abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131143400

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131143528
1st :P lol
pi_131143553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:27 schreef renzowen het volgende:
1st :P lol
ban
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131144172

Passend bij de titel.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_131145913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[ afbeelding ]

Passend bij de titel.
haha, wel leuke alarmklok. Wat zou de douane ervan zeggen als ze een steekproefje doen?
Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:15:48 #6
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_131148541
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:44 schreef shiznuts het volgende:
Over MP4Nation en IEMs gesproken, na de sau teuere R3 en Delta nu ook de S1:
http://www.mp4nation.net/brainwavz-s1-iem-earphones

De R3 ga ik me denk ik niet aan wagen. Maar de Delta- en S1-preorders staan al. :@
Gaat het het verder wel goed met je? Moet ik je moeder bellen?
Ik maak me de laatste tijd nogal zorgen over jou.

quote:
8s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:11 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Daarom ook gewoon deze halen:

http://www.home-easy.nl/e(...)et-afstandsbediening

Doen het prima, ook regelmatig bij de Kruidvat te koop voor 9 euro zoveel. 2 opties, setje van 2 voor binnen, of het setje van 2 voor buiten. ;) Worden hier al een jaartje of 3 gebruikt, huis nog niet afgefikt en nog geen batterijtje (afstandsbediening :) ) hoeven te vervangen.
De Elro's waren eerst ook bij de Action te koop, die werken wel normaal. Nu hebben ze vaag "impuls" brol.
pi_131148938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:15 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Gaat het het verder wel goed met je? Moet ik je moeder bellen?
Ik maak me de laatste tijd nogal zorgen over jou.
Audio... is technologie? :@
SPOILER
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131154579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:11 schreef LKVBHD het volgende:

[..]

haha, wel leuke alarmklok. Wat zou de douane ervan zeggen als ze een steekproefje doen?
Vraag me af of je het MAG bestellen.
pi_131157804
Ik heb iets op Aliexpress gezien dat ik erg graag wil bestellen, maar heb tot nu toe alleen op sites als Pandawill, Geekbuying, Banggood en DX besteld. Kan ik via Aliexpress net zo makkelijk, een vooral net zo veilig, kopen als via die andere sites?

Het gaat om dit artikel: http://nl.aliexpress.com/(...)strip/862632358.html

Alle hulp is welkom! :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Negakinu op 14-09-2013 11:47:04 ]
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:29:20 #10
348961 0wen
Forum Verslaafd
pi_131159199
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:13 schreef davedavy het volgende:

[..]

Vraag me af of je het MAG bestellen.
Stiekem mag alles
pi_131164067
Verjaardagskado van 7 euro voor iemand niet binnen helaas. Gaat dus pas op zijn vroegst dinsdag worden... andere pakje dat halve week later is gestuurd is wel binnen... Speltip 1: bestel nooit als je haast hebt, en helemaal niet voor een verjaardagskado. :P Gelukkig kunnen mijn vrienden er wel om lachen gok ik. ;)
  zondag 15 september 2013 @ 15:16:55 #12
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_131198289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:22 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, maar zit er verschil in de administratiekosten die fedex of dhl in rekening brengt naast de wettelijke invoerheffing?
Ik heb goede ervaring met Fedex
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
  zondag 15 september 2013 @ 15:17:50 #13
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_131198313
Is dit item te vertrouwen? Zou graag een 256GB USB-stick willen

http://www.ebay.com/itm/N(...)-Drive-/161096361248
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_131198496
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:17 schreef Yaros het volgende:
Is dit item te vertrouwen? Zou graag een 256GB USB-stick willen

http://www.ebay.com/itm/N(...)-Drive-/161096361248
Nee, dit lijkt me compleet onbetrouwbaar. Ik ben zelf ook al eens genaaid met SD geheugen. 32gb partitie op een 2gb drive. Volkomen corrupt. Koop nooit geheugen op Ebay, maar kijk op mymemory.co.uk ofzo voor redelijke prijzen.
  zondag 15 september 2013 @ 16:06:52 #15
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_131199876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:39 schreef Negakinu het volgende:
Ik heb iets op Aliexpress gezien dat ik erg graag wil bestellen, maar heb tot nu toe alleen op sites als Pandawill, Geekbuying, Banggood en DX besteld. Kan ik via Aliexpress net zo makkelijk, een vooral net zo veilig, kopen als via die andere sites?

Leuke NL vertaling "maïsmeel 8 naald" _O- _O-
  zondag 15 september 2013 @ 16:18:28 #16
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_131200255
Ben opzoek naar drankmunten... Het is voorde scouting dus mag universeel iets zijn..( of wat erop lijkt) liefst wel met eigen bedrukkingen maar cheap heeft de voorkeur... Iemand.
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  zondag 15 september 2013 @ 16:22:24 #17
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_131200367
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:18 schreef revpolen het volgende:
Ben opzoek naar drankmunten... Het is voorde scouting dus mag universeel iets zijn..( of wat erop lijkt) liefst wel met eigen bedrukkingen maar cheap heeft de voorkeur... Iemand.
Aliexpress even checken?
http://www.aliexpress.com(...)id=SB_20130915062130
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_131200368
once your single order value
exceeds $75.

bedoelen ze hiermee een product van over 75 usd of mag ook meerdere producten die samen 75 usd zijn?
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_131200681
quote:

Niemand? Of is de vraag te noob? :D
pi_131200974
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:22 schreef henk3412 het volgende:
once your single order value
exceeds $75.

bedoelen ze hiermee een product van over 75 usd of mag ook meerdere producten die samen 75 usd zijn?
je bestelling moet >75$ zijn, ongeacht of dat er 1 of 100 artikelen besteld zijn
pi_131202388
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:34 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Staat allemaal in de OP.

SPOILER
pi_131205471
quote:

Meer info over aliexpress in de OP.
Let wel dat je het uurwerk bij een beginnend verkoper aanschaft (heeft nog maar 2 beoordelingen).
Best de verkoper via chat of via contact now contacteren om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt...
jaja, en azo...
pi_131208753
Nadeel is wel dat je een cc moet hebben..

Ik had laatst na contact met een verkoper betaald via paypal :) Dan gaat het eigenlijk gewoon helemaal buiten alieexpress om maar handel je direct met een chinees.
  zondag 15 september 2013 @ 20:27:31 #24
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_131210117
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 16:34 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik vind het horloge nogal te duur voor zo'n Chinees ding, kost $10 inkoop. Je kunt het waarschijnlijk een stuk goedkoper vinden met een ander naampje erop of een vergelijkbaar design. Bij Conrad zag ik Seagull horloges liggen voor dezelfde prijs en minder.
pi_131211190
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:27 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik vind het horloge nogal te duur voor zo'n Chinees ding, kost $10 inkoop. Je kunt het waarschijnlijk een stuk goedkoper vinden met een ander naampje erop of een vergelijkbaar design. Bij Conrad zag ik Seagull horloges liggen voor dezelfde prijs en minder.
Nee helaas, dat gaat voor deze niet op. En ik heb al drie Sea-Gulls. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')