Rotor bracketlagers bij mantel voor 45 en 35 euro.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:07 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon, je berekening klopt niet. Rotor bracket lagers zijn duurder en vergeet de bladboutjes niet die je dan ook nog los moet kopen.
Maar Een Rotor crankstel met TA bladen![]()
![]()
![]()
En je wielen opnieuw laten uitlijnen voor een 11speed, volgens eins-zwei.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rotor bracketlagers bij mantel voor 45 en 35 euro.
http://www.mantel-bikeparts.nl/rotor-bb1-race
Ik wil nu niet met die q-rings rijden. Dus kan TA prima. Stijfheid van cranks hou je wel. Mis dat ik straks eens qrings kan gaan proberen, maar kost nogal wat tijd om aan te wennen.
Er deden best veel mee geloof ik?quote:Op donderdag 12 september 2013 23:01 schreef SuperWeber het volgende:
Laatste post:
Koppeltijdrit van gisteren was trouwens nog best pittig... Ik was iets sterker dan mijn maatje... Uitslag is nog niet bekend voor zover ik weet. Gemiddeld ergens tussen de 41.5 en 42 km/h. Volgend seizoen maar overnieuw doen, want ik wilde eik boven de 42 km/h gemiddeld rijden...
Thanks lieverd, trustenquote:Op donderdag 12 september 2013 23:21 schreef Oksel het volgende:
Eens met Buzzje. Je moet het toegeven, voor een of andere ouwe geilnicht die gek is op Thaise dames weet hij wel wat je niet moet doen.
Klopt, daar heb ik mij ook over verbaasd. Wij waren er rechtstreeks naartoe gefietst (werk, moeilijk) en ik dacht eigenlijk dat we wat a/d late kant waren. Staan we voor de brug te wachten, komt de hele bende er net aan fietsen. Stond ik dus ook een beetje te kijken van "Hey, ik had hier 10 man oud. verwacht".quote:Op donderdag 12 september 2013 23:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
Er deden best veel mee geloof ik?
Das balequote:Op donderdag 12 september 2013 23:17 schreef Oksel het volgende:
Oh, gaat het niet door.![]()
Een of andere pannekoek heeft Gerrit van de weg gereden vanavond. Die had z'n fiets aan gort.
Als ik Rotor neem is dat omdat ik de crank van de 11sp force niet zo mooi vind. De rotor is dan compact en gezien ik op het vlakke 39/52 wil moet ik wel TA. Rotor maakt namelijk geen 39/52 met steek 110. Ik zie het probleem niet of je nu TA op rotor zet of op een sram crank zoals jij hebt. Net of die BBB bladen van jouw op Sram wel esthetisch isquote:Op donderdag 12 september 2013 23:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En je wielen opnieuw laten uitlijnen voor een 11speed, volgens eins-zwei.
Maar het is natuurlijk geen porum om TA bladen te monteren op Rotor cranks. Daar zou ik uit esthetisch oogpunt nog maar eens goed over nadenken want het wordt dan wel een beetje een bij elkaar geschraapt geheel, voor de kenners dan.
Er komt geen 11sp der op een 10sp groep. Kan ook niet. Ik ga voor compact, want dat heb ik nog nodig in de bergen. Hoef geen Campaquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:01 schreef kaasplankje het volgende:
Patroon, ik bewonder je creatieve denkvermogen maar ik denk dat je ipv compact net zo goed een dubbel kan nemen met een 29 cassette, 39x29 is toch ook ong. hetzelfde als 34x24?
Hoef je ook niet te klooien met andere bladen kopen voor je compact, een 11 speed derrie op een 10 speed groep zetten etc.
Het heet Campagnolo chorus en 't kost je momenteel 885.-
De 11sp nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:26 schreef kaasplankje het volgende:
En chorus is ook nog es lichter dan Force. Maja je moet het zelf weten natuurlijk.
Heerlijk toch? Leuk dat iedereen ook mee mocht doen.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Klopt, daar heb ik mij ook over verbaasd. Wij waren er rechtstreeks naartoe gefietst (werk, moeilijk) en ik dacht eigenlijk dat we wat a/d late kant waren. Staan we voor de brug te wachten, komt de hele bende er net aan fietsen. Stond ik dus ook een beetje te kijken van "Hey, ik had hier 10 man oud. verwacht".
Het is natuurlijk alleen maar mooi dat er zoveel mensen meedoen.
Er ging ook nog een meisje op haar plaat, maar volgens mij viel de schade mee.
We hebben nog wel onopvallend/luidruchtig geprobeerd ouwe lullen bonificatie seconden te scoren, maar de organisatie had het volgens mij al de druk met het zuipfestijn diezelfde avond...
Valt idd best mee!quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:14 schreef MCH het volgende:
Fiets staat nu bij fietsenmaker t/m woensdag. Lagers in de trapas moeten vervangen worden en verder een flinke beurt. Kost maar 35 euro + lagers zegt hij, is niet duur voor een beurtje.
Haha het is dat ik het hier vertel anders had jij geeb verschil gezienquote:Op donderdag 12 september 2013 23:21 schreef Oksel het volgende:
Eens met Buzzje. Je moet het toegeven, voor een of andere ouwe geilnicht die gek is op Thaise dames weet hij wel wat je niet moet doen.
Ja maar dan wel zonder bladen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
En ook nog 200gr lichtere rotor cranksuper licht met 500gr..
Wat, wie?quote:
700 ong. Zal morgen wel ff kijken. Nu dagje met werk naar Ameland.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een force crankset weegt toch geen 830??
Ik vind dat echt 10 keer mooier dan dat rotording. Smaak natuurlijk. Maar vind t iets strakker. Die rotor vinnik wel erg flamboyant.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Ik zit hier nu gewoon gelijk met een...nee laat maar, ik heb al een reputatie. Maar gewoon voor de nieuwschierigheid, wie is die dame in de OP, is het vanwege de vlag, of de booty? Een fixatie met redheads ofzo?quote:
Dat ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Redheadsquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zit hier nu gewoon gelijk met een...nee laat maar, ik heb al een reputatie. Maar gewoon voor de nieuwschierigheid, wie is die dame in de OP, is het vanwege de vlag, of de booty? Een fixatie met redheads ofzo?
Nee, graag ff naam weghalenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Patroon, ik voel een ontwijking op mijn vraag, is het soms je vriendin op die foto?
eigenlijk best wel mooiquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:56 schreef Patroon het volgende:
Ook best gaaf:
[ afbeelding ]
Dacht dat ze helemaal zwart waren..
Goed hoor, al zal je op de verandering vast wat aan te merken hebbenquote:
Gewoon door blijven trainen en dan kan je volgend jaar een top 3 rijden!quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:35 schreef muzas het volgende:
Lol, ik heb gewoon een 6e tijd op een segment waar meer dan 6 mensen hebben gereden![]()
Waarom is dat seizoen nou bijna overBegin net lekker te fietsen. Hoop op een mooie zonnige herfst.
Dat BBB binnenblad zie je dus bijna niet. Buutenblaad is gewoon Sram hoor. En voor de rest gewoon alles van een en dezelfde groep. En alleen een BBB binnenblad omdat Sram geen 39er compact levert.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik Rotor neem is dat omdat ik de crank van de 11sp force niet zo mooi vind. De rotor is dan compact en gezien ik op het vlakke 39/52 wil moet ik wel TA. Rotor maakt namelijk geen 39/52 met steek 110. Ik zie het probleem niet of je nu TA op rotor zet of op een sram crank zoals jij hebt. Net of die BBB bladen van jouw op Sram wel esthetisch is
Waarom kan wel TA of BBB bladen op Force crank maar niet op Rotor? Of is dat omdat jij dat ook hebt?
Je kent Otto vast wel, wat een baas is dat zeg. Zit aan de Oosterweg.quote:
Nee helaasquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:30 schreef Oksel het volgende:
Hallo? Hebben jullie nu ineens een sociaal leven gekregen ofzo?
Nee ken ik niet. Beetje een chille beunhaas?quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Je kent Otto vast wel, wat een baas is dat zeg. Zit aan de Oosterweg.
Gewoon koersen op je beste wielen man. Een slagje trek je er best wel makkelijk uit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:56 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat het toch wat zonde is om met Shamals op een parcours te fietsen, met groot risico op vallen. het eerste wat sneuvelt zijn je wielen.. Zag ik gister weer. Klein valpartijtje, direct 3 vd 4 wielen kapot.
Denk dat ik mijn Mavic Cosmic Elite's uit m'n crosser haal, daar mijn winter / parcours wielen van maak.
Nee man echt een liefhebber, is ook mechanieker geweest van Brentjens en de Knegt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee ken ik niet. Beetje een chille beunhaas?
Ja heuj. Ik zat nog in de auto na m'n gekkenrit. In m'n eentje 1800 km vanuit midden Zweden naar huis getuft, gisteravond 22 uur daar weg, nu net thuis dus nagenoeg 24 uur in touw. de eerste helft alleen maar pikdonkere slingerwegen door de bossen. En dat alles op liters red bull, espressootjes op de veerboot, en 2 hazenslaapjes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:31 schreef Oksel het volgende:
2,5 uur geen posts in dit topic. Is west-Nederland vergaan ofzo?
We zijn hier idd weggeregend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:33 schreef Oksel het volgende:
Nou, dan blaas ik het topic wel wat leven in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen krantenrekken geraakt?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja heuj. Ik zat nog in de auto na m'n gekkenrit. In m'n eentje 1800 km vanuit midden Zweden naar huis getuft, gisteravond 22 uur daar weg, nu net thuis dus nagenoeg 24 uur in touw. de eerste helft alleen maar pikdonkere slingerwegen door de bossen. En dat alles op liters red bull, espressootjes op de veerboot, en 2 hazenslaapjes.
Tipi ophalen en een flinke kop koffie bij oksel thuis was dus erg welkom voor het laatste uurtje rijden. Nu snel een verloren nachtje inhalen, uitpakken en foto's komen later wel
account van mevrouw kaas, ik was vorig week niet bij Benthuizen. Misschien een lookalike.quote:
Dit keer niet, knap hè!quote:
Je hebt toch wel de geweien meegenomen als trofee? Voor voorop je auto.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit keer niet, knap hè!
Wel 3 elanden
Zal vast, veel gasten op een racert daar in Boskoop Alphen ad Rijn omgeving, ook al was het geen best weer. Ronde Hoep rondje vanuit Delft volgende week nog een keertje.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:54 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
account van mevrouw kaas, ik was vorig week niet bij Benthuizen. Misschien een lookalike.
Da bedoel ik ookquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee man echt een liefhebber, is ook mechanieker geweest van Brentjens en de Knegt.
Ja, dit was goeie training voor een 24 uurs race of ivo_400....quote:
M'n meisje heeft nog bijna 2 weken extra in noorwegen. Ze mag materialen gaan testen voor een paar Scandinavische outdoormerken. Heen hebben we het wel samen gereden, en dat waren gewoon 2 normale ritten verdeeld over een vrijdag en zaterdag. Toch wel iets relaxterquote:
Ziet er kek uit, welke cassette heb je erbij? En moet er nu een andere body op je R3 wielen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:54 schreef Patroon het volgende:
Mooie groep gekocht: https://www.mantel-bikeparts.nl/blog/sram-force-22/
Die groep is weer 350gram lichter dan de Force groep van 2013. Kan niet wachten om de boel te monteren..
Ja, maar dat stel ik uit tot in/na de winter en ff afwachten hoe mijn sollicitaties aflopen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
Nice, en nu nog een bazig wielset?
Waarom ben je zo bang om je wielen stuk te rijden in een koers? Gewoon rijden op je goede wielen, als goed is val je vaker niet dan wel...gewoon goed sturen zonder angstquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die rij jij er toch allemaal af?
Altijd doen! Waarom zijn ze zo goedkoop?? R1 zijn sterker, Elite makkelijker te repareren. Ik zou dan met de R1 gaan koersen en de Elites blijven crossen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
Wil je weten hoe vaak het me is overkomen dat ik een wiel heb stukgereden in bijna 700 wedstrijden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:36 schreef Oksel het volgende:
Kan voor 200 EUR een setje Fulcrum Racing 1 kopen, nieuw. Die kan ik op mijn crosser zetten, of m'n Mavic Cosmic Elite's daarvoor houden. Welke zijn a) sterker, en b) geschikter, en c) makkelijker te repareren bij spaakbreuk?
Hmmm. Ja ik zit nog in orienterende fase... Maar goedkoper dan dat heb ik ze nog niet gezien. Lees alleen wel veel verschillende verhalen over 'heavy riders' op die wielen (en de R5's). Ik wil me geen zorgen maken als ik over de klinkers in zandvoort stuiter...quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:41 schreef eentwee het volgende:
R7 voor ¤99: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
R3 voor ¤269: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
Iets voor Muzas die R3?
Ik ben 95kg (en dalende, ik hoor 85 te wegen, denk ik? met 1m91)quote:If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs).
Jij rijdt hele fietsen kapot.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wil je weten hoe vaak het me is overkomen dat ik een wiel heb stukgereden in bijna 700 wedstrijden?
quote:
Hmm zocht nog wel een goede wielset voor rond de 100.- voor die opbouwfiets van 62cm waar ik mee bezig ben. Helaas zijn deze met Shimano body. En Duitse webshop, dat is zoon gedoe met BTW terugvorderen en zulks.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:41 schreef eentwee het volgende:
R7 voor ¤99: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
R3 voor ¤269: http://www.bike-component(...)-Auslaufmodell-.html
Iets voor Muzas die R3?
Ik ben nog op zoek naar goede trainingswieltjes, voor in de winter en zo. Is dan die Khamsin/F7 wat, of kan ik beter naar Vento/F5? Zit nog wat te twijfelen namelijk.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm zocht nog wel een goede wielset voor rond de 100.- voor die opbouwfiets van 62cm waar ik mee bezig ben. Helaas zijn deze met Shimano body. En Duitse webshop, dat is zoon gedoe met BTW terugvorderen en zulks.
Khamsin/Vento R7/R5 hebben geloof ik identieke naven. Ze hebben onderhousvrije industrielagers, wat imo prima is voor een winterwiel want lekker doorrijden tot het kapot is en dan gewoon nieuw lagertje er in. De lagers die er fabriek af in zitten zijn niet 2 voudig afgedichte SKF lagers, maja wat wil je voor zo'n prijs. Ze rollen goed en de velg is sterk, ik wip de hele dag stoep op stoep af met die khamsins, ze zijn nog keurig rond.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek naar goede trainingswieltjes, voor in de winter en zo. Is dan die Khamsin/F7 wat, of kan ik beter naar Vento/F5? Zit nog wat te twijfelen namelijk.
Tja, als je na een jaar eens voor een naafrevisie gaat zet je er gelijk goede lagers in. Dan ben je klaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef Wombcat het volgende:
Lichter hoeft niet, want trainingswieltjes
Duurzamer is wel handig. Aan de andere kant rijd ik amper als het echt regent, zeker niet in de winter. Maar de weg is wel wat vaker nat en zout is niet zo goed voor je draaiende delen.
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik Muzas was zou ik niet kijken naar een complete wielset maar zelf iets bouwen/laten vlechten.
Zoals bijv:
Hinterradnabe Novatec Road Superlight, ca. 245 Gramm 59,90 ¤
Vorderradnabe Novatec Road Superlight, ca. 79 Gramm 35,90 ¤
Rennradfelge H Plus Son SL42, a. 615 Gramm 2x 75,00 ¤
Spaken erbij, 50.- ofzo.
Alles van die link van Buzz:
http://superlight-bikepar(...)-rim-H-Son-Plus-rims
bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoor ik meer mensen over, nadeel is alleen dat ik echt NUL verstand heb van wielen, laat staan losse onderdelen... En dan is het erg lastig om de juiste onderdelen te selecteren. En ik zou niet weten bij wie of waar ik dat zou kunnen laten bouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |