Zo kan je alles gaan terug beredeneren, iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay, dan komen we aan bij het volgende punt...
Ben je het met me eens dat het aan opvoeding ligt en in eerste instantie dus de verantwoordelijkheid van de ouders is?
Maar kinderen hoeven niet te betalen voor een zorgverzekering. Vrijstelling tot hun 18e dus?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Zo kan je alles gaan terug beredeneren, iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
Jup en daarna krijgen ze een keiharde dreun van de realiteit. Vervolgens hebben ze de tijd om hun leven te beteren of gewoon betalen.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Maar kinderen hoeven niet te betalen voor een zorgverzekering. Vrijstelling tot hun 18e dus?
Tja, en dat is nou net waar ik heen wil. Stel, je hebt ouders en ze voeden je zo op dat je geregeld junkfood eet, weinig sport en niet op je gewicht let. Als kind heb je weinig inspraak en weet je niet beter. Dus, stel je voor dat je t/m 16de je ouders volgt en aangezien zij ongezond leven jij dat ook doet. Dan ben je dus 16, ben je 1,70 meter lang en weeg je 90 kilo. Te zwaar.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Zo kan je alles gaan terug beredeneren, iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
Okay, jij zegt mij dus dat je 18 jaar lang aan gewoontes en mentaliteit denkt te kunnen verbeteren door het genadeloos af te straffen?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Jup en daarna krijgen ze een keiharde dreun van de realiteit. Vervolgens hebben ze de tijd om hun leven te beteren of gewoon betalen.
En mijns inziens mag je in dit geval ook best de ouders laten boeten. Vooral de ouders van de huidige voor overlastzorgende jongeren. Wat mij pak je de allochtone ouders die een kind niet kunnen opvoeden lekker hard aan.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:45 schreef xminator het volgende:
[..]
iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
Je moet ergens een lijn zetten zG. Een persoon mag gerust doorgaan met een ongezonde levensstijl, dan wordt een ongezonde persoon gestraft. Als je fastfood duurder gaat maken straf je zowel de gezonde als ongezonde personen. Met dat andere maatregel straf je alleen de ongezonde personen. Dat is wel eerlijker vind je niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tja, en dat is nou net waar ik heen wil. Stel, je hebt ouders en ze voeden je zo op dat je geregeld junkfood eet, weinig sport en niet op je gewicht let. Als kind heb je weinig inspraak en weet je niet beter. Dus, stel je voor dat je t/m 16de je ouders volgt en aangezien zij ongezond leven jij dat ook doet. Dan ben je dus 16, ben je 1,70 meter lang en weeg je 90 kilo. Te zwaar.
Wiens schuld is dat en wie zou dat volgens jou moeten betalen?
En ten tweede... Opvoeding en jarenlange gewoontes leer je niet zo snel af, dus iemand na zijn 18de zal door zijn opvoeding alsnog ongezond blijven eten. Kun je zo'n persoon dan wel hard afstraffen?
Nee, ik vind het niet eerlijk om de kinderen van 'domme' ouders te straffen. Het zal (denk ik) vooral spelen in de onderste laag van de samenleving, waardoor je die personen dus hard raakt door ongezonde zaken duurder te maken. Want we weten allemaal dat het niet zal blijven bij junkfood, maar ook frisdrank en allerlei zaken duurder zullen worden.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Je moet ergens een lijn zetten zG. Een persoon mag gerust doorgaan met een ongezonde levensstijl, dan wordt een ongezonde persoon gestraft. Als je fastfood duurder gaat maken straf je zowel de gezonde als ongezonde personen. Met dat andere maatregel straf je alleen de ongezonde personen. Dat is wel eerlijker vind je niet?
Overheid verdient meer aan de rokers dan dat ze kosten.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:32 schreef xminator het volgende:
Roken is ongezond en zorgt voor diverse ziektes. Nadat een persoon ziek is geworden draagt de maatschappij zijn/haar ziektekosten. Waarom? Omdat mensen hun behoeftes niet onder bedwang kunnen houden. Lekker de prijs laten stijgen dus
Mwah, daar zou ik wel cijfers van willen zien.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:13 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Overheid verdient meer aan de rokers dan dat ze kosten.
Dan raak je iedereen. De ouders zullen ook de nadelige effecten ondervinden van fastfood en op den duur gezonder gaan eten. Zo spoor je een gezonde maatschappij aan en zorg je ervoor dat iedereen aan de lijn denkt.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet eerlijk om de kinderen van 'domme' ouders te straffen. Het zal (denk ik) vooral spelen in de onderste laag van de samenleving, waardoor je die personen dus hard raakt door ongezonde zaken duurder te maken. Want we weten allemaal dat het niet zal blijven bij junkfood, maar ook frisdrank en allerlei zaken duurder zullen worden.
Dat zijn jouw woorden. Ik ben het daarom ook niet eens met je ouders zijn verantwoordelijk voor crimineel gedrag. Bij sommige zal dat misschien wel het geval zijn, maar hoe wil je dat bewijzen? Jij hebt je kinderen goed opgevoed en vervolgens draait hij/zij op zn 20e door en vermoord 10 mensen. Ben jij dan schuldig?quote:Ontneem bij zulke ouders de mogelijkheid om te voortplanten of breng op z'n minst een limiet aan aan het aantal kinderen die zij mogen hebben. Voorkomen is immers beter dan genezen. Maar ja, hier kleven ook allerlei problemen aan... Hoe bepaal je een 'goede' ouder? Wie zou dat mogen bepalen? Mag je überhaupt zo ver gaan?
Dus wat is nou je oplossing?quote:En vergeet je ook niet dat overgewicht steeds meer voorkomt?
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3746-wm.htm
Is het dan niet effectiever om ongezonde shit te verbieden voor mensen met overgewicht? Zo ja, waar stopt de betutteling dan? Waarom zou de overheid zo ver mogen gaan met bemoeien? Als iemand toch willens en wetens stevig dooreet mag die persoon er gewoon voor boeten. Maar daar moet je dan weer enorm hard voor zijn en gewoon 'nee' zeggen. Maar hoort zoiets wel in een beschaafde wereld?
Ik heb liever dat ouders aangepakt worden. Daar zit het probleem namelijk.
1e dag al $800 miljoen...quote:Op dinsdag 17 september 2013 01:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Duurste spel ooit, maar ze zullen binnen één week waarschijnlijk al winst maken. Denk dat ze rond 8/9 miljoen exemplaren moeten verkopen om winst te maken. Er zijn rond de 150 miljoen consoles, dus als rond de 6% van de console-eigenaren een exemplaar koopt zijn ze al binnen. Persoonlijk denk ik dat ze minstens 1 miljard euro omzet zullen behalen.
Grootste nadeel hieraan vind ik dat je altijd een ander apparaat (telefoon/tablet/laptop etc.) nodig hebt. Op zich wel een goede optie als je gewoon wil streamen naar je tv, maar je kunt er verder weinig mee.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:17 schreef xaban06 het volgende:
Iemand ervaring hiermee?
http://www.google.com/intl/nl/chrome/devices/chromecast/
Werkt dat met NL account? Kun je ze opstapelen?quote:Op donderdag 19 september 2013 10:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Grootste nadeel hieraan vind ik dat je altijd een ander apparaat (telefoon/tablet/laptop etc.) nodig hebt. Op zich wel een goede optie als je gewoon wil streamen naar je tv, maar je kunt er verder weinig mee.
Een Android-box lijkt me dan toch wel nuttiger, maar die zijn wel wat duurder. Dan draai je Android op je tv en kun je dus veel meer. Ze komen met een SD-kaartlezer en kun je er USB-apparaten op aansluiten (webcam bijvoorbeeld). Nadeel ervan is de bediening, je hebt er allerlei soorten afstandbiedingen ervoor, maar ze werken niet echt helemaal lekker als je veel wil typen.
Tip:
Mocht je interesse hebben in Netflix: je kunt op eBay Netflix-promocodes kopen en dus goedkoper gebruik maken van Netflix. Normaal kost een maandje Netflix 8 euro, op eBay kun je voor 8/9 dollar drie maanden Netflix kopen.
Het werkt met een Nederlandse account. Ik heb bevestigingen gelezen in Topicreeks: Netflix #2 (deel 2 of 3 geloof ik).quote:Op donderdag 19 september 2013 17:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Werkt dat met NL account? Kun je ze opstapelen?
6 euro voor 3 maanden is niet veel geld voor het gemak..quote:Op donderdag 19 september 2013 18:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Waarom zou je Netflix willen gebruiken?
Voor jou is het misschien gemak, voor mij niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:10 schreef xminator het volgende:
[..]
6 euro voor 3 maanden is niet veel geld voor het gemak..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |