Die heb ik ook zwemmen, dure maar wel hele mooie visjes. En ze kweken ook nog eens makkelijk, schijntquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:01 schreef Markster het volgende:
[..]
wauw die pareldanio is mooi zeg!
Ik zou niet weten waarom niet... Maar ik ben dan ook geen filter-expertquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:42 schreef Rickario het volgende:
[..]
Is het een pomp of een filter?
[..]
Overcapaciteit inderdaad. Maar iedereen gebruikt potfilters. Ik wil daar niet aan en vroeg me af of een fors binnenfilter zoals die 2 die ik noemde ook goed genoeg kan werken
Al eens een schooltje van 25 Nannostomus beckfordi gezien? Man/vrouw verhouding 1:3 houden en je wordt getrakteerd op schitterende baltsen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:24 schreef Markster het volgende:
[..]
bijna allemaal
Wil mijn schooltje iig met mooie kleuren hebben! alleen neons en kardinaaltertra zijn te standaard, die heb ik al gehad
Vond mijn vorige schooltje vuurneons ook wel mooi!
mijjn mooiste vis aller tijden was deze:
[ afbeelding ]
En wat voor dieren leven daarin?..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:31 schreef Aloria het volgende:
Kan het reptielen topic weer eens niet vinden, maar er zit ook een stukje water bij. Dus past het hier ook wel in![]()
![]()
Dank u ben er ook zeer trots opquote:
Op dit moment rode vuurgarnaaltjes, guppen en 5 vampier krabben.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En wat voor dieren leven daarin?..
je slang dubbevouwen en een tywrap eromheen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Komend weekend moet het filter verschoond, het koolfilter gaat eruit in ruil voor een zak substraatfiltermateriaal. Nu heb ik alleen een vraag waarvan ik mezelf voor de kop sla dat ik daar niet eerder over nagedacht heb: hoe koppel ik het filter af zonder dat het een waterballet wordt? Hebben jullie tips?
Ik denk rond de 50 euro, of zo. Staat vast op internet wel ergensquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:19 schreef onlogisch het volgende:
Iemand trouwens een goede Nederlandse site voor L-nummers?
Ik ben erg gecharmeerd van L271Alleen op planetcatfish.com staat dat ze hout eten
Wat zou deze kosten denken jullie?
[ afbeelding ]
hou er rekening mee dat veel L-nummers niet of lastig te krijgen zijn en behoorlijk duur kunnen zijn.. Duurste die wij ooit hebben gehad was ¤50 voor een visje van 6cmquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:19 schreef onlogisch het volgende:
Iemand trouwens een goede Nederlandse site voor L-nummers?
Ik ben erg gecharmeerd van L271Alleen op planetcatfish.com staat dat ze hout eten
Wat zou deze kosten denken jullie?
[ afbeelding ]
Aquarium kit heb ik bij de gamma of praxis vandaan. Is een tube met een tuinkas erop ( goed kijken erg moeilijk te vinden )quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef onlogisch het volgende:
Heeft één van jullie toevallig ervaring met het maken van een eigen achterwand, en dus een antwoord hebben op de vraag waar ik epoxy hars vandaan kan halen?
De speciale aquarium kit hebben ze in ieder geval niet bij de Praxis. Van de week nog maar eens kijken bij de Hornbach of zo.
Ziet er op zich wel goed uit, alleen een beetje 'blokkerig' naar mijn smaak. De inkepingen hebben allemaal grofweg dezelfde vorm en er is geen overlap. Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:03 schreef onlogisch het volgende:
Zo, nadat ik vd week iets te fanatiek was met het gasbrandertje, en 1 plaat wist te verknallen, ben ik opnieuw begonnen. Ditmaal met goed resultaat. De achterwand heb ik wederom uitgesneden en passend gemaakt. Want ik had met de vorige geen rekening gehouden met de lampen.
Vanmiddag voor de eerste keer in de tegellijm gezet, lekker dik en smeuïg aangemaakt. Er moeten zeker nog wel 2 lagen overheen denk ik. Maar ze liggen nu te drogen
Zie hier het resultaat :
[ afbeelding ]
Op zich ben ik er best tevreden over
Ik moet alleen nog even ergens goede kit vandaan halen en epoxy hars. Her & der op andere fora lees ik dat de epoxy hars niet bij een bouwmarkt te halen is. Waar het dan wel te halen valt, blijft steeds een beetje in het midden. De één heeft het over een speciaalzaak, de ander over een botenzaak.
Heeft één van jullie toevallig ervaring met het maken van een eigen achterwand, en dus een antwoord hebben op de vraag waar ik epoxy hars vandaan kan halen?
De speciale aquarium kit hebben ze in ieder geval niet bij de Praxis. Van de week nog maar eens kijken bij de Hornbach of zo.
Ik ben vanmiddag naar een aquarium speciaalzaak geweest. Die hadden de kitquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:38 schreef Aloria het volgende:
[..]
Aquarium kit heb ik bij de gamma of praxis vandaan. Is een tube met een tuinkas erop ( goed kijken erg moeilijk te vinden )
Epoxy hars kun je halen op www.mrboat.nl of naar de lokale reptielenbeurs, maar mrboat heeft een meng verhouding 1 op 2 erg makkelijk voor een beginneling.
suc6
Ik zou het hout eerst laten uitkoken ( grote pan waar je soep in kookt, op het vuur zetten met hout erin, of alvast water loggen in een grote emmer met water, dan drijft hij ook niet )quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag naar een aquarium speciaalzaak geweest. Die hadden de kitHelaas niet de epoxy hars, maar die heb ik dankzij jou bij mrboat.nl besteld. Dank daarvoor
Maandag is het binnen, maandag en dinsdag insmeren en woensdag erin.
Daarna laat ik hem een week draaien, met dagelijks water verversing. Een vraagje : Kan ik er dan al meteen een stuk kienhout bijgooien zodat hij niet meer zo erg het water verkleurd wanneer ik de bak echt op ga starten, of kan ik daar beter mee wachten?
Oké. Dus per laag 1 week uit laten harden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik zou het hout eerst laten uitkoken ( grote pan waar je soep in kookt, op het vuur zetten met hout erin, of alvast water loggen in een grote emmer met water, dan drijft hij ook niet )
Koken deed ik vroeger nu niet meer omdat de bruine kleur ach het staat natuurlijk, als je het niet wilt kun je filteren over actief kool en je hout dus goed uitkoken.![]()
suc6 ermee
ps laat epoxy hars goed drogen minimaal een week !!!!!! Anders gaat het rotten en stinken en dat wil je echt niet geloof mij maar !!!![]()
1 laag is voldoende tenzij je echt tropheus of 1000 pleco's in je bak gaat zettenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oké. Dus per laag 1 week uit laten harden?
Ik zou het wel doen. Vroeger is bij ons in huis eens een steen van een stapel stenen gevallen met als resultaat een kapotte bodemplaat. Dat was voor m'n ouders meteen een reden om te stoppen met de aquarium hobbyquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:15 schreef onlogisch het volgende:
Hebben jullie trouwens ook piepschuim op de bodem liggen om te voorkomen om geen krassen te krijgen in je bodemplaat?
Zo ja een paar vraagjes :
• Kit je die vast aan de onder plaat?
• Smeer je die ook in met epoxyhars?
Ik heb dat niet. Maar ik heb dan ook geen stenen of wat dan ook dat de bodem kan beschadigenquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:15 schreef onlogisch het volgende:
Hebben jullie trouwens ook piepschuim op de bodem liggen om te voorkomen om geen krassen te krijgen in je bodemplaat?
Zo ja een paar vraagjes :
• Kit je die vast aan de onder plaat?
• Smeer je die ook in met epoxyhars?
Zoals hier boven al gezegd word, doe het aub niet !!!quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb dat niet. Maar ik heb dan ook geen stenen of wat dan ook dat de bodem kan beschadigen.
Lijkt me wel en lijkt me wel...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |