abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132724252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De apartheids- en bezettingspolitiek van Israël blijft bestaan, dus ik zou niet weten waarom ik mijn mening zou moeten wijzigen.
Helder.

Een nutteloze actie, dus.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_132724310
quote:
13s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:26 schreef Karrs het volgende:

[..]

Helder.

Een nutteloze actie, dus.
Voor Israël een hele fijne PR-actie, want nu kunnen ze richting de media weer doen alsof ze een flikker geven om dat hele vredesproces, terwijl dat natuurlijk niet zo is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 14:27:42 ]
pi_132724349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voor Israël een hele fijne PR-actie, want nu kunnen ze richting de media weer doen alsof ze een flikker geven om dat hele vredesproces, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Ze laten moordenaars vrij en dan zouden ze niet om het vredesproces geven? Leg dat eens uit?
pi_132724458
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ze laten moordenaars vrij en dan zouden ze niet om het vredesproces geven? Leg dat eens uit?
Zoals ik al zeg; het is een PR-stunt. Doen alsof je stappen wilt maken door een afleidingsmanoeuvre (in dit geval wat terroristentuig vrijlaten) maar ondertussen een dubbele agenda hebben; (in dit geval geen vrede willen omdat je dan de huidige status quo (bezetting West-Jeruzalem en kolonies Jordaanoever) moet opgeven).
pi_132724830
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals ik al zeg; het is een PR-stunt. Doen alsof je stappen wilt maken door een afleidingsmanoeuvre (in dit geval wat terroristentuig vrijlaten) maar ondertussen een dubbele agenda hebben; (in dit geval geen vrede willen omdat je dan de huidige status quo (bezetting West-Jeruzalem en kolonies Jordaanoever) moet opgeven).
Die joden toch, he. Doen ze slim, of niet?
pi_132725079
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Die joden toch, he. Doen ze slim, of niet?
Zeker. Misschien heb ik ongelijk, maar vooralsnog heb ik niets gezien wat daar op wijst. Als Israël alsnog meewerkt aan de 2-staten oplossing en beide landen elkaar wederzijds erkennen zonder dat Israël daar extreem bizarre eisen aan verbindt en de logische eisen van de Palestijnen wil inwilligen, zal ik ook eerlijk toegeven dat ik fout zat en dat ze me hebben verbaasd... Tot die tijd echter...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 14:50:38 ]
pi_132731728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals ik al zeg; het is een PR-stunt.
Maar even serieus. Palestijnen vrijlaten die veroordeeld zijn voor moordaanslagen op Israëliërs. Dat is heftige shit, ouwe. Dat gaat het volk niet leuk vinden. Als dat voor de PR is, dan heiligt het doel de middelen absoluut niet. Want, zoals je zelf laat zien, ze overtuigen er níemand mee.

Als het me om de PR was gegaan, dan had ik een stel Palestijnen vrijgelaten die (en nou speculeer ik maar even als 'jullie') om dubieuze redenen vastzaten. Toch?

Dus je redenatie rammelt wat, vind ik. Beetje een mug doodslaan met een olifant.

quote:
Doen alsof je stappen wilt maken door een afleidingsmanoeuvre (in dit geval wat terroristentuig vrijlaten) maar ondertussen een dubbele agenda hebben; (in dit geval geen vrede willen omdat je dan de huidige status quo (bezetting West-Jeruzalem en kolonies Jordaanoever) moet opgeven).
En nogmaals, ik wil me ver van drogredenatie en verdachtmakingen houden. Niet-bewijsbaar, niet relevant, hoort niet thuis in een discussie.
pi_132747448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:36 schreef zwaaien het volgende:
Terroristen moeten de doodstraf krijgen, niet vrijgelaten worden
Geen goed idee voor jou, aangezien de staat Israel gebaseerd is op terrorisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132747463
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geen goed idee voor jou, aangezien de staat Israel gebaseerd is op terrorisme.
Dat terrorisme was niet nodig geweest als de arabieren zich aan de VN regels hielden
pi_132747665
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 07:42 schreef Karrs het volgende:
'Israël open voor kritiek Mensenrechtenraad'

'Israël begint met vrijlaten Palestijnen'

En de vrijgelaten Palestijnen schijnen geen lieverdjes te zijn. Beetje dit kaliber.

Zou het de mening van Israël-haters wijzigen, of überhaupt nuanceren?
Het tweede artikel zegt helemaal niks. Het eerste heeft het wel over moordenaars die levenslang hebben gekregen.
De vrijlating zou een poging zijn om een goede indruk te wekken. Maar hoe zit het dan met de nederzettingen?
Het klinkt wel fraai, maar ik ben niet overtuigd van substantiële winst. De vrijgelaten Palestijnen worden verbannen naar Gaza en de Westoever, dus hun bedreiging is nihil. En Israel gaat gewoon door met land inpikken.
Nuanceren wel, wijzigen niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132747793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:39 schreef zwaaien het volgende:

[..]

1. De nederzettingen zijn legaal volgens het internationale recht, het is niet omdat de media 1000 keer iets zegzeggen, dat dat dan ook waarheid wordt.

2. Niemand wordt uit zijn huis gezet
Media is meervoud van medium.
Dat jij 1000 keer iets zegt, maakt het ook niet waar.
pi_132747906
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:14 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat terrorisme was niet nodig geweest als de arabieren zich aan de VN regels hielden
Er was nog helemaal geen VN indertijd.
Los daarvan:
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:36 schreef zwaaien het volgende:
Terroristen moeten de doodstraf krijgen, niet vrijgelaten worden
Of niet dus.
  zaterdag 9 november 2013 @ 01:25:55 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_133070821
quote:
quote:
The US has not paid its dues to the Paris-based UN Educational, Scientific and Cultural Organisation in protest over the decision by world governments to make Palestine a Unesco member in 2011. Israel suspended its dues at the same time and also lost voting rights on Friday.

Under Unesco rules, the US had until Friday morning to resume funding or explain itself, or automatically lose its vote. A Unesco official, who was not authorised to speak publicly about the issue, said nothing was received from either the US or Israel.

The suspension of US contributions, which accounted for $80m a year – 22% of Unesco's overall budget – brought the agency to the brink of a financial crisis and forced it to cut or scale back US-led initiatives such as Holocaust education and tsunami research.

Many in Washington are worried that the US will become a toothless Unesco member with a weakened voice in international programmes fighting extremism through education and promoting gender equality and press freedoms.
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_133089804
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Het artikel gaat verder.
Hihi, Israel is ook zijn stemrecht kwijt. Dus de Palestijnen er in (of althans half) en Israel en de VS er uit. ^O^

En de bijeffecten van de gekorte inkomsten liegen er ook niet om.
pi_133193848
quote:
''Israël maakt plannen voor bouw 24.000 huizen in Palestina''

Israël maakt plannen voor de bouw van 24.000 woningen in bezet Palestijns gebied. Het gaat om 20.000 huizen op de Westelijke Jordaanoever en 4.000 in Oost-Jeruzalem. De Israëlische organisatie Peace Now heeft dat vandaag gemeld.

Peace Now

Volgens Peace Now heeft het Israëlische ministerie van Volkshuisvesting aanbestedingen uitgeschreven voor de bouwplannen. De plannen zouden nog in een zeer vroeg stadium zijn. Peace Now is een non-gouvernementele organisatie die Israëlische bouwactiviteiten in bezet gebied in de gaten houdt.

Volgens Peace Now wil de regering 49 miljoen shekel (ruim 10 miljoen euro) uittrekken voor de bouw van de huizen. Hoewel het om nog prille voornemens gaat, denkt de organisatie dat het maken van dergelijke voornemens de deur naar realisatie in ''enkele jaren'' uiteindelijk kan openen.

Peace Now vindt dat de onderhandelingen met de Palestijnen over een twee-statenoplossing gezien de plannen ,"een farce'' zijn. "Achter de schermen maakt de Israëlische regering plannen om de Westelijke Jordaanoever te vullen met kolonisten.''

Het bouwen van nieuwe huizen in bezet gebied is een van de grote struikelblokken in de onderhandelingen met de Palestijnen. Met de bouwplannen maakt premier Benjamin Netanyahu volgens de vredesorganisatie duidelijk dat hij "elke kans'' op een overeenkomst teniet wil doen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Palestina.dhtml
pi_133208223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:47 schreef zwaaien het volgende:

[..]

En dan zijn er nog steeds mensen die geloven / beweren dat Israel vrede wil...
pi_133208232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:47 schreef zwaaien het volgende:

[..]

quote:
Netanyahu staakt bouwplannen in Palestijns gebied

Israëlische premier Benjamin Netanyahu staakt dinsdag de bouwplannen van duizenden nieuwe woningen in bezet Palestijns gebied. Dat meldt persbureau AP.

Volgens de premier leidde de aankondiging tot een "onnodig conflict". Palestina had naar aanleiding van de bouwplannen gedreigd uit de vredesonderhandelingen te stappen.
De Verenigde Staten hadden eerder later weten opheldering te willen van de Israëlische regering over het bouwplan. Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zei dinsdag dat Washington niet was geïnformeerd over het bouwplan, aldus de Israëlische krant Haaretz.
''We zijn hierdoor verrast'', aldus de woordvoerster. ''Voor ons zijn de nederzettingen niet legaal.''

Eerder dinsdag meldde de Israëlische organisatie Peace Now dat er plannen liggen om 20.000 huizen op de Westelijke Jordaanoever te bouwen en 4.000 in Oost-Jeruzalem.
Volgens Peace Now heeft het Israëlische ministerie van Volkshuisvesting aanbestedingen uitgeschreven voor de bouwplannen. Die plannen zouden nog in een zeer vroeg stadium verkeren. Volgens Haaretz zijn de aanbestedingen gedaan zonder medeweten van Netanyahu.

Vredesonderhandelingen
De Verenigde Staten hebben gewaarschuwd dat het bouwplan nadelige gevolgen zal hebben voor de vredesonderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen.
De Palestijnse toponderhandelaar Saeb Erekat liet namens zijn president Mahmoud Abbas weten dat de Palestijnen stoppen met de vredesbesprekingen als Israël het project doorzet.
pi_133208246
Ah, de staatsterrorist Netanyahu trekt zijn keutel snel weer in na een boze reactie van de VS.

http://www.nu.nl/buitenla(...)lestijns-gebied.html
pi_133208489
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 07:40 schreef Nielsch het volgende:
staatsterrorist Netanyahu
_O-

Staatsterrorist. Is dat ook een officiële functie? Wat verdient dat?
pi_133208687
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Vind je dat grappig? Die keutel van Netanyahu? Maar wel claimen dat ze vrede willen? Het komt er feitelijk op neer dat de VS Israël terug heeft geroepen. Dat zegt toch aardig wat over de intenties van Israël zelf - als het zelfs voor de VS te ver gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_133208768
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O-

Zoek op wat mensen als Hitler, Stalin, Khadaffi, Kim Jung-Un en Netanyahu verdienen en je weet het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 08:56:23 ]
pi_133208967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vind je dat grappig? Die keutel van Netanyahu?
Nee, ik vind jou grappig. En je nogal doorzichtige pogingen om andermans woorden te verdraaien.
pi_133208987
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, ik vind jou grappig. En je nogal doorzichtige pogingen om andermans woorden te verdraaien.
Dat kan zijn, maar dat doet niets af aan mijn verdere constatering. Grappig of niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_133210207
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om ALLE bouwplannen voor illegale nederzettingen? Dus die in Oost-Jeruzalem gaan gewoon vrolijk door(wat nu gebouwd wordt)?
pi_133214889
quote:
8s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:18 schreef Peunage het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om ALLE bouwplannen voor illegale nederzettingen? Dus die in Oost-Jeruzalem gaan gewoon vrolijk door(wat nu gebouwd wordt)?
Israël heeft Oost-Jeruzalem geannexeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')