Wanneer worden die boevengemeenten eens opgeheven?quote:Op maandag 30 juni 2014 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Weer eentje die tegen de lamp loopt
http://nieuws.thepostonli(...)er-roermond-corrupt/
Hele provincie overdragen aan Duitsland.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:39 schreef waht het volgende:
Wanneer worden die boevengemeenten eens opgeheven?
Een dingetje is anders. 20 jaar geleden waren ze lid van het CDA. Tegenwoordig is de VVD populairder bij dat soort types.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef Sparqq het volgende:
Er is daar in Limburg blijkbaar niet veel veranderd;
http://www.npo.nl/de-jacht-op-corruptie/15-12-2013/NPS_1218716
Over de Limburgse situatie schreef Dohmen "De Vriendenrepubliek", maar op zijn webstek vind je ook "Kreukbaar Nederland", waar hij heel Nederland na de bouwfraude onder de loep neemt. Het fêteercircus leest als een jongensboek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef Sparqq het volgende:
Er is daar in Limburg blijkbaar niet veel veranderd;
http://www.npo.nl/de-jacht-op-corruptie/15-12-2013/NPS_1218716
Grof schandaal dat de uitkomst van "onderzoek" naar dat fraudezaakje al zo lang op zich laat wachten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:50 schreef Hexagon het volgende: Zeker waar het gaat om het wegmoffelen van afluistertapes.
Prachtige backfire van Pauw mbt tot privacy en afluisteren, ik heb me zelf zelden zo verkneukelt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:50 schreef Hexagon het volgende:
Zijn conclusie
Het is een complot van Opstelten, Teeven en het CDA.
Wel opvallend te zien dat hij duidelijk niet blij is met de handelswijze van onze Ivo en Fred. Zeker waar het gaat om het wegmoffelen van afluistertapes.
quote:OM dagvaardt oud-wethouder Van Rey wegens corruptie
24 oktober 2014 - Landelijk Parket
Het Openbaar Ministerie (OM) zal de oud-wethouder van de gemeente Roermond J. van Rey dagvaarden voor een openbare terechtzitting op 20, 21 en 22 januari 2015 bij de rechtbank Rotterdam. Hij moet daar onder andere vanwege corruptie verschijnen op een zogenoemde regiezitting in zijn strafzaak.
De advocaat van Van Rey is daar vandaag van op de hoogte gebracht door het OM. Twee medeverdachten, projectontwikkelaar P.J.J. van P. en oud-wethouder van Roermond T.J.J.M. S. worden wegens omkoping gedagvaard. Ook hun advocaten zijn vandaag geïnformeerd.
Verkiezingsfraude
Van Rey wordt gedagvaard vanwege actieve ambtelijke omkoping, verkiezingsfraude, passieve ambtelijke omkoping en het witwassen van ruim 175.000 euro. Hij beschikt al enkele maanden over een voorlopige tenlastelegging voor de actieve ambtelijke omkoping en de verkiezingsfraude om zich voor te bereiden op de openbare terechtzitting.
Daar komen binnenkort de voorlopige tenlasteleggingen voor de passieve ambtelijke omkoping en het witwassen bij. Vanwege de nog voortdurende getuigenverhoren bij de rechter-commissaris verwacht het OM een definitieve tenlastelegging medio december te kunnen uitbrengen.
Het einddossier van de Rijksrecherche en de FIOD wordt door het OM medio november verwacht. Het dossier, dat meer dan 100 ordners omvat, zal ook digitaal beschikbaar worden gesteld. Op de regiezitting kunnen de advocaten van de verdachten hun wensen voor verder onderzoek kenbaar maken. Het is nog niet bekend wanneer de strafzaak tegen de verdachten inhoudelijk kan worden behandeld.
Burgemeester
Het OM begon in de zomer van 2012 een strafrechtelijk onderzoek tegen Van Rey vanwege verdenkingen van ambtelijke corruptie. Al snel daarna ontstond door een afgeluisterd telefoongesprek de verdenking van het lekken van informatie naar kandidaten in de benoemingsprocedure voor een nieuwe burgemeester van Roermond. Van Rey was als adviseur betrokken bij deze procedure. Hierdoor was het OM genoodzaakt al binnen drie maanden na de start van het strafrechtelijk onderzoek naar buiten te treden.
Het onderzoek duurde uiteindelijk iets meer dan twee jaar. In die tijd zijn door de Rijksrecherche, FIOD en de rechter-commissaris meer dan 200 getuigen gehoord, een aantal daarvan op verzoek van Van Rey. Daarnaast is uitgebreid onderzoek gedaan naar in beslag genomen administraties en dossiers.
Uiteraard, waarom niet?quote:Zou die, als het zijn eigen hach je kon redden, Teeven of Opstelten voor de leeuwen gooien?
Als hij zijn eigen hachje kan redden door de schuld bij Opstelten en Teeven te leggen zal hij dat zeker niet nalaten. Opstelten en Teeven behoren niet meer tot zijn partij en hebben niks te bieden. Als hij ze mee kan nemen in zijn val zal hij dat zeker doen. Hij voelt zich verraden door zijn oude makkers van de VVD.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:38 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Omdat die beide een grote mate van invloed hebben.
Ja, al vraag ik me af waar die verkiezingsfraude vandaan komt. Heeft dat met die inval te maken, waar ze (volgens Van Rey blanco) volmachtformulieren gevonden hebben? Dat gaat dan om dit model formulier. Het lijkt me lastig aan te tonen hoe een stapel blanco formulieren verkiezingsfraude is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:19 schreef Hexagon het volgende:
Hij moest er even op wachten maar dan is het ook een waslijst
Die hing toch al langer in de luchtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:57 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, al vraag ik me af waar die verkiezingsfraude vandaan komt. Heeft dat met die inval te maken, waar ze (volgens Van Rey blanco) volmachtformulieren gevonden hebben? Dat gaat dan om dit model formulier. Het lijkt me lastig aan te tonen hoe een stapel blanco formulieren verkiezingsfraude is.
Dat witwassen is trouwens nieuw, daar had ik nog niet eerder over gehoord.
Kijk aan Hexagon...4 vrienden van je.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Weer eentje die tegen de lamp loopt
http://nieuws.thepostonli(...)er-roermond-corrupt/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |