
Benieuwd hoelang dat goed gaat. Verder was vandaag alles wel eens op tijd voor de verandering.
Hoe weet je als bezorger dan wanneer je wijk klaar staat op depot?
Hier zijn ze overigens gestopt met het leeghalen van depots op zaterdag. Maandag was al afgeschaft, dus er mag 'absoluut geen post meer blijven liggen!!'. Pakjes die niet door de oranje bus passen wel... Maar die worden dan pas op DINSDAG opgehaald (als de chauffeurs het meenemen, soms laten ze gewoon de pakjes liggen ook al zit er zo'n leuke sticker op hoor), en dus op zijn vroegst woensdag/donderdag afgeleverd door Pakketservice (als de mensen dan wel thuis zijn, anders kan het dus nog dagen later worden

). Lekkere service dus weer, op zaterdag een buspakje (vrijdag verstuurd) en niet thuis? Met geluk bijna een week later binnen!
Dat mensen die pakjes bestellen op zijn minst een fatsoenlijke brievenbus moeten aanschaffen of gewoon thuis moeten zijn als ze iets verwachten natuurlijk voorop...
Zelf bel ik altijd aan als ik pakjes heb. Als ik het door de brievenbus frommel gaat het toch sneller stuk en tegenwoordig zijn de pakketjes sowieso al half kapot als je ze uit de tassen haalt.... Dus snap eigenlijk niet waarom de Pakketservice langs zou moeten komen als ik meestal toch al aanbel voor niet passende pakjes?

Kost dus dagen extra.
Daarom dump ik zelf de overgebleven buspakjes bij het dichtstbijzijnde Servicepunt (supermarkt) als service naar de klant toe, en stop een briefje bij de mensen in de bus dat ze daar pakje kunnen halen. Dat het vaak toch al bedroevende supermarktpersoneel niet snapt hoe het afhalen werkt (en helemaal als er dus geen barcode op het pakje zit), is dan niet mijn probleem.
Mag officieel niet nee, maar aangezien ik zelf ook altijd vreselijk baal als ik net de bezorger gemist heb o.i.d. en nu dus pas op dinsdag de lichting is voor pakjes van zaterdag.... is toch het hele principe van bestellen via internet weg? Dat je het een beetje snel in huis hebt?

Aanbellen bij buren doe ik niet aan. Willen vaak toch al niks aannemen en als mensen hun pakje op een of andere manier niet krijgen ben jij wel verantwoordelijk als bezorger (hoe bewijs je dat de buren ook daadwerkelijk het pakje hebben aangenomen etc.). Of wonen jullie nog in een buurt waar je de buren kan vertrouwen?

Ja waar ik zelf woon wel, maar ik zie ook genoeg mensen die ik liever niet als buren zou willen hebben hoor

Waarom niet zoals vroeger dat je als bezorger overgebleven pakjes gewoon op het Postkantoor (nu veelal supermarkten) mag afgeven? Doet Pakketservice toch ook al jaren, het zijn toch 'PostNL punten', niet PostNL Pakketservice punten...

In het ergste geval als Pakketservice de buspakjes ook niet kan afleveren, belanden ze daar toch... dus waarom de klant niet matsen en ze meteen bij de eerste mislukte poging niet afgeven op een Servicepunt?

En ja, ik weet dat hier om BUSpakjes gaat, en in principe dus allemaal in een brievenbus zouden moeten passen en je dus dit hele trammelant niet hoeft te hebben met overgebleven pakjes....... maar die leuke bol.com dozen of wat we tegenwoordig allemaal als 'buspakjes' in de tassen vinden zorgt er wel voor dat ik steeds vaker met die pakjes blijf zitten.
[ Bericht 10% gewijzigd door Deezertje op 27-09-2013 00:36:23 ]