abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132354930
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:13 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zoals hier boven al gezegd word, doe het aub niet !!!
Ook niet met stenen !! Als je dan toch bang bent knip het piepschuim in de vorm van de steen maar geen complete platen erin !!! ( of smeer kit uit op de bodem )

Ik ken mensen waar hun hele bak overhoop gehaald werd omdat de drijfkracht van die platen zo zwaar is, zodra die omhoog komen kun je gedag tegen je bak zeggen . ( alles overhoop)
Ik heb vroeger wel piepschuim stukjes gebruikt, maar de laatste tijd alleen maar zand en mijn grootste bak was van hout daar had ik helemaal niks onder en toch ruim 200 a 300 kilo steen erin. ;) ( foto staat op pagina 1 eerste post )

- Dus, kleine stukje piepschuim onder de steen zelf als je het echt niet vertrouwt
- bodem goed schoon daarna stenen stapelen.
- dik laag zand dan pas stenen ( als je geen zand gravende vissen hebt )
- betonplex aquarium kopen en je hebt nergens meer last van _O_
- stenen vast kitten aan elkaar en aan de bodem,
- kit op de bodem uitsmeren zodat je een rubberen laagje krijgt en je stenen niet wegglijden !
( ken heel veel mensen die het zo doen )

als je aquarium waterpas staat en je hebt een piepschuimen plaat onder je aquarium ( dus het aquarium zelf staat erop) en je steen weegt niet zwaarder dan 5 a 10 kilo hoef je je echt geen zorgen te maken als hij stabiel staat ;)

Als je grote stukken steen wil stapelen zoals in mijn oude bak, doe dan vooral de wiebeltest, bouw de stenen zoals jij wil en wiebel dan met de losse stenen, als die strak staat en er zit geen beweging in, durf ik voor 98% te zeggen dat het niet zal vallen, zo heb ik 10 tallen bakken gestapeld en nog nooit een kapot aquarium gehad.
Lijkt me onzin. Als je een Polystyreen plaatje gebruikt van een aantal mm op de bodem van je aquarium zal je niks gebeuren. Daarnaast weegt je bodemmateriaal weeg al snel een kilo of 5a10.
Harsen is ook niet nodig aangezien polystyreen geen giftige stoffen/gassen afgeeft. Dus gewoon een dun plaatje polystyreen op de bodem om erger te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')