abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131232049
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk. ;)

Strekking duidelijk iig.
pi_131232090
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.
quote:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
Eensch.
pi_131232388
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 12:02:51 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131232479
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad hadden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131234312
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

SM90 _O_
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
  maandag 16 september 2013 @ 13:17:12 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131234882
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.

Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?

En denken de vervoerbedrijven er ook aan de materieelinzet af te stemmen op dalreizigers?
Zolang NS de gewoonte heeft buiten de spitsuren de treinen drastisch in de korten reis ik liever in de spits. Doorgaans is het in de spits (op mijn vaste traject althans) veel rustiger in de trein dan in de daluren.
pi_131235688
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131236161
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
Klopt.... :)

Even wat anders....
Om 14 uur (bijna dus) begint de persconferentie van de Fyra. Is er een live-stream opgezet? Weet iemand dat? Ik ben wel benieuwd naar de V250m. Hebben ze nu eindelijk ingezien dat die Lidl-tape om die kabels geen goede oplossing is, door er nu maar officiële ducttape voor te gebruiken? :+

Dus: Livesteam?
  maandag 16 september 2013 @ 13:57:28 #209
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131236356
Ben ook heel benieuwd :) ik zal hier de samenvatting wel lezen, denk ik zo ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 14:01:34 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131236509
mogelijk is hier wat te lezen. Is van twee journalisten die nu in Pistoia zijn:
https://twitter.com/OlandeseRoma
https://twitter.com/ITALIANSWEEP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131236915
https://twitter.com/ITALIANSWEEP/statuses/379577610378170368

Ze tonen een Frecciarossa? We gaan toch niet menen dat ze deze dan maar als vervanger willen gaan inzetten? Zou op zich wel gaaf zijn, gezien het geen totaalpakket is van Ansaldobreda, gezien Bombardier ook eraan heeft meegewerkt. :Y :Y :Y
  maandag 16 september 2013 @ 14:15:44 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131237065
Behoorlijke facelift :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_131237126
Dat kan niet de nieuwe Fyra zijn, maar als de Italianen na al dat gezeik van de afgelopen jaren iets goed willen doen, dan zien we graag over een jaar de Frecciarossa op het spoor.
pi_131237578
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef V2 het volgende:
Behoorlijke facelift :D
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
pi_131237630
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.
pi_131237707
De Frecciarosa is een V300, nog een modelletje hoger dan die lelijke V250. Ruil maar in hoor :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_131237835
Pfft, er ligt alweer iemand op het spoor tussen Bilthoven en Den Dolder.
pi_131237984
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
  maandag 16 september 2013 @ 14:39:33 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131238003
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 14:11 schreef GSMboy het volgende:
Ze tonen een Frecciarossa?
Tonen ze daar al wat dan? Ik zie alleen een hippe bureaubladachtergrond. 8-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 14:40:16 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131238037
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
het is dan ook niet belangrijk nieuws :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131238127
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is dan ook niet belangrijk nieuws :s)
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....
Laat die plek dan liever innemen voor de V250.
  maandag 16 september 2013 @ 15:16:56 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131239507
Het is op Twitter oorverdovend stil over die persco van AB :')
pi_131240599
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 15:47:59 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131240715
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
was het maar zo eenvoudig ...
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')