abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133309491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:10 schreef zwaaien het volgende:
Palestijnen verlaten vredesonderhandelingen
Gelijk hebben ze. Ze hebben wel iets beters te doen dan aan het lijntje en voor de gek gehouden te worden.
Israeli's saboteren de vredesonderhandelingen lijkt me een betere titel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133309501
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gelijk hebben ze. Ze hebben wel iets beters te doen dan aan het lijntje en voor de gek gehouden te worden.
Israeli's saboteren de vredesonderhandelingen lijkt me een betere titel.
Dus Israël krijgt de schuld?

En als Israël uit de onderhandelingen zou stappen, zou je ook zeggen: "kijk, Israël wil geen vrede" :')
pi_133309576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:01 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dus Israël krijgt de schuld?

En als Israël uit de onderhandelingen zou stappen, zou je ook zeggen: "kijk, Israël wil geen vrede" :')
Dat hangt er van af. Als de Palestijnen systematisch dwars zouden liggen, zou ik dat niet zeggen.
Ik hoorde vandaag toevallig een oude opname van de radio, waarin de regering Bush Sr de financiële hulp aan Israel afhankelijk maakte van het stoppen van de bouw van nederzettingen.
Nostalgie!
Hoe lang is dat geleden, Bush Sr? Dus hoeveel nederzettingen zijn sinds die tijd illegaal en tegen ieders wens (behalve de wens van de joden) gebouwd?
Niet gaan janken, dus!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133309668
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat hangt er van af. Als de Palestijnen systematisch dwars zouden liggen, zou ik dat niet zeggen.
Ik hoorde vandaag toevallig een oude opname van de radio, waarin de regering Bush Sr de financiële hulp aan Israel afhankelijk maakte van het stoppen van de bouw van nederzettingen.
Nostalgie!
Hoe lang is dat geleden, Bush Sr? Dus hoeveel nederzettingen zijn sinds die tijd illegaal en tegen ieders wens (behalve de wens van de joden) gebouwd?
Niet gaan janken, dus!
en hoe kan jij dan weten dat het Israël is die dwarsligt en niet de Palestijnen?

De Palestijnen stellen gewoon eisen die Israël nooit kan aanvaarden

Ze eisen de helft van Jeruzalem, dat is zelf een standpunt die gematigde partij van Yair Lapid niet kan uitleggen aan zijn achterban.

Ze willen een terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen, ook dat is voor de gematigde partij van Yair Lapid niet eens mogelijk (zelfs niet de helft of een kwart). Logisch ook, want een Palestijnse meerderheid (op termijn) binnen de grenzen van Israël zorgt ervoor dat Israël niet langer bestaat.

Zo zijn er nog duizend en één dingen waar ze het nooit over eens zullen worden

Je hebt wel een extreemrechtse figuur (Lieberman) die voor de oprichting van een Palestijnse staat is, maar alleen als ALLE palestijnen uit Israël daar naartoe trekken. (en alle joden uit de westbank dan naar Israël. Een bevolkingsruil zoals Griekenland-Turkije en India-Pakistan in het verleden al gedaan hebben)
pi_133309755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:16 schreef zwaaien het volgende:

[..]

en hoe kan jij dan weten dat het Israël is die dwarsligt en niet de Palestijnen?

De Palestijnen stellen gewoon eisen die Israël nooit kan aanvaarden

Ze eisen de helft van Jeruzalem, dat is zelf een standpunt die gematigde partij van Yair Lapid niet kan uitleggen aan zijn achterban.

Ze willen een terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen, ook dat is voor de gematigde partij van Yair Lapid niet eens mogelijk (zelfs niet de helft of een kwart). Logisch ook, want een Palestijnse meerderheid (op termijn) binnen de grenzen van Israël zorgt ervoor dat Israël niet langer bestaat.

Zo zijn er nog duizend en één dingen waar ze het nooit over eens zullen worden

Je hebt wel een extreemrechtse figuur (Lieberman) die voor de oprichting van een Palestijnse staat is, maar alleen als ALLE palestijnen uit Israël daar naartoe trekken. (en alle joden uit de westbank dan naar Israël. Een bevolkingsruil zoals Griekenland-Turkije en India-Pakistan in het verleden al gedaan hebben)
De Palestijnen hebben, in mijn ogen terecht, als eis voor de vredesonderhandelingen dat er geen verdere nederzettingen gebouwd worden in de Palestijnse gebieden. Dat is al decennia lang een terechte eis van de Palestijnen, die ook ondersteund wordt door de regels van de VN aangaande bezette gebieden. Israel trekt zich daar geen zak van aan en gaat gewoon door met het inpikken van Palestijns gebied.
Deze eis van de Palestijnen zou in door Israel heel simpel en zonder problemen geaccepteerd kunnen worden. Maar Israel doet dat niet en schoffeert daarmee een principiële en terechte eis van de Palestijnen.

Dus ja: ik kan eenvoudig constateren dat Israel dwarsligt.
pi_133309879
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben, in mijn ogen terecht, als eis voor de vredesonderhandelingen dat er geen verdere nederzettingen gebouwd worden in de Palestijnse gebieden. Dat is al decennia lang een terechte eis van de Palestijnen, die ook ondersteund wordt door de regels van de VN aangaande bezette gebieden. Israel trekt zich daar geen zak van aan en gaat gewoon door met het inpikken van Palestijns gebied.
Deze eis van de Palestijnen zou in door Israel heel simpel en zonder problemen geaccepteerd kunnen worden. Maar Israel doet dat niet en schoffeert daarmee een principiële en terechte eis van de Palestijnen.

Dus ja: ik kan eenvoudig constateren dat Israel dwarsligt.
Israël heeft nooit ingestemd met een bevriezing van Joodse bouwactiviteiten als voorwaarde voor besprekingen. Abbas eiste dat maar liet die eis vallen onder druk van de Amerikanen

Dat kan nooit de reden om uit de onderhandelingen te stappen
pi_133310237
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door drheisenberg op 16-11-2013 07:40:46 ]
pi_133310603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kritiek hebben op de werkwijze van Israël = haten?
Leg me geen woorden in de mond, jij.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_133310614
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat hangt er van af.
:')
pi_133310626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:42 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Israël heeft nooit ingestemd met een bevriezing van Joodse bouwactiviteiten als voorwaarde voor besprekingen. Abbas eiste dat maar liet die eis vallen onder druk van de Amerikanen

Jawel, dat kan wel. Wat dat betreft hebben de Palestijnen gewoon gelijk. Israël moet STOPPEN, subiet, met alle (ALLE) bouwplannen op terrein dat door de VN(!) als Palestijns gebied wordt bezien.

En daar moet verder niet moeilijk over worden gedaan.

Als Israël toch wil doorgaan met bouwen, dan moet ze officieel bekend maken dat ze het terrein annexeert. Klaar. Maar hier heeft niemand wat aan.
pi_133311976
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:20 schreef Karrs het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond, jij.
Het was dan ook een vraag.

Vandaar die defensieve houding jonge?
pi_133312034
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 04:12 schreef drheisenberg het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Generaliseren ! ^O^ _O_
pi_133335201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:42 schreef zwaaien het volgende:

[..]

:?
Hier snap ik niks van. Deels non-argument en deels onwaar.
De Palestiijnen willen, m.i. (en ook volgens internationaal recht) terecht, dat Israel de nederzettingen op de bezette westoever ontmantelt en dat het al helemaal niet doorgaat met bouwen. Dat willen ze nog steeds. Dat is steeds een voorwaarde geweest om te gaan onderhandelen.

Dus wat je hier zegt, is onzin.
pi_133335217
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 november 2013 08:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jawel, dat kan wel. Wat dat betreft hebben de Palestijnen gewoon gelijk. Israël moet STOPPEN, subiet, met alle (ALLE) bouwplannen op terrein dat door de VN(!) als Palestijns gebied wordt bezien.

En daar moet verder niet moeilijk over worden gedaan.

Als Israël toch wil doorgaan met bouwen, dan moet ze officieel bekend maken dat ze het terrein annexeert. Klaar. Maar hier heeft niemand wat aan.
Eensch!
Dan erkent Israel tenminste dat het gewoon land inpikt en rooft. Dat vinden we dan niet leuk, maar met een dergelijke eerlijkheid valt te werken en te leven.
De huichelachtigheid van het huidige beleid (wat een prachtig klankrijm) is misselijkmakend.
pi_133335218
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestiijnen willen, m.i. (en ook volgens internationaal recht) terecht, dat Israel de nederzettingen op de bezette westoever ontmantelt en dat het al helemaal niet doorgaat met bouwen. Dat willen ze nog steeds. Dat is steeds een voorwaarde geweest om te gaan onderhandelen.

quote:

[..]

quote:

[..]

Jij bent degene die onzin praat

De Palestijnen willen dat misschien, maar dat moeten ze aan de onderhandelingstafel bespreken. Abbas stelde die voorwaarde maar Israël heeft daarmee nooit ingestemd. Uiteindelijk heeft Abbas deze voorwaarde laten vallen en als compensatie liet Israël Palestijnse moordenaars vrij
pi_133335253
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:51 schreef zwaaien het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij bent degene die onzin praat

De Palestijnen willen dat misschien, maar dat moeten ze aan de onderhandelingstafel bespreken. Abbas stelde die voorwaarde maar Israël heeft daarmee nooit ingestemd. Uiteindelijk heeft Abbas deze voorwaarde laten vallen en als compensatie liet Israël Palestijnse moordenaars vrij
Uhuh.
De voorwaarde voor de Palestijnen om te onderhandelen was het stoppen van de bouw van nederzettingen. De voorwaarde voor Israel was het schrappen van de wil om Israel van de kaart te vegen. Beide heel terechte eisen, m.i..
Al Fatah heeft aan de voorwaarde voldaan, Israel nog steeds niet.
pi_133335423
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Uhuh.
De voorwaarde voor de Palestijnen om te onderhandelen was het stoppen van de bouw van nederzettingen. De voorwaarde voor Israel was het schrappen van de wil om Israel van de kaart te vegen. Beide heel terechte eisen, m.i..
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Uhuh.
http://israeltoday.nl/hea(...)met-onderhandelingen

Directe vredesonderhandelingen waren er voor het laatst in 2010, sindsdien hebben de Palestijnen gesprekken geweigerd.

Als teken van goede wil zal Israël binnenkort ongeveer 350 Palestijnse gevangenen, waaronder veroordeelde moordenaars, vrijlaten en afzien van de bouw van nieuwe woningen, behalve in de al bestaande groep Israëlische blokken nederzettingen in Judea en Samaria, zo werd in Amman gezegd.

De Palestijnen zullen voorlopig niet verder proberen, hun Staat eenzijdig te laten erkennen door de Verenigde naties.

Bij mijn weten heeft Israël zich gehouden aan de voorwaarden
pi_133335490
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 03:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

[..]

http://israeltoday.nl/hea(...)met-onderhandelingen

Directe vredesonderhandelingen waren er voor het laatst in 2010, sindsdien hebben de Palestijnen gesprekken geweigerd.

Als teken van goede wil zal Israël binnenkort ongeveer 350 Palestijnse gevangenen, waaronder veroordeelde moordenaars, vrijlaten en afzien van de bouw van nieuwe woningen, behalve in de al bestaande groep Israëlische blokken nederzettingen in Judea en Samaria, zo werd in Amman gezegd.

De Palestijnen zullen voorlopig niet verder proberen, hun Staat eenzijdig te laten erkennen door de Verenigde naties.

Bij mijn weten heeft Israël zich gehouden aan de voorwaarden
Oh ja? Waar wordt er door Israel dan nu gebouwd? Want gebouwd wordt er, en stevig ook.
En de al bestaande blokken zijn om te beginnen ook al illegaal en waarom uitbreiding dan wel zou mogen, is niet beargumenteerd.

Eenzijdig laten erkennen? Wat betekent dat? Dat klinkt alsof het iets verkeerds is, maar het betekent niks.

Israel heeft zich aan geen enkele voorwaarde gehouden en als jij dat niet weet, schort er iets aan je weten.
Terwijl israel volgens jou niet eens in staat is om zichzelf economisch overeind te houden en steun nodig heeft vanuit het westen.
  zondag 17 november 2013 @ 08:28:02 #179
176916 Karrs
2007-2017
pi_133336385
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eensch!
Dan erkent Israel tenminste dat het gewoon land inpikt en rooft. Dat vinden we dan niet leuk, maar met een dergelijke eerlijkheid valt te werken en te leven.
De huichelachtigheid van het huidige beleid (wat een prachtig klankrijm) is misselijkmakend.
Beide zijden zijn huichelachtig en ik vind de balans van huichelarij nog steeds (ver) doorslaan naar Palestijnse kant, maar dit is inderdaad het meest storende aan Israël.

Toch, ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
pi_133362822
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 08:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Beide zijden zijn huichelachtig en ik vind de balans van huichelarij nog steeds (ver) doorslaan naar Palestijnse kant, maar dit is inderdaad het meest storende aan Israël.
Voor mij geldt dat omgekeerd, maar dan zijn we het tenminste over een punt eens.
quote:
Toch, ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
Zoals?
Om de Palestijnen aan de onderhandelingstafel te dwingen, zoals iemand hier blijft beweren?
Om later met veel bombarie demonstratief te kunnen ontruimen en dan heel hard: "Wij geven terug!" te kunnen roepen?

Het is van mij niet slim om op een serieuze vraag meteen cynische suggesties te doen, maar bedenk maar eens een serieus en legitiem antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')