abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132230675
ik snap het niet. Maar het is sowieso een externe en geen interne
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:33:26 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132232090
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:01 schreef Markster het volgende:

[..]

wauw die pareldanio is mooi zeg!
Die heb ik ook zwemmen, dure maar wel hele mooie visjes. En ze kweken ook nog eens makkelijk, schijnt :).

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:42 schreef Rickario het volgende:

[..]

Is het een pomp of een filter? :P

[..]

Overcapaciteit inderdaad. Maar iedereen gebruikt potfilters. Ik wil daar niet aan en vroeg me af of een fors binnenfilter zoals die 2 die ik noemde ook goed genoeg kan werken :)
Ik zou niet weten waarom niet... Maar ik ben dan ook geen filter-expert :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_132240831
Kan het reptielen topic weer eens niet vinden, maar er zit ook een stukje water bij. Dus past het hier ook wel in ^O^ :Y

pi_132240975
ps het bruine op de aquarium foto's is cocopeat, wat naar de bodem gezonken is. :@
pi_132261568
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:24 schreef Markster het volgende:

[..]

bijna allemaal :P
Wil mijn schooltje iig met mooie kleuren hebben! alleen neons en kardinaaltertra zijn te standaard, die heb ik al gehad :P
Vond mijn vorige schooltje vuurneons ook wel mooi!
mijjn mooiste vis aller tijden was deze:
[ afbeelding ]
Al eens een schooltje van 25 Nannostomus beckfordi gezien? Man/vrouw verhouding 1:3 houden en je wordt getrakteerd op schitterende baltsen. ^O^

Edit: Ik mis deze hobby. Wordt weer eens tijd voor een flinke bak in de kamer
pi_132261797
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:31 schreef Aloria het volgende:
Kan het reptielen topic weer eens niet vinden, maar er zit ook een stukje water bij. Dus past het hier ook wel in ^O^ :Y
En wat voor dieren leven daarin?..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:55:55 #282
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132261865
Prachtig paludarium, Aloria :D.
pi_132263901
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:55 schreef Samzz het volgende:
Prachtig paludarium, Aloria :D.
Dank u ben er ook zeer trots op :@

quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:53 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En wat voor dieren leven daarin?..
Op dit moment rode vuurgarnaaltjes, guppen en 5 vampier krabben. ;)

Er komen nog een aantal hagedisjes en kikkertjes in ;)
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:03:48 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132266605
Zo, nadat ik vd week iets te fanatiek was met het gasbrandertje, en 1 plaat wist te verknallen, ben ik opnieuw begonnen. Ditmaal met goed resultaat. De achterwand heb ik wederom uitgesneden en passend gemaakt. Want ik had met de vorige geen rekening gehouden met de lampen.

Vanmiddag voor de eerste keer in de tegellijm gezet, lekker dik en smeuïg aangemaakt. Er moeten zeker nog wel 2 lagen overheen denk ik. Maar ze liggen nu te drogen :)

Zie hier het resultaat :

Op zich ben ik er best tevreden over :)
Ik moet alleen nog even ergens goede kit vandaan halen en epoxy hars. Her & der op andere fora lees ik dat de epoxy hars niet bij een bouwmarkt te halen is. Waar het dan wel te halen valt, blijft steeds een beetje in het midden. De één heeft het over een speciaalzaak, de ander over een botenzaak.

Heeft één van jullie toevallig ervaring met het maken van een eigen achterwand, en dus een antwoord hebben op de vraag waar ik epoxy hars vandaan kan halen? :)

De speciale aquarium kit hebben ze in ieder geval niet bij de Praxis. Van de week nog maar eens kijken bij de Hornbach of zo.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 21:19:29 #285
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132276185
Iemand trouwens een goede Nederlandse site voor L-nummers?

Ik ben erg gecharmeerd van L271 :) Alleen op planetcatfish.com staat dat ze hout eten :?

Wat zou deze kosten denken jullie?

4045
onlogisch
pi_132277835
Komend weekend moet het filter verschoond, het koolfilter gaat eruit in ruil voor een zak substraatfiltermateriaal. Nu heb ik alleen een vraag waarvan ik mezelf voor de kop sla dat ik daar niet eerder over nagedacht heb: hoe koppel ik het filter af zonder dat het een waterballet wordt? Hebben jullie tips?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_132277972
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Komend weekend moet het filter verschoond, het koolfilter gaat eruit in ruil voor een zak substraatfiltermateriaal. Nu heb ik alleen een vraag waarvan ik mezelf voor de kop sla dat ik daar niet eerder over nagedacht heb: hoe koppel ik het filter af zonder dat het een waterballet wordt? Hebben jullie tips?
je slang dubbevouwen en een tywrap eromheen? :P
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:18:01 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132278934
quote:
5s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:19 schreef onlogisch het volgende:

Ik ben erg gecharmeerd van L271 :) Alleen op planetcatfish.com staat dat ze hout eten :?

[ afbeelding ]
Ik denk rond de 50 euro, of zo. Staat vast op internet wel ergens :).
pi_132280442
quote:
5s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:19 schreef onlogisch het volgende:

[ afbeelding ]
hou er rekening mee dat veel L-nummers niet of lastig te krijgen zijn en behoorlijk duur kunnen zijn.. Duurste die wij ooit hebben gehad was ¤50 voor een visje van 6cm :P
En ze eten inderdaad hout, maar wel heel langzaam. Er moet altijd hout aanwezig zijn.
pi_132291532
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef onlogisch het volgende:

Heeft één van jullie toevallig ervaring met het maken van een eigen achterwand, en dus een antwoord hebben op de vraag waar ik epoxy hars vandaan kan halen? :)

De speciale aquarium kit hebben ze in ieder geval niet bij de Praxis. Van de week nog maar eens kijken bij de Hornbach of zo.
Aquarium kit heb ik bij de gamma of praxis vandaan. Is een tube met een tuinkas erop ( goed kijken erg moeilijk te vinden )

Epoxy hars kun je halen op www.mrboat.nl of naar de lokale reptielenbeurs, maar mrboat heeft een meng verhouding 1 op 2 erg makkelijk voor een beginneling.

suc6
pi_132295319
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef onlogisch het volgende:
Zo, nadat ik vd week iets te fanatiek was met het gasbrandertje, en 1 plaat wist te verknallen, ben ik opnieuw begonnen. Ditmaal met goed resultaat. De achterwand heb ik wederom uitgesneden en passend gemaakt. Want ik had met de vorige geen rekening gehouden met de lampen.

Vanmiddag voor de eerste keer in de tegellijm gezet, lekker dik en smeuïg aangemaakt. Er moeten zeker nog wel 2 lagen overheen denk ik. Maar ze liggen nu te drogen :)

Zie hier het resultaat :

[ afbeelding ]

Op zich ben ik er best tevreden over :)
Ik moet alleen nog even ergens goede kit vandaan halen en epoxy hars. Her & der op andere fora lees ik dat de epoxy hars niet bij een bouwmarkt te halen is. Waar het dan wel te halen valt, blijft steeds een beetje in het midden. De één heeft het over een speciaalzaak, de ander over een botenzaak.

Ziet er op zich wel goed uit, alleen een beetje 'blokkerig' naar mijn smaak. De inkepingen hebben allemaal grofweg dezelfde vorm en er is geen overlap. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Verder heb ik begrepen dat je beglazingskit moet nemen. En die is gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt.

Zelf heb ik kleinere dingetjes (zuignapjes aan een CO2-klok en een steeds losschietend luchtslangetje aan de luchtsteen) vastgelijmd met pattex100%. Is watervast, blijvend flexibel en oplosmiddelvrij. Bevat ook totaal geen zuren en op de verpakking stond specifiek vermeld dat het geschikt was voor in dierenverblijven, aquaria en op producten die met etenswaren in aanraking komen. ik gebruik het zelf bijna overal voor in huis, dus meer waar voor zijn geld dat beglazingskit die je specifiek voor dit doel koopt.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:52:52 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132295576
Ik heb de achterkant niet eens vast gezet. Blijft er prima in staan zonder kit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:01:25 #293
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132302555
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:38 schreef Aloria het volgende:

[..]

Aquarium kit heb ik bij de gamma of praxis vandaan. Is een tube met een tuinkas erop ( goed kijken erg moeilijk te vinden )

Epoxy hars kun je halen op www.mrboat.nl of naar de lokale reptielenbeurs, maar mrboat heeft een meng verhouding 1 op 2 erg makkelijk voor een beginneling.

suc6
Ik ben vanmiddag naar een aquarium speciaalzaak geweest. Die hadden de kit :) Helaas niet de epoxy hars, maar die heb ik dankzij jou bij mrboat.nl besteld. Dank daarvoor ^O^

Maandag is het binnen, maandag en dinsdag insmeren en woensdag erin. :)

Daarna laat ik hem een week draaien, met dagelijks water verversing. Een vraagje : Kan ik er dan al meteen een stuk kienhout bijgooien zodat hij niet meer zo erg het water verkleurd wanneer ik de bak echt op ga starten, of kan ik daar beter mee wachten?
4045
onlogisch
pi_132303452
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik ben vanmiddag naar een aquarium speciaalzaak geweest. Die hadden de kit :) Helaas niet de epoxy hars, maar die heb ik dankzij jou bij mrboat.nl besteld. Dank daarvoor ^O^

Maandag is het binnen, maandag en dinsdag insmeren en woensdag erin. :)

Daarna laat ik hem een week draaien, met dagelijks water verversing. Een vraagje : Kan ik er dan al meteen een stuk kienhout bijgooien zodat hij niet meer zo erg het water verkleurd wanneer ik de bak echt op ga starten, of kan ik daar beter mee wachten?
Ik zou het hout eerst laten uitkoken ( grote pan waar je soep in kookt, op het vuur zetten met hout erin, of alvast water loggen in een grote emmer met water, dan drijft hij ook niet )

Koken deed ik vroeger nu niet meer omdat de bruine kleur ach het staat natuurlijk, als je het niet wilt kun je filteren over actief kool en je hout dus goed uitkoken. ;)

suc6 ermee

ps laat epoxy hars goed drogen minimaal een week !!!!!! Anders gaat het rotten en stinken en dat wil je echt niet geloof mij maar !!! ;)
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:35:25 #295
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132303588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik zou het hout eerst laten uitkoken ( grote pan waar je soep in kookt, op het vuur zetten met hout erin, of alvast water loggen in een grote emmer met water, dan drijft hij ook niet )

Koken deed ik vroeger nu niet meer omdat de bruine kleur ach het staat natuurlijk, als je het niet wilt kun je filteren over actief kool en je hout dus goed uitkoken. ;)

suc6 ermee

ps laat epoxy hars goed drogen minimaal een week !!!!!! Anders gaat het rotten en stinken en dat wil je echt niet geloof mij maar !!! ;)
Oké. Dus per laag 1 week uit laten harden?
4045
onlogisch
pi_132303634
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oké. Dus per laag 1 week uit laten harden?
1 laag is voldoende tenzij je echt tropheus of 1000 pleco's in je bak gaat zetten ;)

gewoon alles netjes insmeren is echt ruim voldoende ^O^

( de volgende dag kun je zien als je stukjes hebt overgeslagen die kun je bijwerken en dan 6 a 7 dagen wachten )
  Moderator zondag 20 oktober 2013 @ 09:15:24 #297
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_132351221
Hebben jullie trouwens ook piepschuim op de bodem liggen om te voorkomen om geen krassen te krijgen in je bodemplaat?

Zo ja een paar vraagjes :

• Kit je die vast aan de onder plaat?

• Smeer je die ook in met epoxyhars?
4045
onlogisch
pi_132351271
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:15 schreef onlogisch het volgende:
Hebben jullie trouwens ook piepschuim op de bodem liggen om te voorkomen om geen krassen te krijgen in je bodemplaat?

Ik zou het wel doen. Vroeger is bij ons in huis eens een steen van een stapel stenen gevallen met als resultaat een kapotte bodemplaat. Dat was voor m'n ouders meteen een reden om te stoppen met de aquarium hobby :')
  zondag 20 oktober 2013 @ 09:54:20 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_132351614
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:15 schreef onlogisch het volgende:

Ik heb dat niet. Maar ik heb dan ook geen stenen of wat dan ook dat de bodem kan beschadigen :).

Lijkt me wel en lijkt me wel...
pi_132354079
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb dat niet. Maar ik heb dan ook geen stenen of wat dan ook dat de bodem kan beschadigen :).

Lijkt me wel en lijkt me wel...
Zoals hier boven al gezegd word, doe het aub niet !!!
Ook niet met stenen !! Als je dan toch bang bent knip het piepschuim in de vorm van de steen maar geen complete platen erin !!! ( of smeer kit uit op de bodem )

Ik ken mensen waar hun hele bak overhoop gehaald werd omdat de drijfkracht van die platen zo zwaar is, zodra die omhoog komen kun je gedag tegen je bak zeggen . ( alles overhoop)
Ik heb vroeger wel piepschuim stukjes gebruikt, maar de laatste tijd alleen maar zand en mijn grootste bak was van hout daar had ik helemaal niks onder en toch ruim 200 a 300 kilo steen erin. ;) ( foto staat op pagina 1 eerste post )

- Dus, kleine stukje piepschuim onder de steen zelf als je het echt niet vertrouwt
- bodem goed schoon daarna stenen stapelen.
- dik laag zand dan pas stenen ( als je geen zand gravende vissen hebt )
- betonplex aquarium kopen en je hebt nergens meer last van _O_
- stenen vast kitten aan elkaar en aan de bodem,
- kit op de bodem uitsmeren zodat je een rubberen laagje krijgt en je stenen niet wegglijden !
( ken heel veel mensen die het zo doen )

als je aquarium waterpas staat en je hebt een piepschuimen plaat onder je aquarium ( dus het aquarium zelf staat erop) en je steen weegt niet zwaarder dan 5 a 10 kilo hoef je je echt geen zorgen te maken als hij stabiel staat ;)

Als je grote stukken steen wil stapelen zoals in mijn oude bak, doe dan vooral de wiebeltest, bouw de stenen zoals jij wil en wiebel dan met de losse stenen, als die strak staat en er zit geen beweging in, durf ik voor 98% te zeggen dat het niet zal vallen, zo heb ik 10 tallen bakken gestapeld en nog nooit een kapot aquarium gehad.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aloria op 20-10-2013 12:22:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')