Rookte een pakje Gauloises (19) per dag. Ook nooit meer. Waren m'n sigaretten 's avonds op, kocht ik de volgende dag pas nieuwe. Om te voorkomen dat ik op zeker moment méér dan een pakje per dag ging rokenquote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef aequus het volgende:
Wie rookte hier [meer dan] een pakje per dag?
Alleen bij hoge uitzondering, als ik bijv een feestje of festival had.quote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef aequus het volgende:
Ja oke maar ik bedoel normaal gebruik, tijdens een feestje krijg ik ook wel een pakje opquote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef Yuki het volgende:
[..]
Alleen bij hoge uitzondering, als ik bijv een feestje of festival had.
Normaal ongeveer een half pakje per dag.
Gauloises is ook wel behoorlijk zwaarquote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rookte een pakje Gauloises (19) per dag. Ook nooit meer. Waren m'n sigaretten 's avonds op, kocht ik de volgende dag pas nieuwe. Om te voorkomen dat ik op zeker moment méér dan een pakje per dag ging roken
Ik. Ik rookte twee pakjes per dag.quote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef aequus het volgende:
Nee, t is mooi meegenomen maar t gaat voornamelijk voor de gezondheid en een kinderwensquote:Op zondag 15 september 2013 23:00 schreef MarkBroflovski het volgende:
Een nieuwsgierig hoeveel roken jullie per dag ?En stoppen jullie puur vanwege financieel?
rookte per dagquote:Op zondag 15 september 2013 23:00 schreef MarkBroflovski het volgende:
Een nieuwsgierig hoeveel roken jullie per dag ?En stoppen jullie puur vanwege financieel?
Check, 35 per dag. Gemiddeld.quote:Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef aequus het volgende:
quote:Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef c-u-t-e het volgende:
Ik heb mezelf even in de lijst gezet met stoppers!
Bijna 17 dagen gestopt.. We gaan goed!
Heb ik ook maar even gaan. 1 maand gestopt!quote:Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef c-u-t-e het volgende:
Ik heb mezelf even in de lijst gezet met stoppers!
Bijna 17 dagen gestopt.. We gaan goed!
En hoe gaat het nu? Nog moeilijke momenten gehad?quote:Op maandag 16 september 2013 10:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik ook maar even gaan. 1 maand gestopt!
Gewoon NIET doen. Je bent toch geen watje?quote:Op maandag 16 september 2013 11:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb n offday! Na n brakke k*t nacht lijkt de primera om de hoek steeds harder te gaan schreeuwen...
T is dat ik me zo beroerd voel dat ik nog niet naar beneden ben gegaan want oooh ik wil wel...
Het gaat steeds beter! De drang om te roken is zo goed als weg, hoewel er zo nu en dan toch wel van die momentjes zijn. Vooral onder het genot van een biertje. Maar goed... het ergste is voorbij en ben best trots dat ik nu een maand verder ben.quote:Op maandag 16 september 2013 10:48 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu? Nog moeilijke momenten gehad?
Het gaat hier echt enorm makkelijk, ik taal er niet naar.
Ondanks dat mn man rookt. Ik denk dat ik het moeilijker ga krijgen
als ik straks weer meer met mensen in aanraking kom die roken.
Gewoon doen. Steek er 1 op en je weet gelijk weer waarom je wilde stoppen. Of je neemt gewoon van mij en anderen aan dat je je er niks beter door gaat voelen. Integendeel. Je vindt het vies, je voelt je ellendig en schuldig en je honger naar een sigaret gaat niet weg. Been there, done that.quote:Op maandag 16 september 2013 11:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb n offday! Na n brakke k*t nacht lijkt de primera om de hoek steeds harder te gaan schreeuwen...
T is dat ik me zo beroerd voel dat ik nog niet naar beneden ben gegaan want oooh ik wil wel...
Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan gewoon een beetje voor de gek houd met zo'n ding.quote:Op maandag 16 september 2013 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat steeds beter! De drang om te roken is zo goed als weg, hoewel er zo nu en dan toch wel van die momentjes zijn. Vooral onder het genot van een biertje. Maar goed... het ergste is voorbij en ben best trots dat ik nu een maand verder ben.
Heb nog even met de gedachten gespeeld om zo'n E-smoker te gaan kopen, maar heb daar toch maar van afgezien. Gewoon cold-turkey dus.
Je kan het welquote:Op maandag 16 september 2013 11:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat vind ik dus eigenlijk ook wel een beetje. Een het is gewoon raar. Net als roken raar is, als je er over nadenkt.quote:Op maandag 16 september 2013 11:22 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan gewoon een beetje voor de gek houd met zo'n ding.
Als je echt wil stoppen dan lukt het je wel zonder een raar elektrisch ding tussen je vingers :p
Als stoppen met roken je doel is is het toch prima ?quote:Op maandag 16 september 2013 11:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vind ik dus eigenlijk ook wel een beetje. Een het is gewoon raar. Net als roken raar is, als je er over nadenkt.
Zeker. Ik denk ook zeker dat het mensen echt kan helpen om te stoppen. Ik heb echter besloten om het niet te doen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Als stoppen met roken je doel is is het toch prima ?
Veel mensen willen de handeling ook niet kwijt maar het roken van sigaretten, hetzij voor de gezondheid of voor het geld.quote:Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef c-u-t-e het volgende:
Ik denk ook wel dat het sommige mensen helpt hoor.. Maar het is ook dat je de gewoonte af moet leren, en dat wil niet als je zo'n ding hebt denk ik.. Dan hou je dat gevoel van een sigaret tussen je vingers etc.
Dat bedoelde ik meer..
Ik heb geen e-smoker gebruikt, maar ik wist zonder sigaret niet meer wat voor houding in moest aannemen. Ik deed heel vaak aan zinloos roken (bv bij een bushalte, daar vroeger staan want de bus kwam ook wel eens te vroeg, sigaretje erbij), had dan geen idee meer wat ik met mijn handen moest doen. Sta je daar een beetje lullig met je handen in je zakken of over elkaar.quote:Op maandag 16 september 2013 12:04 schreef c-u-t-e het volgende:
Maar waarom de handeling houden?
Het is echt geen verwijt ofzo hoor, ik ben alleen wel nieuwschierig waarom mensen willen stoppen ivm gezondheid en geld, maar nog wel de handeling willen uitvoeren?
Ja, dat kan ik wel begrijpen ja.quote:Op maandag 16 september 2013 12:31 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb geen e-smoker gebruikt, maar ik wist zonder sigaret niet meer wat voor houding in moest aannemen. Ik deed heel vaak aan zinloos roken (bv bij een bushalte, daar vroeger staan want de bus kwam ook wel eens te vroeg, sigaretje erbij), had dan geen idee meer wat ik met mijn handen moest doen. Sta je daar een beetje lullig met je handen in je zakken of over elkaar.
Of als ik in een (grote) groep mensen was, dan was het roken ook wel een vluchtmomentje. Was me dan te druk, dus dan even naar buiten, frisse lucht en even alleen zijn/tot mezelf komen.
Tijdens zenuwen even spelen met de sigaret tussen je vingers, het aftikken en dergelijke.
De bus is nu meestal de fiets geworden, en als ik met de bus ga, is het een mobiel in de hand ipv een sigaret hahahaquote:Op maandag 16 september 2013 12:35 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel begrijpen ja.
Ik rookte ook graag een peukje bij de bushalte..
Of inderdaad even een vluchtmoment in drukke groepen mensen..
Nu je het zegt.. Pffoeii.. :p
Oeii, even een moeilijk momentje dus. Maar je hebt het overleefd!quote:Op maandag 16 september 2013 12:45 schreef kvd het volgende:
[..]
De bus is nu meestal de fiets geworden, en als ik met de bus ga, is het een mobiel in de hand ipv een sigaret hahaha
Oh en ik heb het afgelopen weekend heel erg moeilijk gehad (en dat na al die tijd). Zat er oa door slaaptekort mentaal even helemaal doorheen (had niks met stoppen met roken te maken), was compleet een emotioneel wrak en was serieus van zaterdag op zondag om 3 uur 's nachts aan het nadenken waar ik sigaretten zou kunnen kopen
Ook alleen maar overleefd omdat ik niet wist hoe ik mijn neefje zou moeten vertellen dat z'n tante zou hebben gerookt omdat ze in de knoop met zichzelf zat/zit.quote:Op maandag 16 september 2013 13:19 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Oeii, even een moeilijk momentje dus. Maar je hebt het overleefd!![]()
Ik fiets nu ook alles hoor! Alleen toen mn zoontje nog te jong was moest ik overal met de bus heen, omdat hij nog niet in het zitje mocht.
Oooh wat lief haha.. Maar toch fijn om zo'n motivatie te hebben?quote:Op maandag 16 september 2013 13:28 schreef kvd het volgende:
[..]
Ook alleen maar overleefd omdat ik niet wist hoe ik mijn neefje zou moeten vertellen dat z'n tante zou hebben gerookt omdat ze in de knoop met zichzelf zat/zit.
Hij is eigenlijk mijn grote motivator, vind het zo knap van zijn tante, vraagt steeds hoe het gaat enzovoort.
Ik ga hem zeker trots houdenquote:Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Oooh wat lief haha.. Maar toch fijn om zo'n motivatie te hebben?
Zorg dat je hem trots houd
Ik rookte een pakje shag van 50 gram in twee dagen. Geld is geen drijfveer geweest om te stoppen.quote:Op zondag 15 september 2013 23:00 schreef MarkBroflovski het volgende:
Ooohh zo herkenbaar!!quote:Op maandag 16 september 2013 18:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond All...
Kolere wat stinkt de wereld als het rookgordijn is opgetrokken... Bahbah
Hahaquote:Op maandag 16 september 2013 18:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedenavond All...
Kolere wat stinkt de wereld als het rookgordijn is opgetrokken... Bahbah
Smeerworst vond ik van t ah merk altijd lekker, maar nuquote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha
Ik vond dingen ook ineens niet lekker meer... Het appelmoesmerk die ik al jaren kocht... Gatverdamme.
Etc
Dat heb ik ook. Speculaas van de Euroshopperquote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Haha
Ik vond dingen ook ineens niet lekker meer... Het appelmoesmerk die ik al jaren kocht... Gatverdamme.
Etc
Heldin!quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:11 schreef Yuki het volgende:
Achievement unlocked:
First day saved: You saved 24 hours of your life
Ai, sterkte!!quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:46 schreef beestjuh het volgende:
Bah, gister de eerste zware dag gehad.
Kon aan niks anders denken en chocola hielp nauwelijks. Buiten bezig geweest met vriendin en haar paarden maar bleef me dwars zitten. In de avond slecht nieuws gekregen, moet mijn verliefdheid uit mijn hoofd zien te zetten en moet wellicht mijn autootjes, mijn ouwe schatjes die ik langzaamaan op aan het knappen ben, verkopen.
Hartje breekt.
Maar ik rook niet.
Temazepammetje heeft me de nacht door geholpen maar vanochtend staat het er nog niet beter voor. Lekker lang douchen dan maar..?
Great job!quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:47 schreef Pek het volgende:
One year, ten months, one week, two days, 20 hours, 46 minutes and 13 seconds.
20395 cigarettes not smoked,
saving ¤ 2.549,34.
Life saved: 10 weeks, 19 hours, 35 minutes.
Thanks.quote:
quote:One week, 27 minutes and 55 seconds.
105 cigarettes not smoked, saving ¤ 25,78.
Life saved: 8 hours, 45 minutes.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:47 schreef Pek het volgende:
One year, ten months, one week, two days, 20 hours, 46 minutes and 13 seconds.
20395 cigarettes not smoked,
saving ¤ 2.549,34.
Life saved: 10 weeks, 19 hours, 35 minutes.
ja idd! Heb nog minder zin om lekker gezellig te knuffelen of samen te zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
![]()
En wisten jullie al dat je libido ook veranderd door het roken....
Lol, doet me denken aan mn ma zo'n 16 jaar geleden, "hier heb je een peuk, want je bent niet te harden'.......quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja idd! Heb nog minder zin om lekker gezellig te knuffelen of samen te zijn![]()
De vrouw zei me daarstrax dat ik misschien maar terug peuken moet gaan kopen omdat ik toch redelijk nors benlekker steunend
quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:24 schreef Rauzer het volgende:
One month, one week, four days, 9 hours, 43 minutes and 23 seconds. 720 cigarettes not smoked, saving ¤ 200,25. Life saved: 2 days, 12 hours, 0 minutes.
¤200 gepasseerd
Oooj dat is crap... Hier slaat het echt de andere kant op...quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja idd! Heb nog minder zin om lekker gezellig te knuffelen of samen te zijn![]()
De vrouw zei me daarstrax dat ik misschien maar terug peuken moet gaan kopen omdat ik toch redelijk nors benlekker steunend
Ja!quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En wisten jullie al dat je libido ook veranderd door het roken....
Je kunt het! Echt! Er zijn meerdere manieren om.te ontstressen, alleen ken je al jaren alleen de peuken als hulpmiddel.. Maar er zijn er nog veel meer!quote:Op woensdag 18 september 2013 00:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja!
Twee weken later maakte m'nhet uit
Ik heb het zwaar. Fysiek mis ik niets, maar ik merk wel dat roken een belangrijke uitlaatklep was voor spanning en emoties. Stress op m'n werk (ook al is het leuk, het blijft stress), m'n liefdesleven in puin... Ik wil volhouden en dus niet roken, maar toch ook wel.
Tot nu toe niet toegegeven, maar hoe lang ik dat nog volhoud...
Keep it up hoor!quote:Op woensdag 18 september 2013 00:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja!
Ik heb het zwaar. Fysiek mis ik niets, maar ik merk wel dat roken een belangrijke uitlaatklep was voor spanning en emoties. Stress op m'n werk (ook al is het leuk, het blijft stress), m'n liefdesleven in puin... Ik wil volhouden en dus niet roken, maar toch ook wel.
Snap ik wel. Als je relatie plotseling wordt beëindigd, dan staat je wereld even volledig op zijn kop. In je gedachten ben je eigenlijk alleen maar bezig met (over) analyseren, piekeren, wat-als-en, romantiseren en verdrietig zijn. Zaken waar je normaal blij van werd, kunnen je gewoon niet meer boeien en ontgaan je vaak zelfs volledig. Dat kan zelfs maanden aanhouden. Heel begrijpelijk en ook echt heel normaal. Het moet slijten en dat kan echt een lang en slopend proces zijn, maar hoe cliché het ook mag klinken, je komt er doorheen en zult er ook zeker van leren.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:28 schreef Yuki het volgende:
Thanks, allebei.
Het enige dat me nu "op de been houdt", is dat ik al ruim 3 weken gestopt ben. Ik word er niet meer blij van, zoals ik de afgelopen weken wel blij werd.
Het lijkt wel alsof het me allemaal niet meer zo boeit
Ik was er vanmorgen helemaal klaar mee en zei ook tegen mn man, ik geef t op! Ik was zoooo beroerd dat ik het nut er niet meer van zag en.van roken ga ik me vast beter voelen....quote:Op woensdag 18 september 2013 00:28 schreef Yuki het volgende:
Thanks, allebei.
Het enige dat me nu "op de been houdt", is dat ik al ruim 3 weken gestopt ben. Ik word er niet meer blij van, zoals ik de afgelopen weken wel blij werd.
Het lijkt wel alsof het me allemaal niet meer zo boeit
neem kinderen!quote:Op woensdag 18 september 2013 04:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik haat slapeloosheid![]()
![]()
![]()
dit is dus al de 3e nacht dat ik niet lekker slaap..
Ik hou mij voor dat je met kinderen ook ergens mee bezig bent als je dan wakker bent, Nu lig ik doelloos naar het plafond te starenquote:Op woensdag 18 september 2013 06:41 schreef Jumparound het volgende:
[..]
neem kinderen!
Geen nacht zal meer het zelfde zijn
Juist als je nu toegeeft voel je je waarschijnlijk helemaal kut. Je bent nu op de goede weg en kan aan jezelf bewijzen dat, als je iets wil, je dat ook kan. En stress.. van roken gaat je bloeddruk omhoog en dat is alleen maar slechter juist. Maar dat wist je wel denk ik.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja!
maak je je partner toch wakkerquote:Op woensdag 18 september 2013 09:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik hou mij voor dat je met kinderen ook ergens mee bezig bent als je dan wakker bent, Nu lig ik doelloos naar het plafond te staren
Maar weer overleefd!
Neuh ik vind het fijn als hij wel slaapt, we zijn beide gestopt dus als er iig 1 slaapt is het fijnquote:Op woensdag 18 september 2013 12:01 schreef Jumparound het volgende:
[..]
maak je je partner toch wakker
j/k
Dat is toch meestal zo? Dat is ook een reden dat je aankomt, alles smaakt beter dus onbewust ga je meer snaaien.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:55 schreef Alexxia het volgende:
Meerdere mensen die na stoppen van roken meer smaak hebben gekregen? en dan bedoel ik niet smaak van kleding etc...
Niet alleen smaak maar ook ruik-vermogen. Toen ik rookte had ik zo'n bruine lag over mijn tong. Sinds ik niet meer rook heb ik een mooie roze tongquote:Op woensdag 18 september 2013 14:55 schreef Alexxia het volgende:
Meerdere mensen die na stoppen van roken meer smaak hebben gekregen? en dan bedoel ik niet smaak van kleding etc...
Alles? Nou, hier zeker niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:02 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat is toch meestal zo? Dat is ook een reden dat je aankomt, alles smaakt beter dus onbewust ga je meer snaaien.
Hier hetzelfde. ik at sommige dingen met plezier...maar nu smaken b.v. asperges best Funkyquote:
Ik was dol op broodjes frikandel met mayo. Niet fritessaus, NEEN! Mayo.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:08 schreef Black-Angel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. ik at sommige dingen met plezier...maar nu smaken b.v. asperges best Funky
Aah kijk, door het stoppen met roken was je ook meteen gezond gaan etenquote:Op donderdag 19 september 2013 00:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik was dol op broodjes frikandel met mayo. Niet fritessaus, NEEN! Mayo.
Gatverdamme
Doe mij maar een appel.
quote:Op donderdag 19 september 2013 11:34 schreef dujour het volgende:
One month, 15 hours, 34 minutes and 18 seconds. 601 cigarettes not smoked, saving ¤ 189,89. Life saved: 2 days, 2 hours, 5 minutes.
![]()
1 Maand![]()
op naar 1 jaar.
Yeah! Goed zeg!quote:Op donderdag 19 september 2013 11:34 schreef dujour het volgende:
One month, 15 hours, 34 minutes and 18 seconds. 601 cigarettes not smoked, saving ¤ 189,89. Life saved: 2 days, 2 hours, 5 minutes.
![]()
1 Maand![]()
op naar 1 jaar.
Tips? Ik ben blij als ik 200m kan hardlopen, moet daarna echt 30 sec op adem komen...Ik fiets 20 km per dag, let op m'n voeding, probeer in het weekend vooral te lopen, zeker omdat ik volgend jaar meeloop in de 4-daagse, maar hardlopen houd ik echt niet lang vol....quote:Op donderdag 19 september 2013 20:54 schreef dujour het volgende:
Dankjewel allemaal.
Gaat ook steeds beter, vandaag 4 km hardgelopen. Niet echt snel maar dat komt ook nog wel.
LIF / [Hardlopen] #602 - Nazomer V2 kom er maar in!quote:Op donderdag 19 september 2013 20:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Tips? Ik ben blij als ik 200m kan hardlopen, moet daarna echt 30 sec op adem komen...Ik fiets 20 km per dag, let op m'n voeding, probeer in het weekend vooral te lopen, zeker omdat ik volgend jaar meeloop in de 4-daagse, maar hardlopen houd ik echt niet lang vol....
quote:Op donderdag 19 september 2013 11:34 schreef dujour het volgende:
![]()
1 Maand![]()
op naar 1 jaar.
In het begin wel een paar dagen. Daarna niet meer.quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:25 schreef Black-Angel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier 26dagen 20:39uur, 725 sigaretten niet aangeraakt, ¤202,31 gespaard
Vraagje, heeft andere mensen ook last van keelpijn? Sinds ik gestopt ben heb ik continue last van
Holy punani, in een week heb jij bijna net zoveel sigaretten niet gerookt als ik in 4 wekenquote:Op vrijdag 20 september 2013 09:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
#QuitNow! Since 13 sep. 2013:
7 days smoke free,
234 cigarettes down,
42,41¤ and 23:24:00 saved!
De 1e week is binnen!!
quote:Op vrijdag 20 september 2013 09:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
#QuitNow! Since 13 sep. 2013:
7 days smoke free,
234 cigarettes down,
42,41¤ and 23:24:00 saved!
De 1e week is binnen!!
Respectquote:
Natuurlijk heb je gelijkquote:Op vrijdag 20 september 2013 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Sorry hoor, maar neem dan een pleister. Hierdoor blijf je je gewoonteverslaving EN je nicotineverslaving voeden.
En dat gevoel is hooguit een paar minuutjes. Gedachten verzetten, wat anders gaan doen en je bent het vergeten.
Dat lijkt me sterk. Dan verzet je je gedachten simpelweg niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk
Bij mij duurt het langer dan een paar minuutjes
Het heeft bij mij minstens 4 jaar geduurd om van minimaal 1 keer per dag de aandrang tot roken af te komen.quote:en had gedacht er na 4!! weken wel vanaf te zijn.
Je bent jezelf in de maling aan het nemen.quote:Krijg zo'n raar gevoel in mijn keel dat ik iets moet inhaleren. Maar ach.. het kan zomaar zijn dat dit ding straks ook weer in de kast ligt. Ik heb hem iig bij me als ik mij tussen de rokers begeef... en dat is nogal vaak. Wil voorkomen dat ik ga lopen bietsen en uiteindelijk zelf weer ga kopen.
Dat zal allemaal wel, maar ik ben er achter dat cold turkey stoppen voor mij even niet dé manier is. Laat mij mezelf dan maar even voor de gek houden. Als dat er voor zorgt dat ik helemaal geen echte sigaret opsteek, dan zeg ik dat de missie geslaagd is.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dan verzet je je gedachten simpelweg niet goed genoeg.
[..]
Het heeft bij mij minstens 4 jaar geduurd om van minimaal 1 keer per dag de aandrang tot roken af te komen.
[..]
Je bent jezelf in de maling aan het nemen.
Thanks! Zou kunnen, maar ik vond het al knap moeilijk.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:01 schreef Copycat het volgende:
Succes. Je maakt het jezelf enkel moeilijker, ben ik bang.
Hey... ik rook nog steeds niet hé.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:48 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Zonde J0kkebr0k, maar waarom haal je dan niet zo'n shisha-pen? Daar zit geen nicotine in. Nu houd je de behoefte naar nicotine in stand...
Tineke Schouten is nooit geweldigquote:Op vrijdag 20 september 2013 19:59 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Even lachen op deze vrijdag, ik vind dit zo'n geweldig stukje:
Als je er zo instaat zal het je lukken! Succes en houd vol!!quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey... ik rook nog steeds niet hé.
Overigens heb je ook liquids zonder nicotine. Degene die ik nu heb is slechts 6mg. Laagste wat er is, naast de 0mg. Hoogste is 18mg, maar die heb ik bewust niet genomen.
Maar mensen, let nou maar op... dit gaat mij echt even helpen. Ik zal niet meer gaan roken en deze elektronische sigaret is slechts tijdelijk. Vorig jaar november ook een poging gedaan en die is zwaar mislukt omdat ik de drang te roken gewoon niet kon weerstaan. Dit wil ik voorkomen, want ik wil echt mijn lichaam niet meer vergiftigen. Daarom dus even die e-peuk.
Nogmaals... cold turkey is niet voor iedereen weggelegd.
Dit stukje wel, geen tiepetjequote:Op vrijdag 20 september 2013 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tineke Schouten is nooit geweldig
ik wil niet je bubbel lekprikken maar ik durf er alvast een maandsalaris op in te zetten dat jij de mist in gaat. Ik wil je met alle liefde support geven maar ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Sorryquote:Op vrijdag 20 september 2013 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hey... ik rook nog steeds niet hé.
Overigens heb je ook liquids zonder nicotine. Degene die ik nu heb is slechts 6mg. Laagste wat er is, naast de 0mg. Hoogste is 18mg, maar die heb ik bewust niet genomen.
Maar mensen, let nou maar op... dit gaat mij echt even helpen. Ik zal niet meer gaan roken en deze elektronische sigaret is slechts tijdelijk. Vorig jaar november ook een poging gedaan en die is zwaar mislukt omdat ik de drang te roken gewoon niet kon weerstaan. Dit wil ik voorkomen, want ik wil echt mijn lichaam niet meer vergiftigen. Daarom dus even die e-peuk.
Nogmaals... cold turkey is niet voor iedereen weggelegd.
Een maandsalaris nog wel?quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik wil niet je bubbel lekprikken maar ik durf er alvast een maandsalaris op in te zetten dat jij de mist in gaat. Ik wil je met alle liefde support geven maar ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Sorry
Maar goed, blijkbaar is cold turkey voor de mensen hier de enige manier.quote:Stoppen met roken
Cold Turkey
De meest pure vorm van stoppen is cold turkey. Niks geen hulp of ondersteuning. Gewoon van de ene op de andere dag alle sigaretten het raam uit. Je wilt stoppen, dus je gaat ervoor. Het is verreweg de goedkoopste methode, en naar alle waarschijnlijkheid ook de oudste manier maar ook de minst succesvolle. Het aantal mensen dat door middel van cold turkey er in slaagt om blijvend van de sigaretten af te blijven, is nog geen 5%. Je lichaam krijgt acuut geen nicotine meer binnen en daardoor is de lichamelijke afkickperiode kort maar hevig; ongeveer 2 weken, want dan is de verslavende werking van de nicotine uitgewerkt. De gewoonte van het roken veroorzaakt echter doorgaans een veel zwaardere verslaving en afhankelijk van een aantal factoren zul je dit cold turkey al dan niet volhouden.
Factoren die het succes beïnvloeden:
De reden dat je een niet-roker wilt zijn
Je karakter
Het aantal jaren dat je gerookt hebt en het aantal sigaretten dat je per dag rookt
De reden dat je een niet-roker wilt zijn
Vaak zie je dat mensen die een ernstige waarschuwing van hun arts krijgen, of vrouwen die zwanger zijn zonder moeite van de ene op de andere dag kunnen stoppen en daar schijnbaar geen moeite mee hebben. Dit komt omdat doorgaan met roken voor hen eigenlijk geen optie meer is. Dus telkens als de behoefte naar een sigaret zich opdringt, kunnen ze deze makkelijk negeren. Er gehoor aan geven kan eenvoudig niet meer. Het is alsof er voor hen simpelweg geen sigaretten meer gemaakt worden. Naarmate de reden, dus de motivatie minder dwingend is, zal ook de kracht om de drang naar een sigaret te negeren, minder sterk zijn.
Je karakter
Er zijn echter ook mensen met dokterswaarschuwingen of zwangere vrouwen, die wel doorroken of mensen die niets van dit al hebben en toch zonder moeite van de sigaretten af kunnen blijven. Ze zetten zoals het vaak genoemd wordt ‘de knop om’. Of je de knop kunt omzetten hangt af van je karakter: ben je iemand die op andere terreinen sowieso makkelijk een besluit neemt en dat besluit ook uitvoert, dan is het besluit om cold turkey te stoppen met roken makkelijk vol te houden.
Ben je iemand die meer wikt en weegt, die alle facetten in ogenschouw neemt en een eenmaal genomen besluit ook weer makkelijk herziet als er andere factoren meespelen, dan is cold turkey stoppen een lastige opgave.
Het aantal jaren dat je gerookt hebt en het aantal sigaretten dat je per dag rookt
Iemand kan nog zo standvastig zijn, maar als de druk te hoog wordt kan hij of zij ook bakzeil halen. Dus naarmate je zwaarder verslaafd bent aan het roken door het aantal gerookte jaren en de hoeveelheid sigaretten per dag, wordt het moeilijker om cold turkey te stoppen. Met het inzetten van hulpmiddelen vergroot je absoluut je slagingskans.
Bron: http://www.moos-methode.nl/html/coldturkey.html
ja hoor. Ik volg dit topic al een jaar of zeven, ik vertrouw op de statistieken in mijn hoofdquote:
Zwak hoor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:13 schreef Copycat het volgende:
Waarom dan iig niet voor nicotinevrije liquids kiezen?
Ik ben trouwens ook niet cold turkey gestopt, maar met het medicijn Champix.
In 2005 ben ik anderhalf jaar gestopt geweest. Cold turkey. Op de een of andere manier heb ik het nu veel zwaarder dan toen. Komt ook door een bergje stress, gok ik.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja hoor. Ik volg dit topic al een jaar of zeven, ik vertrouw op de statistieken in mijn hoofd
En geloof me. Wat ik nu tegen jou zeg hebben mensen hier ook tegen mij gezegd. Meer dan vaak. Want het kostte mij ook 3553 pogingen en minstens zoveel smoezen voor ik mijn doel had bereikt. En ik werd ook boos om die reacties maar achteraf waren ze allemaal gegrond.
Je móet de juiste mindset hebben. Anders gaat het fout.
Blijf jezelf vooral 1000 redenen geven om wel weer nicotine tot je te nemen. Allemaal onzinbullshit.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zwak hoor.
Die nicotinevrije liquids die geven geen "throath hit". De prikkel in je keel bij inhaleren. Het gevoel dat je dus daadwerkelijk iets inhaleert. Leek mij dus vrij pointless en had dan net zo goed geen e-peuk aan kunnen schaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |