Bestaat er een Palestijnse gen dan? Waaraan zijn de Palestijnen weer aan verwant? Wacht .. laat me raden: de Belgen? En weet je waar? Zowel in de Panne als in Liegequote:Op zondag 29 september 2013 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, wat valt daar nou op te zeggen?
Ik heb al eerder gezegd dat ik wel enig begrip heb voor enerzijds de geschiedenis en anderzijds de fobie van de joden. Moet ik dat nou weer herhalen? Vooruit dan. Misschien ben je nieuw hier.
De joden zijn, afgezien van de zigeuners, de enige groep die zichzelf als afzonderlijke groep heeft weten te handhaven te midden van andere volken. In het jaar 66 of zo zijn de joden door de Romeinen uit Israel verjaagd, iets wat voor de Romeinen een uitzonderlijke maatregel was. Al 2000 jaar weten de joden zich dus af te zonderen van de volken waar ze tussen wonen. Iets wat ook genetisch te traceren is: joden lijken genetisch meer op Palestijnen dan op de volken temidden waarvan ze woonden. Ze hebben zich dus niet geïntegreerd.
Daar zullen ze vast hun redenen voor gehad hebben, maar het resultaat was er ook naar. In tijden van crisis zijn buitenbeentjes de lul. De zondebok. Dat is niet speciaal voor joden hoor, ook chinezen zijn vaak de lul.
De neiging uit het oude testament om zich af te zonderen wordt door de geschiedenis steeds versterkt. Ook niet zo vreemd: een fobie versterkt zichzelf.
Maar een fobie is wel een irreële angst: niet gebaseerd op feiten.
Maar kan anderzijds wel zichzelf versterken. Sterker nog: versterkt zichzelf ook vaak zonder enige uitwendige aanleiding.
Geen idee. Jij hebt het blijkbaar gelezen, ik niet.quote:Op zondag 29 september 2013 12:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
WOW! Dit is dus echt gewoon stormfront propaganda direct uit het neonazi handboek "Dat joden worden vervolgd is hun eigen schuld".
Ik wil niks, ik constateer. De joden zijn door de Romeinen verdreven. Dat is bijzonder: over het algemeen lieten de Romeinen de veroverde volkeren in hun waarde.quote:Wat had je dan gewild de afgelopen 2000 jaar dat de joden zich net zo hadden gedragen als de andere volken/religies. Complete gebieden veroveren en vervolgens het aanwezige volk onderwerpen aan de regels van de joden zoals bijv. het christendom of de islam deden?
Lijkt me logisch als je in de minderheid bent. Wat ik zeg, en wat ook bevestigd wordt door de geschiedenis en de genetica, is, dat de joden zich zorgvuldig afzonderden van de volken waartussen ze woonden. En daardoor dus makkelijk zondebokken werden.quote:Integendeel, ze probeerden zich te vestigen binnen een bepaalde cultuur en dreven daar handel mee. Om vaak vervolgens vervolgd te worden.
De vreedzame manier van land opkopen heeft ongeveer 8 % eigendom opgeleverd van Palestina. Lang niet het aandeel dat de joodse staat Israel toebedeeld werd door de VN.quote:Als er iets is wat je hiermee aangeeft dan is het dat ze met de staat Israel nu het juiste doen. En zelfs dat hebben ze geprobeerd op een vreedzame manier te doen door het land op te kopen.
Wat een onzin, pure nazi propaganda 'het is allemaal hun eigen schuld'.quote:Op maandag 30 september 2013 01:40 schreef Kees22 het volgende:
Ik wil niks, ik constateer. De joden zijn door de Romeinen verdreven. Dat is bijzonder: over het algemeen lieten de Romeinen de veroverde volkeren in hun waarde.
Elke eigen cultuur zondert zich af, voorbeelden zat. Geen reden tot vervolging.quote:Lijkt me logisch als je in de minderheid bent. Wat ik zeg, en wat ook bevestigd wordt door de geschiedenis en de genetica, is, dat de joden zich zorgvuldig afzonderden van de volken waartussen ze woonden. En daardoor dus makkelijk zondebokken werden.
Aangezien er geen Palestijns kadaster is kan je die 8% ook niet claimen. Daarnaast heb je het dan over heel Palestina incl. het huidige Jordanie? En hoeveel gebied was er in die tijd bewoond?quote:De vreedzame manier van land opkopen heeft ongeveer 8 % eigendom opgeleverd van Palestina. Lang niet het aandeel dat de joodse staat Israel toebedeeld werd door de VN.
Het probleem is toch echt wel breder dan "het" Zionisme of "de" Zionisten. Je snapt het niet goed.quote:Op maandag 30 september 2013 09:14 schreef Baklava95 het volgende:
Ik weet toch dat er nooit vrede gaat komen tussen Israel en Palestina. Die zionisten geven daar geen toestemming voor.
Walgelijk hoe je bejubelt dat Anne Frank, een Duits-Nederlands joods meisje dat in het concentratiekamp Bergen-Belsen aan buiktyfus stierf en door de gruwelijke racistische nazipolitiek om het leven werd gebracht, wordt misbruikt voor ordinaire militaire en economische machtspolitiek van de staat Israël in het Midden-Oosten.quote:
Wel. Toch deels.quote:Op zondag 29 september 2013 08:31 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er bestaan geen genetische joden.
Logisch , zo zijn er meer "volkeren" die gentisch erg dicht bij elkaar staan. Ik ken een joods gezin waar de man 4 vrouwen heeft en 30 kinderen. Niemand weet wie de moeder is. En zijn vrouwen zijn allen nichten van hem. Dit is heel normaal (nog steeds bij sommige culturen)quote:Op maandag 30 september 2013 14:51 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_studies_on_Jews
www.igenea.com/en/jews?
Vergis je niet hoeveel inspraak de antizionistische orthodoxe joden hebben! Ze lijken afgesloten maar schijn bedriegt. Ze bemoeien zich met heel veel dingen (vooral in Amerika) en je kan niet zeggen :" antizionistisch ultra's doen dit niet"maar wel de ultra zionistische gemeenschap".quote:Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef Veldkamp het volgende:
Joodse kolonisten en radicale Yeshiva-studenten vernielen katholieke grafstenen op christelijke begraafplaats op Zionsberg te Jeruzalem...
http://www.katholieknieuw(...)aven-geschonden.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is een genocidale mentaliteit tegenover alle niet-Joden (gojim). Zelfs de geschiedenis en de rijke Britse, Italiaanse maar Palestijnse katholieke overledenen moeten het ontgelden. Jeruzalem moet "rein joods" worden voor deze extremisten.
Dit doen niet ultraorthodoxe joden uit Mea Shearim (die zijn antizionistisch of neutraal meestal, zeker niet anti-Arabisch), maar modern-orthodoxe religieus-zionistische yeshiva-studenten uit de settlerbeweging.
Polygamie niet treife heden ten dage dan? Bij joden.quote:Op maandag 30 september 2013 15:04 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Logisch , zo zijn er meer "volkeren" die gentisch erg dicht bij elkaar staan. Ik ken een joods gezin waar de man 4 vrouwen heeft en 30 kinderen. Niemand weet wie de moeder is. En zijn vrouwen zijn allen nichten van hem. Dit is heel normaal (nog steeds bij sommige culturen)
Er bestaat geen joden-gen. Maar dit is allemaal fysiek en aards.
Ik sprak over Israel. G'ds volk beschreven in de Torah
begrijp je niet. Kun jezelf verduidelijken?quote:Op maandag 30 september 2013 18:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Polygamie niet treife heden ten dage dan? Bij joden.
quote:
Voor wie of waar is dit normaalquote:Op maandag 30 september 2013 15:04 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik ken een joods gezin waar de man 4 vrouwen heeft en 30 kinderen. Niemand weet wie de moeder is. En zijn vrouwen zijn allen nichten van hem. Dit is heel normaal
Ultra orthodoxen.quote:Op maandag 30 september 2013 19:08 schreef kibhaon het volgende:
[..]
[..]
Voor wie of waar is dit normaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |