abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146208159
Jos van Rey, een ware baas. _O_
pi_146245722

Speciaal voor jullie geüpload.
  maandag 3 november 2014 @ 11:04:32 #103
66825 Reya
Fier Wallon
pi_146246629
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2014 10:36 schreef Friek_ het volgende:

Speciaal voor jullie geüpload.
Limburg.
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:43:39 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148732080
quote:
Ben benieuwd hoe dit hele zaakje gaat aflopen. Saillant detail is wel dat van Rey dus waarschijnlijk richting Teeven burgemeesterskandidaten gelekt heeft, ben benieuwd of dat voor Teeven nog enigszins gevolgen gaat hebben.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148737965
quote:
15s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dit hele zaakje gaat aflopen. Saillant detail is wel dat van Rey dus waarschijnlijk richting Teeven burgemeesterskandidaten gelekt heeft, ben benieuwd of dat voor Teeven nog enigszins gevolgen gaat hebben.
Heel toevallig dat die tape niet is opgeslagen ivm een stroomstoring. Toch erg fijn als je eigen ministerie aan het tappen is en als opeens de baas getapt wordt dat ze het niet opslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sparqq op 16-01-2015 10:26:55 ]
pi_148738429
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 06:00 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Heel toevallig dat die tape niet is opgeslagen ivm een stroomstoring. Toch erg fijn als je eigen ministerie is dat aan het tappen is en opeens de baas getapt wordt dat ze het niet opslaan.
Moet kunnen. Corruptie is voor Turken enzo.
pi_148753785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 06:00 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Heel toevallig dat die tape niet is opgeslagen ivm een stroomstoring. Toch erg fijn als je eigen ministerie aan het tappen is en als opeens de baas getapt wordt dat ze het niet opslaan.
Ook opmerkelijk inderdaad. ;( Maar goed, hoe dat verder zit zullen we nooit weten. Anderzijds, waarom zouden de politieagenten/justitiemedewerkers die het gesprek gehoord hebben niet naar de media stappen? Als het echt ernstig is lijkt me dat wel een reële mogelijkheid.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148903745
Is van Rey niet het antwoord op de falende democratie?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_148904083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:44 schreef sorcees het volgende:
Van Rey is eerder het gevolg van een slecht functionerende raad. En een slappe zak als burgemeester.
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:56:33 #111
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148904110
Jos van Rey is Limburg.
pi_148904207
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:44 schreef sorcees het volgende:
Eerder het symptoom.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148905648
Hij heeft wel Roermond weer op de kaart gezet, maar zijn methoden zijn niet altijd even wenselijk geweest..
Het doel heiligt niet altijd alle middelen, maar naar het totaal plaatje gekeken heeft hij het goed (voor Roermond) gedaan.
Ik kan het een niet los zien van het ander, hij zal wel schuldig bevonden worden, maar ik hoop dat hij er dan met een lichte straf of een waarschuwing weg komt.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_148905870
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:48 schreef sorcees het volgende:
Hij heeft wel Roermond weer op de kaart gezet, maar zijn methoden zijn niet altijd even wenselijk geweest..
Het doel heiligt niet altijd alle middelen, maar naar het totaal plaatje gekeken heeft hij het goed (voor Roermond) gedaan.
Ik kan het een niet los zien van het ander, hij zal wel schuldig bevonden worden, maar ik hoop dat hij er dan met een lichte straf of een waarschuwing weg komt.
Ach al die mensen die fraude bij banken hebben gepleegd hebben ook goede dingen gedaan, laten we ze er maar mee weg laten komen.

Van bestuurders mogen we verwachten dat ze van onbesproken gedrag zijn en blijven. Iemand als Jos van Rey moet juist extreem zwaar gestraft worden, omdat dit soort mensen de gehele democratie ondermijnen met hun gedrag.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:01:25 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148906035
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:56 schreef Reya het volgende:
Jos van Rey is Limburg.
Lijkt me een correcte samenvatting.

Het is wel ironisch dat Van Rey zich in de jaren '90 nog heel druk maakte over het CDA-cliëntelisme in Limburg en nu vol in dezelfde valkuil is gestapt.
pi_148934642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:48 schreef sorcees het volgende:
Exact. Dankzij Jos staat Roermond eindelijk weer op de kaart. _O_

Laten we hopen op een goede afloop voor hem.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 09:00:11 ]
pi_148934646
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dit valt lastig te ontkennen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148938287
quote:
Gaat goed met de VVD.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148938431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Gaat goed met de VVD.
Ze lijken in die hoek dat rol van het CDA met verve overgenomen te hebben.
pi_148942920
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze lijken in die hoek dat rol van het CDA met verve overgenomen te hebben.
Het CDA tipte ook even politieke vriendjes voordat een politieinval zou plaats vinden?

Dat is wat er nl. met Van Rey is gebeurd. Die werd getipt. Zodat even de versnipperaars alvast konden gaan ratelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_148943053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het CDA tipte ook even politieke vriendjes voordat een politieinval zou plaats vinden?

Dat is wat er nl. met Van Rey is gebeurd. Die werd getipt. Zodat even de versnipperaars alvast konden gaan ratelen.
Op het toppunt van de macht in Limburg had het CDA (en daarvoor de KVP) die wel in de knip inderdaad.
pi_148943797
Iedereen weet waar die tape tussen van Rey en Opstelten ligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:23:24 #123
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_148945164
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:41 schreef raptorix het volgende:
Iedereen weet waar die tape tussen van Rey en Opstelten ligt.
?
pi_148945418
quote:
Naast het fotorolletje van Sebrenica natuurlijk 8-)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148946523
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Laten we hopen op een goede afloop voor hem.
de vraag is wat hij nog meer had kunnen bereiken als hij gewoon alles eerlijk en netjes had gedaan
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_148946861
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Naast het fotorolletje van Sebrenica natuurlijk 8-)
Abu Ghraib was ook slechts het topje van de ijsberg, waar de echt hoge jongens goed werden beschermd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_148963620

_O- _O- _O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:39:16 #129
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150380311
quote:
De jacht op corruptie;

Begin jaren '90 rolt het openbaar bestuur in Limburg van de ene corruptie-affaire in de andere. De Rijksrecherche en de FIOD onderzoeken van tientallen bestuurders hun banden met regionale aannemers en wegenbouwers.

Justitie brengt elf bestuurders voor de rechter. Negen van hen worden veroordeeld. Een groter aantal lijkt de dans ontspringen. Twee regionale onderzoeksjournalisten bijten zich vast in de zaak en ontmaskeren de één na de andere wethouder, gedeputeerde of burgermeester. Met ernstige bedreigingen tot gevolg.

In Andere Tijden geven de journalisten, een wegenbouwer en rechercheurs een ontluisterend en openhartig inkijkje in corrupt openbaar bestuur.
Nu te bekijken via deze link.

Repost........

[ Bericht 2% gewijzigd door Tism op 07-03-2015 11:06:14 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_150803733
Zijn partij Volkspartij Limburg heeft alweer gewonnen in Roermond, zijn de grootste geworden daar.

:') !
  vrijdag 3 juli 2015 @ 07:44:49 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154024025
quote:
De van corruptie verdachte oud-wethouder van Roermond werd in april uit de partij gezet. Dat gebeurde op aandringen van de VVD-Limburg en de VVD-Statenfractie, die vonden dat Van Rey de partijbelangen had geschaad door zowel bij de gemeenteraads- als de Statenverkiezingen met een andere partij mee te doen.
dit is toch gewoon een gegronde reden voor het opzeggen van het lidmaatschap. volgens mij bestaat deze regel in iedere partij?

ook vraag ik me af waarom die van rey per see lid wil blijven van de VVD?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:51:07 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_154028576
De broer van Jos van Rey is ook lekker bezig (eveneens VVD)
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:14:32 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154033715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:59 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dit is toch gewoon een gegronde reden voor het opzeggen van het lidmaatschap. volgens mij bestaat deze regel in iedere partij?

ook vraag ik me af waarom die van rey per see lid wil blijven van de VVD?
Ik denk puur om te treiteren
  maandag 11 april 2016 @ 23:34:39 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161365259
Even een flinke kick want er zijn nieuwe ontwikkelingen
http://www.volkskrant.nl/(...)tot-vriend~a4280020/

Komt een flinke hoeveelheid info naar buiten deze dagen
  maandag 11 april 2016 @ 23:40:04 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161365439
En Plasterk mag ook nog even zijn zegje komen doen vanwege beweringen op Twitter
http://www.volkskrant.nl/(...)ak-van-rey~a4279856/

Ik hoop voor hem dat hij het ook hard kan maken :D
pi_161380465
Tvp
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:24:54 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161386633
quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)-met-een-ijsje.dhtml
Van Rey noemt onderzoek suggestief: 'Barbertje moet hangen'

update In de zaak tegen oud-wethouder Jos van Rey kwamen dinsdag verschillende 'geschenken' van projectontwikkelaar Piet van Pol aan de orde. De rechtbank van Rotterdam bekeek in hoeverre Van Rey reisjes, giften en etentjes aannam in ruil voor het geven van vastgoedopdrachten aan Van Pol. Ook werden verschillende Roermondse vastgoedprojecten bekeken. Justitie denkt dat de projecten mogelijk onder corrupte omstandigheden zijn gerealiseerd. Van Rey deed de beschuldigingen af als suggestief: ,,Barbertje moet hangen."

Jos van Rey. © anp.

Van Rey wordt verdacht van belangenverstrengeling en het aannemen van smeergeld, ronselen van stemmen, verstrekken van vertrouwelijke informatie aan partijgenoot en burgemeesterkandidaat Offermanns en het witwassen van 175.000 euro. Van Pol en oud-wethouder Tilman Schreurs zijn mede-verdachten.

In de ochtend zoomde de rechtbank in op de belangenverstrengeling en het aannemen van smeergeld. Reisjes naar Europese bestemmingen, giften, etentjes en presentjes, betaald door Van Pol kwamen aan de orde. Dinsdagmiddag werden verschillende vastgoedprojecten behandeld waarbij het OM vraagtekens plaatst, namelijk: het uitgaans- en kantoorcomplex op het Kazernevoorterrein en de bijbehorende parkeergarage, beide in Roermond. Van Rey, oud-wethouder Tilman Schreurs en projectontwikkelaar Piet van Pol werden hierover door de rechtbank aan de tand worden gevoeld, te beginnen met het kazernevoorterrein.

Jos van Rey, maandag voor de rechtbank van Rotterdam. © anp.

Kazernevoorterrein
De kantoren op het terrein stonden leeg en waren van projectontwikkelaar Van Pol. Roermond kocht het terrein om er het ambtelijk apparaat onder te brengen. De ontwikkeling van het project werd aan Van Pol gegund, drie andere kandidaten vielen af. Bij die aanbesteding waren de vastgoedman en Van Rey samen op vakantie in Zuid-Frankrijk. Van Rey: ,,Van mijn advocaat mag ik niet zeggen dat het overal zo gaat, en het heel normaal is, maar ik doe het toch."

Volgens de oud-bestuurder was de gunning aan Van Pol unaniem door het college gekomen. De vraag die justitie heeft, is of de voor Van Pol gunstige beslissing onder invloed van omkoping tot stand kwam.

Ook werd de waarde van het kazernevoorterrein aanvankelijk op 16 miljoen getaxeerd en later op 12. De gemeente kocht het terrein uiteindelijk voor 14 miljoen van Van Pol. De rechtbank wil weten of Van Rey een rol heeft gespeeld in de wisselende taxaties.

Volgens Van Rey wisten ook andere politici van de plannen met het terrein. Dat stond volgens hem op de geluidsbanden van verhoren, maar niet in de uitgewerkte verslagen daarvan. De oud-bestuurder noemt de uitwerkingen en zijn vervolging - niet voor het eerst - suggestief. ,,Barbertje moet hangen." En: ,,De verhoren worden gemanipuleerd. Mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen!"

Parkeergarage
In het kazernevoorweggebied werd ook een parkeergarage gerealiseerd, tegen het advies van de ambtenaren in. Qpark wees de koop van de garage met 400 plaatsen af omdat er grote twijfels bestonden over het exploiteren ervan. De garage zou onrendabel zijn. In de buurt kon voor 2 euro worden geparkeerd, gehandhaafd werd er nauwelijks. Van Pol: ,,Dat wist iedereen."

Na een half jaar kocht de gemeente de parkeerplaatsen voor 17.000 euro per stuk. Het gaat om een probleem dat de gemeente zichzelf op de hals haalde, aldus Van Pol. ,,Als de gemeente normale parkeertarieven had gevraagd, had de gemeente de parkeergarage niet hoeven te kopen."

De projectontwikkelaar, Schreurs en Van Rey bespraken de verhuizing van het ambtelijk apparaat naar het terrein op de wethouderskamer van de laatste, in sommige gevallen zonder dat daarbij ambtenaren aanwezig waren. Het was slechts één van de ideeën tussen vele andere, aldus Van Rey. ,,Er is nooit kritiek geweest van het college over de gang van zaken." Toch bleven Schreurs en Van Rey doorpraten over de verhuizing, terwijl de politiek in Roermond het terrein in 2007-2008 niet als een geschikte locatie zag. Schreurs benadrukt echter dat hij niks deed zonder dat het college het wist.

Reisjes
Dinsdagochtend was eerst gestart met het chronologisch behandelen van de tripjes die de Limburgse bestuurder samen met Van Pol, en vaak hun echtgenotes, ondernam. In 2006 waren Lourdes en Berlijn de bestemming. Daarna volgden tweemaal München, een kerstborrel in Londen en Rome. Van Rey stelt dat het om privé-reizen ging. Hij declareerde ze niet bij de gemeente waar hij als wethouder actief was en Van Rey en Van Pol betaalden om en om.

Ook een betaling van Van Pol in 2006 aan adviesbureau Liba BV kwam aan de orde. De zoon en dochter van Van Rey leiden dat bureau. Liba hield zich bezig met het opleiden van jonge VVD'ers en het organiseren van campagnes. Van Pol stelt dat hij met zijn gift de VVD steunde en niet Jos van Rey.

Het OM verdenkt de oud-bestuurder van het witwassen van geld via het bedrijf en vraagt Van Pol waarom hij niet direct aan de politieke partij doneerde. Volgens de projectontwikkelaar en Van Rey zelf was de gang van zaken echter heel normaal. ,,Als dit niet mag, dan moet iedere politieke partij in Nederland in het beklaagdenbankje zitten", aldus een felle Van Rey.

Net als tijdens eerdere dagen vraagt de rechtbank aan Van Rey of hij zelf niet inziet dat sommige feiten twijfels kunnen oproepen. Zaken en betalingen lopen door elkaar heen. ,,Nee, dat is toch normaal".

Reclamezuil en etentjes
Andere 'geschenken' van Van Pol die aan de orde kwamen, waren een donatie voor de reclamezuil voor Frans Weekers aan de A73 en de vele etentjes die hij betaalde.

De etentjes waren aangelegenheden met zakelijke contacten, en gingen bijvoorbeeld over het kazernevoorterrein. Van Pol betaalde, Van Rey en anderen schoven aan. Van Pol zegt de rechter zich niet precies te herinneren wat er tien jaar geleden precies is gebeurd. Hij betaalde veel van de etentjes, maar ja, 'die paar centen'. ,,Als ik iemand zou willen omkopen, dan doe ik dat toch niet met een ijsje. Ik vind het onnozel!" aldus Van Pol over het gespreksonderwerp.

Volgens ex-wethouder Schreurs waren etentjes met samenwerkende partijen in een project heel gebruikelijk in Roermond. Hij vindt het raar dat hij is aangeklaagd voor omkoping, terwijl ook andere wethouders regelmatig aanschoven. Schreurs vroeg nooit om rekeningen of om het betalen van zijn deel. ,,Ik ben naïef hè."

In totaal zijn er veertien dagen uitgetrokken voor de rechtszaak, die vorige week begon, met daar bovenop vier reservedagen. De datum van de uitspraak is nog niet bekend.

Jos heeft niet echt het idee ook maar iets fout gedaan te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')