abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2013 @ 22:05:15 #201
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_131724677
Op een verlaten 60-weg reed ik van het weekend ongeveer 70 km/h. Er komt een weg van rechts dat voorrang moet verlenen aan mij, ik rij dus gewoon met volle vaart rechtdoor.

Duikt er ineens een wielrenner van rechts op, dat klakkeloos invoegt met een ruime bocht. Het is een zeer smalle weg, dus uitwijken was bijna niet mogelijk. Waardoor ik dus vol in de remmen moest, ik claxonneerde nog een lange tijd na maar de wielrenner gaf geen krimp... Dat soort volk vind ik echt gevaarlijk en storend gedrag vertonen in het verkeer, ze kijken nergens naar en willen altijd maar de snelheid erin houden. "Want ja, we rijden net zo lekker"... Automobilist hartverzakking... }:|
  FOK!fotograaf dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:09:57 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131729789
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:05 schreef tennisbal8594 het volgende:
Automobilist hartverzakking... }:|
Eens in de zoveel tijd ligt er dan ook wel weer eentje bovenop een motorkap of ergens onder. Achterlijk volk, een tumor op de weg, de meeste van die lui. Als fietser ga ik niet meer voor die lui aan de kant.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131773983
Mijn grootste irritatie is toch mensen die te langzaam rijden. Ik rijd nooit te hard (heb één keer een prent gehad voor 53 km/h :D ) maar ook niet te zacht, ik rijd gewoon zo hard als je er mag, 50 waar je 50 mag, 80 waar je 80 mag enzovoorts.

Heel irritant dus als je iemand voor je hebt (vooral op provinciale wegen met dubbele doorgetrokken streep) die op z'n gemakje 65, 70 gaat lopen rijden omdat de omgeving zo pittoresk is. Grijsharige toeristen, die er geen weet van hebben dat in die pittoreske omgeving ook gewoon mensen wonen, voor wie die weg de enige route is naar de afspraak waar ze op tijd hopen te zijn.

Verder is een grote ergernis als mensen eerst remmen en dan pas richting aangeven.
Rijd je op je gemakje op een lang recht stuk, gaat degene voor je zonder opgaaf van reden boven op z'n rem staan. Schrik me elke keer het lazarus. Als ze nou eerst richting geven laat ik alvast m'n gas los, kan ik tenminste anticiperen.

Ik zal wel vaker op dit topic gaan komen, want na jaren alles op de fiets moet ik sinds een tijdje weer veel auto rijden.
pi_131774527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Heel irritant dus als je iemand voor je hebt (vooral op provinciale wegen met dubbele doorgetrokken streep) die op z'n gemakje 65, 70 gaat lopen rijden omdat de omgeving zo pittoresk is. Grijsharige toeristen, die er geen weet van hebben dat in die pittoreske omgeving ook gewoon mensen wonen, voor wie die weg de enige route is naar de afspraak waar ze op tijd hopen te zijn.

Verder is een grote ergernis als mensen eerst remmen en dan pas richting aangeven.
Rijd je op je gemakje op een lang recht stuk, gaat degene voor je zonder opgaaf van reden boven op z'n rem staan. Schrik me elke keer het lazarus. Als ze nou eerst richting geven laat ik alvast m'n gas los, kan ik tenminste anticiperen.
Beide zeer herkenbaar..
Dat 1e heb je hier ook heel veel op zondag. Grijze haren in (veelal) een auto als een Hyundai Getz die 50-60 rijden op een smalle polderweg... Erg fijn als je daardoor te laat bij de volgende klant voor staat.. :(
Dat 2e; dat snap ik ook nooit. Doen ze ook op de snelweg trouwens. Al op de rechterbaan flink afremmen en als ze de knipperlichten al aanzetten doen ze dat pas als ze al haast op de uitvoegstrook rijden. |:( Maar goed dat ik niet bij de politie werk, want dat soort mensen verdienen een flinke bekeuring.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_131774605
in een zone 50 mag je toch maar 50 rijden :?

wie dan nog voorbijsteekt is zot.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:51:28 #206
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131774750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Beide zeer herkenbaar..
Dat 1e heb je hier ook heel veel op zondag. Grijze haren in (veelal) een auto als een Hyundai Getz die 50-60 rijden op een smalle polderweg... Erg fijn als je daardoor te laat bij de volgende klant voor staat.. :(
Als je door die 5 minuten vertraging te laat komt moet je maar eerder van huis gaan.
Ok stelletje hokboeren
pi_131774999
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:51 schreef padlarf het volgende:

[..]

Als je door die 5 minuten vertraging te laat komt moet je maar eerder van huis gaan.
Is niet altijd een optie he.(denk aan drukte, andere chauffeur die opeens wegvalt door b.v. autopech of een file.)
Sara, Zone 50's hebben we hier niet. wel zone 60. Op veel van die polderwegen mag je echter 80. Als er dan iemand met 50km/u(soms zelfs nog niet eens!) voor je rijd is dat erg vervelend.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:02:28 #208
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131775009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Beide zeer herkenbaar..
Dat het irritant is ben ik helemaal met je eens, maar als je te laat komt door iemand die 60 rijdt waar je 80 mag plan je wel erg krap. Of je moet van Maastricht naar Groningen binnendoor gaan of zo :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:03:04 #209
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131775023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Is niet altijd een optie he.(denk aan drukte, andere chauffeur die opeens wegvalt door b.v. autopech of een file.)
Sara, Zone 50's hebben we hier niet. wel zone 60. Op veel van die polderwegen mag je echter 80. Als er dan iemand met 50km/u(soms zelfs nog niet eens!) voor je rijd is dat erg vervelend.
Ik zeg het inderdaad wel makkelijk, maar daar heb je natuurlijk gelijk in. Kan me de irritatie goed voorstellen.
Ok stelletje hokboeren
  FOK!fotograaf woensdag 2 oktober 2013 @ 18:23:05 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131784228
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat het irritant is ben ik helemaal met je eens, maar als je te laat komt door iemand die 60 rijdt waar je 80 mag plan je wel erg krap. Of je moet van Maastricht naar Groningen binnendoor gaan of zo :P
Ach, het scheelt je maar 333 meter per minuut, 60 vs. 80, dus als je 60 rijdt waar je 80 mag, ben je zo'n 25% langer onderweg. Dat betekent dat als jij 10 km achter zo'n geval zit, je al bijna 3 minuten vertraging hebt opgelopen. En dan ben je dus pas 10 km, dus bij 60 km/h zo'n 10 minuten, onder weg. Dan zijn het vaak ook mensen die de ruimte van een vrachtwagen of twee nodig hebben met invoegen of oversteken (oftewel, waar een normale automobilist al 10x over was geweest, staan zij er nog steeds), krijgen fietsers altijd voorrang (ook als ze het niet hebben) en als ze het op een ringweg met groene zone doen, mis je daardoor dus precies iedere ronde het groene licht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:28:30 #211
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131784377
Mensen die op een gefreesd stuk asfalt waar allemaal gruis en grind ligt met 50-60 km/h rijden (normaal vmax 50, nu 30 i.v.m. wegwerkzaamheden), want "het is toch maar een auto van de zaak". Hallo steenslag voor geparkeerde auto's en tegemoetkomend verkeer. }:|
pi_131803599
Nog een ergernis: mensen die op de oprit geen snelheid maken en dan aan het begin van de invoegstrook met nog geen 60 de snelweg op duiken. Ik zie het zo vaak gebeuren, complete vrachtwagencombinaties die vol in de ankers moeten of dat hele gevaarte een baan naar links gooien om ongelukken te voorkomen.
Ik vraag me wel eens af of zulke mensen wel beseffen waar ze mee bezig zijn.
Überhaupt, mensen die langzaam rijden omdat ze menen dat langzaam veiliger is. Ik heb altijd geleerd dat met het verkeer meerijden het veiligst is. Als iedereen even hard rijdt kan er nauwelijks iets misgaan. Rijdt er ineens zo'n slak, dan gaat iedereen ineens inhalen en vol in de ankers, dan krijg je juist chaotische situaties.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:45:03 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131803615
True.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131803915
Het lijkt wel een trend te worden: Zowel gisteren als vanmorgen vroeg fietsers die gewoon keihard de verkeersregels en stoplichten aan hun laars lappen,met grote koptelefoons op en hun mobiel in de hand (en omlaag kijkend naar het schermpje)al fietsend aan het verkeer deelnemen en zorgen dat automobilisten zoals ik elke keer alle voorzichtigheid in acht moeten nemen alleen maar omdat zij dat zelf weigeren te doen.
pi_131804076
quote:
15s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:58 schreef Iwanius het volgende:
Het lijkt wel een trend te worden: Zowel gisteren als vanmorgen vroeg fietsers die gewoon keihard de verkeersregels en stoplichten aan hun laars lappen,met grote koptelefoons op en hun mobiel in de hand (en omlaag kijkend naar het schermpje)al fietsend aan het verkeer deelnemen en zorgen dat automobilisten zoals ik elke keer alle voorzichtigheid in acht moeten nemen alleen maar omdat zij dat zelf weigeren te doen.
Moet je voor de gein eens in Groningen centrum rond gaan rijden...
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:08:00 #216
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_131804144
De auto rijders maken het er ook zelf naar, zo vaak als fietsers onrechtmatige voorrang word gegeven :{ .Als ik zelf op de fiets zit merk ik ook dat veel automobilisten gewoon vrolijk voorrang aan je geven.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:32:11 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131804745
quote:
18s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef bokkepoot het volgende:
De auto rijders maken het er ook zelf naar, zo vaak als fietsers onrechtmatige voorrang word gegeven :{ .Als ik zelf op de fiets zit merk ik ook dat veel automobilisten gewoon vrolijk voorrang aan je geven.
Ja, logisch, die josti's zijn niet te vertrouwen, en als je er eentje platrijdt ben je altijd fout.. laat maar lekker voorgaan, dan hoef je niet meer in de gaten te houden of ze stommiteiten uithalen achter- of naast je. :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131808576
quote:
18s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef bokkepoot het volgende:
Fijn voor de fietser als het regent, maar verder erger ik me daar ook kapot aan - zowel op de fiets als in de auto. Vaak genoeg op de fiets gehad, trap je ietsje langzamer zodat je precies achter een auto langs kan oversteken zonder dat je elkaar hindert, laat hij (of vaker zij) net het gas los zodat je niet meer weet wat 'ie nu wil - krijg ik nou voorrang, of is 'ie gewoon voorzichtig in de bocht? Remmen, bijna stilstaan, en dan de automobilist zien zwaaien dat je door mag rijden. En daar ga je dan maar weer, je beenspieren forcerend in een te hoge versnelling, proberend weg te komen voordat het verkeer uit de andere richting je onderuit rijdt.

Meest irritant zijn trouwens de figuren die op het laatste moment pas remmen terwijl ze geen voorrang hebben - als automobilist schrik je je rot want een fietser pletten met alle shit daaromheen is waardeloos, als fietser schrik je je rot omdat je niet onder die auto wilt liggen.

Als iedereen nou gewoon duidelijk zou laten merken wat 'ie van plan is waren zoveel onhandige acties te vermijden geweest...
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:32:06 #219
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_131809848
quote:
3s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, logisch, die josti's zijn niet te vertrouwen, en als je er eentje platrijdt ben je altijd fout.. laat maar lekker voorgaan, dan hoef je niet meer in de gaten te houden of ze stommiteiten uithalen achter- of naast je. :W
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:46 schreef JF_ het volgende:
Als iedereen nou gewoon duidelijk zou laten merken wat 'ie van plan is waren zoveel onhandige acties te vermijden geweest...
Dit dus, als je dan als fietser rekening houdt met de voorrang en die debielen remmen massaal om jouw toch maar even voor te laten gaan.... Dan snap ik dat sommige mensen inderdaad gewoon standaard voor gaan...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_131811299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:55 schreef einschtein het volgende:
Irritaties in het verkeer, vanuit het oog van een dienstdoende motoragent.
http://politieverhalen.bl(...)jn-het.html?spref=tw
Even afgezien van de reacties van de weggebruikers - waar het verhaal eigenlijk om draait - is het toch een erg heftig. Niets meer kunnen doen en alleen nog even afwachten om afscheid te nemen terwijl de reddingsactie in de dood zal resulteren, dacht dat zoiets alleen in films kon.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:12:55 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131812459
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Even afgezien van de reacties van de weggebruikers - waar het verhaal eigenlijk om draait - is het toch een erg heftig. Niets meer kunnen doen en alleen nog even afwachten om afscheid te nemen terwijl de reddingsactie in de dood zal resulteren, dacht dat zoiets alleen in films kon.
Nope, dat is met elke ernstige beknelling zo. Zolang de druk er blijft gaat het redelijk 'goed', maar zodra de druk eraf gaat loop je inwendig 'leeg' zeg maar. Iemand die ergens onder ligt kun je daar ook gewoon beter laten liggen tot iig het ambupersoneel erbij is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:23:00 #222
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_131812700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:46 schreef JF_ het volgende:
Fijn voor de fietser als het regent, maar verder erger ik me daar ook kapot aan - zowel op de fiets als in de auto. Vaak genoeg op de fiets gehad, trap je ietsje langzamer zodat je precies achter een auto langs kan oversteken zonder dat je elkaar hindert, laat hij (of vaker zij) net het gas los zodat je niet meer weet wat 'ie nu wil - krijg ik nou voorrang, of is 'ie gewoon voorzichtig in de bocht? Remmen, bijna stilstaan, en dan de automobilist zien zwaaien dat je door mag rijden.
Precies dit, zo irritant :N
All she wants and needs is just a little taste..
pi_131813778
KNIPPERLICHT

Jeweetwel, dat bedien je met dat rare stangetjes links van het stuur. Handig om te laten weten dat je de doorgaande weg niet meer gaat volgen.

-O-
pi_131814201
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:00 schreef Gummiebeer het volgende:
KNIPPERLICHT

Jeweetwel, dat bedien je met dat rare stangetjes links van het stuur. Handig om te laten weten dat je de doorgaande weg niet meer gaat volgen.

-O-
Die functie staat standaard uit bij Mercedes, BMW en Audi lijkt het. :{.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131814211
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die functie staat standaard uit bij Mercedes, BMW en Audi lijkt het. :{.
Skoda doet het ook goed de laatste tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')