abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131086672

Wat is Netflix?
Netflix is een betaalde on-demand streamingdienst voor films en TV-series.
Dit zijn over het algemeen films en series van minimaal twee jaar oud.

Hoeveel kost het?
Netflix kost € 7,99 per maand.
Voor dit bedrag kun je op twee apparaten gelijktijdig onbeperkt films kijken.
Je kunt tot zes apparaten koppelen tegen een meerprijs.
De eerste maand is gratis.

Wat is het huidige aanbod?
Een selectie van het huidige aanbod voor Nederland is te vinden op: https://signup.netflix.com/browseselection
Het volledige overzicht is alleen na aanmelden in te zien.

Nieuwe films/series
De websites Flixfilms en Netflix Netherlands houden bij welke films en series recent zijn toegevoegd.

Hoe kan ik betalen?
Via iDeal (automatische incasso) of credit card.

Abonnementsduur
Een abonnement is per maand op te zeggen.

Hoe is de kwaliteit?
Netflix biedt 1080p video en Dolby Digital 5.1 audio. De kwaliteit en resolutie hangt af van de gebruikte apparatuur (zie verderop) en de verbinding. Netflix gebruikt de Microsoft VC-1-codec en een bitrate van 2,6 Mbit/s tot 3,8 Mbit/s. Een lagere bitrate wordt automatisch gekozen, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.
Een voorkeur kan worden ingesteld op: https://account.netflix.com/VideoQuality

Wat is Super HD?
Super HD is gelijk aan 1080p maar gebruikt tot 5 Mbit/s bandbreedte voor een scherper beeld.
Niet alle apparatuur/besturingssystemen ondersteunen Super HD.
Daarnaast dient de provider Super HD te ondersteunen.
Kijk op https://signup.netflix.com/superhd om dit te controleren.

Welke apparaten zijn te gebruiken?
• TV - afhankelijk van merk/type
• Blu-ray-speler - afhankelijk van merk/type

• Amazon Kindle Fire
• Amazon Kindle Fire HD (720p)
Android 2.2+
Apple TV (720p/1080p, min. tweede generatie)
iPad (480p)
iPhone (480p)
iPod Touch (480p)
• Mac OS X (Intel processor, OS X 10.4.8+, 1080p)
• Nintendo 2DS
• Nintendo 3DS
• PlayStation 3 (1080p Super HD)
• PlayStation Vita
• Western Digital TV Live Plus [2010] (720p)
• Western Digital TV Live [2011 derde generatie] (1080p)
• Western Digital TV Play (1080p)
• Wii (480p)
• Wii U (1080p Super HD / ook via Gamepad)
• Windows (1080p Super HD)
• Windows Phone (720p)
• XBOX 360 (720p, Gold LIVE noodzakelijk)

Amerikaanse Netflix
Er zijn verschillende mogelijkheden om de Amerikaanse Netflix catalogus te kunnen gebruiken.
www.tunlr.net
www.unblock-us.com

[ Bericht 10% gewijzigd door Aether op 15-09-2013 21:01:56 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_131086679
Ik heb een opzet voor een OP gemaakt.
Iemand suggesties, aanvullingen e.d.?
pi_131086723
Misschien hoe de Amerikaanse catalogus gebruikt kan worden. Aanbod in NL is nu erg marginaal. Zo'n 20-40 films per genre max.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_131086743
Ik kijk wel hoe het loopt qua aanbod. Voorlopig kan ik wel even vooruit met in ieder geval Arrested Development en House of Cards.

En toevallig had ik al een WD TV Live dus het werkt prima.
pi_131086750
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:29 schreef ssebass het volgende:
Misschien hoe de Amerikaanse catalogus gebruikt kan worden. Aanbod in NL is nu erg marginaal. Zo'n 20-40 films per genre max.
www.tunlr.net
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:34:38 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131086783
quote:
werkt dat betrouwbaar met zo'n gratis toko?

Ik kijk al dik een jaar via Unblock-US 3 dollar per maand.
pi_131086930
Aanrader: Derek

Sinds vandaag beschikbaar, is ook een Netflix origineel. Bedacht en gemaakt door Rickey Gervais, je weet wel, van The Office. Dit is een heel ander soort serie, maar het mockumentary idee is wel aanwezig. Alleen de pilot gezien, maar belooft veel goeds :)
pi_131086974
quote:
Is dit niet gewoon een soort proxy opzetten? Dacht dat er een andere mogelijkheid was. Heb nu gewoon een account van de Nederlandse Netflix.
pi_131086978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

werkt dat betrouwbaar met zo'n gratis toko?

Ik kijk al dik een jaar via Unblock-US 3 dollar per maand.
Gisteravond werkte het gewoon goed stabiel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 12 september 2013 @ 09:47:33 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131086999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gisteravond werkte het gewoon goed stabiel.
^O^

'k ben benieuwd of dat op lange termijn ook zo is. Dan ga ik dat ook doen namelijk ;)

Waarom kijken mensen zowiezo naar de Nederlandse Netflix als het aanbod zo mariginaal is t.o.v. de amerikaanse? 5 dollar per maand daar
Hier 8 euro 8)7
pi_131087029
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

'k ben benieuwd of dat op lange termijn ook zo is. Dan ga ik dat ook doen namelijk ;)

Waarom kijken mensen zowiezo naar de Nederlandse Netflix als het aanbod zo mariginaal is t.o.v. de amerikaanse? 5 dollar per maand daar
Hier 8 euro 8)7
Kijk nu alleen even omdat het gratis is. Wilde het aanbod zien en kijken hoe het werkt. Opzeggen staat al geagendeerd ;) Zie ik dan wel of het bevalt.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:49:41 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131087039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:48 schreef ssebass het volgende:

[..]

Kijk nu alleen even omdat het gratis is. Wilde het aanbod zien en kijken hoe het werkt. Opzeggen staat al geagendeerd ;) Zie ik dan wel of het bevalt.
ic ic.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:51:08 #13
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_131087057
quote:

[..]

^O^

Hier 8 euro 8)7
aanbod ga ik wel vanuit dat dat nog wel meer gaat worden, ( hoe meer leden hoe meer aanbod)
plus alles is gewoon netjes nederlands ondertiteld.

ik vin het niet erg om die 8 euri per maand te betalen, betere tv heb je in nederland niet ( met heel die commerciele ruk zenders van tegenwoordig)
mee bekant vangde gin haas.
pi_131087155
quote:

[..]

^O^

Hier 8 euro 8)7
Het is net een dag live, laat ze eerst maar eens met beperkte content beginnen. als het na 3 maanden nog steeds tegenvalt vallen er vanzelf wel abonnees weg. Het is nog te vroeg om commentaar op het aanbod te hebben vind ik.

Daarbij vind ik het wel prettig dat ik nu iig zonder vals adres kan betalen voor Netflix, mijn vrouw kijkt wel graag nederlandse content en voor de rest switch ik wel naar de US-versie zolang de NL variant nog wat tegenvalt qua content.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131087231
quote:

[..]

^O^

Hier 8 euro 8)7
Je vergelijkt een dienst die al jaren in de VS actief is met die net een dag live is. De kosten zijn in de VS $8 ex. btw en het aanbod was toen ze daar begonnnen ook niet zo uitgebreid.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:03:02 #16
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131087257
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:01 schreef Aether het volgende:

[..]

Je vergelijkt een dienst die al jaren in de VS actief is met die net een dag live is. De kosten zijn in de VS $8 ex. btw en het aanbod was toen ze daar begonnnen ook niet zo uitgebreid.
dat begrijp ik allemaal wel, ik wil er alleen mee zeggen dat er een veel betere variant beschikbaar is...
pi_131087325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:03 schreef RaymondK het volgende:

[..]

dat begrijp ik allemaal wel, ik wil er alleen mee zeggen dat er een veel betere variant beschikbaar is...
ze beginnen altijd met weinig content in een nieuw land; eerst infrastructuur testen daarna content uitbreiden.

http://www.radio1.nl/item(...)vers-over-de-plannen
pi_131087484
quote:

[..]

^O^

Hier 8 euro 8)7
Hoe werkt dat dan? Je moet je toch ook registeren of geef je dan gewoon een vals adres op in de US? Kun je trouwens ook met je NL'se account icm unblock-us/tunlr amerikaanse content bekijken?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  donderdag 12 september 2013 @ 10:16:39 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131087538
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ze beginnen altijd met weinig content in een nieuw land; eerst infrastructuur testen daarna content uitbreiden.

http://www.radio1.nl/item(...)vers-over-de-plannen
was dat wel zo in de UK?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 12 september 2013 @ 10:18:38 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131087580
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:14 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Je moet je toch ook registeren of geef je dan gewoon een vals adres op in de US? Kun je trouwens ook met je NL'se account icm unblock-us/tunlr amerikaanse content bekijken?
Je maakt een amerikaans account aan, en geeft als adres idd. bijv. de Mac D op Times Square op of zo.
Uiteindelijk betaal je met je credit card.
pi_131087581
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:14 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Kun je trouwens ook met je NL'se account icm unblock-us/tunlr amerikaanse content bekijken?
Ja, zie tunlr.net
pi_131087646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Je maakt een amerikaans account aan, en geeft als adres idd. bijv. de Mac D op Times Square op of zo.

of je maakt een nederlands account aan en voert de tunrl dns-en in op je xbox/ps3 en je hebt amerikaanse content.
pi_131087667
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:18 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ah zo, jammer dat ik geen credit card heb :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  donderdag 12 september 2013 @ 10:22:46 #24
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131087674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

of je maakt een nederlands account aan en voert de tunrl dns-en in op je xbox/ps3 en je hebt amerikaanse content.
ja nu dus wel.
2jr geleden kende niemand Netflix uberhaupt nog, toen moest het wel zo.
pi_131087717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

was dat wel zo in de UK?
Ja, er waren alleen meer eigen Britse series beschikbaar.
Er was ook al concurrentie van Amazon en Sky (en er is inmiddels minstens één nieuwe concurrent) die een stuk duurder waren (Ł6 vs. Ł10 IIRC).
  donderdag 12 september 2013 @ 10:26:33 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131087767
voorlopig is netflix iig niets voor mij, het is geen vervanging voor mijn wekelijkse downloadgedrag.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131087832
Ik ga het toch maar niet doen, vind het aanbod op dit moment gewoonweg te laag. Maar ik lees hier ook iets over de US versie die goedkoper is en een veel groter aanbod heeft, dat is dan wel weer het overwegen waard. Ondertiteling heb ik nu ook al nooit dus die zal ik verder niet missen.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:31:42 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_131087887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:26 schreef Maanvis het volgende:
voorlopig is netflix iig niets voor mij, het is geen vervanging voor mijn wekelijkse downloadgedrag.
Hoe weet je dat als je het niet probeert?
pi_131088012
quote:
De nieuwste series/films zul je sowieso niet vinden bij Netflix.
Dat is in de VS ook zo.
pi_131088036
quote:
Het is ook meer iets voor erbij denk ik, niet als vervanging. Maar het US aanbod vind ik toch erg groot. Of heb je dat nog niet geprobeerd?
pi_131088077
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

ah zo, jammer dat ik geen credit card heb :P
kan ook met ideal / automatische incasso.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja nu dus wel.
2jr geleden kende niemand Netflix uberhaupt nog, toen moest het wel zo.
Dan is de oplossing van nu toch relevanter?

Ik had het eerst via Tunnelbear lopen op de pc; ook een leuke oplossing maar daarvoor moest ik nog moeite doen met een vals adres enzo.
pi_131088250
  donderdag 12 september 2013 @ 10:50:32 #33
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_131088335
quote:
Ik vind het voornaamste voordeel dat ik op deze wijze nieuwe series leer kennen :) Dat is met downloaden toch wat lastiger.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_131088462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het voornaamste voordeel dat ik op deze wijze nieuwe series leer kennen :) Dat is met downloaden toch wat lastiger.
precies, heb gisteren 2 docu's gekeken die ik anders niet had aangezet alleen daarvoor is het al leuk.
  donderdag 12 september 2013 @ 11:08:56 #35
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131088762
quote:
zullen ze wel pijn in hun buik hebben nu,al die kabelproviders, die voor 5 euro per film lopen aan te bieden :') _O-
  Admin donderdag 12 september 2013 @ 11:10:53 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131088803
Die providers hebben wel de nieuwste titels. Ook iTunes rekent bijvoorbeeld een paar euro voor, om maar een titel te noemen, Iron Man 3. En die heeft Netflix niet, dus er is wel concurrentievoordeel aan beide kanten. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 12 september 2013 @ 11:14:12 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131088889
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoe weet je dat als je het niet probeert?
genoeg gelezen hier ;)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 12 september 2013 @ 11:15:34 #38
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_131088932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

zullen ze wel pijn in hun buik hebben nu,al die kabelproviders, die voor 5 euro per film lopen aan te bieden :') _O-
Het ergste van die prijs vind ik dat het SD kwaliteit is. Wil je HD, dan betaal je nog meer, of erger nog, het is er niet eens. Ik ben best bereid om 5 euro te betalen voor die paar keer dat ik een film wil kijken, maar dan wil ik wel de beste audio- en videokwaliteit. Mijn internetverbinding kan dat wel aan.
pi_131089009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

genoeg gelezen hier ;)
Ik denk juist dat ik er iets (iets, dus) minder van ga downloaden. Tuurlijk, de paar series waar ik op bij ben en die echt top of the bill zijn (Dexter, Game of Thrones, Boardwalk Empire, etc) zal ik blijven binnen trekken maar nieuwe dingen ontdekken via Netflix gaat denk ik ook wel wat uurtjes kosten ;). Zag echt al heel veel 'altijd al willen zien' spul voorbij komen gisteren.
  donderdag 12 september 2013 @ 11:18:43 #40
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131089036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:10 schreef Breuls het volgende:
Die providers hebben wel de nieuwste titels. Ook iTunes rekent bijvoorbeeld een paar euro voor, om maar een titel te noemen, Iron Man 3. En die heeft Netflix niet, dus er is wel concurrentievoordeel aan beide kanten. :)
mja, ik kijkgewoon alles een half jaar of een jaar later. is het ook nieuw voor mij ;)
voor m'n netflix tijd haalde ik altijd van die 3 voor 5 euro dvd's, liep ik 5jr achter ;) :P ik had d'r geen last van ;)

maar goed, daar heb je dan nog wel een voordeel idd.
pi_131089040
Ook maar even een abonnement genomen en moet zeggen dat ik het aanbod films wel magertjes vind. Het meeste heb ik dan ook al gezien. Voor de series daarentegen is dit toch wel heerlijk hoor. *O* Ik hou mijn account sowieso nog wel om ook te kijken hoe het filmaanbod wordt uitgebreid. Ik kijk overigens via mijn xbox dus kan niet in de Amerikaanse database.
pi_131089091
  Admin donderdag 12 september 2013 @ 11:23:01 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131089160
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:18 schreef Luigi het volgende:

Zag echt al heel veel 'altijd al willen zien' spul voorbij komen gisteren.
Dat had ik ook en dat is voor mij voldoende meerwaarde. For now. Ik verwacht wel regelmatig uitbreiding van het aanbod. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_131089164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:18 schreef Lemsterr het volgende:
Ook maar even een abonnement genomen en moet zeggen dat ik het aanbod films wel magertjes vind. Het meeste heb ik dan ook al gezien. Voor de series daarentegen is dit toch wel heerlijk hoor. *O* Ik hou mijn account sowieso nog wel om ook te kijken hoe het filmaanbod wordt uitgebreid. Ik kijk overigens via mijn xbox dus kan niet in de Amerikaanse database.
Dat kan wel.
dashboard -. systeem -> instellingen -> netwerk.
DNS aanpassen naar de adressen in http://tunlr.net/get-started/

et voila
  donderdag 12 september 2013 @ 11:27:00 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131089298
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik denk juist dat ik er iets (iets, dus) minder van ga downloaden. Tuurlijk, de paar series waar ik op bij ben en die echt top of the bill zijn (Dexter, Game of Thrones, Boardwalk Empire, etc) zal ik blijven binnen trekken maar nieuwe dingen ontdekken via Netflix gaat denk ik ook wel wat uurtjes kosten ;). Zag echt al heel veel 'altijd al willen zien' spul voorbij komen gisteren.
ik wou geen nieuwe dingen ontdekken, ik wou gewoon op een legale manier kijken wat ik nu al keek.
Een gedicht over Maanvis
pi_131089375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:18 schreef Lemsterr het volgende:
Ik kijk overigens via mijn xbox dus kan niet in de Amerikaanse database.
Kan wel, is pas een paar keer gezegd al. :P

edit : spuit 11
pi_131089445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik wou geen nieuwe dingen ontdekken, ik wou gewoon op een legale manier kijken wat ik nu al keek.
Ligt er aan wat je kijkt maar daar zitten gewoon grenzen aan. Bijv. GoT is van HBO, die kun je in NL legaal kijken door HBO On Demand te nemen, dan heb je maximaal een dag vertraging geloof ik. Op een bepaald nivo zul je altijd versnippering houden. Wat de meeste mensen willen, gaat nooit gebeuren denk ik. Apple is er destijds wel heel ver mee gekomen door voor iTunes met álle maatschappijen aan tafel te zitten. Maar dat ook alleen in Amerika, in Europa moet je soms wel met 10 partijen aan tafel om 1 film te kunnen aanbieden.
pi_131089455
Wellicht nog een leuke voor de OP; tracker van de nieuwe content in Nederland:

http://www.flixfilms.nl/
pi_131089478
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je kijkt maar daar zitten gewoon grenzen aan. Bijv. GoT is van HBO, die kun je in NL legaal kijken door HBO On Demand te nemen, dan heb je maximaal een dag vertraging geloof ik. Op een bepaald nivo zul je altijd versnippering houden. Wat de meeste mensen willen, gaat nooit gebeuren denk ik. Apple is er destijds wel heel ver mee gekomen door voor iTunes met álle maatschappijen aan tafel te zitten. Maar dat ook alleen in Amerika, in Europa moet je soms wel met 10 partijen aan tafel om 1 film te kunnen aanbieden.
Europa is dan ook een ramp voor dit soort diensten, dat zie je bij Spotify ook heel duidelijk.
Albums waarbij 1 of 2 tracks ontbreken omdat de rechten bij een andere maatschappij liggen bijv.
pi_131089550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Europa is dan ook een ramp voor dit soort diensten, dat zie je bij Spotify ook heel duidelijk.
Albums waarbij 1 of 2 tracks ontbreken omdat de rechten bij een andere maatschappij liggen bijv.
Yups. Is destijds ook heel duidelijk door partijen als Apple gezegd, Europa is een ramp wat dat betreft (en het is dan ook amper aan een bedrijf als Netflix te wijten, het is iig geen onwil ofzo).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')