In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.
Op onze site:
OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.
Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Eensch.quote:Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad haddenquote:Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu
iets met een brug...
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.quote:Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Klopt....quote:Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.quote:
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.quote:Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.
...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
het is dan ook niet belangrijk nieuwsquote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....quote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan ook niet belangrijk nieuws
was het maar zo eenvoudig ...quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.quote:Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het maar zo eenvoudig ...
Niet dat het in de praktijk uitmaakt, als de NS op papier haar geld "terug krijgt", is dat het faillissement van AB en kunnen ze alsnog naar de centen fluiten.quote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
De 186 heeft dat ook hoorquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM
De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.
AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.
Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."
Bron: BNR.nl
Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver?
Ik denk dat het meer effect heeft dan wij denken eigenlijk. Zit hier geen locomotief ontwerper ofzo?quote:Op maandag 16 september 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden?
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
We kennen alleen de gebeurtenis, niet de oorzaak. Voor hetzelfde geld heeft er personeel zitten blunderen en niet de handleiding gevolgd.quote:Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
Cruciale opeenstapeling van aannames..quote:Op maandag 16 september 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.
Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Cruciale opeenstapeling van aannames..
True.quote:Op maandag 16 september 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.
Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
Zoiets jaquote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht primaquote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
In die handleiding staat ook dat de machinist vóór iedere rit even de assen moet oliën om roestvorming tegen te gaan?En dat bij remmingen boven de 160 km/h eerst een remparachute gebruikt moet worden?
Misschien moeten ze maar gaan tobbedansen met die V250's, daar kijkt er ook niemand van op als er wat bodemplaten van de voertuigen afvallen.quote:Op maandag 16 september 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht prima
Ach ja, dichtgegooid dan....quote:Op maandag 16 september 2013 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.
Correct, een paar dagen later ofzo...quote:Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
Eigenlijk zou je die voor de gein eens in ijzer moeten uitbrengenquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.quote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
"Ja maar sneeuw is toch ook grotendeels wit??"quote:Op maandag 16 september 2013 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |