abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131278105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:52 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Idd we hebben ook grenzen zonder dijken :')
Dus hebben we faaljagers nodig om grenzen te verdedigen welke toch al permanent openstaan? lekker zinloos als je het mij vraagt. Maar goed, het is weer iets waar rechts zijn vingers bij af kan likken :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:18:37 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131278189
Dat is vast een heel democratisch besluit geweest... :')

Dure rotzooi afnemen van de Amerikanen zodat Obama Markje over zijn brave bolletje zal aaien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:19:23 #28
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_131278213
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:16 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dus hebben we faaljagers nodig om grenzen te verdedigen welke toch al permanent openstaan? lekker zinloos als je het mij vraagt. Maar goed, het is weer iets waar rechts zijn vingers bij af kan likken :')
Nee die dingen hebben we alleen maar nodig om een wit voetje te halen bij de USA
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_131279865
Om dit soort berichten weet ik nooit of ik moet lachen of huilen. :')
signatuurloos
pi_131282118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
Om dit soort berichten weet ik nooit of ik moet lachen of huilen. :')
¤4,5 miljard voor 37 toestellen(!) + ¤270 miljoen per jaar aan onderhoudskosten. :')

Kan je net zo goed tussen 85 en 300 straaljagers van EU(en Rusland) bouwers halen voor die zelfde prijs(incl. training) _O-
pi_131283009
Degenen die dit besloten hebben mogen van mij de gevangenis in, of erger.
pi_131283149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:43 schreef Poolbal het volgende:
Degenen die dit besloten hebben mogen van mij de gevangenis in, of erger.
Ophangen :+
pi_131285227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

[..]

Poeh, zo heb ik er nog nooit over nagedacht! Maar...van de Westerse landen zijn bijvoorbeeld Ierland, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Finland geen lid van de NATO! En Finland grenst nog wel aan het grote boze Rusland, waar ze het in het verleden regelmatig mee aan de stok hebben gehad. Die mensen moeten permanent in doodsangst leven! Ze kunnen zomaar binnengevallen worden, zonder NATO om ze te beschermen!
Scherp! Op die manier kan je dit inderdaad ook zien.
pi_131285548
Het is gewoon bangmakerij van de militaire industrie lobby en er zijn heel wat mensen die het napapagaaien.

Lekker de imbeciele spreekbuis van een lobby zijn, moet een bijzondere ervaring zijn.
pi_131285627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:18 schreef deedeetee het volgende:
Dat is vast een heel democratisch besluit geweest... :')
Waarom denk je anders dat het even rond Prinsjesdag er even tussendoor wordt gefrommeld. Die vliegende doodskisten moeten en zullen er komen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_131285891
Dat wordt dan een Oostenrijkse luchtmacht :r
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:58:15 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_131285896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

[..]

Poeh, zo heb ik er nog nooit over nagedacht! Maar...van de Westerse landen zijn bijvoorbeeld Ierland, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Finland geen lid van de NATO! En Finland grenst nog wel aan het grote boze Rusland, waar ze het in het verleden regelmatig mee aan de stok hebben gehad. Die mensen moeten permanent in doodsangst leven! Ze kunnen zomaar binnengevallen worden, zonder NATO om ze te beschermen!
Daar kunnen we inderdaad ook een voorbeeld aan nemen. Moeten de uitgaven bij defensie wel flink omhoog.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:59:53 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131285943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:58 schreef IPA35 het volgende:
Dat wordt dan een Oostenrijkse luchtmacht :r
Onze luchtmacht wordt eerder een Oostenrijkse marine.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_131285977
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Onze luchtmacht wordt eerder een Oostenrijkse marine.
Inderdaad.

Ik doelde op het feit dat Oostenrijk iets van 15 toestellen heeft.
Meer dan 24 kunnen wij er niet betalen namelijk.

En dan nog, dit toestel is nou niet bepaald geschikt voor ons en bovendien te duur en complex in onderhoud.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_131286082
Goed besluit :).
pi_131286198
:') dit land. Bezuinigen op alles maar toch een JSF kopen.

Oh en maar te zwijgen over die zogenaamde banen
graag op anoniem
pi_131287099
De JSF doordrukken zorgt vooral voor veel, woede en verzet (emotie), wat zal leiden tot politieke verandering en verdere organisatie burger. Vandaag zag je de bevestiging uit van de politiek komen, zowel pvv, sp als 50plus riepen op tot verzet tegen dit hele beleid.
pi_131287171
Maar het JSF project levert ons juist geld op!! Al die banen die door dit project naar Nederland komen!!
:') :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:47:11 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131287208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Waarom denk je anders dat het even rond Prinsjesdag er even tussendoor wordt gefrommeld. Die vliegende doodskisten moeten en zullen er komen.
Idd maar er is nog hoop :

quote:
De Tweede en Eerste Kamer moeten nog instemmen met het besluit.
En mss valt het kabinet binnenkort nog wel, ach een mens blijft hopen hé.... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:48:04 #45
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_131287224
:') :') :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_131287759
Zo blijven we lekker de hol van Amerika likken!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:12:09 #47
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_131287952
Hier begrijp ik echt he-le-maal niets van. Welke idioot gaat er nu miljarden in een achterhaalde kist steken? Áls je dan straaljagers gaat kopen (wat totaal overbodig is met de Luftwaffe en de Royal Air Force als buren), koop dan op zijn minst goede. En koop er dan ook 200, geen 37. :') :')
Say what?
pi_131288327
Zag laatst 4 F16's over komen
Lijkt me cool om de F35 te zien :)

We moeten het leger up to date houden, dus we hebben een vervanger nodig voor de F16. De F35 heeft ons al veel geld gekost, nu een ander toestel kopen, zou juist geld weg gooien zijn.
Maar aan de ene kant worden er heel wat banen weg bezuinigd en aan de andere kant kopen we wel de JSF :?

Verder is dit niet een echt democratisch besluit, als er atoombommen komen, die (alleen) door de JSF af geworpen kunnen worden.
Are you nuts??
pi_131288415
http://www.joop.nl/politi(...)voor_kamikaze_actie/

"JSF alleen geschikt voor kamikaze-actie"

Kabinet besluit tot aanschaf 37 JSF-toestellen... Onthutsend verhaal in Vanity Fair: JSF kan nog geen bom gooien... Baas JSF-project erkent fouten...

De kogel is door de kerk. Het kabinet gaat definitief over tot de aanschaf van 37 JSF-toestellen als opvolger van de F16. Het besluit moet nog worden goedgekeurd door de Tweede en Eerste Kamer. De parlementariërs doen er, vóór ze instemmen met de aanschaf, goed aan eerst het onthutsende verhaal te lezen dat Vanity Fair deze week publiceert over de JSF.
Het Amerikaanse blad deed diepgaand onderzoek en komt met een gedetailleerde opsomming van alles wat er mis ging en mis is met dit prestigeproject. Vanity Fair schrijft:

quote:
Toen het programma in oktober 2001 van start ging had het (Amerikaanse, red.) ministerie van Defensie plannen om 2852 toestellen aan te schaffen voor een totaal bedrag van 233 miljard dollar. De eerste vliegtuigen zouden in 2010 gevechtsklaar zijn. De ontwikkeling van het toestel ligt inmiddels zeven jaar achter op schema (...) het Pentagon gaat nu zeventig procent meer betalen voor 409 toestellen minder."
Hoewel de Amerikaanse marine bij hoog en bij laag blijft beweren dat zij in 2015 als eerste gevechtsklare JSF-toestellen heeft, is dat volgens vriend en vijand onmogelijk. Vanity Fair citeert een 'deep throat', opgevoerd onder de naam 'Charlie', iemand die een decennium lang betrokken was bij het JSF-project:
quote:
"De enige militaire missie die deze toestellen nu kunnen uitvoeren is een kamikaze actie. Ze kunnen nog geen enkele bom afwerpen, ze kunnen geen enkel luchtgevecht uitvoeren. Ze kunnen alleen vliegen bij mooi weer en niet in situaties waar de piloot moet terugvallen op zijn instrumenten. De JSF, ons nieuwste en beste gevechtsvliegtuig, mag op dit moment nog niet vliegen in weerscondities die een Cesnaatje van 60.000 dollar wel aankan."
Het meest bizarre aan het hele verhaal is dat Lockheed Martin inmiddels al 78 toestellen gebouwd heeft, terwijl de testfase nog niet is afgerond. Elke keer dat een fout in het ontwerp wordt ontdekt, moeten dus alle 78 toestellen opnieuw worden aangepast. En toch gaat het bouwen gewoon door. Zo bleek de radar-absorberende bekleding, nodig om de JSF zijn stealth-kwaliteiten te geven, niet tegen de hitte te kunnen die ontstaat zo gauw de JSF sneller dan het geluid vliegt. Gevolg: op dit moment mag het toestel niet harder dan een doorsnee passagiersvliegtuig. Een deskundige in Vanity Fair:
"Iedereen weet dat hoe harder een vliegtuig gaat, hoe warmer de buitenkant wordt. Het enige wat ze hadden moeten doen was een klein stukje van de bekleding testen in een oven. Maar nu zit dat spul dus op toestellen die al helemaal klaar zijn."

En zo deugt er nog veel meer niet. De software is bij lange na nog niet af en de de state of the art helm (500.000 dollar per stuk!) zorgt nog steeds voor problemen. De huidige baas van het hele project, generaal Christopher C. Bogdan, erkent in Vanty Fair de problemen:
quote:
"Ik heb een lijst van 50 onderdelen die veel vaker kapot gaan dan we hadden verwacht. En ik spendeer nu miljoenen dollars om elk onderdeel na te lopen en te kijken: moeten we dit opnieuw ontwerpen, moeten we het door iemand anders laten maken, of is er een manier om het simpel te laten repareren?"
Volgens Bogdan is de ellende terug te voren op jarenlange miscomunicatie tussen het Pentagon en de bouwer, Lockheed Martin.

quote:
"We hebben Lockheed algemene opdrachten meegegeven, van dit en dit moet het vliegtuig ongeveer kunnen, zonder de benodigde details. En de afgelopen twaalf jaar hebben we ontdekt dat zij een heel andere visie op het contract hadden dan wij. Dan zeiden wij: 'Nee hij moet x, y en z kunnen. Niet alleen z.' Dan zeiden zij: 'Maar dat hebben jullie ons niet verteld. Jullie hebben alleen gezegd dat hij iets moest doen als z.'"
http://www.vanityfair.com(...)hter-lockheed-martin
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:30:41 #50
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_131288676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:21 schreef whosvegas het volgende:
Zag laatst 4 F16's over komen
Lijkt me cool om de F35 te zien :)

We moeten het leger up to date houden, dus we hebben een vervanger nodig voor de F16. De F35 heeft ons al veel geld gekost, nu een ander toestel kopen, zou juist geld weg gooien zijn.
Maar aan de ene kant worden er heel wat banen weg bezuinigd en aan de andere kant kopen we wel de JSF :?

Verder is dit niet een echt democratisch besluit, als er atoombommen komen, die (alleen) door de JSF af geworpen kunnen worden.
Volgens deze beredenering hadden ze dus ook door moeten gaan met de Fyra. Nee, zo komen we er wel. :')
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')