Was jouw opa wielrenner?quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
[..]
Dat weet ik toch zo niet hoor ... Bejaarden krijgen wel vaker EPO of Aranesp of varianten op hogere leeftijd om fitter te blijven hoor ... (mijn eigen grootvader kreeg zo elke maand een kuur voorgeschreven bv)
Haha, ik heb bingo geloof ik.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Horner rijdt gewoon op het niveau waar hij sinds 2005 eigenlijk al vaak op reed. Hetgeen dat opmerkelijk is , is dat hij het op zijn 42ste nog doet, maar dat is ook niet uitzonderlijk (Zie Joop Zoetemelk bv). Ook in andere sporten zag je soms nog wel eens een 40-er die nog een tijd top bleef presteren. Als Van der Sar op z'n 41ste nog in de goal van United staat vind iedereen dat normaal , als Horner een matig bezette Vuelta wint niet, blijkbaar ...
En dat is nou net het vreemde: dat Horner op 41-jarige leeftijd in een grote ronde nog op hetzelfde niveau rondrijd als op zijn 34e (en volgens mij rijdt hij nu op hoger niveau rond dan in 2005, maar laten we voor het gemak aannemen dat het hetzelfde niveau is). Vanaf halverwege jaren 30 wordt de teruggang namelijk onomkeerbaar ingezet (en is in feite al eerder aanwezig).quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Horner rijdt gewoon op het niveau waar hij sinds 2005 eigenlijk al vaak op reed. Hetgeen dat opmerkelijk is , is dat hij het op zijn 42ste nog doet, maar dat is ook niet uitzonderlijk (Zie Joop Zoetemelk bv). Ook in andere sporten zag je soms nog wel eens een 40-er die nog een tijd top bleef presteren. Als Van der Sar op z'n 41ste nog in de goal van United staat vind iedereen dat normaal , als Horner een matig bezette Vuelta wint niet, blijkbaar ...
Co Stompé dart ook nogquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Veel sterker dan toen Cobo en Froome de dienst uitmaakten. Wat is Cobo ook een matige winnaar zegquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, da's ook mooi ja, het peloton rijdt dit jaar harder dan de voorgaande jaren en toch heb ik tijdens iedere koers dit jaar gehoord dat het veld matig bezet was.
Dat rijmt niet echt.
Komt omdat er in het wielrennen altijd gekeken wordt naar de namen die aan de start staan en niet naar de snelheden. Wat ook wel logisch is, want die zijn moeilijker vergelijkbaar: parkoersen zijn nl. niet altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, da's ook mooi ja, het peloton rijdt dit jaar harder dan de voorgaande jaren en toch heb ik tijdens iedere koers dit jaar gehoord dat het veld matig bezet was.
Dat rijmt niet echt.
Flinke kopgroep dus (al staat er met de Clercq wel iemand bij die al afgestapt is)quote:Jose Joao Mendes (157), David Arroyo (61), Andriy Grivko (34), Vasil Kiryienka (194), Rinaldo Nocentini (19), Jacob Fuglsang (33), Juan Jose Oroz (97), Serge Pauwels (165), Jan Barta (152), Bauke Mollema (41), Juan Antonio Flecha (214), Rafael Valls Ferri (218), Nicolas Edet (84), Antonio Piedra (67), Maciej Paterski (76), Carlos Alberto Betancur (13), Dominik Nerz (56), Juan Manuel Garate (45), Jerome Coppel (81), Kenny Elissonde (103), Bart De Clercq (141), Johannes Frohlinger (23), Ivan Santaromita (58), Dmitry Kozontchuk (125), Angel Vicioso (129), Benat Intxausti (6), Dario Cataldo (193), Paolo Tiralongo (37), Imanol Erviti (3), Andre Cardoso (63), Jorge Azanza (93) y Diego Ulissi (139) tienen 1.35 sobre el pelotón.
geen wonder dat 'ie dan in de kopgroep zit, die is nog lekker frisquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Flinke kopgroep dus (al staat er met de Clercq wel iemand bij die al afgestapt is)
quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
geen wonder dat 'ie dan in de kopgroep zit, die is nog lekker fris
Cueña les Cabresquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:36 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga het waarschijnlijk missen.
Daar is Betancur dan toch nog evenquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Flinke kopgroep dus (al staat er met de Clercq wel iemand bij die al afgestapt is)
Erg toch, die idotenquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:29 schreef DeeBee het volgende:
Vanmiddag a.u.b. weer dit soort beelden:
[ afbeelding ]
Dat is ook gedeeltelijk zo.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Haha, ik heb bingo geloof ik.
Toen Nibali de Giro won, was de Giro matig bezet.
Toen Froome de Tour won, was de Tour matig bezet.
Horner wint de Vuelta, Vuelta matig bezet.
Alle drogredenen hebben we nu wel gehad he?
Tevens een keeper vergelijken met een wielrenner.!
En toch wordt er nauwelijks langzamer bergop gereden dan in de Armstrong jaren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:21 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Dat is ook gedeeltelijk zo.
Er zijn op dit moment gewoon weinig absolute toppers.
Bedoel meer van dat de tour en de giro steeds een winnaar hadden die geen echte concurrentie kende.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En toch wordt er nauwelijks langzamer bergop gereden dan in de Armstrong jaren.
Ook dat geldt voor de tours van Armstrong, die won meestal met grotere verschillen dan Froome.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:23 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Bedoel meer van dat de tour en de giro steeds een winnaar hadden die geen echte concurrentie kende.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:32 schreef MarijeH het volgende:
Nog 7 kilometer in de vuelta. De koers is nu te volgen op eurosport.
Ik schrok me gek johquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:32 schreef MarijeH het volgende:
Nog 7 kilometer in de vuelta. De koers is nu te volgen op eurosport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |