Heeft in de Tour laten zien dat het "Komt geen viaduct op" verhaal verleden tijd is.quote:Op zondag 15 september 2013 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zeker Kittel als sprinter. Die komt bij wijze van spreken nog geen viaduct op. Dus dat zou nog best schoon kunnen.
Precies, die top 8 is ook wel een perfecte weergave van dopingverdachtenquote:Op zondag 15 september 2013 12:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De eerste 4 staan ook mooi in de volgorde waarin ik ze verdenk van doping.
Astana en Saxo zou ik daarna zetten.
Hier sluit ik me graag bij aan.quote:Op zondag 15 september 2013 12:05 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk dat de waarheid wat genuanceerder is. In de periode 2010/2011 leek het erop dat er echt minder gebruikt werd. Daar waren meerdere aanwijzingen voor. Fors tragere klimtijden, minder verdachte bloedwaarden, een andere manier van koersen. In 2012 is die dalende lijn echter gestopt, en in 2013 lijkt het weer een stuk erger te zijn. Er wordt sneller geklommen dan de laatste 5 jaar, we krijgen weer tal van zeroes to heroes, er lijkt weinig reden tot hoop over te zijn. (tenzij Cookson is wie hij beweert te zijn, en de controles loskoppelt van de UCI).
Maar dat betekent niet dat ook daarom iedereen aan de dope zit. Het lijkt tot nu toe beperkt tot een klein aantal toppers, die grote progressie hebben gemaakt en nu hoogtes bereiken waar ze vroeger niet van konden dromen. Dat betekent niet dat iedereen daar onder aan de dope zit. Ik zou me kunnen voorstellen dat een prestatie zoals die van Mollema mogelijk clean is, of dat iemand als Dan Martin dat ook is. Ik zal niet beweren dat die specifieke renners dat ook zijn, ik heb geen mogelijkheid om dat te weten, maar ik denk dat het wel zou kunnen. Vergeet niet dat Hamilton ook beweerde dat het in zijn tijd mogelijk was om bijvoorbeeld een race van een week clean te winnen, of misschien zelfs een klassieker (incidenteel). Doping had verreweg het grootste effect op herstelvermogen, en daar heb je vooral in de derde week van een grote ronde profijt van. En dat was in de tijd dat je zonder zorgen met een hematocriet van 49 kon rijden.
Dat het de verkeerde kant op gaat lijkt me duidelijk, maar dat betekent niet dat de hele sport nog steeds even verrot is als in het verleden.
Mwah. Hij zat meestal toch bij de eerste 10 die bergop gelost werden.quote:Op zondag 15 september 2013 12:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Heeft in de Tour laten zien dat het "Komt geen viaduct op" verhaal verleden tijd is.
Was ook een etappe met een bultje op 5-10 km van de streep waar hij vrolijk meepeddelde tot dat er iemand direct voor hem viel waardoor hij uitgeschakeld was. Volgens mij de rit die Gerrans wint, maar pin me er niet op vastquote:Op zondag 15 september 2013 12:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mwah. Hij zat meestal toch bij de eerste 10 die bergop gelost werden.
Exact, goed verwoord.quote:Op zondag 15 september 2013 12:05 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk dat de waarheid wat genuanceerder is. In de periode 2010/2011 leek het erop dat er echt minder gebruikt werd. Daar waren meerdere aanwijzingen voor. Fors tragere klimtijden, minder verdachte bloedwaarden, een andere manier van koersen. In 2012 is die dalende lijn echter gestopt, en in 2013 lijkt het weer een stuk erger te zijn. Er wordt sneller geklommen dan de laatste 5 jaar, we krijgen weer tal van zeroes to heroes, er lijkt weinig reden tot hoop over te zijn. (tenzij Cookson is wie hij beweert te zijn, en de controles loskoppelt van de UCI).
Maar dat betekent niet dat ook daarom iedereen aan de dope zit. Het lijkt tot nu toe beperkt tot een klein aantal toppers, die grote progressie hebben gemaakt en nu hoogtes bereiken waar ze vroeger niet van konden dromen. Dat betekent niet dat iedereen daar onder aan de dope zit. Ik zou me kunnen voorstellen dat een prestatie zoals die van Mollema mogelijk clean is, of dat iemand als Dan Martin dat ook is. Ik zal niet beweren dat die specifieke renners dat ook zijn, ik heb geen mogelijkheid om dat te weten, maar ik denk dat het wel zou kunnen. Vergeet niet dat Hamilton ook beweerde dat het in zijn tijd mogelijk was om bijvoorbeeld een race van een week clean te winnen, of misschien zelfs een klassieker (incidenteel). Doping had verreweg het grootste effect op herstelvermogen, en daar heb je vooral in de derde week van een grote ronde profijt van. En dat was in de tijd dat je zonder zorgen met een hematocriet van 49 kon rijden.
Dat het de verkeerde kant op gaat lijkt me duidelijk, maar dat betekent niet dat de hele sport nog steeds even verrot is als in het verleden.
Wat een onzin.quote:Op zondag 15 september 2013 12:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kittel was tijdens de Tour qua klimmen plots de evenknie van Cavendish en zelfs Greipel (en soms gewoon beter) en na de Tour zat hij ineens weer terug op zijn Quaranta-niveau.
Toch opvallend hoe er plots nuances opduiken, dingen in perspectief moeten worden geplaatst en rekening moet gehouden worden met alle externe factoren als het over Nederlanders of renners uit Nederlandse ploegen gaat. Op zich geen probleem, dat hoort erbij en gebeurt overal, maar bij anderen wordt dat als hypocriet omschreven.
Gelukkig is er nog excuusneger Terpstra, die wordt er altijd bij gesleurd om objectiviteit te simuleren en te suggereren dat ook landgenoten worden aangepakt, terwijl dat gewoon Lefevere-bashing by proxy is.
Mwoah, Vacansoleil wordt ook hard aangepakt, en als het om Garmin gaat worden die nuances ook aangebracht. Argos, Garmin en Belkin proberen het clean team uit te hangen en laten geen flagrante gevallen zien (edit: alhoewel, iemand die even goed klimt als Greipel en Cavendish, dat is wel redelijk extreem natuurlijk...quote:Op zondag 15 september 2013 12:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kittel was tijdens de Tour qua klimmen plots de evenknie van Cavendish en zelfs Greipel (en soms gewoon beter) en na de Tour zat hij ineens weer terug op zijn Quaranta-niveau.
Toch opvallend hoe er plots nuances opduiken, dingen in perspectief moeten worden geplaatst en rekening moet gehouden worden met alle externe factoren als het over Nederlanders of renners uit Nederlandse ploegen gaat. Op zich geen probleem, dat hoort erbij en gebeurt overal, maar bij anderen wordt dat als hypocriet omschreven.
Gelukkig is er nog excuusneger Terpstra, die wordt er altijd bij gesleurd om objectiviteit te simuleren en te suggereren dat ook landgenoten worden aangepakt, terwijl dat gewoon Lefevere-bashing by proxy is.
Volgend jaar kanshebber voor de bergtrui dusquote:Op zondag 15 september 2013 12:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
(edit: alhoewel, iemand die even goed klimt als Greipel en Cavendish, dat is wel redelijk extreem natuurlijk...)
Verander de Nederlander Robert Gesink in de Fransman Robèrt Gecinq en heel het Quebec-topic wordt volgespamd met "Yeah, een strijkijzer dat even Sagan klopt, geloofwaardig hoor. Menselijke maat.quote:
Dat zou kortzichtig zijn, en als daar kritiek op is zou het terecht zijn. Ik bedoel, Sagan werd daar door iedereen eruit gesprint, van Avermaet zat nog te klagen over het feit dat Sagan überhaupt niet aanzette... Of is dit dan weer zo'n nationalistische nuance?quote:Op zondag 15 september 2013 12:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verander de Nederlander Robert Gesink in de Fransman Robèrt Gecinq en heel het Quebec-topic wordt volgespamd met "Yeah, een strijkijzer dat even Sagan klopt, geloofwaardig hoor. Menselijke maat.! :"
quote:Op zondag 15 september 2013 12:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verander de Nederlander Robert Gesink in de Fransman Robèrt Gecinq en heel het Quebec-topic wordt volgespamd met "Yeah, een strijkijzer dat even Sagan klopt, geloofwaardig hoor. Menselijke maat.! :"
Wat een huilverhaal zegquote:Op zondag 15 september 2013 12:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
quote:Op zondag 15 september 2013 13:31 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik weet wel dat Mollema geen doping gebruikt.
Ik ben zn dokter.quote:Op zondag 15 september 2013 15:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar je bent hem niet en alsof hij het gaat vertellen aan iedereen die hij kent
Jawel.quote:Op zondag 15 september 2013 15:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan heb je dus beroepsgeheim en mag je het niet vertellen, dus!
Dat zou dan wel weer stoer zijn, dat 'ie op het podium gewoon bekent en dan erbij vertelt dat 'ie het er met Nibali en Valverde tijdens de koers regelmatig over gehad heeft en zij ook gebruiken, plus alle details. Da's nog veel onvergetelijker TV dan de Angliru gisteren.quote:Op zondag 15 september 2013 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Horner bekent vandaag dopinggebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |