Eens in de zoveel tijd ligt er dan ook wel weer eentje bovenop een motorkap of ergens onder. Achterlijk volk, een tumor op de weg, de meeste van die lui. Als fietser ga ik niet meer voor die lui aan de kant.quote:Op maandag 30 september 2013 22:05 schreef tennisbal8594 het volgende:
Automobilist hartverzakking...
Beide zeer herkenbaar..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Heel irritant dus als je iemand voor je hebt (vooral op provinciale wegen met dubbele doorgetrokken streep) die op z'n gemakje 65, 70 gaat lopen rijden omdat de omgeving zo pittoresk is. Grijsharige toeristen, die er geen weet van hebben dat in die pittoreske omgeving ook gewoon mensen wonen, voor wie die weg de enige route is naar de afspraak waar ze op tijd hopen te zijn.
Verder is een grote ergernis als mensen eerst remmen en dan pas richting aangeven.
Rijd je op je gemakje op een lang recht stuk, gaat degene voor je zonder opgaaf van reden boven op z'n rem staan. Schrik me elke keer het lazarus. Als ze nou eerst richting geven laat ik alvast m'n gas los, kan ik tenminste anticiperen.
Als je door die 5 minuten vertraging te laat komt moet je maar eerder van huis gaan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Beide zeer herkenbaar..
Dat 1e heb je hier ook heel veel op zondag. Grijze haren in (veelal) een auto als een Hyundai Getz die 50-60 rijden op een smalle polderweg... Erg fijn als je daardoor te laat bij de volgende klant voor staat..
Is niet altijd een optie he.(denk aan drukte, andere chauffeur die opeens wegvalt door b.v. autopech of een file.)quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je door die 5 minuten vertraging te laat komt moet je maar eerder van huis gaan.
Dat het irritant is ben ik helemaal met je eens, maar als je te laat komt door iemand die 60 rijdt waar je 80 mag plan je wel erg krap. Of je moet van Maastricht naar Groningen binnendoor gaan of zoquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Beide zeer herkenbaar..
Dat 1e heb je hier ook heel veel op zondag. Grijze haren in (veelal) een auto als een Hyundai Getz die 50-60 rijden op een smalle polderweg... Erg fijn als je daardoor te laat bij de volgende klant voor staat..![]()
Ik zeg het inderdaad wel makkelijk, maar daar heb je natuurlijk gelijk in. Kan me de irritatie goed voorstellen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Is niet altijd een optie he.(denk aan drukte, andere chauffeur die opeens wegvalt door b.v. autopech of een file.)
Sara, Zone 50's hebben we hier niet. wel zone 60. Op veel van die polderwegen mag je echter 80. Als er dan iemand met 50km/u(soms zelfs nog niet eens!) voor je rijd is dat erg vervelend.
Ach, het scheelt je maar 333 meter per minuut, 60 vs. 80, dus als je 60 rijdt waar je 80 mag, ben je zo'n 25% langer onderweg. Dat betekent dat als jij 10 km achter zo'n geval zit, je al bijna 3 minuten vertraging hebt opgelopen. En dan ben je dus pas 10 km, dus bij 60 km/h zo'n 10 minuten, onder weg. Dan zijn het vaak ook mensen die de ruimte van een vrachtwagen of twee nodig hebben met invoegen of oversteken (oftewel, waar een normale automobilist al 10x over was geweest, staan zij er nog steeds), krijgen fietsers altijd voorrang (ook als ze het niet hebben) en als ze het op een ringweg met groene zone doen, mis je daardoor dus precies iedere ronde het groene licht.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat het irritant is ben ik helemaal met je eens, maar als je te laat komt door iemand die 60 rijdt waar je 80 mag plan je wel erg krap. Of je moet van Maastricht naar Groningen binnendoor gaan of zo
Moet je voor de gein eens in Groningen centrum rond gaan rijden...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:58 schreef Iwanius het volgende:
Het lijkt wel een trend te worden: Zowel gisteren als vanmorgen vroeg fietsers die gewoon keihard de verkeersregels en stoplichten aan hun laars lappen,met grote koptelefoons op en hun mobiel in de hand (en omlaag kijkend naar het schermpje)al fietsend aan het verkeer deelnemen en zorgen dat automobilisten zoals ik elke keer alle voorzichtigheid in acht moeten nemen alleen maar omdat zij dat zelf weigeren te doen.
Ja, logisch, die josti's zijn niet te vertrouwen, en als je er eentje platrijdt ben je altijd fout.. laat maar lekker voorgaan, dan hoef je niet meer in de gaten te houden of ze stommiteiten uithalen achter- of naast je.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef bokkepoot het volgende:
De auto rijders maken het er ook zelf naar, zo vaak als fietsers onrechtmatige voorrang word gegeven.Als ik zelf op de fiets zit merk ik ook dat veel automobilisten gewoon vrolijk voorrang aan je geven.
Fijn voor de fietser als het regent, maar verder erger ik me daar ook kapot aan - zowel op de fiets als in de auto. Vaak genoeg op de fiets gehad, trap je ietsje langzamer zodat je precies achter een auto langs kan oversteken zonder dat je elkaar hindert, laat hij (of vaker zij) net het gas los zodat je niet meer weet wat 'ie nu wil - krijg ik nou voorrang, of is 'ie gewoon voorzichtig in de bocht? Remmen, bijna stilstaan, en dan de automobilist zien zwaaien dat je door mag rijden. En daar ga je dan maar weer, je beenspieren forcerend in een te hoge versnelling, proberend weg te komen voordat het verkeer uit de andere richting je onderuit rijdt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef bokkepoot het volgende:
De auto rijders maken het er ook zelf naar, zo vaak als fietsers onrechtmatige voorrang word gegeven.Als ik zelf op de fiets zit merk ik ook dat veel automobilisten gewoon vrolijk voorrang aan je geven.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, logisch, die josti's zijn niet te vertrouwen, en als je er eentje platrijdt ben je altijd fout.. laat maar lekker voorgaan, dan hoef je niet meer in de gaten te houden of ze stommiteiten uithalen achter- of naast je.
Dit dus, als je dan als fietser rekening houdt met de voorrang en die debielen remmen massaal om jouw toch maar even voor te laten gaan.... Dan snap ik dat sommige mensen inderdaad gewoon standaard voor gaan...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:46 schreef JF_ het volgende:
Als iedereen nou gewoon duidelijk zou laten merken wat 'ie van plan is waren zoveel onhandige acties te vermijden geweest...
Even afgezien van de reacties van de weggebruikers - waar het verhaal eigenlijk om draait - is het toch een erg heftig. Niets meer kunnen doen en alleen nog even afwachten om afscheid te nemen terwijl de reddingsactie in de dood zal resulteren, dacht dat zoiets alleen in films kon.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:55 schreef einschtein het volgende:
Irritaties in het verkeer, vanuit het oog van een dienstdoende motoragent.
http://politieverhalen.bl(...)jn-het.html?spref=tw
Nope, dat is met elke ernstige beknelling zo. Zolang de druk er blijft gaat het redelijk 'goed', maar zodra de druk eraf gaat loop je inwendig 'leeg' zeg maar. Iemand die ergens onder ligt kun je daar ook gewoon beter laten liggen tot iig het ambupersoneel erbij is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Even afgezien van de reacties van de weggebruikers - waar het verhaal eigenlijk om draait - is het toch een erg heftig. Niets meer kunnen doen en alleen nog even afwachten om afscheid te nemen terwijl de reddingsactie in de dood zal resulteren, dacht dat zoiets alleen in films kon.
Precies dit, zo irritantquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:46 schreef JF_ het volgende:
Fijn voor de fietser als het regent, maar verder erger ik me daar ook kapot aan - zowel op de fiets als in de auto. Vaak genoeg op de fiets gehad, trap je ietsje langzamer zodat je precies achter een auto langs kan oversteken zonder dat je elkaar hindert, laat hij (of vaker zij) net het gas los zodat je niet meer weet wat 'ie nu wil - krijg ik nou voorrang, of is 'ie gewoon voorzichtig in de bocht? Remmen, bijna stilstaan, en dan de automobilist zien zwaaien dat je door mag rijden.
Die functie staat standaard uit bij Mercedes, BMW en Audi lijkt het.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:00 schreef Gummiebeer het volgende:
KNIPPERLICHT
Jeweetwel, dat bedien je met dat rare stangetjes links van het stuur. Handig om te laten weten dat je de doorgaande weg niet meer gaat volgen.
Skoda doet het ook goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die functie staat standaard uit bij Mercedes, BMW en Audi lijkt het..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |