abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131315816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Okay, dan komen we aan bij het volgende punt...

Ben je het met me eens dat het aan opvoeding ligt en in eerste instantie dus de verantwoordelijkheid van de ouders is?
Zo kan je alles gaan terug beredeneren, iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
pi_131315906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:45 schreef xminator het volgende:

[..]

Zo kan je alles gaan terug beredeneren, iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
Maar kinderen hoeven niet te betalen voor een zorgverzekering. Vrijstelling tot hun 18e dus?
pi_131315962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maar kinderen hoeven niet te betalen voor een zorgverzekering. Vrijstelling tot hun 18e dus?
Jup en daarna krijgen ze een keiharde dreun van de realiteit. Vervolgens hebben ze de tijd om hun leven te beteren of gewoon betalen.
pi_131316000
quote:

[..]

Tja, en dat is nou net waar ik heen wil. Stel, je hebt ouders en ze voeden je zo op dat je geregeld junkfood eet, weinig sport en niet op je gewicht let. Als kind heb je weinig inspraak en weet je niet beter. Dus, stel je voor dat je t/m 16de je ouders volgt en aangezien zij ongezond leven jij dat ook doet. Dan ben je dus 16, ben je 1,70 meter lang en weeg je 90 kilo. Te zwaar.

Wiens schuld is dat en wie zou dat volgens jou moeten betalen?

En ten tweede... Opvoeding en jarenlange gewoontes leer je niet zo snel af, dus iemand na zijn 18de zal door zijn opvoeding alsnog ongezond blijven eten. Kun je zo'n persoon dan wel hard afstraffen?
pi_131316040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:49 schreef xminator het volgende:

[..]

Jup en daarna krijgen ze een keiharde dreun van de realiteit. Vervolgens hebben ze de tijd om hun leven te beteren of gewoon betalen.
Okay, jij zegt mij dus dat je 18 jaar lang aan gewoontes en mentaliteit denkt te kunnen verbeteren door het genadeloos af te straffen?

Waarom moet een 18-jarige boeten voor de onkunde van zijn ouders?
pi_131316111
quote:

[..]

iemand wordt een crimineel door een slechte opvoeding van de ouders.
En mijns inziens mag je in dit geval ook best de ouders laten boeten. Vooral de ouders van de huidige voor overlastzorgende jongeren. Wat mij pak je de allochtone ouders die een kind niet kunnen opvoeden lekker hard aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2013 15:53:59 ]
pi_131316226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tja, en dat is nou net waar ik heen wil. Stel, je hebt ouders en ze voeden je zo op dat je geregeld junkfood eet, weinig sport en niet op je gewicht let. Als kind heb je weinig inspraak en weet je niet beter. Dus, stel je voor dat je t/m 16de je ouders volgt en aangezien zij ongezond leven jij dat ook doet. Dan ben je dus 16, ben je 1,70 meter lang en weeg je 90 kilo. Te zwaar.

Wiens schuld is dat en wie zou dat volgens jou moeten betalen?

En ten tweede... Opvoeding en jarenlange gewoontes leer je niet zo snel af, dus iemand na zijn 18de zal door zijn opvoeding alsnog ongezond blijven eten. Kun je zo'n persoon dan wel hard afstraffen?
Je moet ergens een lijn zetten zG. Een persoon mag gerust doorgaan met een ongezonde levensstijl, dan wordt een ongezonde persoon gestraft. Als je fastfood duurder gaat maken straf je zowel de gezonde als ongezonde personen. Met dat andere maatregel straf je alleen de ongezonde personen. Dat is wel eerlijker vind je niet?
pi_131316622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:57 schreef xminator het volgende:

[..]

Je moet ergens een lijn zetten zG. Een persoon mag gerust doorgaan met een ongezonde levensstijl, dan wordt een ongezonde persoon gestraft. Als je fastfood duurder gaat maken straf je zowel de gezonde als ongezonde personen. Met dat andere maatregel straf je alleen de ongezonde personen. Dat is wel eerlijker vind je niet?
Nee, ik vind het niet eerlijk om de kinderen van 'domme' ouders te straffen. Het zal (denk ik) vooral spelen in de onderste laag van de samenleving, waardoor je die personen dus hard raakt door ongezonde zaken duurder te maken. Want we weten allemaal dat het niet zal blijven bij junkfood, maar ook frisdrank en allerlei zaken duurder zullen worden.

Ontneem bij zulke ouders de mogelijkheid om te voortplanten of breng op z'n minst een limiet aan aan het aantal kinderen die zij mogen hebben. Voorkomen is immers beter dan genezen. Maar ja, hier kleven ook allerlei problemen aan... Hoe bepaal je een 'goede' ouder? Wie zou dat mogen bepalen? Mag je überhaupt zo ver gaan?

En vergeet je ook niet dat overgewicht steeds meer voorkomt?

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3746-wm.htm

Is het dan niet effectiever om ongezonde shit te verbieden voor mensen met overgewicht? Zo ja, waar stopt de betutteling dan? Waarom zou de overheid zo ver mogen gaan met bemoeien? Als iemand toch willens en wetens stevig dooreet mag die persoon er gewoon voor boeten. Maar daar moet je dan weer enorm hard voor zijn en gewoon 'nee' zeggen. Maar hoort zoiets wel in een beschaafde wereld?

Ik heb liever dat ouders aangepakt worden. Daar zit het probleem namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2013 16:10:09 ]
pi_131316790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:32 schreef xminator het volgende:
Roken is ongezond en zorgt voor diverse ziektes. Nadat een persoon ziek is geworden draagt de maatschappij zijn/haar ziektekosten. Waarom? Omdat mensen hun behoeftes niet onder bedwang kunnen houden. Lekker de prijs laten stijgen dus ;)
Overheid verdient meer aan de rokers dan dat ze kosten.
pi_131317152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:13 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Overheid verdient meer aan de rokers dan dat ze kosten.
Mwah, daar zou ik wel cijfers van willen zien.

Je kunt dit allemaal van een andere kant bekijken: rokers gaan gemiddeld 4 jaar eerder dood en kosten ze de gezondheidszorg minder geld. Zie dit artikel: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=13027.

Het probleem is dat er te veel mensen zijn die te lang doorleven. Ik ben van mening dat iemand die elke dag rookt en rokerslongen heeft en inmiddels ook longkanker heeft, geen recht heeft op dure zorg.

Maar ik haat het om alles in geld uit te drukken. Moet roken dan maar toegestaan worden omdat het netto meer oplevert?

En de verzekeraars moeten hun bek dichthouden. Dit al gelezen? http://www.volkskrant.nl/(...)15-euro-omlaag.dhtml.
pi_131317454
3.jpg

ik moet aan shin chan denken door je ui
pi_131317773
ok ok ik word wel weer luchtig :@ had even zin om me in een discussie te storten : (
pi_131318572
Hoi! :W
pi_131332704
TUUUUUUUUUUUUUUUUUURKEN IN DE MEDIA

Om 23.00 op Ned 2

Holland Doc: Bahar
Documentaire

Een Turkse familie raakt in diepe shock als hun enige dochter Bahar (Lente) op gewelddadige wijze om het leven wordt gebracht voor de ogen van hun twee kleindochters. De familie denkt zeker te weten dat hun voormalige schoonzoon Bahar vermoord heeft. Justitie neemt hem in hechtenis in afwachting van de rechtszaak, die nog lopende is. Door de dood van Bahar is de familie niet alleen hun dochter kwijt maar ook hun kleindochters. Na de fatale nacht zijn zij onder toezicht geplaatst bij een streng Islamitisch gezin, waar ze maar eens in de twee weken bezocht mogen worden. Bahars ouders, schoonzussen en broers blijven achter met vele vragen en de pijn dat ze haar niet hebben kunnen redden. Aan de hand van dagboeken en brieven van Bahar probeert de familie antwoorden te vinden op hoe dit heeft kunnen gebeuren. Samen met hen zien we wie Bahar werkelijk was en wat zich in haar hart heeft afgespeeld. In deze pijnlijke zoektocht naar antwoorden ontvouwt zich het verhaal van een fatale liefde. Bahar is nog maar 15 als ze hevig verliefd wordt op haar Turkse buurjongen. Hij heeft geen verblijfsvergunning, zijn familie zoekt een bruid voor hem. Als ze om Bahars hand komen vragen, weigert haar vader. Zijn enige dochter is te jong en te goed voor deze jongen. In de hoop de liefde te bekoelen, stuurt vader zijn dochter een paar maanden naar Turkije. De jongen en zijn familie reizen moeder en dochter achterna. Onder druk van de familie geeft de moeder daar alsnog haar goedkeuring voor het huwelijk. Wanneer Bahar zwanger blijkt te zijn, stemt ook haar vader met tegenzin in. Bahars huwelijk is niet zoals ze het zich had voorgesteld. Haar man is ontrouw en mishandelt haar vanaf de eerste dag. Bahar is zich bewust van de pijn en schande die ze haar familie en vooral haar vader heeft aangedaan. Uit schaamte besluit ze de consequenties van haar vergissing in stilte te dragen. Ze ontkent de mishandelingen, houdt haar familie op afstand en doet alsof ze gelukkig is, tot het blije masker barstjes begint te vertonen. Bahar is inmiddels moeder van twee dochters en zichtbaar uitgeput. Uiteindelijk ontkent ze niet meer, maar vraagt ze een scheiding aan en durft ze voorzichtig te hopen op een nieuw leven. Haar familie ontfermt zich opnieuw over haar en zorgt dat ze veilig is voor de woede van haar man. Tot die ene fatale nacht waarbij de realiteit alle hoop inhaalt... Nadat de familie haar in Turkije heeft begraven, vinden ze in haar dagboek de hartenkreet: 'Ik heb maar één zonde begaan, ik heb lief gehad'.
pi_131332712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet eerlijk om de kinderen van 'domme' ouders te straffen. Het zal (denk ik) vooral spelen in de onderste laag van de samenleving, waardoor je die personen dus hard raakt door ongezonde zaken duurder te maken. Want we weten allemaal dat het niet zal blijven bij junkfood, maar ook frisdrank en allerlei zaken duurder zullen worden.
Dan raak je iedereen. De ouders zullen ook de nadelige effecten ondervinden van fastfood en op den duur gezonder gaan eten. Zo spoor je een gezonde maatschappij aan en zorg je ervoor dat iedereen aan de lijn denkt.

Hoe wil je eigenlijk alles gaan belasten? Patat wordt belast maar aardappelen niet? Aardappelen zelf snijden en frituren is dan wel gezonder?
quote:
Ontneem bij zulke ouders de mogelijkheid om te voortplanten of breng op z'n minst een limiet aan aan het aantal kinderen die zij mogen hebben. Voorkomen is immers beter dan genezen. Maar ja, hier kleven ook allerlei problemen aan... Hoe bepaal je een 'goede' ouder? Wie zou dat mogen bepalen? Mag je überhaupt zo ver gaan?
Dat zijn jouw woorden. Ik ben het daarom ook niet eens met je ouders zijn verantwoordelijk voor crimineel gedrag. Bij sommige zal dat misschien wel het geval zijn, maar hoe wil je dat bewijzen? Jij hebt je kinderen goed opgevoed en vervolgens draait hij/zij op zn 20e door en vermoord 10 mensen. Ben jij dan schuldig?

Daarom objectief -> Je bent te dik -> extra belasting betalen. Anders krijg je weer dingen met Patat -> Aardappel. Of moet je snackbars e.d. gaan vergoeden voor de misgelopen inkomsten.
quote:
En vergeet je ook niet dat overgewicht steeds meer voorkomt?
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3746-wm.htm

Is het dan niet effectiever om ongezonde shit te verbieden voor mensen met overgewicht? Zo ja, waar stopt de betutteling dan? Waarom zou de overheid zo ver mogen gaan met bemoeien? Als iemand toch willens en wetens stevig dooreet mag die persoon er gewoon voor boeten. Maar daar moet je dan weer enorm hard voor zijn en gewoon 'nee' zeggen. Maar hoort zoiets wel in een beschaafde wereld?

Ik heb liever dat ouders aangepakt worden. Daar zit het probleem namelijk.
Dus wat is nou je oplossing?
pi_131337517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:23 schreef xminator het volgende:

[..]

Duurste spel ooit, maar ze zullen binnen één week waarschijnlijk al winst maken. Denk dat ze rond 8/9 miljoen exemplaren moeten verkopen om winst te maken. Er zijn rond de 150 miljoen consoles, dus als rond de 6% van de console-eigenaren een exemplaar koopt zijn ze al binnen. Persoonlijk denk ik dat ze minstens 1 miljard euro omzet zullen behalen.
1e dag al $800 miljoen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 00:57:21 ]
pi_131340760
quote:
Grootste nadeel hieraan vind ik dat je altijd een ander apparaat (telefoon/tablet/laptop etc.) nodig hebt. Op zich wel een goede optie als je gewoon wil streamen naar je tv, maar je kunt er verder weinig mee.

Een Android-box lijkt me dan toch wel nuttiger, maar die zijn wel wat duurder. Dan draai je Android op je tv en kun je dus veel meer. Ze komen met een SD-kaartlezer en kun je er USB-apparaten op aansluiten (webcam bijvoorbeeld). Nadeel ervan is de bediening, je hebt er allerlei soorten afstandbiedingen ervoor, maar ze werken niet echt helemaal lekker als je veel wil typen.

Tip:
Mocht je interesse hebben in Netflix: je kunt op eBay Netflix-promocodes kopen en dus goedkoper gebruik maken van Netflix. Normaal kost een maandje Netflix 8 euro, op eBay kun je voor 8/9 dollar drie maanden Netflix kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 10:25:04 ]
pi_131352890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Grootste nadeel hieraan vind ik dat je altijd een ander apparaat (telefoon/tablet/laptop etc.) nodig hebt. Op zich wel een goede optie als je gewoon wil streamen naar je tv, maar je kunt er verder weinig mee.

Een Android-box lijkt me dan toch wel nuttiger, maar die zijn wel wat duurder. Dan draai je Android op je tv en kun je dus veel meer. Ze komen met een SD-kaartlezer en kun je er USB-apparaten op aansluiten (webcam bijvoorbeeld). Nadeel ervan is de bediening, je hebt er allerlei soorten afstandbiedingen ervoor, maar ze werken niet echt helemaal lekker als je veel wil typen.

Tip:
Mocht je interesse hebben in Netflix: je kunt op eBay Netflix-promocodes kopen en dus goedkoper gebruik maken van Netflix. Normaal kost een maandje Netflix 8 euro, op eBay kun je voor 8/9 dollar drie maanden Netflix kopen.
Werkt dat met NL account? Kun je ze opstapelen?
pi_131353857
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Werkt dat met NL account? Kun je ze opstapelen?
Het werkt met een Nederlandse account. Ik heb bevestigingen gelezen in Topicreeks: Netflix #2 (deel 2 of 3 geloof ik).

Je kunt ze niet opstapelen, je kunt ze namelijk maar 1 keer per account gebruiken. Wat je wel kunt doen is een nieuwe account aanmaken, dan kun ze wel gebruiken.

Geen idee hoelang Netflix een maand gratis geeft, maar als ze dat blijven doen, kom je met drie van zulke promocodes een jaar door. Weet alleen niet hoelang die promocodes gebruikt kunnen worden.

- Eerste account: maand gratis + drie maanden (promocode)
- Tweede account: maand gratis + drie maanden (promocode)
- Derde account: maand gratis + drie maanden (promocode)

Kosten: om en nabij de 24 dollar voor een jaartje gemak. :D. Ik ga het voor de eerste 4 maanden in ieder geval proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 17:45:42 ]
pi_131354420
Ik las dat die codes vaak niet betrouwbaar zijn, yani gekocht met gestolen creditcards..
pi_131354488
Waarom zou je Netflix willen gebruiken? :')
pi_131354637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Waarom zou je Netflix willen gebruiken? :')
6 euro voor 3 maanden is niet veel geld voor het gemak..

Lekker vanuit bed via de playstation/smarttv/smartphone kijken.
pi_131354705
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:10 schreef xminator het volgende:

[..]

6 euro voor 3 maanden is niet veel geld voor het gemak..
Voor jou is het misschien gemak, voor mij niet. :P Ik wil op mijn tv kunnen kijken, en heb hooguit een Linux-bak met XBMC erop tot m'n beschikking. :)

Verder zogenaamd "Super HD" met een erg lage bitrate. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')