abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 september 2013 @ 21:11:20 #201
300034 Kutjelik
Kut met peren
pi_131255224
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Walt rolt langs z'n broek van de allereerste keer :D
Vandaar die flashback :)
Kut het meest veelzijdige stukje vlees
  maandag 16 september 2013 @ 21:17:53 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_131255627
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:10 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik weet niet wat briljanter is, de productie met hun oog voor detail en verwijzingen naar eerdere afleveringen of de kijker die de details opmerkt. In beide gevallen: chapeau. _O_
Wisdom of the crowd, als je maar met genoeg mensen bent dan wordt alles onderzocht. Iedereen heeft andere kennis, interesses en oog voor andere details.

http://www.reddit.com/r/b(...)_discussion_se05e14/
Check dit topic, zelfs het schaakspel van de brandweermannen wordt door schaakexperts geanalyseerd op metaforen en weer een ander met een Indiaanse Navajo achtergrond verteld dat de hond op het eind in zijn cultuur een betekenis heeft: "it foretells of an unfortunate event or there is something in your path or something bad in the near future. Since they shot in Tohajilee, which is part of the Navajo Nation, some (not all) of my tribe's viewpoints or particular beliefs resonated well with the writers."
  maandag 16 september 2013 @ 21:21:40 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_131255890
I posted this in the other discussion, but Ill go ahead and repost it:

"This is where we're at now.

Walter White is done. He is over. Bam. Ceased to exist.

A lot of people are going to say that this episode made Walter out to be a villain. An evil person. He gave up Jesse, and he essentially told Jesse the worst thing he could. He kidnapped Holly. He sent that last call to Skylar.

Think about it, though. In Walt's mind, it would be very easy for him to blame Jesse for Hank's death. Jesse was the person who called him and got him out there. Jesse was the one that "went rabid" and so very threatened Walt's very existence after what Walt saw as a very caring relationship. Jesse was the one that helped Hank get out there to get Walt.

It's very easy for somebody in Walt's position to not think clearly and give up the one that he could most simply place the blame on.

He kidnapped Holly, but Holly was the last possible link to a healthy family Walt could have left. His son went against him. His wife went against him. His brother is dead and his sister-in-law will absolutely have nothing to do with Walt after that. With Holly, he could at least raise her as if he was never Heisenberg. A fresh start.

But he gave her back, and he made that final call as Walter White.

The last known record of Walter White will be that call. The call where he spoke down to his wife for going against him and implied to the crime of murdering Hank Schrader. If there was ever a chance that Skyler could be the accessory to Walt; it is gone. There is absolutely no chance Skyler will ever be convicted of anything now. She is no longer an accessory; she is a hostage.

Walter White gave up his reputation to his family in order to protect his family's reputation. Skyler will never be seen as Skysenberg. She will be his victim. She will be stopped in the supermarket and hugged and told nice things, rather than potentially let off anyways and forever being an O.J. Simpson or similarly acquitted 'criminals'.

Walter White is a man. He isn't a great man. He isn't a bad man. He is a man. He is a father. He is a husband. Even at the final moment, when it was do or die. When it was his money; his TROPHY for what he did, he was still eagerly ready to ignore all logic and give up his money for his brother-in-law.

And we all know where it's going from here. We don't know the specifics, but we do know a few things...

Jesse is now a meth slave. He has to cook for the safety of HIS family. Jesse is now what Skyler expected Walt to become.

Walt has no family left. He is dead to Walter Jr. He is dead to Marie. He will never be more than a monster to Holly as she grows up. The only person who may see Walt as less than a monster is Skyler, but even that's based on the idea that she may one day think logically about her last contact with Walter and the fact that he gave back Holly.

Walter is coming back, and he is buying an M60, and he is retrieving the ricin.
He has one enemy left in the world.

Is Walt coming back to save Jesse? I doubt it. I don't see how the news that Jesse is a meth slave could EVER reach Walt.

No.

Walt is coming back for one thing and one thing only: he is dying, so he is going to go down avenging his brother-in-law. He'll probably end up saving Jesse, but that'll be something that just happens naturally.

No, Walt is coming back to kill Jack."
  maandag 16 september 2013 @ 21:26:20 #205
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131256212
Vette aflevering! _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131256314
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 21:26 schreef boem-dikkie het volgende:
Vette aflevering! _O_
pi_131256513
Pff.. vind het eigenlijk niet zo erg dat de serie bijna afgelopen is. Wat een extreem deprimerende aflevering...
Waarom maken de schrijvers er zo'n gitzwart einde van? Alles kapot, iedereen haat elkaar...
Had van mij allemaal wel net iets positiever gemogen. Zonde.
pi_131256586
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:30 schreef W.Heisenberg het volgende:
Pff.. vind het eigenlijk niet zo erg dat de serie bijna afgelopen is. Wat een extreem deprimerende aflevering...
Waarom maken de schrijvers er zo'n gitzwart einde van? Alles kapot, iedereen haat elkaar...
softie
pi_131256701
Vond het echt geniaal. Marie, Skyler, Junior, Hank en Jesse krijgen allemaal wat ze verdienen.
Walt is echt de koning.
pi_131256707
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:31 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

softie
Niets softie. Een dode en een boel actie is prima, maar zo'n gitzwart einde van de serie hoeft van mij ook weer niet. Ik mis die sfeer van de eerste 2 a 3 seizoenen toch wel een beetje.
pi_131256924
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef W.Heisenberg het volgende:

[..]

Niets softie. Een dode en een boel actie is prima, maar zo'n gitzwart einde van de serie hoeft van mij ook weer niet. Ik mis die sfeer van de eerste 2 a 3 seizoenen toch wel een beetje.
Walt wordt wakker en alles was een nachtmerrie.
  maandag 16 september 2013 @ 21:36:55 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_131256990
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vond het echt geniaal. Marie, Skyler, Junior, Hank en Jesse krijgen allemaal wat ze verdienen.
Walt is echt de koning.
Hoe verdient Junior precies wat hij gekregen heeft?
pi_131257139
Welke ep was dat met jane?
If not now, then when.
pi_131257250
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:36 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Walt wordt wakker en alles was een nachtmerrie.
Dat hoeft ook weer niet ;)
pi_131257359
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Gemist? :o dat was toch wel een 'big thing'. Einde van seizoen 2 ergens geloof ik.
pi_131257516
quote:
[ afbeelding ]

Dat is awesome :o

Briljante aflevering. What a trip!
pi_131257518
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:42 schreef W.Heisenberg het volgende:

[..]

Gemist? :o dat was toch wel een 'big thing'. Einde van seizoen 2 ergens geloof ik.
Nee, maar ik keek net Talking Bad en daar hadden ze het over de grote verandering van Walt, en dat was op het punt dat hij Jane liet doodgaan. Ik wil het stukje even herzien.
If not now, then when.
pi_131257532
quote:
Die door Jesse weer aan de drug werd geholpen :')
pi_131257792
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Omdat hij gehandicapt is.
ze zijn fucking nice.
pi_131257817
quote:
s02e12
pi_131257831
quote:
Fantastisch juist. Ik heb nog nooit zo meegeleefd met een serie. Zo enorm intens! Dat lukt je niet met een standaard nog-lang-en-gelukkig-einde.
Dit is het verhaal van een man die van een mislukking een self-proclaimed god is geworden, over lijken is gegaan, en niet op tijd is gestopt. What goes up has got to fall ...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131257995
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Moeder valt vader aan. Belt de politie dat het andersom is.
En hij vond het ook allemaal prima toen zijn pa met gokgeld voor hem dure autos koopt, maar dan blijkt het met drugsgeld en dan is het opeens niet cool?
Op dat moment verdien je gewoon niet dat je awesome pa je mee neemt met 11 miljoen aan cash.
pi_131258133
quote:
Einde van S02E12 'Phoenix'.
pi_131258241
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:47 schreef Pakspul het volgende:

[..]

s02e12
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:51 schreef brojo het volgende:

[..]

Einde van S02E12 'Phoenix'.
Thanks.

Jesse lijkt in S2 net een kind man. Wat een verschil.
If not now, then when.
pi_131258479
oops
pi_131258568
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:04 schreef Loserkid het volgende:
Het is gewoon geen argument om te zeggen dat de kijkers het niet leuk zouden vinden.. niemand wilde volgens mij ook in the sopranos (niet lezen als je de the sopranos nooit gekeken hebt)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms moeten dingen gebeuren ook als ze niet leuk zijn, in dit geval misschien wel juist omdat ze niet leuk zijn.
Vince Gilligan geeft ons een bordje met wat hij zelf lekker vind en we kunnen zelf kiezen of we t eten of niet.
Het is wel een argument. Hierna komen de dvd's op de markt en ook die moeten verkocht worden.
Ik kan me niet voor stellen dat de verwachtingen van de kopers geen rol spelen.
pi_131258887
quote:
[ afbeelding ]

Ik had hier een Scrat van Ice Age met zijn eikel gevoel bij
pi_131259619
Die Jack moet echt snel dood btw.
Als Mike nog leefde had ik graag dit willen zien:

Mike die even die Jack volledig naar de tering martelt. _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 16 september 2013 @ 22:28:34 #229
66083 Platina
78th Element
pi_131260743
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:57 schreef Rmie het volgende:

[..]

Het is wel een argument. Hierna komen de dvd's op de markt en ook die moeten verkocht worden.
Ik kan me niet voor stellen dat de verwachtingen van de kopers geen rol spelen.
In hoeverre spelen de verwachtingen van de kopers er in mee dan. Ze komen er pas achter of hun verwachtingen uit komen nadat ze de dvd's gekocht hebben.

Mensen die vragen om een vrolijk einde van deze serie kunnen maar beter gelijk stoppen, want die hebben er dus niks van begrepen.
pi_131260785
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:28 schreef Platina het volgende:

[..]

..
Mensen die vragen om een vrolijk einde van deze serie kunnen maar beter gelijk stoppen, want die hebben er dus niks van begrepen.
Die moeten het laatste seizoen gewoon skippen. Dan is er niets aan de hand.
  maandag 16 september 2013 @ 22:31:38 #231
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131260919
Wow, meesterlijk weer. Aftiteling kwam weer veels te snel :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131261838
Wow
pi_131261861
Ff iets heel anders. Wat luchtigers. Deze al eens gepost hier?

Crystal Blue Persuasion... op de Simpsons manier

[ Bericht 4% gewijzigd door Ill-Skillz op 16-09-2013 23:08:31 ]
  maandag 16 september 2013 @ 22:59:47 #234
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_131262455
quote:
Ik vind het nu fantastisch, want een serie die niet die standaard voorspelbare dingen doet en lekker depressief kan doen vind ik lovenswaardig. Ik snap echter ook wel wat jij bedoelt, denk ik. Ik vond het knullige en geinige van de eerste seizoenen ook erg leuk. Walt en Jesse koken en lachen om de domheid van Jesse, het praatkussen van Skyler, Tuco, etc. Dat was wat meer een avontuurtje dan waar ze nu zijn en daar hield ik ook wel van.
  maandag 16 september 2013 @ 23:00:43 #235
237910 Tetz
like.no.other
pi_131262497
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:19 schreef Heeinz het volgende:
Trouwens.. Toen Skyler dat mes pakte, stond mijn hart echt 1 seconde stil. Ik dacht dat ze Walter Jr. ging neersteken :'). Was ik de enige?
Nee! Verder : Holy shit...
pi_131262982
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 22:29 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Die moeten het laatste seizoen gewoon skippen. Dan is er niets aan de hand.
Ik moet zeggen dat ik het einde van seizoen 5.1 toch ook wel bevredigend vond. Liet een hoop zaken open. Nu stort alles in elkaar en is het een grote bak ellende aan het worden.
  maandag 16 september 2013 @ 23:09:46 #237
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_131263013
WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU? WE'RE A FAMILY! :(

We're a family ;(

Wat een scène!
pi_131263092
Een van de beste afleveringen tot nu toe, het camera werk + geluids-effecten maken het echt top TV, maar dat is eigenlijk al vanaf seizoen 1 zo!
Het "breaking bad" van Heisenberg is perfect weergegeven, alles gaat kapot en dan liever dat ze het op deze manier doen dan menig series die te ver door proberen te gaan en totaal afgaan.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_131263094
quote:
_O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131263098

O+
pi_131263105
Vreemd op zich dat iedereen vorige week compleet in shock was, terwijl ik deze ep veel heftiger vond.
pi_131263282
deze aflevering was gitzwart...zat eraan te komen natuurlijk
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_131263306
quote:
^O^

Is het nu de serie met de hoogste score ooit?
pi_131263369
Ik vond Todd, die Jesse ketende en aan het koken zette ook wel onverwachts trouwens :o
Zou ie dat volledig achter de rug van de nazi's doen?
  maandag 16 september 2013 @ 23:19:48 #245
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_131263595
WOW Walt went MAD!!!!!!

Hoe gaat dit eindigen?

1. Walt neemt zelf de ricine die hij in de laatste episode komt ophalen in zijn oude huis nadat iedereen is vermoord
2. Jesse dood Walt uit wraak en steekt daarna een sigaret op waarin de ricine zit (op een of andere maffe manier)
3. Walt overleefd alles en er komt een happy end (vraag mij niet hoe maar deze geniale scriptschijvers krijgen dat voor elkaar)
4. vul zelf maar in :P

:D:D:D een van de beste series ooit
pi_131263797
Best Comedy too, just because of Saul Goodman. Nah fuck it, when the show starts they'll just have the host explain there will be no Emmys tonight, because it would waste everyone's time to see BrBa win every single Emmy category, in some way or another. A dump truck crane then comes in and drops all the statues onto the row where Vince Gilligan & company are sitting. Camera zooms in on Bryan Cranston's face.... "I won". Cuts to black.
Executive Producer
Vince Gilligan
  maandag 16 september 2013 @ 23:25:44 #247
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_131263890
You're the smartest man I've ever met, but you're too stupid to see that he made up his mind 10 minutes ago

:D

_O_
pi_131264269
Toch kan ik Walt geen moment los zien van zijn rol in Malcolm in the middle
pi_131264309
Beste aflevering tot nu toe! _O_ (maar wel echt héle hoop drama nu, ik kon de "feel good"-kant van de serie toch ook altijd wel erg waarderen).

Hank :'( De manier waarop die ging :'(
Jesse :'( :'( :'( :'( :'( (maar hij leeft gelukkig nog)
Skyler ^O^ ^O^ ^O^ (ook al had ze het nu niet bij het rechte eind, heeft Walt allemaal over zichzelf afgeroepen).

Walt.... :r :r :r (tja, mooi dat hij Hank probeerde te redden en dat het er sterk op lijkt dat hij Skyler van alle blaam probeerde te zuiveren, maar echt niet voldoende om de "psycho in hem" te compenseren, dat verraden van Jesse en vervolgens de opdracht geven hem te executeren, het vertellen van Jane aan Jesse... te ziek/walgelijk voor woorden).

Ik hoop zooooooo dat Jesse blijft leven en hij degene zal zijn die Walt op het einde op gruwelijke wijze dood weet te maken en met gruwelijk bedoel ik dan vooral qua psychische beleving! :Y
Tails tell tales
pi_131264525
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 16:41 schreef Vatta het volgende:

[..]

Geweldig he. Die overgang ook, het verdwijnen van Jesse, Walt en de Camper en vervolgens de shoot out of dezelfde plek.
Mooi was dat idd. Van het toch wel onschuldige begin, naar de totale ontsporing/ontreddering.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')