Hoe bedoel je dat? Dat ik iets concludeer op basis van een externe gebeurtenis op basis waarvan ik ga reflecteren?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Yeah, jij keert het eerst naar binnen, dan pas reflecteer je het naar buiten. Niets mis mee, tenzij het je in de weg staat.
Je hebt ook de mogelijkheid om ambulante ondersteuning te krijgen. Dat werkt op dezelfde manier, je ziet dan alleen minder vaak een begeleider. Dat heb ik ook een aantal jaren erbij gedaan maar ik werd horendol van het telkens moeten schakelen tussen cliënten. Had zo'n 8 afspraken per dag, was wellicht wat teveelquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dit heb ik dus gemist omdat ik toen nog niet gediagostiseerd was!![]()
![]()
En toen het me eenmaal aangeboden kon worden, had ik via woningnet al een zelfstandige woning gekregen die gewoon -te- goed is om op te offeren
(ook zou ik al mijn spullen nooit never niet op 1 kamertje kwijt kunnen en ik heb nogal wat troep verzameld in de loop der tijdKan ook zo moeilijk van dingen afscheid nemen
).
Goed bezig!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. twee dingen gedaan vandaag.
Ten eerste het bedrijf van maandag laten weten dat ik geintresseerd ben .
Ten tweede heb ik mn vriendin laten weten dat ik der opmerking van gister (omg je zou eens wat leuk vinden) niet echt op prijs stelde.
De rest van de wereld denkt waarschijnlijk:quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Dank je, ik hoop dat ooit nog eens voor elkaar te krijgen
Ik gun het mezelf blijkbaar niet. In de afgelopen maanden ben ik aardig afgevallen, 2 kledingmaten naar beneden gegaan. Gisteren had ik een goede dag, dat heb ik benut door eens wat nieuwe kleding te kopen. Wat gisteren (oprecht!) goed paste, kreeg van diegene die mee was een "tjeezus, wat ben je afgevallen!" te horen, zorgde vandaag voor ontzettend veel onzekerheid. Alles weer aan de kant gegooid en m'n oude kloffie weer aangetrokken na een verdrietige blik in de spiegel, ik vond mezelf nog te walgelijk om aan te zien. Als ik dat zelf al vind, wat moet de rest van de wereld dan wel niet denken? --> dag naar de klote.
Ik krijg al best veel begeleiding om m'n huishouden op orde te houden. Daarnaast heb ik ook nog 1 keer in de 2 a 3 weken een gesprek. Ik word best wel scherp in de gaten gehouden ivm m'n verleden, maar vind dat eigenlijk wel zo verstandigquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Je hebt ook de mogelijkheid om ambulante ondersteuning te krijgen. Dat werkt op dezelfde manier, je ziet dan alleen minder vaak een begeleider. Dat heb ik ook een aantal jaren erbij gedaan maar ik werd horendol van het telkens moeten schakelen tussen cliënten. Had zo'n 8 afspraken per dag, was wellicht wat teveel
Ik zou zo verdomde graag zo kunnen denken. In alles zie ik een afwijzing, dodelijk vermoeiend ook omdat ik me daarover weer suf ga piekeren.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:14 schreef Detroit het volgende:
[..]
De rest van de wereld denkt waarschijnlijk:
- Leuke spontane griet!
- Heeft wat over voor haar medemens (vanwege je werk)
- Zit goed in haar vel (want afgevallen)
Ik snap je gedachtengang wel, je voelt jezelf even zo verdorven dat de wereld om je heen daar een afspiegeling van is. Maar de wereld om je heen is op dat moment welwillender richting jou dan jij richting jezelf. Je bent het waard, minthy!
Enig idee waar dit aan kan liggen? Of lijkt het vanzelf te gaan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef kuolema het volgende:
Ik ben bang dat ik weer aan het wegzakken ben in een depressie...ik wil dit niet
Oh kijk, dat is goed geregeld! Merk je ook dat je baat hebt bij die ondersteuning?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik krijg al best veel begeleiding om m'n huishouden op orde te houden. Daarnaast heb ik ook nog 1 keer in de 2 a 3 weken een gesprek. Ik word best wel scherp in de gaten gehouden ivm m'n verleden, maar vind dat eigenlijk wel zo verstandig
Tis ook pas de laatste 1 1/2 jaar of zo dat ik een beetje stabiel ben. Nu heb ik ook de rust om de wat diepere issues met m'n begeleiders te bespreken waar ik anders nooit aan toe zou komen.
Het gaat achteruit sinds het schooljaar is begonnen. Maar het komt en gaat, dat heb ik al jaren...quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Enig idee waar dit aan kan liggen? Of lijkt het vanzelf te gaan?
quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef kuolema het volgende:
Ik ben bang dat ik weer aan het wegzakken ben in een depressie...ik wil dit niet
Jazeker! Dat voorkomt dat ik in mijn eigen chaos verdwaal om vervolgens weer af te glijdenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh kijk, dat is goed geregeld! Merk je ook dat je baat hebt bij die ondersteuning?
Klinkt een beetje zoals het bij mij ging. Werd uiteindelijk een dystieme (spelling?) stoornis gediagnostiseerd. Ik had talloze ups en downs maar echt tevreden was ik nooit. Alsof er een filter overheen ging. Ik had alleen wel van die hele korte momentjes waarin ik wel goed gevoel kon zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het gaat achteruit sinds het schooljaar is begonnen. Maar het komt en gaat, dat heb ik al jaren...
Mooi, dat klinkt alsof jullie dat allemaal effectief hebben geregeldquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jazeker! Dat voorkomt dat ik in mijn eigen chaos verdwaal om vervolgens weer af te glijden
Alleen wel jammer dat ik het niet helemaal zelfstandig kan doen. Niet zelfstandig -kan- doen, dan wordt het een puinhoop bij mij vrees ik
Dysthymie, hebben ze het bij mij ook over gehad. Het gaat nooit helemaal goed, maar soms raak ik echt in zo'n dal en dat heet dan een dubbele depressie. Duurt een half jaar of zo. Ik herken de signalen: geen energie, dingen vermijden, me heel naar voelen en niks willen: wil niet slapen maar ook niet wakker zijn, niet leven maar ook niet doodgaan. Alles is stom. Nog minder zelfvertrouwen dan normaal. Veel behoefte aan slaap. Dat heb ik nu. Zo begint het altijd. En na een tijdje ga ik slecht slapen, zak ik dieper weg, word ik heel gespannen, kan ik me niet meer concentreren, nergens van genieten en heb ik ook geen goede dagen meer. Wil ik alleen maar dood.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje zoals het bij mij ging. Werd uiteindelijk een dystieme (spelling?) stoornis gediagnostiseerd. Ik had talloze ups en downs maar echt tevreden was ik nooit. Alsof er een filter overheen ging. Ik had alleen wel van die hele korte momentjes waarin ik wel goed gevoel kon zijn.
Ook duurde het bij mij tot ver na m'n 18e totdat het eindelijk beter ging (nadat ik in een heel diep dal had gezeten).
Klopt, er zit wel verbetering inquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Mooi, dat klinkt alsof jullie dat allemaal effectief hebben geregeld![]()
Dat het op dit moment niet zelfstandig lukt wil niet zeggen dat dit over een aantal jaren niet lukt
Je bent echt zo'n eckte baas Cuequote:Op vrijdag 13 september 2013 21:01 schreef Cue_ het volgende:
Zo.. twee dingen gedaan vandaag.
Ten eerste het bedrijf van maandag laten weten dat ik geintresseerd ben .
Ten tweede heb ik mn vriendin laten weten dat ik der opmerking van gister (omg je zou eens wat leuk vinden) niet echt op prijs stelde.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dysthymie, hebben ze het bij mij ook over gehad. Het gaat nooit helemaal goed, maar soms raak ik echt in zo'n dal en dat heet dan een dubbele depressie. Duurt een half jaar of zo. Ik herken de signalen: geen energie, dingen vermijden, me heel naar voelen en niks willen: wil niet slapen maar ook niet wakker zijn, niet leven maar ook niet doodgaan. Alles is stom. Nog minder zelfvertrouwen dan normaal. Veel behoefte aan slaap. Dat heb ik nu. Zo begint het altijd. En na een tijdje ga ik slecht slapen, zak ik dieper weg, word ik heel gespannen, kan ik me niet meer concentreren, nergens van genieten en heb ik ook geen goede dagen meer. Wil ik alleen maar dood.
Ik weet dus hoe het gaat lopen en ik wil voorkomen dat het slechter gaat maar ik weet niet hoe. Want ik loop dus vast met mijn studie, dat is duidelijk de trigger nu. En het is gewoon kut
Hoezo moeilijk afscheid nemen Magnetron?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Kan ook zo moeilijk van dingen afscheid nemen).
Dat wilde ik niet lezenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Herkenbaar!
Bij mijn studies ging het ook fout. Alleen jammer dat ik geen goeie oplossing voor je kan bedenken, uiteindelijk heb ik na de middelbare school nooit meer een opleiding af kunnen maken omdat ik steeds-maar-weer tegen diezelfde dingen aan liep -_-
Meer dat het af en toe leek alsof je even de tijd nodig had om een reactie te formuleren waarmee je tevreden was. Alsof je meer calculerend dat spontaan bent. Kan zijn omdat ik je niet goed ken en het daarom verkeerd interpreteerde, of omdat je mij niet goed kent en daarom wat op je hoede was. Hoe dan ook, geen probleem.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:42 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Dat ik iets concludeer op basis van een externe gebeurtenis op basis waarvan ik ga reflecteren?
Als je dat inderdaad bedoelt: dat deed ik eigenlijk nooit, maar ik begin er steeds meer achter te komen dat de reactie vanuit je omgeving vaak (maar niet altijd) iets zegt over jezelf. En dus was dat voor mij een reden het proces weer wat op te pakken..
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:08 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ook altijd moeite met dingen weg doen. Kapotte schoenen, kleding die ik niet meer aantrek, lege deobussen, lege flesjes en andere dingen, oud papier en zelfs kapotte sokken kan ik niet weggooien![]()
Heb jij dat ook zo erg magnetronkoffie?
Dat kan ik niet, vind ik zonde. Je kunt het altijd nog wel ergens voor gebruiken. Al doe ik er vervolgens niets meer mee uiteraardquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, vind ik zonde. Je kunt het altijd nog wel ergens voor gebruiken. Al doe ik er vervolgens niets meer mee uiteraard
Hier idem, als het moet gooi ik m'n halve inboedel eruit of ik geef het weg. Lucht soms verdomd veel op ookquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.
Ik hou ook niet van rommel. Geeft inderdaad rust als je omgeving wat rustiger is. Ook weer 2 eigenschappen die elkaar in de weg staan. Ik maak het mezelf lekker lastig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Spullen staan voor mij gelijk aan herrie in het hoofd. Des te minder spul in de kamer/bedroom, des te rustiger in de bovenkamer van mijn hersenen.
Zo goed als wel jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:08 schreef kuolema het volgende:
Ik heb ook altijd moeite met dingen weg doen. Kapotte schoenen, kleding die ik niet meer aantrek, lege deobussen, lege flesjes en andere dingen, oud papier en zelfs kapotte sokken kan ik niet weggooien![]()
Heb jij dat ook zo erg magnetronkoffie?
Ik kan gewoon niks weggooien "want het kan ooit nog wel van pas komen"quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo moeilijk afscheid nemen Magnetron?
Morgen komt de keuken + fridge + oven/magnetron! Eindelijk!
Ja genau!quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niks weggooien "want het kan ooit nog wel van pas komen"![]()
Ik gooi glazen al weg die 'bijna' gaan brekenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:31 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja genau!Glazen en bekers met stukjes eraf gooi ik ook niet weg idd.
Jij monster!quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik gooi glazen al weg die 'bijna' gaan brekenOf een kleine scheur in zou zitten.
Het is walgelijk! Arme glazenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij monster!
dat is gewoon zielig![]()
Rome werd ook niet in een dag gebouwd Minthy! Het is al heel wat dat je een kort moment blij met jezelf geweest bent vanwege het afvallen. Dat zulke momenten nog maar veel vaker mogen komen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zou zo verdomde graag zo kunnen denken. In alles zie ik een afwijzing, dodelijk vermoeiend ook omdat ik me daarover weer suf ga piekeren.
Hoezo? Er is niks zo goedkoop als glazenquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij monster!
dat is gewoon zielig![]()
Oh ja ik moet nog even naar blokker want ik zag dat ze daar een set van 6 glazen voor 1 euro hebbenquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo? Er is niks zo goedkoop als glazen. Soms koop je gewoon eens een treetje met dezelfde glazen voor een euro of 2. Kaput? Pak je er weer 1.
Die typische woon/huis accesoires, ik mieter het vaak weg en trek ergens nog een doos open.
Het stomme is dat ik daar op zich niet eens blij mee of trots op ben, maar dat zit in het "het is nooit goed genoeg"-hoekje. Ik was blij met een "dat lijkt aardig normaal qua figuur in de spiegel"-momentquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:49 schreef Detroit het volgende:
[..]
Rome werd ook niet in een dag gebouwd Minthy! Het is al heel wat dat je een kort moment blij met jezelf geweest bent vanwege het afvallen. Dat zulke momenten nog maar veel vaker mogen komen.
Depressie houdt nou eenmaal in dat je af en toe een keer terug kunt vallen. Dat maakt niet uit, de stap vooruit die je daarna gaat maken is dan ook weer echt een stap vooruit!
Lichamelijk wil je de rust wel. Mentaal zit die angst er nog in en die schreeuwt, hoppetah! Aan de slag!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Het stomme is dat ik daar op zich niet eens blij mee of trots op ben, maar dat zit in het "het is nooit goed genoeg"-hoekje. Ik was blij met een "dat lijkt aardig normaal qua figuur in de spiegel"-moment
Het nadeel is ook dat het hier niet alleen bij depressieve klachten blijft maar er ook nog een rits andere stoornissen aan het licht zijn gekomen in de laatste weken, afgelopen maandag weer een label erbij gekregen (waar ik overigens achtersta). Het verduidelijkt veel maar geeft ook weer belachelijk veel aanleiding tot piekeren en alles in twijfel trekken. Het valt gewoon ook tegen dat ik al haast een half jaar thuiszit terwijl ik dat niet wil. Aan de andere kant; ik kan niks beginnen op het moment, er zit een dubbelheid in.
Ik ben altijd wel van het de tijd nemen een reactie in te tikken. De backspace-toets is my friend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Meer dat het af en toe leek alsof je even de tijd nodig had om een reactie te formuleren waarmee je tevreden was. Alsof je meer calculerend dat spontaan bent. Kan zijn omdat ik je niet goed ken en het daarom verkeerd interpreteerde, of omdat je mij niet goed kent en daarom wat op je hoede was. Hoe dan ook, geen probleem.
Is je huis al opgewarmd?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik mieter altijd alles weg. Ik kijk er ook niet naar terug. Weg is weg.
Met een megafoon die is aangesloten op een versterker op het momentquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lichamelijk wil je de rust wel. Mentaal zit die angst er nog in en die schreeuwt, hoppetah! Aan de slag!
1 bed, 2 kasten, 1 bureaustoel, 1 bureau, 1 droogrek, 1 chill stoel. That's it.quote:
For the next four months, this will be your new home!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
1 bed, 2 kasten, 1 bureaustoel, 1 bureau, 1 droogrek, 1 chill stoel. That's it.En wat koffers die nog dicht staan
. Morgen nieuwe keuken plus koelkast en oven/magnetron.
Ik herken dat wel hoor Minthyquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Met een megafoon die is aangesloten op een versterker op het moment
Succes, slaap ze!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:40 schreef Detroit het volgende:
Zo mensen, tijd om naar bed te gaan! Let op uzelf!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |