abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131310589
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:16 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik hou van uitverkoop!
Wie niet zo je zeggen..

Behalve Mien Muts van gisteren, stel je voor dat d'r kindjes in iets van de sale lopen en niet in de nieuwste mode!Schande!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131310630
Zelf kan ik er best wat van, qua winkelen, maar ik zou me niet kunnen voorstellen hoe ik de tijd en zin kan vinden om zoveel te winkelen :D Dan zit ik liever om 6 uur op internet te klikken in de H&M sale :7
pi_131310681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:37 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wie niet zo je zeggen..

Behalve Mien Muts van gisteren, stel je voor dat d'r kindjes in iets van de sale lopen en niet in de nieuwste mode!Schande!
Meid... vertel mij wat. Voor mij alleen maar prada en gucci! :{w
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 12:49:16 #204
43556 miss_dynastie
pi_131310900
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:40 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Meid... vertel mij wat. Voor mij alleen maar prada en gucci! :{w
De hondjes van Barbie?
  Redactie Frontpage woensdag 18 september 2013 @ 12:50:59 #205
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131310949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:37 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wie niet zo je zeggen..

Ja stel je voor dat je het gesprek van t schoolplein wordt :o
pi_131311142
nu moet je dat schoolplein en die mutsen daar ook niet onderschatten hoor.
als ze daar nou was gaan flyeren met haar taartenwinkeltje....
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131312040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je mij niet... ik vind dat zij schuld heeft, niet hij :@
Ze zijn beiden volledig aansprakelijk voor hun financiële situatie. Natuurlijk moet je elkaar in een huwelijk kunnen vertrouwen, maar dat moet wel van twee kanten komen.

Als je als man nooit een rekeningafschrift of banksaldo te zien krijgt omdat je vrouw 'toevallig' altijd net al alle post heeft gelezen op geborgen voordat jij uit je werk komt, moet je misschien voor de grap af en toe gewoon eens inloggen op internetbankieren, of op een regenachtige zaterdagmiddag zelf de map met afschriften er bij pakken.

Je financiële situatie is immers van groot belang voor je gezin. Die beïnvloed namelijk héél veel beslissingen die je als partners samen moet nemen. Hoe groot is ons vakantiebudget? Hebben we voldoende buffer voor als er in huis wat stuk gaat? Is het verstandig wat extra opzij te zetten voor die nieuwe bank? En zo ja, hoeveel hebben we daarvoor nodig en op welke termijn willen we dat halen?

Als je partner je nooit deel uitmaakt iets belangrijks als je financiële administratie, dan moet je gewoon zo brutaal zijn om zelf af en toe één en ander na te lopen. En dan heb ik het niet over control-freak spreken. Eén keer in de 2 a 3 maanden eens kijken naar je banksaldo en spaartegoeden levert natuurlijk al een goed beeld op.
Of, de persoon die de administratie doet laat gewoon de post/afschriften op tafel liggen en gaat daar pas 's avonds mee aan de slag als ook de partner er is.

Zeker in dit geval waarbij het ook de man bekend is dat er een toch wel vrij forse schuld is als gevolg van de geflopte eigen zaak, is het zaak dat je als partners eens om de tafel gaat zitten en gaat kijken naar mogelijke bespaarpunten om van die schuld af te komen. Als je dan op het afschrift van de maand mei ziet dat er 3400 euro inkomsten zijn en 4300 euro uitgaven, moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen.

En ja, het is de vrouw die de aankopen doet. Maar je kan je er als mede-verantwoordelijke voor een rekening/lening nu eenmaal niet vanaf doen met 'dat wist ik niet'.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 13:35:30 #208
43556 miss_dynastie
pi_131312083
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ze zijn beiden volledig aansprakelijk voor hun financiële situatie.

Dat ontken ik ook niet. Maar hij heeft géén schuld aan haar koopverslaving en is er zeker niet verantwoordelijk voor! Financieel aansprakelijk en verantwoordelijk voor de gevolgen wel, maar wat Sjon deed, 'jouw vrouw is ongelukkig, 't is jouw schuld', is imho not done.
pi_131312248
beide zit wel iets in, in die zin dat de partner ook zijn verantwoordelijkheid heeft mbt de financiële administratie. je ziet inderdaad vaak dat 1 helft van een stel alles regelt, betaald en uitzoekt en de ander er nooit naar kijkt, tenzij er ergens bij een kassa een pinpas weigert.
je hebt beiden een verantwoordelijkheid, niet alleen de hoofdelijke aansprakelijkheid bij schulden als het mis gaat maar in een relatie ben je beiden volwassen en moet je dus wel degelijk beiden (enige) kijk op de financiën hebben.
beetje suf dus dat dit als een grote verrassing kwam bij die man.
maar wat hier gesuggereerd werd was dat zij weer eens een zielig slachtoffer was met een ziekte (koopverslaving gecombineerd met tijd te veel) en dat dit zijn schuld was, dat vind ik echt veel te kort door de bocht.
ja hij had de boel ook beter in de gaten moeten houden, nee het is niet zijn schuld dat zijn vrouw dingen voor hem verborg en stiekem heel veel kocht.
pi_131312372
Maar het is wel mede zijn schuld dat er nooit eerder serieus stappen zijn ondernomen om de financiële situatie onder controle te krijgen. Hij stak immers gewoon z'n kop in het zand en vroeg zich niet af waar al die mooie meubels, gadgets en kinderkleertjes toch van betaald werden.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 13:48:26 #211
43556 miss_dynastie
pi_131312478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar het is wel mede zijn schuld dat er nooit eerder serieus stappen zijn ondernomen om de financiële situatie onder controle te krijgen. Hij stak immers gewoon z'n kop in het zand en vroeg zich niet af waar al die mooie meubels, gadgets en kinderkleertjes toch van betaald werden.
Dat absoluut. Maar dat maakt hem nog niet schuldig aan haar gestoorde gedrag en ongelukkig zijn. Ik heb er best een hekel aan als er gesuggereerd wordt dat mensen helemaal geen eigen schuld hebben aan hun gedrag en het allemaal aan een ander ligt. Hij maakt haar geen verwijten en neemt zijn verantwoordelijkheid, maar Sjon maakt hém wel verwijten over haar gedrag. De omgekeerde wereld.
  Redactie Frontpage woensdag 18 september 2013 @ 13:59:10 #212
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131312799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ze zijn beiden volledig aansprakelijk voor hun financiële situatie.
Aansprakelijk ja, maar niet verantwoordelijk.
pi_131312850
ach, om kort te gaan: ze verdienen elkaar
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 september 2013 @ 14:05:14 #214
22592 crew  Ole
pi_131312969
Ik vond ze totaal niet liefdevol naar elkaar.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 14:05:58 #215
43556 miss_dynastie
pi_131312987
Ik vond het al tamelijk liefdevol dat er geen verwijt over zijn lippen kwam. Als we dan kijken naar die Donald Duck feeks :')
pi_131313029
dat leek meer op een klein kind boos op zijn moeder met zijn donald duck. straks werd hij nog zonder eten naar bed gestuurd.
pi_131313166
Je wil natuurlijk geen zebra kind op het schoolplein.
Een kind met kleding van Ze(eman) of de (Wi)bra.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Redactie Frontpage woensdag 18 september 2013 @ 14:13:30 #218
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131313197
Nu herhaling op rtl4
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 september 2013 @ 14:14:56 #219
22592 crew  Ole
pi_131313236
Hoe lang zal dat huwelijk standhouden?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_131313279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:14 schreef Ole het volgende:
Hoe lang zal dat huwelijk standhouden?
ik ben bang nog best wel lang, want hij was wel echt een watje en onnozel.
dan daar boven op het all time excuus van de kinderen..
die blijven wel zitten hoor. of het een gelukkig huwelijk is is een ander verhaal.
pi_131313430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:16 schreef WRH het volgende:

[..]

ik ben bang nog best wel lang, want hij was wel echt een watje en onnozel.
dan daar boven op het all time excuus van de kinderen..
die blijven wel zitten hoor. of het een gelukkig huwelijk is is een ander verhaal.
Dat viel best mee, die kerel interesseerde zich (voorheen) simpelweg niet in de financiële situatie van zijn gezin. Toen hij beheer kreeg over de pinpas(sen) liet hij wel blijken er kort op te kunnen zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_131313636
jawel maar toen stond de camera nog binnen, vraag mij af wat daar op de lange duur van terecht komt.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 14:31:57 #223
43556 miss_dynastie
pi_131313748
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat viel best mee, die kerel interesseerde zich (voorheen) simpelweg niet in de financiële situatie van zijn gezin. Toen hij beheer kreeg over de pinpas(sen) liet hij wel blijken er kort op te kunnen zitten.
Gelet op hoe kort de schulden bestaan, lijkt het erop dat dat in het verleden ook niet nodig was. Het lijkt alsof het tot voor kort best goed ging en pas nadat het mis ging met de zaak die vrouw helemaal los ging. Anders was de post 'overige schulden' in mijn beleving veel hoger geweest...
pi_131313797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Gelet op hoe kort de schulden bestaan, lijkt het erop dat dat in het verleden ook niet nodig was. Het lijkt alsof het tot voor kort best goed ging en pas nadat het mis ging met de zaak die vrouw helemaal los ging. Anders was de post 'overige schulden' in mijn beleving veel hoger geweest...
Er werd overgemaakt van de spaarrekening ook toch? Kan zijn dat er eerst een aardig reservepotje was.
pi_131314177
Ik zit de laatste aflevering na te kijken bij uitzending gemist en bij nu het deel van kleding voor de kinderen...mag ik die moeder slaan? }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')