Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 14-09-2013 10:51:13 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Oh. Dan lukt die 10 je makkelijk in April. Lekker trainen in de winter, met veel zuurstof in de lucht.
Dat denk ik inderdaad ook wel. Ben ook aan het uitzoeken of er leuke verenigingen in de buurt zijn zodat ik ergens mee kan trainen. Helpt ook weer met eventuele motivatie dipjes (nog heul geen last van tot nu toe) en natuurlijk gewoon advies enzo.
zit net even het weerpraatje te kijken....dat wordt een koud en nat rondje morgen..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Vanochtend voor het eerst met m'n eigen horloge gelopen. Ik had een training ingeprogrammeerd, ronden van 1 KM, warming up en cooling down tussen de 8:00 en 8:30 en de kilometers 7:30/7:45 - 7:15/7:30 - 7:00/7:15. Ging echt lekker! Het was leuk om te merken hoe ik iedere kilometer sneller in het aangegeven tempo terecht kwam. Denk dat ik hier tijdens trainingen zeker wat aan ga hebben! Had hem op het eind alleen niet goed stop gezet, waardoor er nu ook nog een stukje in staat waarin ik gewoon naar huis aan het slenteren was, maar goed, beginnersfoutje.
Kun je trouwens ook gewoon in het algemeen een tempo aangeven? Bijvoorbeeld voor de vredesloop tussen de 7:00 en 8:00? Om te snel starten of teveel tijd te verliezen te voorkomen?
SPOILER
Op vrijdag 13 september 2013 10:11 schreef minimaLL het volgende: Ben benieuwd voor de nieuwe Tom-Tom-sporthorloges. Waardige concurrentie voor Garmin of niet? Wat denken jullie?
ik denk dat veel mensen toch behoorlijk merktrouw zijn, zeker bij een duurder product. Als ik van merk over zou stappen dan zal het naar Suunto zijn maar zeker niet naar bijv. TomTom
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Kun je trouwens ook gewoon in het algemeen een tempo aangeven? Bijvoorbeeld voor de vredesloop tussen de 7:00 en 8:00? Om te snel starten of teveel tijd te verliezen te voorkomen?
SPOILER
ja zeker...uit mijn hoofd weet ik zo even niet waar dit in te stellen is maar het kan zeker, garmin geeft dan aan of je sneller of langzamer moet
Op donderdag 12 september 2013 23:00 schreef Frsh het volgende: Even iets heel anders, volgend jaar wordt mijn zomervakantiebestemming waarschijnlijk SouthWest England/Cornwall. Heeft forum.fok.co.uk nog tips waar ik leuke loopjes zou kunnen vinden? Webpagina's ofzo?
Mo had de runners world site al genoemd.
Maar wat ook kan werken is even van wat steden in de buurt de hardloopclub websites opzoeken. Google eens op "<plaatsnaam> Athletics Club" of "<plaatsnaam> Harriers" en er zou wel iets te vinden moeten zijn. De meeste clubs hebben wel een calender op hun site staan met daarop een hele rits loopjes in de regio. En zeker in de zomer zou er genoeg moeten staan.
Op vrijdag 13 september 2013 10:16 schreef Gogo83 het volgende: Vanochtend voor het eerst met m'n eigen horloge gelopen. Ik had een training ingeprogrammeerd, ronden van 1 KM, warming up en cooling down tussen de 8:00 en 8:30 en de kilometers 7:30/7:45 - 7:15/7:30 - 7:00/7:15. Ging echt lekker! Het was leuk om te merken hoe ik iedere kilometer sneller in het aangegeven tempo terecht kwam. Denk dat ik hier tijdens trainingen zeker wat aan ga hebben! Had hem op het eind alleen niet goed stop gezet, waardoor er nu ook nog een stukje in staat waarin ik gewoon naar huis aan het slenteren was, maar goed, beginnersfoutje.
SPOILER
Je kan een training maken van zoveel km met een bepaald tempo dus dat moet wel lukken Alleen als hij het niet helemaal goed logged (of de route is iets langer/korter) dan stopt de garmin mss te vroeg of te laat
Ik denk dat ik na de HM in oktober wat meer ga concentreren op een snellere 10, of mss 15. Merk dat ik moeite heb met trainingen van langer dan anderhalf uur, dus dan kan ik beter een stapje teruggaan zodat het plezier er in blijft. Maarja, mss ben ik zo enthousiast na mijn eerste HM dat ik dan geen moeite meer heb met langere trainingen, wie weet
Kun je trouwens ook gewoon in het algemeen een tempo aangeven? Bijvoorbeeld voor de vredesloop tussen de 7:00 en 8:00? Om te snel starten of teveel tijd te verliezen
Ja dat kan, maar dat wil je niet. Je splittijden in Garmin zijn dan fucked. Tenzij je virtual pacer gebruikt. Een paar topics terug hadden hats en ik hier een discussie over.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Je kan een training maken van zoveel km met een bepaald tempo dus dat moet wel lukken Alleen als hij het niet helemaal goed logged (of de route is iets langer/korter) dan stopt de garmin mss te vroeg of te laat
Ik denk dat ik na de HM in oktober wat meer ga concentreren op een snellere 10, of mss 15. Merk dat ik moeite heb met trainingen van langer dan anderhalf uur, dus dan kan ik beter een stapje teruggaan zodat het plezier er in blijft. Maarja, mss ben ik zo enthousiast na mijn eerste HM dat ik dan geen moeite meer heb met langere trainingen, wie weet
Te lang is niet zo erg, je kan makkelijk voortijdig stoppen. Te kort kan inderdaad lastig zijn. Maar als je het door hebt, kan je weer op start drukken en dan gaat hij als het goed is verder met dezelfde track, er van uitgaande dat je 'm niet reset tussendoor.
Ja dat kan, maar dat wil je niet. Je splittijden in Garmin zijn dan fucked. Tenzij je virtual pacer gebruikt. Een paar topics terug hadden hats en ik hier een discussie over.
Wanneer je hem upload naar endomondo zijn je splittijden wel in orde toch? (Ik heb de discussie gemist )
en ik zie dat ik een entertje in mijn code was vergeten
mooi loopje Guard, zitten een paar mooie klimmetjes in!