meen je dat? we waren onlangs in schiedam en daar werd ik gek van het geouwehoer in elke sauna.quote:Op maandag 18 november 2013 21:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
de veluwse bron vond ik veel rustiger, maar daar ben ik maar twee keer geweest.
Mijn "vaste" sauna is die in schiedam en die is doorgaans ook relatief rustig. Geen kakelende mensen in stilte ruimtes iig. Soms wel wat vaste bezoekers die in de baden met elkaar zitten te kletsen, maar dat kan ik wel handelen
Oh dat heb ik daar nog nooit gehad, maar aso's blijf je altijd houden iddquote:Op maandag 18 november 2013 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
meen je dat? we waren onlangs in schiedam en daar werd ik gek van het geouwehoer in elke sauna.
vragen om stilte was geen beginnen aan en ik begon zelf te twijfelen of het misschien wel mocht omdat niet in elke sauna aangegeven stond dat je je klep moet houden.
ik heb later aangegeven bij de receptie dat de sfeer meer die van een campingkantine benaderde dan een ruimte om tot rust te komen.
letterlijk dus he? in die ruimte met de infrarood-sauna's zaten twee vrouwen uitgebreid de afsluiting van het campingseizoen te bespreken. wat er allemaal gewassen en opgeborgen was, was luidkeels te volgen.
helaas, niets aan te doen, vond de dame aan de balie. ik ben op zoek naar een betere sauna, waar ze wel hun waffel dicht kunnen houden.
Nou ik herken dat ook niet van Schiedam hoor. Ben daar 1 keer geweest maar geen last gehad van kakelende mensenquote:Op maandag 18 november 2013 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
meen je dat? we waren onlangs in schiedam en daar werd ik gek van het geouwehoer in elke sauna.
vragen om stilte was geen beginnen aan en ik begon zelf te twijfelen of het misschien wel mocht omdat niet in elke sauna aangegeven stond dat je je klep moet houden.
ik heb later aangegeven bij de receptie dat de sfeer meer die van een campingkantine benaderde dan een ruimte om tot rust te komen.
letterlijk dus he? in die ruimte met de infrarood-sauna's zaten twee vrouwen uitgebreid de afsluiting van het campingseizoen te bespreken. wat er allemaal gewassen en opgeborgen was, was luidkeels te volgen.
helaas, niets aan te doen, vond de dame aan de balie. ik ben op zoek naar een betere sauna, waar ze wel hun waffel dicht kunnen houden.
zo ben ik het idd ook niet gewend hoor, maar het lijkt of er door die acties steeds meer van dat zwaluwhoevevolk binnenkomt.quote:Op maandag 18 november 2013 22:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nou ik herken dat ook niet van Schiedam hoor. Ben daar 1 keer geweest maar geen last gehad van kakelende mensenMaar idd erg irritant als mensen hun klep niet dicht kunnen houden. Als ze willen praten dan gaan ze maar naar de kroeg ipv naar de sauna.
Ja, ik heb ervaring met Ryokan. Zie de review LIF / Sauna Reviews Part III. Is al wel 5 jaar geleden, dus misschien dat er inmiddels wat veranderingen zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 22:29 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan regelmatig naar de Veluwse Bron (gisteren toevallig nog) en ik heb daar bijna nooit 'overlast' gehad van andere bezoekers. Bussloo was beduidend anders wat dat betreft, en de Zwaluwhoeve heb ik tot nog toe weten te vermijden.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Sauna Soesterberg, Ryokan in Zutphen of saunapark Epe in Gronau?
quote:Op dinsdag 19 november 2013 07:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Edit: google vertelt me dat het failliet is sinds september. Dan was ik echt bij de laatste loodjes! Er zit daar ook erg veel in de buurt van saunas of lijkt dat maar zo?
Bron?quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:44 schreef stbabylon het volgende:
Over de Zwaluwhoeve BELANGRIJK
De oude eigenaar is failliet. De hele toko is opgekocht door de eigenaar van de Veluwse Bron. Na een aanpassingstijd, ga ik zeer zeker de Zwaluwhoeve weer proberen. Alle verhalen van mensen van voorheen, zijn wat mij betreft null and void. Tijd om het weer een kans te geven.
Of je neemt het gewoon voor waarheid aan..quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bron?
Ik zag zondag wel een auto van de Zwaluwhoevegroep staan bij de Veluwse Bron.
Maar hoe weet je wat wel een goede is? Toch vaak proberenquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:45 schreef Luigi het volgende:
Ik begrijp maar niet waarom mensen zichzelf zo graag blijven pesten met middelmatige sauna's. Ga dan 1 of 2 keer minder per jaar en kies een echt leuke sauna uit.
tja, mijn moeder woont bijna om de hoek van thermen holiday. ik combineer een bezoekje aan de sauna met mijn moeder, die dan mijn kind bezighoudt tot hij door zijn vader opgehaald wordtquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:45 schreef Luigi het volgende:
Ik begrijp maar niet waarom mensen zichzelf zo graag blijven pesten met middelmatige sauna's. Ga dan 1 of 2 keer minder per jaar en kies een echt leuke sauna uit.
Hoe kan je nou failliet zijn als je elke dag BOMvol zitquote:Op dinsdag 19 november 2013 08:44 schreef stbabylon het volgende:
Over de Zwaluwhoeve BELANGRIJK
De oude eigenaar is failliet. De hele toko is opgekocht door de eigenaar van de Veluwse Bron. Na een aanpassingstijd, ga ik zeer zeker de Zwaluwhoeve weer proberen. Alle verhalen van mensen van voorheen, zijn wat mij betreft null and void. Tijd om het weer een kans te geven.
Zo'n bon krijg je anders wel bij superveel dingen, denk dat heel veel mensen daar komen op actiesquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan je nou failliet zijn als je elke dag BOMvol zitNee, gewoon overgenomen dus, de buit was binnen.
Maar die willen ook allemaal eten&drinken en eventueel een behandeling, massage of slippers/badjas/handdoeken. Levert allemaal geld op.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo'n bon krijg je anders wel bij superveel dingen, denk dat heel veel mensen daar komen op acties
Als je een goed lopende toko hebt, wordt je niet zo maar overgenomen. Maar goed, het zal allemaal wel, dat is detail werk. Mijn punt was en is dat de Zwaluwhoeve niet meer de Zwaluwhoeve zal zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar die willen ook allemaal eten&drinken en eventueel een behandeling, massage of slippers/badjas/handdoeken. Levert allemaal geld op.
Ik vond het volk in de Zwaluwhoeve echt 10x beter dan in Elysium. Daar ga ik echt nooit meer heen, ook al was het iets minder druk dan de Zwaluwhoeve.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef Burdie het volgende:
Hopelijk blijft het vakantieveilingvolk voortaan ook weg dan.
Ze zullen echt niet zomaar hun marketingstrategie omgooien. Ik denk dat het een successvolle strategie was en goed dat er verschillende soorten sauna's met verschillend publiek cq doelgroepen bestaan.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:23 schreef Burdie het volgende:
Hopelijk blijft het vakantieveilingvolk voortaan ook weg dan.
Nouja, als half vakantieveilend Nederland regelmatig bij de Zwaluwhoeve zit, en er kennelijk toch noodzaak is voor het bedrijf om zich te laten overkopen door een grote concurrent, dan lijkt me dat het bedrijf daarmee wellicht niet de meest rendabele businesscase heeftquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:03 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Ze zullen echt niet zomaar hun marketingstrategie omgooien. Ik denk dat het een successvolle strategie was en goed dat er verschillende soorten sauna's met verschillend publiek cq doelgroepen bestaan.
En iedereen kan zelf kiezen welke sauna het beste bij hem of haar past toch?
en deze keer staat er op nu.nl openlijk dat er ex-werknemers zijn die wijzen naar de eigenaar.....quote:Op maandag 9 december 2013 00:03 schreef KaheemSaid het volgende:
Opnieuw brand in de sauna van Peize, inmiddels voor de vijfde keer. Dit keer is volgens rtvnoord de bamboesauna afgebrand.
Pyromaantje spelen in je eigen saunacomplex is misschien wat onhandigquote:Op maandag 9 december 2013 08:45 schreef simmu het volgende:
en deze keer staat er op nu.nl openlijk dat er ex-werknemers zijn die wijzen naar de eigenaar.....
Maar dit was het nieuwe deel, waarom zou je daar verzekeringsgeld voor willen vangen? Kan je beter een oud deel vernietigen.quote:Op maandag 9 december 2013 16:56 schreef Greys het volgende:
Lekker elke keer van het verzekeringsgeld de boel opknappen.
Valt idd totaal niet meer op hoor
verzekerde waarde hoger dan de daadwerkelijke kosten?quote:Op maandag 9 december 2013 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dit was het nieuwe deel, waarom zou je daar verzekeringsgeld voor willen vangen? Kan je beter een oud deel vernietigen.
K*T, ik wilde posten "Als ze dicht zijn met Pasen, Pinksteren, Kerst en Oud&Nieuw", maar dan zijn ze ook gewoon open zie ikquote:Op maandag 9 december 2013 19:23 schreef oLexie het volgende:
Spijtig dat de Zwaluwhoeve zo gigantisch druk is, vond het best een fijne sauna maar door die drukte wil ik er eigenlijk niet terug naartoe.
Zijn er dagen/dagdelen dat het rustig is daar?
Zou het dan extra druk zijn denk je? Met oud en nieuw lijkt mij wel lekker om naar de sauna te gaan eigenlijk gezien we dan ook een hotel hebben in de buurt. Heb alleen niet weer zin om hutje mutje in die sauna's en baden te zitten.quote:Op maandag 9 december 2013 19:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
K*T, ik wilde posten "Als ze dicht zijn met Pasen, Pinksteren, Kerst en Oud&Nieuw", maar dan zijn ze ook gewoon open zie ik
Ja ik denk dat het dan juist extra druk is, omdat iedereen vrij heeft. Bij veel sauna's hoef je nooit te reserveren, maar in de Kerstvakantie juist wel.quote:Op maandag 9 december 2013 19:40 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zou het dan extra druk zijn denk je? Met oud en nieuw lijkt mij wel lekker om naar de sauna te gaan eigenlijk gezien we dan ook een hotel hebben in de buurt. Heb alleen niet weer zin om hutje mutje in die sauna's en baden te zitten.
Ik snap dat het een bedrijf is en geld moet binnenrollen maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze geen vol=vol policy hebben. Ik zou best wat meer betalen als ik daar gewoon rustig(er) kan vertoeven.
en dan gelden ook de meeste kortingsacties nietquote:Op maandag 9 december 2013 19:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het dan juist extra druk is, omdat iedereen vrij heeft. Bij veel sauna's hoef je nooit te reserveren, maar in de Kerstvakantie juist wel.
bij nieuwbouw kun je de aannemer/bouwer de schuld geven of het op een constructie fout gooien.quote:Op maandag 9 december 2013 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dit was het nieuwe deel, waarom zou je daar verzekeringsgeld voor willen vangen? Kan je beter een oud deel vernietigen.
's avonds is het eigenlijk wel vaak behoorlijk rustig. Veel mensen gaan rond 6 uur weer naar huis. Of ze eten in het restaurant daar tussen 6 en 8 en dan is het ook minder druk in de sauna's.quote:Op maandag 9 december 2013 19:23 schreef oLexie het volgende:
Spijtig dat de Zwaluwhoeve zo gigantisch druk is, vond het best een fijne sauna maar door die drukte wil ik er eigenlijk niet terug naartoe.
Zijn er dagen/dagdelen dat het rustig is daar?
"vandaag hebben we als opgieting: spiritusquote:Op maandag 9 december 2013 15:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pyromaantje spelen in je eigen saunacomplex is misschien wat onhandig
Jamaar je hebt er toch niks aan?quote:Op maandag 9 december 2013 21:26 schreef z80 het volgende:
[..]
bij nieuwbouw kun je de aannemer/bouwer de schuld geven of het op een constructie fout gooien.
bij een gedeelte dat er al langer staat gaat dit niet.
quote:Op donderdag 12 december 2013 10:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
"vandaag hebben we als opgieting: spiritus"
Oh wacht...
![]()
whehehehequote:Op donderdag 12 december 2013 10:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
"vandaag hebben we als opgieting: spiritus"
Oh wacht...
![]()
Buslooquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:48 schreef Chicolate het volgende:
Komende maand zijn mijn beide ouders jarig, en daarom willen we ze als kinderen een 'ontspannen dagje' kado doen. Idee is toegang tot de sauna, een behandeling, bij voorkeur ook de lunch en eventueel een overnachting. Net wat luxer dan ze voor zichzelf zouden doen (daarom is het een kadootje). Maar nu is de grote vraag, waar? Ze gingen in het verleden redelijk vaak naar de wat kleinere sauna's, dus een 'rustige' sauna, maar met veel verschillende keuzes zou leuk zijn.
Iemand goed advies? Dus 'groot maar rustig' complex met veel keuze, binnen 2 uur rijden vanaf Hilversum, eventueel met overnachting.
Ik wilde net eraan toevoegen 'men lijkt hier heel enthousiast over Busloo, kan je daar een beetje goed parkeren'?quote:
Sauna en hotel delen een redelijk grote parkeerplaatsquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik wilde net eraan toevoegen 'men lijkt hier heel enthousiast over Busloo, kan je daar een beetje goed parkeren'?
Top! Ik ga het voorleggen aan de restquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sauna en hotel delen een redelijk grote parkeerplaats
het friese woud? ik weet alleen niet of dat binnen die 2 uur valt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:48 schreef Chicolate het volgende:
Komende maand zijn mijn beide ouders jarig, en daarom willen we ze als kinderen een 'ontspannen dagje' kado doen. Idee is toegang tot de sauna, een behandeling, bij voorkeur ook de lunch en eventueel een overnachting. Net wat luxer dan ze voor zichzelf zouden doen (daarom is het een kadootje). Maar nu is de grote vraag, waar? Ze gingen in het verleden redelijk vaak naar de wat kleinere sauna's, dus een 'rustige' sauna, maar met veel verschillende keuzes zou leuk zijn.
Iemand goed advies? Dus 'groot maar rustig' complex met veel keuze, binnen 2 uur rijden vanaf Hilversum, eventueel met overnachting.
Vond het daar ook niet prettig, veel te druk, beetje Zwaluwhoevegevoel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:42 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik vind bussloo nou niet echt een rustige sauna eerlijk gezegd. Zeker in de weekenden overbevolkt
quote:Vanaf maart 2012 heeft Wellness Centre de Thermen een sauna welke je met je badkleding aan kunt bezoeken. Bij binnenkomst kun je kiezen of je gekleed of ongekleed in de sauna wilt. Sinds de verbouwing hebben we namelijk 2 volledig gescheiden gedeeltes.Een gedeelte voor de geklede gasten en een gedeelte voor de ongeklede gasten.
Voor de geklede sauna gelden dezelfde openingstijden als de ongeklede sauna.
De geklede sauna is dagelijks geopend van:
Maandag t/m donderdag van 10:00 tot 23:30 uur
Vrijdag en zaterdag van 10:00 t/m 24:00 uur
Zondag van 10:00 tot 22:30 uur.
Hmm, mij leek het juist wel relaxt als je ook gewoon grote zwembaden, whirpools e.d. had, en daarnaast ook een lekkere massage kon krijgen. Bij 'dethermen' kan ik de zwembaden nou niet echt ontdekken. Sanadome lijkt mij meer een zwembad inderdaad, waar je ook sauna's hebt. Die sauna's vind ik opzich niet heel interessant, de massages daarentegen wel.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:10 schreef Isabeau het volgende:
vaak. Meestal is het een dinsdag oid. Je zou ook naar Sanadome in Nijmegen kunnen; is meer een soort zwembad, maar die hebben ook
Tijd dat ze leert dat er niks engs aan isquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:07 schreef Badeendt het volgende:
Volgende week zijn mijn vriendin en ik allebei een dagje vrij. Dit gebeurt niet heel vaak, dus leek het ons leuk om eens naar een sauna te gaan. Ik heb alleen wel het volgende probleem, mijn vriendin wil alleen gaan tijdens een verplichte badkledingdag. Weet iemand of er er volgende week vrijdag (27 dec.) er bij een sauna een badkledingdag is?
Er is ook niks engs aan, alleen die eerste keer is wel een enorme drempel lijkt me.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:25 schreef stbabylon het volgende:
Tijd dat ze leert dat er niks engs aan is
Absoluut, maar die wordt niet lager door in je badpak te gaan zitten zweten (bah).quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is ook niks engs aan, alleen die eerste keer is wel een enorme drempel lijkt me.
Mij interesseert het ook niks, maar zij is meer bang voor de 'ouwe vieze mannetjes'. Ik denk dat we er maar gewoon heen moeten gaan, en dat ze er maar hardhandig achter komt dat het niks bijzonders isquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Absoluut, maar die wordt niet lager door in je badpak te gaan zitten zweten (bah).
Meer vieze mannetjes op de badkleding dagen is mijn vermoeden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:53 schreef Badeendt het volgende:
[..]
Mij interesseert het ook niks, maar zij is meer bang voor de 'ouwe vieze mannetjes'. Ik denk dat we er maar gewoon heen moeten gaan, en dat ze er maar hardhandig achter komt dat het niks bijzonders is
In de sauna ga je op je handdoek zitten of liggen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:56 schreef Badeendt het volgende:
Maar ik ben nu wel even benieuwd naar de manier waarop het er in een zo'n Therme aan toe gaat. Is het zo dat je in de sauna gewoon een handdoek omhoudt? Zwemmen en whirpool's daar ga je dan wel naakt in?
Kan iemand mij uitleggen wat een beetje normaal is? En wat is de gemiddelde leeftijd zo'n beetje? Wij zelf zijn beiden 22 jaar namelijk.
Over het algemeen heb je gewoon de hele dag je badjas aan. Alleen als je in een sauna ben dan ga je dus op je handdoek liggen of zitten. En in zwembaden/whirlpools/stoombaden ben je gewoon naakt. Leeftijden lopen echt uiteen, gemiddelde leeftijd ligt denk ik rond de 35-40, maar er zijn ook genoeg jongeren (twintigers) en ouderen (zelfs tachtigers)quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:56 schreef Badeendt het volgende:
Maar ik ben nu wel even benieuwd naar de manier waarop het er in een zo'n Therme aan toe gaat. Is het zo dat je in de sauna gewoon een handdoek omhoudt? Zwemmen en whirpool's daar ga je dan wel naakt in?
Kan iemand mij uitleggen wat een beetje normaal is? En wat is de gemiddelde leeftijd zo'n beetje? Wij zelf zijn beiden 22 jaar namelijk.
Idd, ik heb de rest van de dag dus mijn badjas aan. En ik heb ook meerdere handdoeken, 1 grote om op te liggen, 1 voor het zwemmen/douchen en dan 1 droge die ik bewaar om me mee af te drogen als we naar huis gaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:34 schreef Leipo666 het volgende:
ik gebruik de handdoek om mijn zweet op te vangen in de sauna's: die wil ik niet om mij heen hebben de rest van de dag....
Daarom heb ik twee grote handdoeken mee: 1 voor in de sauna en 1 om om me heen te slaanquote:Op dinsdag 17 december 2013 15:34 schreef Leipo666 het volgende:
ik gebruik de handdoek om mijn zweet op te vangen in de sauna's: die wil ik niet om mij heen hebben de rest van de dag....
Oh, zijn we iig niet de enigequote:Op dinsdag 17 december 2013 15:20 schreef xuryah het volgende:
[..]
In de sauna ga je op je handdoek zitten of liggen.
Buiten de sauna kan je in je badjas lopen of met handdoek om.
Gemiddelde leeftijd is toch wel rond de 40 denk ik? Ik ben zelf ook 22 en heb vaak t idee dat ik de jongste ben :p maar er zitten ook wel een aantal jonge mensen tussen hoor.
Ok, thanks voor de info. Zal het eens duidelijk tegen mijn vriendin zeggen hoe het er aan toegaat, misschien dat ze dan wel overstag gaat. Het is inderdaad echt een drempel, en volgens mij valt het uiteindelijk allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Over het algemeen heb je gewoon de hele dag je badjas aan. Alleen als je in een sauna ben dan ga je dus op je handdoek liggen of zitten. En in zwembaden/whirlpools/stoombaden ben je gewoon naakt. Leeftijden lopen echt uiteen, gemiddelde leeftijd ligt denk ik rond de 35-40, maar er zijn ook genoeg jongeren (twintigers) en ouderen (zelfs tachtigers)
Ik ben zelf bijna 27 en ga vanaf mijn 18e al regelmatig naar de sauna. Maar ik zou me daar niet druk om maken om die leeftijden, want je gaat er voor je zelf heen
de leeftijd van de bezoekers hangt van de sauna en tijdstip af.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:56 schreef Badeendt het volgende:
Het maakt ons niet uit waar het in Nederland is, gezien mijn vriendin een auto heeft van de zaak waarmee onbeperkt gratis mee gereden mag worden. We komen uit regio Amersfoort, maar zijn die bewuste vrijdag 's ochtends nog in Bad Bentheim, dus misschien iemand die daar een mooi complex weet te zitten?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:04 schreef z80 het volgende:
[..]
de leeftijd van de bezoekers hangt van de sauna en tijdstip af.
in Nijmegen komen veel studenten en in nederasselt meer gezinnen met kinderen.
de badjas gebruik ik enkel om vanuit de kleedruimte naar de sauna te lopen. 1 grote handdoek gaat mee voor in de sauna om op te liggen/zitten. sommige mensen proberen de hele tijd iets om zeg heen te hebben. waarom weet ik ook niet, zonder is fijner en makkelijker.
Als je toch in Bad Bentheim bent dan zou ik hierheen gaan:quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Badeendt het volgende:
[..]
Het maakt ons niet uit waar het in Nederland is, gezien mijn vriendin een auto heeft van de zaak waarmee onbeperkt gratis mee gereden mag worden. We komen uit regio Amersfoort, maar zijn die bewuste vrijdag 's ochtends nog in Bad Bentheim, dus misschien iemand die daar een mooi complex weet te zitten?
Ik ben ooit naar iets in Bad Bentheim geweest en dat zou dat best kunnen zijn! Was erg mooiquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:15 schreef Sylvana het volgende:
Als je toch in Bad Bentheim bent dan zou ik hierheen gaan:
http://www.wellnesselect.nl/bad-bentheim/#.UrB4cvTuKYU
Al is dat dan wel weer ongekleed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |