abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131232049
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk. ;)

Strekking duidelijk iig.
pi_131232090
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.
quote:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
Eensch.
pi_131232388
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 12:02:51 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131232479
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad hadden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131234312
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

SM90 _O_
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
  maandag 16 september 2013 @ 13:17:12 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131234882
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.

Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?

En denken de vervoerbedrijven er ook aan de materieelinzet af te stemmen op dalreizigers?
Zolang NS de gewoonte heeft buiten de spitsuren de treinen drastisch in de korten reis ik liever in de spits. Doorgaans is het in de spits (op mijn vaste traject althans) veel rustiger in de trein dan in de daluren.
pi_131235688
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131236161
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
Klopt.... :)

Even wat anders....
Om 14 uur (bijna dus) begint de persconferentie van de Fyra. Is er een live-stream opgezet? Weet iemand dat? Ik ben wel benieuwd naar de V250m. Hebben ze nu eindelijk ingezien dat die Lidl-tape om die kabels geen goede oplossing is, door er nu maar officiële ducttape voor te gebruiken? :+

Dus: Livesteam?
  maandag 16 september 2013 @ 13:57:28 #209
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131236356
Ben ook heel benieuwd :) ik zal hier de samenvatting wel lezen, denk ik zo ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 14:01:34 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131236509
mogelijk is hier wat te lezen. Is van twee journalisten die nu in Pistoia zijn:
https://twitter.com/OlandeseRoma
https://twitter.com/ITALIANSWEEP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131236915
https://twitter.com/ITALIANSWEEP/statuses/379577610378170368

Ze tonen een Frecciarossa? We gaan toch niet menen dat ze deze dan maar als vervanger willen gaan inzetten? Zou op zich wel gaaf zijn, gezien het geen totaalpakket is van Ansaldobreda, gezien Bombardier ook eraan heeft meegewerkt. :Y :Y :Y
  maandag 16 september 2013 @ 14:15:44 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131237065
Behoorlijke facelift :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_131237126
Dat kan niet de nieuwe Fyra zijn, maar als de Italianen na al dat gezeik van de afgelopen jaren iets goed willen doen, dan zien we graag over een jaar de Frecciarossa op het spoor.
pi_131237578
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef V2 het volgende:
Behoorlijke facelift :D
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
pi_131237630
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.
pi_131237707
De Frecciarosa is een V300, nog een modelletje hoger dan die lelijke V250. Ruil maar in hoor :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_131237835
Pfft, er ligt alweer iemand op het spoor tussen Bilthoven en Den Dolder.
pi_131237984
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
  maandag 16 september 2013 @ 14:39:33 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131238003
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 14:11 schreef GSMboy het volgende:
Ze tonen een Frecciarossa?
Tonen ze daar al wat dan? Ik zie alleen een hippe bureaubladachtergrond. 8-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 14:40:16 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131238037
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
het is dan ook niet belangrijk nieuws :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131238127
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is dan ook niet belangrijk nieuws :s)
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....
Laat die plek dan liever innemen voor de V250.
  maandag 16 september 2013 @ 15:16:56 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131239507
Het is op Twitter oorverdovend stil over die persco van AB :')
pi_131240599
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 15:47:59 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131240715
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
was het maar zo eenvoudig ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131240882
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

was het maar zo eenvoudig ...
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
pi_131241732
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
Niet dat het in de praktijk uitmaakt, als de NS op papier haar geld "terug krijgt", is dat het faillissement van AB en kunnen ze alsnog naar de centen fluiten.
  maandag 16 september 2013 @ 16:19:45 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131241954
A.s. zondag een reportage over Werkspoor bij Geschiedenis24 :)
  maandag 16 september 2013 @ 16:44:51 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131242962
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM

De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.

AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.

Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."

'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."

Bron: BNR.nl

Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver? 8)7
pi_131243023
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM

De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.

AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.

Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."

'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."

Bron: BNR.nl

Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver? 8)7
De 186 heeft dat ook hoor :P
Hoppa 2e probleem opgelost, nog iets van 1000 te gaan. Dus dan zouden we over 4000 maanden ofzo wel een betrouwbare trein hebben. Dus 300 jaar *O* *O* *O*
pi_131243185
Hup!

Dit:

Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
dag
  maandag 16 september 2013 @ 16:52:06 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131243253
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden? :')
pi_131243379
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden? :')
Ik denk dat het meer effect heeft dan wij denken eigenlijk. Zit hier geen locomotief ontwerper ofzo?
  maandag 16 september 2013 @ 16:56:21 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131243420
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
  maandag 16 september 2013 @ 16:57:24 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131243453
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
Als het graf openligt, is het al gedolven, he. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131243653
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
We kennen alleen de gebeurtenis, niet de oorzaak. Voor hetzelfde geld heeft er personeel zitten blunderen en niet de handleiding gevolgd.
Ik wil het overigens niet goed praten...
  maandag 16 september 2013 @ 17:05:01 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131243740
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.

Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
pi_131243988
In die handleiding staat ook dat de machinist vóór iedere rit even de assen moet oliën om roestvorming tegen te gaan? :P En dat bij remmingen boven de 160 km/h eerst een remparachute gebruikt moet worden?
pi_131243990
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.

Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
Cruciale opeenstapeling van aannames..
  maandag 16 september 2013 @ 17:15:11 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131244064
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Cruciale opeenstapeling van aannames..
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.

Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
pi_131244436
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.

Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
True.
Anyways, wel leuk projectje voor ons aller Flessie.
Die kan behalve afvallende deuren en bodemplaten nu ook gaan sneeuwschuiven :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 17:28:38 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131244526
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!

Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
Zoiets ja _O-

Echt, een kind van 3 was nog met een beter verhaal op de proppen gekomen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 17:30:16 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131244588
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
In die handleiding staat ook dat de machinist vóór iedere rit even de assen moet oliën om roestvorming tegen te gaan? :P En dat bij remmingen boven de 160 km/h eerst een remparachute gebruikt moet worden?
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht prima :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131244841
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht prima :Y
Misschien moeten ze maar gaan tobbedansen met die V250's, daar kijkt er ook niemand van op als er wat bodemplaten van de voertuigen afvallen.
pi_131245037
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als het graf openligt, is het al gedolven, he. ;)
Ach ja, dichtgegooid dan....
pi_131245149
quote:
Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
Correct, een paar dagen later ofzo...
Die sneeuwperikelen die de kast hadden beschadigd was dan niet gebeurd, en was de loshangende deur al het eindpunt van de V250. :D
pi_131245725
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dan van ijzer.
Eigenlijk zou je die voor de gein eens in ijzer moeten uitbrengen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131245944
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!

Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen. ;)
  maandag 16 september 2013 @ 18:09:07 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131245992
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen. ;)
"Ja maar sneeuw is toch ook grotendeels wit??"
pi_131246645
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein.
Pics or it didn't happen :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')