Rotor bracketlagers bij mantel voor 45 en 35 euro.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:07 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon, je berekening klopt niet. Rotor bracket lagers zijn duurder en vergeet de bladboutjes niet die je dan ook nog los moet kopen.
Maar Een Rotor crankstel met TA bladen![]()
![]()
![]()
En je wielen opnieuw laten uitlijnen voor een 11speed, volgens eins-zwei.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rotor bracketlagers bij mantel voor 45 en 35 euro.
http://www.mantel-bikeparts.nl/rotor-bb1-race
Ik wil nu niet met die q-rings rijden. Dus kan TA prima. Stijfheid van cranks hou je wel. Mis dat ik straks eens qrings kan gaan proberen, maar kost nogal wat tijd om aan te wennen.
Er deden best veel mee geloof ik?quote:Op donderdag 12 september 2013 23:01 schreef SuperWeber het volgende:
Laatste post:
Koppeltijdrit van gisteren was trouwens nog best pittig... Ik was iets sterker dan mijn maatje... Uitslag is nog niet bekend voor zover ik weet. Gemiddeld ergens tussen de 41.5 en 42 km/h. Volgend seizoen maar overnieuw doen, want ik wilde eik boven de 42 km/h gemiddeld rijden...
Thanks lieverd, trustenquote:Op donderdag 12 september 2013 23:21 schreef Oksel het volgende:
Eens met Buzzje. Je moet het toegeven, voor een of andere ouwe geilnicht die gek is op Thaise dames weet hij wel wat je niet moet doen.
Klopt, daar heb ik mij ook over verbaasd. Wij waren er rechtstreeks naartoe gefietst (werk, moeilijk) en ik dacht eigenlijk dat we wat a/d late kant waren. Staan we voor de brug te wachten, komt de hele bende er net aan fietsen. Stond ik dus ook een beetje te kijken van "Hey, ik had hier 10 man oud. verwacht".quote:Op donderdag 12 september 2013 23:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
Er deden best veel mee geloof ik?
Das balequote:Op donderdag 12 september 2013 23:17 schreef Oksel het volgende:
Oh, gaat het niet door.![]()
Een of andere pannekoek heeft Gerrit van de weg gereden vanavond. Die had z'n fiets aan gort.
Als ik Rotor neem is dat omdat ik de crank van de 11sp force niet zo mooi vind. De rotor is dan compact en gezien ik op het vlakke 39/52 wil moet ik wel TA. Rotor maakt namelijk geen 39/52 met steek 110. Ik zie het probleem niet of je nu TA op rotor zet of op een sram crank zoals jij hebt. Net of die BBB bladen van jouw op Sram wel esthetisch isquote:Op donderdag 12 september 2013 23:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En je wielen opnieuw laten uitlijnen voor een 11speed, volgens eins-zwei.
Maar het is natuurlijk geen porum om TA bladen te monteren op Rotor cranks. Daar zou ik uit esthetisch oogpunt nog maar eens goed over nadenken want het wordt dan wel een beetje een bij elkaar geschraapt geheel, voor de kenners dan.
Er komt geen 11sp der op een 10sp groep. Kan ook niet. Ik ga voor compact, want dat heb ik nog nodig in de bergen. Hoef geen Campaquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:01 schreef kaasplankje het volgende:
Patroon, ik bewonder je creatieve denkvermogen maar ik denk dat je ipv compact net zo goed een dubbel kan nemen met een 29 cassette, 39x29 is toch ook ong. hetzelfde als 34x24?
Hoef je ook niet te klooien met andere bladen kopen voor je compact, een 11 speed derrie op een 10 speed groep zetten etc.
Het heet Campagnolo chorus en 't kost je momenteel 885.-
De 11sp nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:26 schreef kaasplankje het volgende:
En chorus is ook nog es lichter dan Force. Maja je moet het zelf weten natuurlijk.
Heerlijk toch? Leuk dat iedereen ook mee mocht doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Klopt, daar heb ik mij ook over verbaasd. Wij waren er rechtstreeks naartoe gefietst (werk, moeilijk) en ik dacht eigenlijk dat we wat a/d late kant waren. Staan we voor de brug te wachten, komt de hele bende er net aan fietsen. Stond ik dus ook een beetje te kijken van "Hey, ik had hier 10 man oud. verwacht".
Het is natuurlijk alleen maar mooi dat er zoveel mensen meedoen.
Er ging ook nog een meisje op haar plaat, maar volgens mij viel de schade mee.
We hebben nog wel onopvallend/luidruchtig geprobeerd ouwe lullen bonificatie seconden te scoren, maar de organisatie had het volgens mij al de druk met het zuipfestijn diezelfde avond...
Valt idd best mee!quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:14 schreef MCH het volgende:
Fiets staat nu bij fietsenmaker t/m woensdag. Lagers in de trapas moeten vervangen worden en verder een flinke beurt. Kost maar 35 euro + lagers zegt hij, is niet duur voor een beurtje.
Haha het is dat ik het hier vertel anders had jij geeb verschil gezienquote:Op donderdag 12 september 2013 23:21 schreef Oksel het volgende:
Eens met Buzzje. Je moet het toegeven, voor een of andere ouwe geilnicht die gek is op Thaise dames weet hij wel wat je niet moet doen.
Ja maar dan wel zonder bladen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
En ook nog 200gr lichtere rotor cranksuper licht met 500gr..
Wat, wie?quote:
700 ong. Zal morgen wel ff kijken. Nu dagje met werk naar Ameland.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een force crankset weegt toch geen 830??
Ik vind dat echt 10 keer mooier dan dat rotording. Smaak natuurlijk. Maar vind t iets strakker. Die rotor vinnik wel erg flamboyant.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Ik zit hier nu gewoon gelijk met een...nee laat maar, ik heb al een reputatie. Maar gewoon voor de nieuwschierigheid, wie is die dame in de OP, is het vanwege de vlag, of de booty? Een fixatie met redheads ofzo?quote:
Dat ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Redheadsquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zit hier nu gewoon gelijk met een...nee laat maar, ik heb al een reputatie. Maar gewoon voor de nieuwschierigheid, wie is die dame in de OP, is het vanwege de vlag, of de booty? Een fixatie met redheads ofzo?
Nee, graag ff naam weghalenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Patroon, ik voel een ontwijking op mijn vraag, is het soms je vriendin op die foto?
eigenlijk best wel mooiquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Goed hoor, al zal je op de verandering vast wat aan te merken hebbenquote:
Gewoon door blijven trainen en dan kan je volgend jaar een top 3 rijden!quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:35 schreef muzas het volgende:
Lol, ik heb gewoon een 6e tijd op een segment waar meer dan 6 mensen hebben gereden![]()
Waarom is dat seizoen nou bijna overBegin net lekker te fietsen. Hoop op een mooie zonnige herfst.
Dat BBB binnenblad zie je dus bijna niet. Buutenblaad is gewoon Sram hoor. En voor de rest gewoon alles van een en dezelfde groep. En alleen een BBB binnenblad omdat Sram geen 39er compact levert.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik Rotor neem is dat omdat ik de crank van de 11sp force niet zo mooi vind. De rotor is dan compact en gezien ik op het vlakke 39/52 wil moet ik wel TA. Rotor maakt namelijk geen 39/52 met steek 110. Ik zie het probleem niet of je nu TA op rotor zet of op een sram crank zoals jij hebt. Net of die BBB bladen van jouw op Sram wel esthetisch is
Waarom kan wel TA of BBB bladen op Force crank maar niet op Rotor? Of is dat omdat jij dat ook hebt?
Je kent Otto vast wel, wat een baas is dat zeg. Zit aan de Oosterweg.quote:
Nee helaasquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:30 schreef Oksel het volgende:
Hallo? Hebben jullie nu ineens een sociaal leven gekregen ofzo?
Nee ken ik niet. Beetje een chille beunhaas?quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Je kent Otto vast wel, wat een baas is dat zeg. Zit aan de Oosterweg.
Gewoon koersen op je beste wielen man. Een slagje trek je er best wel makkelijk uit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:56 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat het toch wat zonde is om met Shamals op een parcours te fietsen, met groot risico op vallen. het eerste wat sneuvelt zijn je wielen.. Zag ik gister weer. Klein valpartijtje, direct 3 vd 4 wielen kapot.
Denk dat ik mijn Mavic Cosmic Elite's uit m'n crosser haal, daar mijn winter / parcours wielen van maak.
Nee man echt een liefhebber, is ook mechanieker geweest van Brentjens en de Knegt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee ken ik niet. Beetje een chille beunhaas?
Ja heuj. Ik zat nog in de auto na m'n gekkenrit. In m'n eentje 1800 km vanuit midden Zweden naar huis getuft, gisteravond 22 uur daar weg, nu net thuis dus nagenoeg 24 uur in touw. de eerste helft alleen maar pikdonkere slingerwegen door de bossen. En dat alles op liters red bull, espressootjes op de veerboot, en 2 hazenslaapjes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:31 schreef Oksel het volgende:
2,5 uur geen posts in dit topic. Is west-Nederland vergaan ofzo?
We zijn hier idd weggeregend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:33 schreef Oksel het volgende:
Nou, dan blaas ik het topic wel wat leven in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen krantenrekken geraakt?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja heuj. Ik zat nog in de auto na m'n gekkenrit. In m'n eentje 1800 km vanuit midden Zweden naar huis getuft, gisteravond 22 uur daar weg, nu net thuis dus nagenoeg 24 uur in touw. de eerste helft alleen maar pikdonkere slingerwegen door de bossen. En dat alles op liters red bull, espressootjes op de veerboot, en 2 hazenslaapjes.
Tipi ophalen en een flinke kop koffie bij oksel thuis was dus erg welkom voor het laatste uurtje rijden. Nu snel een verloren nachtje inhalen, uitpakken en foto's komen later wel
account van mevrouw kaas, ik was vorig week niet bij Benthuizen. Misschien een lookalike.quote:
Dit keer niet, knap hè!quote:
Je hebt toch wel de geweien meegenomen als trofee? Voor voorop je auto.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit keer niet, knap hè!
Wel 3 elanden
Zal vast, veel gasten op een racert daar in Boskoop Alphen ad Rijn omgeving, ook al was het geen best weer. Ronde Hoep rondje vanuit Delft volgende week nog een keertje.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:54 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
account van mevrouw kaas, ik was vorig week niet bij Benthuizen. Misschien een lookalike.
Da bedoel ik ookquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee man echt een liefhebber, is ook mechanieker geweest van Brentjens en de Knegt.
Ja, dit was goeie training voor een 24 uurs race of ivo_400....quote:
M'n meisje heeft nog bijna 2 weken extra in noorwegen. Ze mag materialen gaan testen voor een paar Scandinavische outdoormerken. Heen hebben we het wel samen gereden, en dat waren gewoon 2 normale ritten verdeeld over een vrijdag en zaterdag. Toch wel iets relaxterquote:
Ziet er kek uit, welke cassette heb je erbij? En moet er nu een andere body op je R3 wielen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:54 schreef Patroon het volgende:
Mooie groep gekocht: https://www.mantel-bikeparts.nl/blog/sram-force-22/
Die groep is weer 350gram lichter dan de Force groep van 2013. Kan niet wachten om de boel te monteren..
Ja, maar dat stel ik uit tot in/na de winter en ff afwachten hoe mijn sollicitaties aflopen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
Nice, en nu nog een bazig wielset?
Waarom ben je zo bang om je wielen stuk te rijden in een koers? Gewoon rijden op je goede wielen, als goed is val je vaker niet dan wel...gewoon goed sturen zonder angstquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die rij jij er toch allemaal af?
Altijd doen! Waarom zijn ze zo goedkoop?? R1 zijn sterker, Elite makkelijker te repareren. Ik zou dan met de R1 gaan koersen en de Elites blijven crossen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
Wil je weten hoe vaak het me is overkomen dat ik een wiel heb stukgereden in bijna 700 wedstrijden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
Hmmm. Ja ik zit nog in orienterende fase... Maar goedkoper dan dat heb ik ze nog niet gezien. Lees alleen wel veel verschillende verhalen over 'heavy riders' op die wielen (en de R5's). Ik wil me geen zorgen maken als ik over de klinkers in zandvoort stuiter...quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:41 schreef eentwee het volgende:
R7 voor ¤99: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
R3 voor ¤269: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
Iets voor Muzas die R3?
Ik ben 95kg (en dalende, ik hoor 85 te wegen, denk ik? met 1m91)quote:If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs).
Jij rijdt hele fietsen kapot.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wil je weten hoe vaak het me is overkomen dat ik een wiel heb stukgereden in bijna 700 wedstrijden?
quote:
Hmm zocht nog wel een goede wielset voor rond de 100.- voor die opbouwfiets van 62cm waar ik mee bezig ben. Helaas zijn deze met Shimano body. En Duitse webshop, dat is zoon gedoe met BTW terugvorderen en zulks.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:41 schreef eentwee het volgende:
R7 voor ¤99: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
R3 voor ¤269: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
Iets voor Muzas die R3?
Ik ben nog op zoek naar goede trainingswieltjes, voor in de winter en zo. Is dan die Khamsin/F7 wat, of kan ik beter naar Vento/F5? Zit nog wat te twijfelen namelijk.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm zocht nog wel een goede wielset voor rond de 100.- voor die opbouwfiets van 62cm waar ik mee bezig ben. Helaas zijn deze met Shimano body. En Duitse webshop, dat is zoon gedoe met BTW terugvorderen en zulks.
Khamsin/Vento R7/R5 hebben geloof ik identieke naven. Ze hebben onderhousvrije industrielagers, wat imo prima is voor een winterwiel want lekker doorrijden tot het kapot is en dan gewoon nieuw lagertje er in. De lagers die er fabriek af in zitten zijn niet 2 voudig afgedichte SKF lagers, maja wat wil je voor zo'n prijs. Ze rollen goed en de velg is sterk, ik wip de hele dag stoep op stoep af met die khamsins, ze zijn nog keurig rond.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar goede trainingswieltjes, voor in de winter en zo. Is dan die Khamsin/F7 wat, of kan ik beter naar Vento/F5? Zit nog wat te twijfelen namelijk.
Tja, als je na een jaar eens voor een naafrevisie gaat zet je er gelijk goede lagers in. Dan ben je klaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Lichter hoeft niet, want trainingswieltjes
Duurzamer is wel handig. Aan de andere kant rijd ik amper als het echt regent, zeker niet in de winter. Maar de weg is wel wat vaker nat en zout is niet zo goed voor je draaiende delen.
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik Muzas was zou ik niet kijken naar een complete wielset maar zelf iets bouwen/laten vlechten.
Zoals bijv:
Hinterradnabe Novatec Road Superlight, ca. 245 Gramm 59,90 ¤
Vorderradnabe Novatec Road Superlight, ca. 79 Gramm 35,90 ¤
Rennradfelge H Plus Son SL42, a. 615 Gramm 2x 75,00 ¤
Spaken erbij, 50.- ofzo.
Alles van die link van Buzz:
http://superlight-bikepar(...)-rim-H-Son-Plus-rims
bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?
Toch zijn mijn huidige wielen lang meegegaan. Ik heb een setje campa chorus of zo met CXP33 velgen. Die zijn al een jaartje of 10 oud.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, als je na een jaar eens voor een naafrevisie gaat zet je er gelijk goede lagers in. Dan ben je klaar.
Als je er in de pekel mee wilt gaan rijden gaat de lagers toch snel kapot, ook de betere.
Boah, wij kunnen je wel helpen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?
Ja maar die zijn cupconus en die moeten ook minstens 1x per jaar uit elkaar en fris vet er in.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch zijn mijn huidige wielen lang meegegaan. Ik heb een setje campa chorus of zo met CXP33 velgen. Die zijn al een jaartje of 10 oud.Eigenlijk zijn ze nog niet eens echt op, behalve dat ze minder goed remmen. En een mens wil wel eens wat anders.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar die zijn cupconus en die moeten ook minstens 1x per jaar uit elkaar en fris vet er in.
Dan ligt het er maar net aan hoe goed ze nog zijn. De zilveren zijn ook minder waard, stuk minder mooi. Mijn Eurussen waren ook 200¤ maar die hadden pas een paar honderd km gereden. De velgranden van die R1 zien er een stuk meer gebruikt uit. Als de velg te dun wordt zijn de wielen afgeschreven.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:50 schreef Oksel het volgende:
Oh, wacht, ik vergis mij. Ze zijn niet nieuw, ze zijn gebruikt. Van een trainingsmaatje van me, heeft ze over. Zijn de zilveren.
[ afbeelding ]
Zelfde als de gewone maar dan met dubbelzijdig afgedichte lagers. Gezien de prijs van SKF lagers (3.50¤ voor het type dat in deze wielen past) zou ik voor de CX versie niet meer dan 10¤ extra betalen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:13 schreef Oksel het volgende:
Ervaring met de CX versie van de Khamsins?
Hoe kan dat? CXP33 velgen zijn redelijk zacht, die van mij zijn na 12000km al behoorlijk hol. Zitten wel veel winter- en wat crosskilometers bij maar toch.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch zijn mijn huidige wielen lang meegegaan. Ik heb een setje campa chorus of zo met CXP33 velgen. Die zijn al een jaartje of 10 oud.Eigenlijk zijn ze nog niet eens echt op, behalve dat ze minder goed remmen. En een mens wil wel eens wat anders.
Hoeft ook helemaal niet, je kunt gewoon met de hand voelen hoe het loopt. Er zijn mensen die na 30000km hun Chorus/Record naven van het oude type openschroeven en wit vet aantreffen.quote:
Ja mooiweertoerders komop manquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet, je kunt gewoon met de hand voelen hoe het loopt. Er zijn mensen die na 30000km hun Chorus/Record naven van het oude type openschroeven en wit vet aantreffen.
Wat? Dat ik ze nog gebruik? Omdat ik meerdere sets wielen heb. En niet zo heel veel in de regen rijdt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef eentwee het volgende:
Hoe kan dat? CXP33 velgen zijn redelijk zacht, die van mij zijn na 12000km al behoorlijk hol. Zitten wel veel winter- en wat crosskilometers bij maar toch.
*meldt*quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mooiweertoerders komop man
Ja daar gaan we binnenkort de gevolgen van zien.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:22 schreef Oksel het volgende:
Klein stukje van rubbertje afgesneden ergens.
24/32 is inderdaad wel een slimme combi voor 95kg. Die SL42 velgen zijn supersterk en ook te krijgen met 32 spaken. Prijstechnisch zal het moeilijk worden om tegen de fabriekswielen op te kunnen vanwege de arbeidskosten. Je moet m.i. dan eigenlijk iets kiezen wat je nergens vindt in fabriekswielen. Ik denk dat de R3 wel sterk genoeg zijn, hele volksstammen rijden daarop met 90kg. En 269¤ is nu ook weer geen godsvermogen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Boah, wij kunnen je wel helpen.
Beter voor jouw alleen iets met 24/32 spaken voor en achter, je moet ergens ook wel een set goede velgen kunnen vinden want dedees zijn alleen 20/24 gaats, al zal dat ook wel lukken denk ik.
Die naven zijn mooi zwart en Gripper heeft ze ook geloof ik in zijn klimwielen.
Je FM kan je vast helpen met vlechten en opspannen, dat zal mss hooguit 50.- kosten.
Je kan dan wel een mooie robuuste en toch redelijk lichte wielset bouwen met 40 of 50mm clincher velgen. Lekker sterk en ook mooie looks. En niemand anders heeft 't. Fulcrum R3 natuurlijk wel want daar rijdt iedereen al mee.
Haha, jij snapt er niets vanquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
jaloers op een mintgroene fiets
HAHAHAHAHAquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
jaloers op een mintgroene fiets
Waarom zijn die goedkoperquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:34 schreef Oksel het volgende:
Khamsin CX is goedkoper dan normale versie bij Hopmans. 119 EUR. Lijkt me wel wat.
Haha was net in de winkel en las maar de helft mee. Zie nu dat het deze keer niet over je mintgroene fiets ging. Maar om dat andere ben ik idd wel jaloers ja...kreeg ik ook maar binnenkort een kindjequote:
Ik ook, prima naven.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Boah, wij kunnen je wel helpen.
Beter voor jouw alleen iets met 24/32 spaken voor en achter, je moet ergens ook wel een set goede velgen kunnen vinden want dedees zijn alleen 20/24 gaats, al zal dat ook wel lukken denk ik.
Die naven zijn mooi zwart en Gripper heeft ze ook geloof ik in zijn klimwielen.
Je FM kan je vast helpen met vlechten en opspannen, dat zal mss hooguit 50.- kosten.
Je kan dan wel een mooie robuuste en toch redelijk lichte wielset bouwen met 40 of 50mm clincher velgen. Lekker sterk en ook mooie looks. En niemand anders heeft 't. Fulcrum R3 natuurlijk wel want daar rijdt iedereen al mee.
Ik wil je mokkel wel ff bezwangeren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha was net in de winkel en las maar de helft mee. Zie nu dat het deze keer niet over je mintgroene fiets ging. Maar om dat andere ben ik idd wel jaloers ja...kreeg ik ook maar binnenkort een kindje
Ff quoten. Kun je het niet meer verwijderen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil je mokkel wel ff bezwangeren.
ff kwartetje in dezelfde kamer...best.. kunnen we daarna kijken welk kind van wie isquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil je mokkel wel ff bezwangeren.
ninja-editquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:59 schreef Oksel het volgende:
We kunnen ook een bukkakeparty houden, en dan een magische mix maken! Dan wint de sterkste.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:59 schreef Oksel het volgende:
We kunnen ook een bukkakeparty houden, en dan een magische mix maken! Dan wint de sterkste.
Wellicht combineer ik 't wel. Dit wielsetje gewoon kapotrijden en hopen dat ze het uithouden tot na volgend seizoen, en dan een mooi setje handgemaakte wielen. Lekkere stevige polderrollers. Kan ik ook nog ff sparen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef SuperWeber het volgende:
Als im muzas was zou ik trouwens gewoon lekker doorraggen op zijn wielsetje. Het setje is waarschijnlijk niet veel bijzonders en ook niet veel waard. Als hij in de winter een beetje doorfietst weegt hij eind volgend seizoen met gemak minder dan 90 kilo. Dan heb je de setjes/eentwee aanbiedingen voor het uitkiezen...
Ga weg man, laat je geen sprookjes vertellen. Ze kunnen nooit, maar dan ook nooit in een jaar tijd 350 gram van een en dezelfde groep afschaven zonder dat de prijs quadratisch de lucht in schiet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:54 schreef Patroon het volgende:
Mooie groep gekocht: https://www.mantel-bikeparts.nl/blog/sram-force-22/
Die groep is weer 350gram lichter dan de Force groep van 2013. Kan niet wachten om de boel te monteren..
Staat op onafhankelijk site. Weightweenies. Kan ook mis geteld hebben. kijk het morgen wel ff na.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ga weg man, laat je geen sprookjes vertellen. Ze kunnen nooit, maar dan ook nooit in een jaar tijd 350 gram van een en dezelfde groep afschaven zonder dat de prijs quadratisch de lucht in schiet.
Onzin, heb je het verschil in kooi breedte zellf gemeten? Ik wel, 0,3 mm. Laat je nou niks wijs maken, hele volksstammen op Amerikaanse forums hebben die bargain upgrade gedaan.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:34 schreef Patroon het volgende:
11Sp past niet op 10sp buzz. Ketting is te dik.
Ik ga de achterhoek eens onveilig maken als het een beetje droog blijft...quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:04 schreef Oksel het volgende:
Morgen maar weer eens tourtochtje doen.
Waarom reageer je zo vel? Geloof je anders ook wel.. ik kwam via google tegen dat dat niet ging. Maar zoals je weet zeg ik meer vanuit wat ik lees, dan eigen ervaringquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Onzin, heb je het verschil in kooi breedte zellf gemeten? Ik wel, 0,3 mm. Laat je nou niks wijs maken, hele volksstammen op Amerikaanse forums hebben die bargain upgrade gedaan.
Maar het probleem zit slechts in de klemband. Die moet voor en achter round shaped zijn om die ring voor de ketting vanger goed te kunnen monteren. Mijn klemband in vlak aan de voorkant, dus moet ik ook daar een andere voor hebben. Maar dat ging ff niet meet om kwart over vijf op zaterdagmiddag. En die klemband moet zowiezo 9 mm zakken door de aangepaste modellering van die Force 22. Dat is alles.
In die link die je zelf post staat 30g. Kan dus net zo goed 0 zijn maar zoiets zal het wel zijn. Met de crankset erbij misschien wel iets meer.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Staat op onafhankelijk site. Weightweenies. Kan ook mis geteld hebben. kijk het morgen wel ff na.
Crankset is 30gram lichter ja..ach wat boeit het ook..gooi de boel wel op de weegschaal als ik het binnen hebquote:Op zaterdag 14 september 2013 21:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
In die link die je zelf post staat 30g. Kan dus net zo goed 0 zijn maar zoiets zal het wel zijn. Met de crankset erbij misschien wel iets meer.
Nice, alleen een goede fietstijd als ik 't goed begrijp ofwa?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:03 schreef No-P het volgende:
Vandaag in de volle regen de benen eens laten spreken. De vele bochtjes waren wel wat vervelend in de regen en ook het stuk in het een bos moest erg voorzichtig genomen worden. Met een fietstijd van 2.29 over 90km ben ik dik tevreden. Helemaal gezien het feit dat dat maar 9 minuten langzamer was dan de nummer 1 (prof) en maar 14 min langzamer dan de allersnelste tijd. De organisatie was top, wel waren er net wat te veel smallere fietspaden en aangezien ik zo'n 250 mensen heb in moeten halen was dat soms wat lastig. Halve marathon erna ging wat minder dan gehoopt maar wel dik tevreden. Seizoen is mooi geweest.
OK, sorry.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo vel? Geloof je anders ook wel.. ik kwam via google tegen dat dat niet ging. Maar zoals je weet zeg ik meer vanuit wat ik lees, dan eigen ervaring
al gelukt?
0,3mm is trouwens precies het verschil in ketting dikte tussen 10 en 11sp
Wat zitten jullie toch te rommelen zeg, koop gewoon een Campa groep dat werkt gewoon.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Onzin, heb je het verschil in kooi breedte zellf gemeten? Ik wel, 0,3 mm. Laat je nou niks wijs maken, hele volksstammen op Amerikaanse forums hebben die bargain upgrade gedaan.
Maar het probleem zit slechts in de klemband. Die moet voor en achter round shaped zijn om die ring voor de ketting vanger goed te kunnen monteren. Mijn klemband in vlak aan de voorkant, dus moet ik ook daar een andere voor hebben. Maar dat ging ff niet meet om kwart over vijf op zaterdagmiddag. En die klemband moet zowiezo 9 mm zakken door de aangepaste modellering van die Force 22. Dat is alles.
Dit.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat zitten jullie toch te rommelen zeg, koop gewoon een Campa groep dat werkt gewoon.
Looptijd ook nog wel goed (ben betere loper dan fietser), maar normaal loop ik nog wat sneller.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, alleen een goede fietstijd als ik 't goed begrijp ofwa?
Maarre wat heb je dan gelopen op de 21.5? En wat was je fietstijd over? 90km?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:23 schreef No-P het volgende:
[..]
Looptijd ook nog wel goed (ben betere loper dan fietser), maar normaal loop ik nog wat sneller.
Eindtijd?quote:
Als die kut van een FM er ooit gelijk een Sram klemband ipv van een FSA opgezet had, was het geen probleem geweest. Nou mot ik weer ff 23 euries voor een Sram klemband schokkuh.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat zitten jullie toch te rommelen zeg, koop gewoon een Campa groep dat werkt gewoon.
Eindtijd 4.48.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Eindtijd?
Lopen en fietsen ging goed zo te lezen. Zwemmen ook? 2.29 fietste ik ook in Finland. De competitie was hier wel minder sterk, want de snelste daar fietste 2.08 oid op een heuvelachtig parcours. De echte helden zitten in jouw geval waarschijnlijk op de volledige afstand
Ik heb vandaag mijn laatste triathlon van dit seizoen gedaan. Ik liep de 10km eindelijk eens op mijn niveau in 41 min. Nu een maand niks doen, even op de vrouwelijke versie van mini-SW wachten en daarna hoofdzakelijk zwemmen en lopen deze winter, want daar valt toch nog het meest voor mij te halen.
Klopt...quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Eindtijd 4.48.
Die winnaar vandaag fietste in Roth 4:30 over 180. dus geen koekenbakker. Hier 1km/h langzamer en de helft minder. Maargoed, tijden van ons zijn natuurlijk niet te vergelijken
In Almere was het vooral langzaam door stukken met veel haakse bochten waar je heel rustig door moest.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Klopt...
Bovendien had ik vandaag ook moeite met de snelheid hoog houden. Het weer was dan ook gewoon ronduit klote...
Leg eens uit wat voor jou de lol is als je liefhebbende vrouwtje door zo'n hele grote bubba genomen wordt....quote:
Men, het is hier zowat iedere avond al fun4two, daar hoef ik echt niet voor naar Moordrecht. Maar als je er zo'n genoegen in schept om toe te kijken, want veel meer zal het daar ook niet worden, wil wel kijken of ik wat kan regelen.quote:
wij hebben een dealquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Men, het is hier zowat iedere avond al fun4two, daar hoef ik echt niet voor naar Moordrecht. Maar als je er zo'n genoegen in schept om toe te kijken, want veel meer zal het daar ook niet worden, wil wel kijken of ik wat kan regelen.
Jep, dat was in mijn geval ook zo. De regen maakte gewoon dat je moest uitkijken. Ik had er ook nog een strook bij waar het zo stuiterde dat ik niet eens op mijn ligstuur durfde te fietsen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:34 schreef No-P het volgende:
[..]
In Almere was het vooral langzaam door stukken met veel haakse bochten waar je heel rustig door moest.
Dattem daarna zelf aan de beurt is om zich uit te laten hollen door een big bubba je weet toch.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leg eens uit wat voor jou de lol is als je liefhebbende vrouwtje door zo'n hele grote bubba genomen wordt....
quote:Studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam waren verantwoordelijk voor de selectie van de fietser en de voorbereiding van de race. De Nederlandse fietsers hebben er een jaar lang vijftien tot twintig uur per week voor getraind.
Uh, een paar km verder en een paar min snellerquote:Op zondag 15 september 2013 14:40 schreef Oksel het volgende:
Haha, zelfde afstand in zelfde tijd gereden
En 400 hoogtemeters minderquote:Op zondag 15 september 2013 14:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Uh, een paar km verder en een paar min sneller. Nuttige zondag besteding.
Nee, hoecht net mear. Dy fan my is al swier. Dus allinne fan efteren.quote:Op zondag 15 september 2013 15:09 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn goed bezig geweest Okkie! Nu vriendin ff oer de regge dwaan..
Ik moet er nog 1 hebben, maar deze is waarschijnlijk te grootquote:Op zondag 15 september 2013 15:45 schreef Patroon het volgende:
Iemand nog belangstelling voor een Chaincatcher? Is van Canyon maar kan op elke fiets. (staat niet op dat hij van Canyon is). Nieuw, niet gebruikt.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk zal die gewoon passen. Hij wordt achter de bidonhouder aan de zitbuis gemonteerd. Mooi systeem, omdat er zo geen kracht op de aanlasnok van de voorderailleur komt te staan, mocht de ketting van het voorblad wippen tijdens het schakelen. Hij is voor mij overbodig omdat op de Sram Force 22 standaard een chaincatcher zit.quote:Op zondag 15 september 2013 15:52 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik moet er nog 1 hebben, maar deze is waarschijnlijk te groot
kans is groot dat ie in mijn geval niet past, een tijd geleden was ik al bij de FM voor zo'n ding. Degene die hij toen had liggen paste niet tussen het frame en het binnenblad. Hij heeft een andere besteld maar ik ben nog steeds niet terug geweestquote:Op zondag 15 september 2013 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal die gewoon passen. Hij wordt achter de bidonhouder aan de zitbuis gemonteerd. Mooi systeem, omdat er zo geen kracht op de aanlasnok van de voorderailleur komt te staan, mocht de ketting van het voorblad wippen tijdens het schakelen. Hij is voor mij overbodig omdat op de Sram Force 22 standaard een chaincatcher zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon leren schakelen dan heb je al die MTB wannabee profs hulpstukken niet nodig. Ik monteer 'm ook niet als ik volgende week een nieuwe klemband heb voor die Force 22 voorderrie.quote:Op zondag 15 september 2013 15:45 schreef Patroon het volgende:
Iemand nog belangstelling voor een Chaincatcher? Is van Canyon maar kan op elke fiets. (staat niet op dat hij van Canyon is). Nieuw, niet gebruikt.
[ afbeelding ]
Schakelen met 34/52 wil nog wel eens misgaanquote:Op zondag 15 september 2013 16:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon leren schakelen dan heb je al die MTB wannabee profs hulpstukken niet nodig. Ik monteer 'm ook niet als ik volgende week een nieuwe klemband heb voor die Force 22 voorderrie.
Ennuh, dat ding hoort natuurlijk wel bij een bepaalde q factor.
Oh, en ik reed vandaag 86 km binnen de drie uur. (Geen strava dingetje). Wind in 't hol waar het kon, en beschut waar het moest. Zere poten nu.
Goed bezig Muzas, jij hebt dit jaar ook goede stappen gemaakt!quote:Op zondag 15 september 2013 16:31 schreef muzas het volgende:
Ik ben ook wel content met mezelf vandaag. Ondank dat ik 't tussen vinkeveen en alphen heel zwaar had met mezelf toch het huzarenstukje van dit seizoen.
http://app.strava.com/activities/82587089
Hoewel ik de heuvelrug leuker vond.
ik heb hem ook gereden vandaag, maar dan de 110. Netjes hoor!! stond flink wat wind vandaag.. ppffquote:Op zondag 15 september 2013 16:31 schreef muzas het volgende:
Ik ben ook wel content met mezelf vandaag. Ondank dat ik 't tussen vinkeveen en alphen heel zwaar had met mezelf toch het huzarenstukje van dit seizoen.
http://app.strava.com/activities/82587089
Hoewel ik de heuvelrug leuker vond.
Ja, dat was ook bijna mijn waterloo. Heb je dat tijdritje overgeslagen? Ik heb 'm voor de lol maar gewoon gedaan. Kwam amper vooruitquote:Op zondag 15 september 2013 16:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik heb hem ook gereden vandaag, maar dan de 110. Netjes hoor!! stond flink wat wind vandaag.. ppff
Jaja, ik snap al op wiens crankstel configuratie je doeltquote:Op zondag 15 september 2013 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Schakelen met 34/52 wil nog wel eens misgaan
Is goed!, neem hem 12 oktober wel ff mee.quote:Op zondag 15 september 2013 17:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jaja, ik snap al op wiens crankstel configuratie je doelt![]()
Ik wil dat ding wel eens op de giant passen.
Ja met 52 - 34 zal je zo'n ding beter monteren. Niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar overal lees je dat je nooit meer dan 16 tanden kunt schakelen.quote:Op zondag 15 september 2013 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Schakelen met 34/52 wil nog wel eens misgaan
Petje af ouwe! Heb je toch maar weer even mooi gefixed!
klopt, daarom ga ik denk in de bergen met 50 voor rijden. Achter een 11. Trap ik harder mee dan met 52/12.quote:Op zondag 15 september 2013 17:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja met 52 - 34 zal je zo'n ding beter monteren. Niet dat ik het ooit geprobeerd heb, maar overal lees je dat je nooit meer dan 16 tanden kunt schakelen.
Dat is dus gewoon een hele puike prestatie gezien waar je begin dit seizoen stond. En dit soort tochten heb je gewoon nodig om volgend seizoen nog een paar grote stappen te kunnen maken.quote:Op zondag 15 september 2013 16:31 schreef muzas het volgende:
Ik ben ook wel content met mezelf vandaag. Ondank dat ik 't tussen vinkeveen en alphen heel zwaar had met mezelf toch het huzarenstukje van dit seizoen.
http://app.strava.com/activities/82587089
Hoewel ik de heuvelrug leuker vond.
Blijft natuurlijk wel etteren met bij een 50 - 52 blad wisselen dat je die derrie ook iets van 4 mm omhoog of omlaag moet zetten, en dan dus iedere keer ook weer die binnenkabel opnieuw afstellen. Die zal dan ook niet echt een lang leven beschoren zijn. Moeilijk he, keuzes maken.quote:Op zondag 15 september 2013 17:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
klopt, daarom ga ik denk in de bergen met 50 voor rijden. Achter een 11. Trap ik harder mee dan met 52/12.
Ja klopt dacht ik net ook...quote:Op zondag 15 september 2013 17:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk wel etteren met bij een 50 - 52 blad wisselen dat je die derrie ook iets van 4 mm omhoog of omlaag moet zetten, en dan dus iedere keer ook weer die binnenkabel opnieuw afstellen. Die zal dan ook niet echt een lang leven beschoren zijn. Moeilijk he, keuzes maken.
Zo is dat.quote:Op zondag 15 september 2013 17:53 schreef Wombcat het volgende:
En Campa heeft natuurlijk wel een paar pluspunten
[ afbeelding ]
Hehe, dat is de enige rit die ik op Strava heb, omdat ik zag dat ik dat stuk ooit wel eens harder had gereden, had ik de file opgezocht en geupload.quote:Op zondag 15 september 2013 18:21 schreef Tommeke het volgende:
Net voor de regen binnen!
Lekker vanuit Sneek met de wind in de rug naar huis gepeddeld. Onderweg op een industrieterreintje vlakbij Grunn nog geprobeerd een KOM van Superweber af te pakken. Zelfde tijd, KAK!
Heerlijk dit mooie herfstweer.
Buzz, weet jij met welke sleutel je de bracketlagers van Sram Force in het frame kunt draaien? Zijn dat de sleutels die geschikt zijn voor Hollowtech II?quote:Op zondag 15 september 2013 17:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk wel etteren met bij een 50 - 52 blad wisselen dat je die derrie ook iets van 4 mm omhoog of omlaag moet zetten, en dan dus iedere keer ook weer die binnenkabel opnieuw afstellen. Die zal dan ook niet echt een lang leven beschoren zijn. Moeilijk he, keuzes maken.
ja heb ik inderdaad overgeslagen, vond ik niet echt een toegevoegde waarde. Ik had wel echt prima benen vandaag.. Maar pittig was de wind wel jaquote:Op zondag 15 september 2013 17:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, dat was ook bijna mijn waterloo. Heb je dat tijdritje overgeslagen? Ik heb 'm voor de lol maar gewoon gedaan. Kwam amper vooruit
Ik heb ooit eens wat offerte laten maken voor absoluut bomproof handgemaakte wielen, kwam uit op zo 400 tot 500 euri geloof ik. Maar ja, ik weeg 15 kilo meer dan jij.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?
Btw, mijn kom aanvallen terwijl ik in mijn rustperiode zitquote:Op zondag 15 september 2013 18:21 schreef Tommeke het volgende:
Net voor de regen binnen!
Lekker vanuit Sneek met de wind in de rug naar huis gepeddeld. Onderweg op een industrieterreintje vlakbij Grunn nog geprobeerd een KOM van Superweber af te pakken. Zelfde tijd, KAK!
Heerlijk dit mooie herfstweer.
Vast wel maar ik vind het eigenlijk niet zo mooi zo lang stuk metaal achter de bidonhouder...quote:Op zondag 15 september 2013 16:21 schreef Patroon het volgende:
Ik heb je frame even bekeken, eerlijk gezegd denk ik dat het wel kan, ik zie iig geen reden waarom het niet zou kunnen...
Volgens mij wel.quote:Op zondag 15 september 2013 18:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Buzz, weet jij met welke sleutel je de bracketlagers van Sram Force in het frame kunt draaien? Zijn dat de sleutels die geschikt zijn voor Hollowtech II?
geen probleem. Logt makkelijk een uur of 10/12.. draait gewoon mee op de ahctergrond. Scherm staat uit en ding zit in je achetrzak. Geen enkel probleem dus..quote:Op zondag 15 september 2013 18:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strava op een Android phone, was dat nou drama voor de batterij of niet trouwens? Dat je na twee uur al een lege telefoon hebt?
Dat nou precies het enige dat ik door een FM laat doen, want ik heb geen momentsleutel voor die waarden, en die FM doet dat op gevoel. Ik vind het te tricky om die bracket draad er uit te draaien. Als je een FM lief aankijkt doet tie het misschien wel voor niets, en anders voor weinig. Maar weet je nog Grippers probleem dat hij teveel speling op z'n cranks had omdat hij ze bij nieuwe montage er niet ver genoeg inkreeg? Schijnt vaker voor te komen. Dus ik zou die bracket lagers en de cranks lekker laten monteren.quote:Op zondag 15 september 2013 18:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Buzz, weet jij met welke sleutel je de bracketlagers van Sram Force in het frame kunt draaien? Zijn dat de sleutels die geschikt zijn voor Hollowtech II?
Ja ga ik doen, mijn FM heeft ook kostenloos mijn balhoofdlagers gemonteerd.quote:Op zondag 15 september 2013 19:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat nou precies het enige dat ik door een FM laat doen, want ik heb geen momentsleutel voor die waarden, en die FM doet dat op gevoel. Ik vind het te tricky om die bracket draad er uit te draaien. Als je een FM lief aankijkt doet tie het misschien wel voor niets, en anders voor weinig. Maar weet je nog Grippers probleem dat hij teveel speling op z'n cranks had omdat hij ze bij nieuwe montage er niet ver genoeg inkreeg? Schijnt vaker voor te komen. Dus ik zou die bracket lagers en de cranks lekker laten monteren.
Die bouwt handgespaakt.nl met 32 / 36 spaaks en Novatec Superlight naven voor 399 all in voor je. En dan krijg je er waarschijnlijk nog een kilo en levenslange spaakbreukgarantie bij.quote:Op zondag 15 september 2013 18:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens wat offerte laten maken voor absoluut bomproof handgemaakte wielen, kwam uit op zo 400 tot 500 euri geloof ik. Maar ja, ik weeg 15 kilo meer dan jij.
Tip om iig data en wifi uit te zetten.quote:Op zondag 15 september 2013 18:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Strava op een Android phone, was dat nou drama voor de batterij of niet trouwens? Dat je na twee uur al een lege telefoon hebt?
strava van slag dat je zowel 9e als 10e tijd op Treinweg Sprint zogenaamd hebt ?quote:Op zondag 15 september 2013 16:31 schreef muzas het volgende:
Ik ben ook wel content met mezelf vandaag. Ondank dat ik 't tussen vinkeveen en alphen heel zwaar had met mezelf toch het huzarenstukje van dit seizoen.
http://app.strava.com/activities/82587089
Hoewel ik de heuvelrug leuker vond.
Jazeker. Ik zat ff te zoeken naar segmenten omdat het hard waaidequote:Op zondag 15 september 2013 18:32 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hehe, dat is de enige rit die ik op Strava heb, omdat ik zag dat ik dat stuk ooit wel eens harder had gereden, had ik de file opgezocht en geupload.
Je bent trouwens niet de eerste die een aanval plaatst, maar de overige pogingen waar nog minder succesvol. Het is trouwens nog best lastig om dat rondje echt hard te fietsen...
Denk t. Zijn meer mensen die daar vandaag veeeel sneller hebben gereden.quote:Op zondag 15 september 2013 19:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Tip om iig data en wifi uit te zetten.
Zeker met een dagtocht wilt je batterij anders snel leeggaan.
En ook onderweg wilt dat app ook wel eens spontaan crashen, reden waarom ik maar een garmin heb gekocht.
[..]
strava van slag dat je zowel 9e als 10e tijd op Treinweg Sprint zogenaamd hebt ?
Mijn ketting valt er echt nooit af.quote:Op zondag 15 september 2013 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal die gewoon passen. Hij wordt achter de bidonhouder aan de zitbuis gemonteerd. Mooi systeem, omdat er zo geen kracht op de aanlasnok van de voorderailleur komt te staan, mocht de ketting van het voorblad wippen tijdens het schakelen. Hij is voor mij overbodig omdat op de Sram Force 22 standaard een chaincatcher zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan daarmee, werkt ook voor campa. (Paar weken terug nog gedaan)quote:Op zondag 15 september 2013 18:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Buzz, weet jij met welke sleutel je de bracketlagers van Sram Force in het frame kunt draaien? Zijn dat de sleutels die geschikt zijn voor Hollowtech II?
Jep, ik heb m speciaal moeten kopen voor m'n red cups.quote:
200? En wat is er 12-10 Patroon?quote:Op zondag 15 september 2013 18:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo is dat.
Hier geen tijd voor de fiets, ben bezig met buiten kozijnen verven. Dat moet nog voor de winter. Ik heb nog een berg met klusjes thuis en op de tuin. Hopelijk nog wel ff Ivo's 200 rijden eind deze maand, mits goed weer.
ik heb een rider 35 gehad perfect dingetje heb nu een 50 ook primaquote:
Wij (vriendin en ik) gaan ff fietsen bij Utrecht en blijven daarna bij Gripper slapen en eten.quote:
quote:
Ik heb de 200 vandaag voorgereden. Zoals verwacht een krappe 2000 hoogtemeters. Vandaag was de officiële opening van de Vennbahnradweg in Duitsland. Dus wat meer fietsers op de route dan aangenaam is. Maar dat zal over 2 weken bezig zijn. Route loopt iig goed. Alleen valt de klim na Coo nogal zwaar op de maag als je eerst 60km oude spoordijk hebt gehad. De timing kwam perfect uit, bij de eerste regendruppels was ik een kilometer van huis.quote:
Groep is 100gram lichter zie ik nu.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
In die link die je zelf post staat 30g. Kan dus net zo goed 0 zijn maar zoiets zal het wel zijn. Met de crankset erbij misschien wel iets meer.
Met twee binnenbandjes van 40 gram per stuk ipv > 100 gram voor die van vier voor een tientje bespaar je meer gewicht.quote:Op zondag 15 september 2013 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Groep is 100gram lichter zie ik nu.
De kit (excl. crankstel) gaat van 1384gram naar 1351gram. en het crankstel van 791gram naar 720gram. Is 101gram winst.
https://www.mantel-bikeparts.nl/blog/sram-force-22/
Ik heb Deda Perforated stuurlint. 40gram incl afsluitdopjesquote:Op zondag 15 september 2013 23:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met twee binnenbandjes van 40 gram per stuk ipv > 100 gram voor die van vier voor een tientje bespaar je meer gewicht.![]()
Dan ook nog een setje Veloflexen van 195 gram, Skin Lizard 1,8 mm van 50 gram en een setje wielen van < 1400 gram, en je mag niet eens meer koersen als ze dat monster straks op de weegschaal zetten.
Dat wordt dan een lekker efficient dagje vetverbranden, 200 km fietsen op 3 stengels selderijquote:
ja ik kan rustig een week lang mijn ritjes laten staanquote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Tommeke het volgende:
Thnx dop! Met cadans en hartslag is alles wat ik nodig heb. Kan je dat dan later uploaden op strava en er meerdere ritten in opslaan?
Ja is goed hoor ik ga ´t dan wel ff speciaal tegen em zeggen als ik ga demarreren.quote:Op zondag 15 september 2013 23:58 schreef Oksel het volgende:
Kaas, als je wil vraag ik Gerrit, kan die je onderweg wellicht nog wat waaierrijtips geven?
Kaas gepowned door een behaarde bejaarde met een ATB helm.
Hehe wat een verschil. Wij waren 19e van de 26 met 42,6gem. Winnaar 48,6gemquote:Op maandag 16 september 2013 10:41 schreef SuperWeber het volgende:
4e in de koppeltijdrit (41,7 gemiddeld)... Met ouwelullen bonificatie waren we vast eerste geweest...
Owja, en 8ste in Onderdendam (triathlon) met een strakke looptijd!! (of had ik dat al gemeld?)
Tja, die schaatsers kunnen niet fietsen en bij die studentjes (hoi Tommeke) kunnen ze het ook niet blijkbaarquote:Op maandag 16 september 2013 10:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe wat een verschil. Wij waren ergens achter de middenmoot met 42,6gem. Winnaar 48,6gem
Ja best pittig om die snelheid vast te houden he. Vooral na bochten, als de ene wat harder erdoor gaat dan de ander...dan moet je alweer ff benen stilhouden.quote:Op maandag 16 september 2013 10:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tja, die schaatsers kunnen niet fietsen en bij die studentjes (hoi Tommeke) kunnen ze het ook niet blijkbaar. snelste was iets van 43,8. Het was ook een klein wedstrijdje met 13 mannelijke koppels a/d start. Nu moet ik wel zeggen, dat het toch wel lastig was om echt hard te rijden...
Jammer joh, geen ventieldopjesquote:Op maandag 16 september 2013 12:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Zwarte schoenen, te grote bidons, ventieldopjes....
Die nummers een en twee kunnen echt wel fietsen. Parcours was wel lastig zeker met wind enzo?quote:Op maandag 16 september 2013 10:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tja, die schaatsers kunnen niet fietsen en bij die studentjes (hoi Tommeke) kunnen ze het ook niet blijkbaar. snelste was iets van 43,8. Het was ook een klein wedstrijdje met 13 mannelijke koppels a/d start. Nu moet ik wel zeggen, dat het toch wel lastig was om echt hard te rijden...
Edit: Ik heb wel eens snellere tijden in mijn eentje gereden...
Haphapquote:Op maandag 16 september 2013 12:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die nummers een en twee kunnen echt wel fietsen. Parcours was wel lastig zeker met wind enzo?
Ik was daar trouwens in Fok!Radioshack tenue (meest aero tenue wat ik heb, buiten mijn trisuits). Ik werd alweer een beetje scheef aangekeken door die gesoigneerde TH-ersquote:Op maandag 16 september 2013 12:52 schreef Tommeke het volgende:
Lol
Het is ook lastige discipline. Ik rij liever een solo tijdrit
Ja, dan kon je wat rustiger aan doenquote:Op maandag 16 september 2013 12:52 schreef Tommeke het volgende:
Lol
Het is ook lastige discipline. Ik rij liever een solo tijdrit
Ik dacht dat jij altijd zei dat je heel dik was en blabla. Maar je bent nog slanker dan Okselquote:
quote:Op maandag 16 september 2013 14:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij altijd zei dat je heel dik was en blabla. Maar je bent nog slanker dan Oksel
coole foto, dacht alleen dat je dame was. volg het topic net niet goed genoeg c.q. het topic gaat net te snelquote:
Voor ik begon met fietsen had ik ook wel goeie tieten.quote:Op maandag 16 september 2013 15:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
coole foto, dacht alleen dat je dame was. volg het topic net niet goed genoeg c.q. het topic gaat net te snel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |