SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee cok kolay. Wij hebben nu 20 mW.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:32 schreef xaban06 het volgende:
Turkije geeft 10 jaar lang 'koopgarantie' op groene stroom, dus de komende 10 jaar ben je gegarandeerd dat je opgewekte groene stroom kunt verkopen.
Het is nu mogelijk om 1 mW te leveren zonder een licentie of vergunning te hebben.
Is dat geen big business? Even een 1 mW zonnepark opzetten en verkopen maar.
Flauw.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Hee cok kolay. Wij hebben nu 20 mW.
Kardesim, je kan tot 1 mW leveren, je bent niets verplicht.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:37 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Zo veel heb je nodig voor 1 mW, je hebt aanschafkosten en onderhoudskosten.
Het punt is dat je de eerste tien jaar gegarandeerd kan verkopen, ik las dat je circa 25 jaar nodig hebt om het rendabel te maken. Oftewel veel risico's.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kardesim, je kan tot 1 mW leveren, je bent niets verplicht.
Een 'park' van 100 kW kost je EUR 100.000,-
Guneslenme is gemiddeld 2600 uur per jaar.
Komt neer op 260.000 kW. Dat verkoop je voor +/- EUR 39.000.
Yani waarom zo flauw reageren?
Dat is hier in Nederland ja (1500 zonuren), waar je maar een paar van die panelen kwijt kunt en daardoor je winst helemaal niet zo hoog is. Een gemiddelde woning zal hier misschien een installatie hebben staan van 1-2kW.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Het punt is dat je de eerste tien jaar gegarandeerd kan verkopen, ik las dat je circa 25 jaar nodig hebt om het rendabel te maken. Oftewel veel risico's.
Tamam maar in jou berekening heb je:quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat is hier in Nederland ja (1500 zonuren), waar je maar een paar van die panelen kwijt kunt en daardoor je winst helemaal niet zo hoog is. Een gemiddelde woning zal hier misschien een installatie hebben staan van 1-2kW.
En dan is je 25 jaar nog steeds overdreven.
Per jaarquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:58 schreef xminator het volgende:
Als het per jaar 39.000 euro inkomsten is lijkt het mij wel erg rendabel?
Investering: 100.000
Inkomsten: 390.000
Totaal: 290.000 winst.
Rente = haramquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Tamam maar in jou berekening heb je:
Of is die 39.000 euro per jaar :p?
Tien jaar:
Investering: -/- 100.000
Inkomsten: + 39.000
Totaal: -61.0000
Terugverdientijd(zonder interest, onderhoudkosten e.d. meegerekend, ander duurt het nog langer) volgens 2600 zonuren = (100/39)x10 = 25.6 jaar (volgens jouw 2600 zonuren in Turkije en niet 1500 zonuren.)
Tien jaar op bank vastzetten:
Geld op bank: 100.000 euro
Inkomsten: 34391,64 (uitgaande van 3% tegen 5 jaar vast in NEDERLAND, 10 jaar vast is zelfs nog meer rente en als je het in Turkije op de bank zet krijg je nog meer rente (goed weer afweging tussen hoeveel risico jij wil lopen)
Totaal: 134391,64
Naar mijn mening te veel risico's.
Wel, maar zonder hypotheekrente te betalen. Hij kan er toch voor kiezen om in plaats van rente gewoon "bankkosten" of iets dergelijks te betalen?quote:
Dat is rente een andere naam gevenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wel, maar zonder hypotheekrente te betalen. Hij kan er toch voor kiezen om in plaats van rente gewoon "bankkosten" of iets dergelijks te betalen?
Ja, het is geen rente meer.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is rente een andere naam geven.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, het is geen rente meer.Je betaalt een vergoeding voor een renteloze lening.
Alleen maar omdat de joden over de banken gingen destijds.quote:
Klopt, geen huis kopen omdat je geen rente wil betalen vind ik dan een correcte keuze.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:27 schreef Che_ het volgende:
Huis kopen met hypotheek is een keuze die je maakt, geen verplichting
Huren dan? Dat is gewoon anaal vernederd worden door twee negers.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:30 schreef Levolution het volgende:
Een huis kopen in Nederland staat sowieso gelijk aan jezelf vrijwillig anaal laten vernederen.
Ik heb me daar niet in verdiept. Overigens ging het mij er net om dat als ik zou moeten kiezen, eerder via het verkopen van energie/stroom dan via rentenieren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, geen huis kopen omdat je geen rente wil betalen vind ik dan een correcte keuze.
Maar een huis kopen met een zogenaamde halalhypotheek is totaal geen verschil imo.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Huren dan? Dat is gewoon anaal vernederd worden door twee negers.
Dat moet je uitleggen!quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:30 schreef Levolution het volgende:
Een huis kopen in Nederland staat sowieso gelijk aan jezelf vrijwillig anaal laten vernederen.
Te duur voor een te klein huis met amper grond op een slechte locatie terwijl iedereen in je tuin kan kijken.quote:
10 jaar lang huur betalenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik zie het maar zo, als ik hier op tijd kan wegwezen dan is de anale vernedering tenminste van korte duur geweest. Wegwezen voordat het scheurt zeg maar.Bij kopen zul je zo lang vernederd worden dat het gegarandeerd zal scheuren.
En met huur is dat zoveel beter?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Te duur voor een te klein huis met amper grond op een slechte locatie terwijl iedereen in je tuin kan kijken.
Ik bedoelde aanvankelijk een huis kopen vergeleken met andere landen. Blijf je in NL wonen dan is kopen beter dan huren ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
10 jaar lang huur betalen
of 10 jaar lang hypotheek betalen en over 10 jaar 50.000 gespaard te hebben via je hypotheek?
xminator huren'i karistirdi, ik bedoelde dus kopen vergeleken met andere landen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En met huur is dat zoveel beter?
Waarom vergelijk je het met andere landen, wij wonen toch in Nederland? Jij wilt misschien later naar Turkije verhuizen, maar dat doe je ook niet binnen 2 jaar, toch?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik bedoelde aanvankelijk een huis kopen vergeleken met andere landen. Blijf je in NL wonen dan is kopen beter dan huren ja.
(En ik zelf moet wel huren, geen keus want geen inkomen, maar stel je voor dat ik hierna nog eens een huis zou kopen in NL, dubbel genaaid. Kan beter emigreren.)
Ik hoop z.s.m. na mijn studie te gaan, natuurlijk is het niet realistisch om de eerste dag al te gaan maar mijn plan is niet om pas na 10 jaar te gaan.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het met andere landen, wij wonen toch in Nederland? Jij wilt misschien later naar Turkije verhuizen, maar dat doe je ook niet binnen 2 jaar, toch?
Turkije?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:45 schreef xaban06 het volgende:
In welk ander land is kopen veel gunstiger dan? En noem aub wel een realistisch land op, wat vergelijkbaar is met Nederland, waarvan we makkelijk aan het werk kunnen, waar we de taal spreken etc.
Dus niet met een land uit Afrika komen waar de woningen maar 20.000 kosten en een land erbij hebt van 20km2.
Dus je stelling klopt niet, jij bent een uitzonderingquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik hoop z.s.m. na mijn studie te gaan, natuurlijk is het niet realistisch om de eerste dag al te gaan maar mijn plan is niet om pas na 10 jaar te gaan.
Tabi we zullen zien, büyük konusmayim.
Daar koop je in de 'randstad' ook geen woning voor 50.000, met een ruime tuin waar je buren geen inkijk op hebben.quote:
Jawel. Het is allemaal afhankelijk van vergelijkingen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dus je stelling klopt niet, jij bent een uitzonderingOver het algemeen is het helemaal niet zo dat je wordt genaaid als je een woning koopt in Nederland.
Je redeneert te veel vanuit je eigen optiek, waarom zou ik in Turkije in de 'randstad' willen wonen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Daar koop je in de 'randstad' ook geen woning voor 50.000, met een ruime tuin waar je buren geen inkijk op hebben.
Nou ja, hoeveel % van Nederland verhuisd naar een ander land en hoeveel % huurt een huis.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jawel. Het is allemaal afhankelijk van vergelijkingen.
Vergeleken met huren word je niet genaaid.
Vergeleken met kopen in andere landen word je wel genaaid.
Om jouw stelling kracht bij te zetten (kopen is niet genaaid) moet jij het ook met huren vergelijken. Op zichzelf staand kun je er niks zinnigs over zeggen.
Jij had het over een slecht locatie, waar je dus niet zou willen wonen. Ik zie de randstad als tegenovergestelde, vandaarquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je redeneert te veel vanuit je eigen optiek, waarom zou ik in Turkije in de 'randstad' willen wonen?
Vergelijk eens een woonboerderij hier met een boerderij daar?
Als ik tussen de loonslaven had willen wonen was ik wel van plan om in Nederland te blijven.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Jij had het over een slecht locatie, waar je dus niet zou willen wonen. Ik zie de randstad als tegenovergestelde, vandaar
Als jij voor de keuze staat:quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:52 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als ik tussen de loonslaven had willen wonen was ik wel van plan om in Nederland te blijven.
Vallah büyük konusmak istemiyorum dus we zullen zien of emigreren me lukt, maar mocht het niet lukken dan ga ik niet alles voor mezelf goed zitten praten als ik hier een huis heb gekocht, ik zal dan erkennen dat ik genaaid word met een veel te dure woning.
Natuurlijk kopen! Maar ik zou er wel van balen dat ik voor hetzelfde geld rianter had kunnen wonen in Turkije.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als jij voor de keuze staat:
Huren voor 700-800 of kopen voor hetzelfde, wat doe je dan? Kopen, of bij uitzonderingen huren, zoals in jouw geval.
Keuze is gemaakt o.a. omdat wij in Delft willen blijven, nieuwbouw, betaalbaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:56 schreef xminator het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom je een appartement heb gekocht xaban...
Klopt man, moet je eens op funda.nl kijken. Wat sommige mensen vragen voor keilelijke+ oude huizenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:58 schreef Che_ het volgende:
Sowieso zijn de huizenprijzen in NL zwáár overgewaardeerd of wat
Eh bak iste je wordt genaaid.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:58 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Keuze is gemaakt o.a. omdat wij in Delft willen blijven, nieuwbouw, betaalbaar.
2 onder 1 kap is onbetaalbaar.
rijtjeshuis is 200.000 of meer, dan zitten wij aan een tophypotheek.
Alternatief?
Noem eens een realistische alternatief, waarbij je niet wordt genaaid?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eh bak iste je wordt genaaid.
Ik zie ze vaak voorbij komen ja in dit topicquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt man, moet je eens op funda.nl kijken. Wat sommige mensen vragen voor keilelijke+ oude huizen.
Huis kopen in TR en verhuren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Noem eens een realistische alternatief, waarbij je niet wordt genaaid?
Huren voor 700-800 in de vrije sector? Dat is goedkoop.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als jij voor de keuze staat:
Huren voor 700-800 of kopen voor hetzelfde, wat doe je dan? Kopen, of bij uitzonderingen huren, zoals in jouw geval.
Wat is daar onrealistisch aan dan?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Realistisch zei ik. Dat doet niet eens 1 op de 100 van de Turken in Nederland.
Zolang het niet de schilderswijk is kan het oke zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Huren voor 700-800 in de vrije sector? Dat is goedkoop.
Ik heb trouwens mogelijk een leuk appartement (65m² woonoppervlak) gevonden vlakbij het centrum van Den Haag. Met balkon en dakterras. Kost me wel fucking ¤ 795 per maand, excl g/w/l.
Levo, het is niet voor iedereen weggelegd om naar Turkije te verhuizen, werk te vinden, woning te kunnen kopen, alles hier achter te laten. kind van school en taal veranderen, etc.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat is daar onrealistisch aan dan?
Wie zegt dat je daarvoor naar TR moet verhuizen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, het is niet voor iedereen weggelegd om naar Turkije te verhuizen, werk te vinden, woning te kunnen kopen, alles hier achter te laten. kind van school en taal veranderen, etc.
Bezuidenhoutquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zolang het niet de schilderswijk is kan het oke zijn
Waar dan? En wat is "niet voor lange duur"?quote:Misschien wil je mijn broers woning wel huren, ruimer, rijtjeshuis, goedkoper, maar niet in Den HaagEn zal niet voor lange duur zijn.
Volgens mij bedoelde hij dat je hier bleef, maar het huis in TR verhuurde voor meer inkomen hier.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Levo, het is niet voor iedereen weggelegd om naar Turkije te verhuizen, werk te vinden, woning te kunnen kopen, alles hier achter te laten. kind van school en taal veranderen, etc.
Delft, 30 seconde loop afstand naar bushalte. Hij is bezig met hypotheek regelen, maar gaat er nog niet wonen. Ik denk een jaar, bij uitzondering 2.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bezuidenhout
[..]
Waar dan? En wat is "niet voor lange duur"?
Ja als je hartje centrum wil wonen is dat niet te doen...quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Huren voor 700-800 in de vrije sector? Dat is goedkoop.
Ik heb trouwens mogelijk een leuk appartement (65m² woonoppervlak) gevonden vlakbij het centrum van Den Haag. Met balkon en dakterras. Kost me wel fucking ¤ 795 per maand, excl g/w/l.
En hier op straat leven? Ik snap 'm niet. Je koopt een woning in TR, je vangt er huur voor, en hier? Kopen? Wonen? Wat?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij dat je hier bleef, maar het huis in TR verhuurde voor meer inkomen hier.
Kinderen zijn de grootste barrière om te emigreren mijns inziens. Daarom hoop ik weg te zijn voordat ik kinderen heb.
Ik kom zelf oorspronkelijk uit Nijmegen en ben verhuisd naar Utrecht (Leidsche Rijn). Ik vind het hier ronduit k*t, maar dat komt doordat het een dode wijk is. Ik had besloten om terug naar Nijmegen te gaan, maar ik ben Den Haag leuk gaan vinden én heb er bij twee bedrijven in de omgeving een contract aangeboden gekregen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:05 schreef expans het volgende:
Als je echt ruime woningen wilt hebben moet je denk ik de randstad uit, maar dan zit je weer tussen boeren en heb je het risico dat je kinderen geassimileerd raken. Liever randstad.
Goedkoop huren. Genoeg te vinden voor redelijke prijzen hoor. Alleen grote steden en centrum moet je dan niet willen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En hier op straat leven? Ik snap 'm niet. Je koopt een woning in TR, je vangt er huur voor, en hier? Kopen? Wonen? Wat?
Nee, niet hartje centrum. Vlakbij het centrum...quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:06 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja als je hartje centrum wil wonen is dat niet te doen...
Sowieso waarom zou je in het centrum willen wonen. Allemaal mongooltjes 's nachts, je raakt je auto niet kwijt, ook nog eens duurder etc. etc.
De huur wordt relatief goedkoop omdat je nu geld vangt uit Turkije.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Goedkoop huren in NL kan niet als je een goede baan hebt.
Veel mensen zijn gehecht geraakt aan het stadsleven en de mensen hier (ze willen ook per se in een grote stad wonen en werken). Daarom durven ze die stap niet te zetten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:11 schreef Che_ het volgende:
Voor altijd in NL wonen... sfeerloos, uitzichtloos, grijs, geen landschappen niks. Liever niet.
Moet je eerst 80.000 sparen om een leuke woning te kopen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
De huur wordt relatief goedkoop omdat je nu geld vangt uit Turkije.
Wat is er gebeurd met de hypotheek?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Moet je eerst 80.000 sparen om een leuke woning te kopen.
Een keer daar geweest en vond dat iedereen een vreemd accent hadquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik kom zelf oorspronkelijk uit Nijmegen en ben verhuisd naar Utrecht (Leidsche Rijn). Ik vind het hier ronduit k*t, maar dat komt doordat het een dode wijk is. Ik had besloten om terug naar Nijmegen te gaan, maar ik ben Den Haag leuk gaan vinden én heb er bij twee bedrijven in de omgeving een contract aangeboden gekregen.Dus ik ga de Randstad gewoon een nieuwe kans geven.
Wat is dat stadsleven dan precies in NL? Hier is de hele randstad eigenlijk 1 stad te noemen. Ik ben net zo snel in sommige delen van Amsterdam als mensen die in Amsterdam wonen terwijl ik er zelf niet woon. Alles is hier op elkaar geplakt (in het westen tenminste). Daarom snap ik die mensen niet die per se in Amsterdam willen wonen, vind het eerder dom en onverstandig. Financieel gezien ook.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Veel mensen zijn gehecht geraakt aan het stadsleven en de mensen hier (ze willen ook per se in een grote stad wonen en werken). Daarom durven ze die stap niet te zetten.
Ik heb het 'geluk' dat ik een misantroop ben. Ik begeef me toch niet graag onder de mensen (behalve mijn naasten maar die willen ook wel naar TR). Denk dat de drempel daardoor lager wordt.
Welke Nederlandse bank verstrekt een hypotheek om een woning te kopen in het buitenland?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de hypotheek?
Je werkt gewoon nog hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Welke Nederlandse bank verstrekt een hypotheek om een woning te kopen in het buitenland?
Waarmee betaal je je hypotheek? Want inkomsten uit huur betaal je om goedkoper te wonen.
Is dat niet overdreven? Of zijn de prijzen inmiddels al zo hoog en is dit het gemiddelde?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Moet je eerst 80.000 sparen om een leuke woning te kopen.
Als je huur wilt ontvangen om hier goedkoop te kunnen wonen, dan betaal je dat wel ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is dat niet overdreven? Of zijn de prijzen inmiddels al zo hoog en is dit het gemiddelde?
Daan woon je toch niet goedkoop?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je werkt gewoon nog hoor.
En de hypotheek uit Turkije.
Denk jij echt dat alle woningen met winst worden verkocht?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:29 schreef xminator het volgende:
Sowieso nooit:
- huis van een ander kopen (fuck die flikkers die hun huis met winst willen verkopen, laat ze maar creperen in hun oude huis dat uitgewoond is. )
- appartement kopen.
Niet met winst, laten we het op mensen die hun huis willen verkopen voor een prijs die het niet waard is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Denk jij echt dat alle woningen met winst worden verkocht?
En het gaat er toch niet om dat iemand winst maakt? Het gaat er om wat jij een woning waard vind.
Dat dus. De markt is verziekt door onder andere mensen die een huis hebben gekocht als investering.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Mensen die hun huis kopen als investering. Je moet gewoon een huis kopen om in te wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |