abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 september 2013 @ 22:54:18 #26
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_131498344
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 22:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Met de evaluatie vanmiddag hadden we het er nog over. Mensen die stelen (geen broekelastiekjes maar complete gvt's) van maten, achter de rug om van het kader ze de grond in trappen, met ziektes schelden die er niet thuishoren etc. We zijn notabene bijna van de kazerne afgestuurd door de adjudant omdat 't er zo aan toe ging.
Tijd voor discipline. Straffen zal wel niet mogen, kost teveel scholieren.
pi_131498438
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 22:54 schreef Wasmachinu het volgende:

[..]

Tijd voor discipline. Straffen zal wel niet mogen, kost teveel scholieren.
Een preek en een paar minuutjes voorligsteun, dat was het. En ja, iedereen weet wie de gene was die de hele tijd loopt te schelden met dit dat en zus en zo doet, maar niemand gaat klikken, allemaal haantjes gedrag
pi_131498600
Zet die gast op z'n plek. En wtf is er gebeurt met het diefstal verhaal?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_131498647
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:01 schreef Thaboel het volgende:
Zet die gast op z'n plek. En wtf is er gebeurt met het diefstal verhaal?
Hoe ze het hebben opgelost?
pi_131498679
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoe ze het hebben opgelost?
lijkt me een enkeltje poort?
pi_131498703
Oh misschien leuk om een beeld te krijgen van onze stage week:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Opleiding Veiligheid en Vakmanschap Defensie

:) Dat tentenkamp daar, dat is exact dezelfde plek waar wij ook hebben overnacht.
pi_131498736
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 22:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Een preek en een paar minuutjes voorligsteun, dat was het. En ja, iedereen weet wie de gene was die de hele tijd loopt te schelden met dit dat en zus en zo doet, maar niemand gaat klikken, allemaal haantjes gedrag
's Nachts "per ongeluk" tegen een tak, deur, kolf, weet ik het gelopen...

Ik wil je verder niet op ideeën brengen hoor.
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 23:04:35 #33
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131498755
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:02 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Worden er tegenwoordig nog scholieren van school gestuurd vanwege diefstal?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_131498818
quote:
1s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

's Nachts "per ongeluk" tegen een tak, deur, kolf, weet ik het gelopen...

Ik wil je verder niet op ideeën brengen hoor.
Degene zal zelf wel zn bek niet houden hoor. Fucking probleem juist met die gasten.

quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:04 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Worden er tegenwoordig nog scholieren van school gestuurd vanwegen diefstal?
Dat hoop ik toch wel verdomme.
pi_131498851
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:02 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Desbetreffende heeft alles op een tafel gepleurd en opeens was het allemaal weer gevonden, kan iig zeggen dat die het niet lang gaat volhouden. Stelen is namelijk niet het enige wat die fout deed.
pi_131498886
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:04 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Worden er tegenwoordig nog scholieren van school gestuurd vanwege diefstal?
Ja, stelen is einde opleiding + een persoonlijk uitje met de sgt.
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 23:09:10 #37
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131498975
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:07 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja, stelen is einde opleiding + een persoonlijk uitje met de sgt.
Tja, kan die persoon zijn 'carrière' buiten de poorten van school/kazerne voortzetten. Is toch nog minderjarig dus echt opgetreden wordt er niet.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_131498983
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:05 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Degene zal zelf wel zn bek niet houden hoor. Fucking probleem juist met die gasten.
En dan? Als de rest maar genoeg ruggengraat heeft is het 1 woord tegen de rest.
pi_131501085
quote:
1s.gif
Op maandag 23 september 2013 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan? Als de rest maar genoegruggengraat heeft is het 1 woord tegen de rest.
Mooi kernwoord voor V&V.
pi_131503332
quote:
0s.gif
Op maandag 23 september 2013 19:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Uiteindelijk had mijn groep 2 keer gewonnen en hadden we een mooie opdruk straf die 1 iemand in onze groep moest leiden. De 2e keer had het kader een troon voor hem gemaakt, 4 pallets met een stoel Uiteindelijk kwam het leuke 1 team 1 taak verhaaltje, hele sfeer was weg, iedereen in de voorligsteun en een preek waarom je je eigen buddy's geen straf geeft als dat niet nodig is.
Ik dacht al, waar blijft die. Je collegae uitlachen wanneer die fouten maken of op hun donder krijgen is gewoon not-done. Een les die je nu hoop ik geleerd hebt.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:13:40 #41
406410 DMania
Sometimes it is not up to you.
pi_131783963
Waar blijft het verslag BB? Ben benieuwd!
It is just a story called "life"
pi_131790814
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 18:13 schreef DMania het volgende:
Waar blijft het verslag BB? Ben benieuwd!
Komt eraan, een rustige maar toch drukke week deze week, probeer 'm morgenavond erop te zetten.
pi_131804222
Ik heb nog vier vragen aan je op dit moment BB.
- Hoe groot is je huiswerk belasting? Dwz; hoeveel tijd ben je daar per dag/week aan kwijt?
- De theorie neemt meer tijd in beslag in je opleiding dan het sporten/trainen. Wat leer je nu precies, hoe moeilijk/zwaar ervaar je dat? Bestaat het vooral uit groepsopdrachten of is het vooral individueel leren/stampen zoals op het vervolgonderwijs (vmbo)?
- Hoe ervaar je de lichamelijke training qua belasting? Heb je veel tijd nodig om te herstellen of gaat het je gemakkelijk af? En hoe is dat voor je klasgenoten?
- Ik heb begrepen dat bij veel ROC's de VEVA klassen veel gezamenlijk sporten/trainen. Wat is dan in de praktijk, nu, op dit moment van je opleiding, bijvoorbeeld het verschil tussen grop niv. 3 en grop. niv. 2? Zit dat dan puur in de theorie?
pi_131815030
quote:
0s.gif
Op donderdag 3 oktober 2013 11:11 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb nog vier vragen aan je op dit moment BB.
- Hoe groot is je huiswerk belasting? Dwz; hoeveel tijd ben je daar per dag/week aan kwijt?
- De theorie neemt meer tijd in beslag in je opleiding dan het sporten/trainen. Wat leer je nu precies, hoe moeilijk/zwaar ervaar je dat? Bestaat het vooral uit groepsopdrachten of is het vooral individueel leren/stampen zoals op het vervolgonderwijs (vmbo)?
- Hoe ervaar je de lichamelijke training qua belasting? Heb je veel tijd nodig om te herstellen of gaat het je gemakkelijk af? En hoe is dat voor je klasgenoten?
- Ik heb begrepen dat bij veel ROC's de VEVA klassen veel gezamenlijk sporten/trainen. Wat is dan in de praktijk, nu, op dit moment van je opleiding, bijvoorbeeld het verschil tussen grop niv. 3 en grop. niv. 2? Zit dat dan puur in de theorie?
1. Huiswerk is niet erg veel, ik heb weken gehad waar je niks aan huiswerk had. Voor normale schoolvakken als Engels, Nederlands, rekenen, burgerschap etc. krijg je meestal wel huiswerk mee, wat je in een uurtje kunt maken. Eens in de week heb je Leren & Loopbaan (mentoruur) en daar krijg je meestal huiswerk als: schrijf een stageverslag van 7 kantjes, maak een portfolio etc. Ik denk dat je wekelijks ongeveer 2 uurtjes kwijt bent aan huiswerk, tijdens de lessen doe je het meeste.

2. We hebben per week 10,5 uur aan Kerntaken Defensie, daarnaast nog anderhalf uur krachttraining (meestal vrije training in de sportschool, met b.v. bankdrukken etc.), anderhalf uur zelfverdediging (we behandelen nu het kickbox deel, veel trap en stoot technieken, later gaan we over op zelfverdediging met grepen enzo, tegen een gewapend iemand vechten etc.), en anderhalf uur Fysieke Mentale Vorming, dat is dus kracht en conditie bij elkaar, volgende week gaan we met munitiekistjes en autobanden slepen, dat soort dingetjes.

Tijdens KTD kan de sgt ook gewoon ff zeggen dat je door de sloot mag kruipen en vervolgens weer zeiknat in het schoolgebouw zit, wij gingen laatst opeens marsen het laatste blok. Qua theorie leer je alles wat nodig is om militair te zijn, met uitzonderingen op dingen die voor ons nog verboden zijn, we leren bijv. niks over wapens ( niet inhoudelijk ). Denk aan rangen en standen, beveiliging van het kamp, WP's, Defensie m.b.t. de burgermaatschappij en de politiek, dienstvakken en wapens, ZHKH en veel meer. Meestal zit je dan gewoon een les te volgen en moet je dingen opschrijven, groepsopdrachten zijn er af en toe ook, en bij ZHKH wordt meer de praktijk behandeld ( tourniquet aanleggen of een noodverband, melding maken b.v.) De stof die we krijgen is niet heel erg moeilijk ( vind ik zelf ), theoretisch moet je gewoon veel opschrijven en onthouden.

3. Aan het begin van de opleiding vond ik de sportlessen echt pittig, was ook altijd gewend om niet te gaan trainen als ik een beetje spierpijn had :') Je wordt in ieder geval goed aangepakt tijdens de sportlessen, nu gaat het al wat beter af omdat ik de belasting wel een beetje gewend ben nu. Voor klasgenoten verschilt het wel natuurlijk, sommige gaat het nog redelijk makkelijk af, en sommige wat minder.

4. Ik heb nog geen een keer met een andere klas sportlessen gehad, behalve op bivak. Verschil in sport is er denk ik niet zoveel, het is voor ons niet zwaarder in ieder geval, niveau 2 krijgt bij ons zwemmen, wij hebben dat nog niet. Sport theorie krijgen we ook niet( tot nu toe) , alleen uitleg hoe iets moet en dan doe je het.

Al je vragen beantwoordt?
pi_131817621
quote:
0s.gif
Op donderdag 3 oktober 2013 17:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Al je vragen beantwoordt?
Ja. Dank je. ^O^
pi_131853218
quote:
0s.gif
Op donderdag 3 oktober 2013 19:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Dank je. ^O^
Vanwaar de vragen eigenlijk als ik vragen mag?
pi_131853496
4/10/13

Weekje niks laten horen, deze keer geen lang lul verhaal over hoe de week in details verlopen is.

Maandag ( vorige week ) met KTD veel ZHKH gehad, tourniquet aanleggen, noodverband aanleggen, drukpunten van de slagaders opzoeken zodat je 't hart niet meer voelt kloppen etc., en een 5KM marsen op sportschoentjes vanwege schoenen protocol.

Dinsdag krachttraining, weer vrije training met als opdracht elke oefening 3x 30x vol kunnen houden, verder NL les, enige les waar het een kippenhok is.

Woensdag herinner ik me niet meer.

Donderdag een beetje sport gehad, lekker programmatje om alle spiergroepen aan te pakken. Verder die dag Leren & Loopbaan met een rare opdracht.

Je was gestrand met 15 anderen op een of ander eiland nadat je vliegtuig was gecrashed, je mocht 10 dingen van een lijst meenemen om te overleven. Je moest als groep een lijst maken waar iedereen het mee eens was, 1 iemand die schreef ( zonder te zeggen dat die dat ging doen ) op hoe de mensen zich gingen gedragen en of mensen opgefokt raakten van de discussie wat er precies allemaal mee ging.

Vrijdag zelfverdediding, beetje sparren, in elkaars maag slaan nadat je een hoek heb geblocked, af en toe wat opdrukken en dan weer een combo maken.

Ben een beetje in de war wat we precies deze week en niet vorige week hadden gedaan, nadeel als je dit soort dingetjes uitstelt. Vanaf volgende week komt er weer een verslag, daarna heb ik bivak dus ben ik niet bereikbaar.
pi_131853675
quote:
0s.gif
Op vrijdag 4 oktober 2013 20:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Interesse? Ook een beetje vergelijken met de verschillende ROC's.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:32:11 #49
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131853694
quote:
0s.gif
Op vrijdag 4 oktober 2013 20:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Iemand heeft interesse in je (topic), dat is gek hé? :')
pi_131853755
quote:
10s.gif
Op vrijdag 4 oktober 2013 20:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Iemand heeft interesse in je (topic), dat is gek hé? :')
Ja, ik dacht alleen aan de vragen specifiek, vanwege zijn gebruikersnaam ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop