Dat verbaasde mij ook.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Is er eindelijk camping tv, heeft SBS het niet. Dit is een gemiste kans voor John de Mol.
bronquote:Rel rond DWDD-panellid
Boekhandelaar Monique Burger, vast panellid bij De Wereld Draait Door voor de rubriek Boek van de Maand, is middelpunt van een flinke rel. Burger schreef voor vaktijdschrift Boekblad een column waarin ze zich verwondert over het soort mensen dat bij haar winkel in Amsterdam het Droomboek komt afhalen. ,,Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien”, aldus de eigenaresse van De Nieuwe Boekhandel in Bos en Lommer. Het stukje levert haar een vloedgolf aan kritiek op.
Burger is zich naar eigen zeggen rot geschrokken van de mensen die het gratis boek komen afhalen dat speciaal voor koning Willem-Alexander is samengesteld. Tot haar verbazing zouden dat opvallend vaak mensen zijn die het niet breed hebben. ,,Dit is echte armoede, zoals ik het eigenlijk nooit zie.”
Het Droomboek is te verkrijgen tegen inlevering van een speciale bon, terwijl in de zaak van het DWDD-panellid alleen gepind kan worden. Volgens Burger hebben armere mensen vaak geen pinpas. Daardoor werd ze voorheen nooit met armoede geconfronteerd, zo beseft ze zich nu. ,,Ik ben er niet rouwig om, moet ik eerlijk zeggen. Door onze keuze voor pin-only hebben we – onbewust – een heel fatsoenlijk publiek ‘gecreëerd’, waarmee het aangenaam werken is, waarmee een goed rendement te behalen is.”
Burger heeft het dan ook maar zwaar met de toeloop van deze ‘armoedzaaiers.’ Maar: ,,Soms heb ik zo verschrikkelijk veel plezier dat ik, buiten het zicht van de klanten, naar de keuken moet rennen om te lachen. Dat ook weer.”
De column wordt op sociale media als Facebook en Twitter massaal veroordeeld. Veel mensen vinden het stukje elitair, uit de hoogte en wereldvreemd. Ook is de tekst ronduit beledigend, zo oordelen velen.
Overigens kan Burger haar borst nat maken. Het loopt dusdanig storm voor het Droomboek dat het Nationaal Comité Inhuldiging daarom 200.000 boeken heeft bijbesteld. Voorlopig is ze dus nog niet verlost van haar 'nieuwe klandizie.'
quote:'De Tostifabriek'
'De Tostifabriek’ is een levende installatie waarin de relatie tussen onszelf en ons voedsel inzichtelijk gemaakt wordt. Op een oud fabrieksterrein in Amsterdam worden alle ingrediënten die nodig zijn voor een simpele tosti van begin tot het bittere eind geproduceerd. Koeien voor de kaas, varkens voor de ham en graan voor het brood.
Het project is begonnen met zes vrienden die wel in waren voor een artistiek, agrarisch en maatschappelijk experiment. Met behulp van crowdfunding door ‘voordekunst’, bijdragen van sponsoren en adviezen van bakkers, boeren en slagers heeft een team van twintig vrijwilligers ervoor gezorgd dat vandaag de eerste tosti voor ¤ 25 verkocht wordt.
Aan tafel tostibakkers van het eerste uur Sascha Landshoff en Vera Bachrach. Alle vrijwilligers zijn ook in de studio. Wat hebben ze geleerd van het project? De slacht van de twee varkens leidde tot heftige reacties, het team werd zelfs met de dood bedreigd. Eten ze voortaan alleen nog tosti’s kaas?
De ideale muziekavond van Acda & de Munnik
Vanavond nemen we de ideale muziekavond van Acda & de Munnik door. Welke muziekfilm, welke documentaire, welk concert, welke optredens, welk interview willen ze op tv laten zien als ze het voor het zeggen hebben? Houden Acda & de Munnik eigenlijk meer van klassiek of juist van keiharde rock? En liever een documentaire of een live-dvd? Vorig seizoen gingen Guus Meeuwis, Blaudzun, Triggerfinger, Leo Blokhuis, The Golden Earring, Racoon, Carice van Houten en Mart Smeets hen voor. Beluister De Ideale Muziekavond van vorig seizoen terug via Spotify
De Staatquote:Ingezonden brief Poetin: Philippe Remarque en Kysia Hekster
Een vreemde actie van de Russische president Poetin: hij sprak in een ingezonden brief in The New York Times de Amerikanen toe. Hij waarschuwt de VS om niet zonder goedkeuring van de VN in Syrië in te grijpen, dat zorgt volgens hem alleen maar voor verdere escalatie. Hij verwijt de VS agressiviteit door altijd maar de wapens te willen oppakken. Als de VS toch doorgaan zonder goedkeuring, zou dat wel eens het einde van de VN kunnen betekenen.
Is dit misplaatste arrogantie van Poetin? Of is het juist de VS die zich arrogant opstelt als politieagent van de wereld? En waar blijft het onomstotelijke bewijs dat Assad daadwerkelijk achter de gifgasaanvallen zit en niet de rebellen? Of probeert Poetin de Amerikaanse burgers, moe van alle oorlogen, voor zijn karretje te spannen?
We bespreken de brief en de mogelijke gevolgen met Philippe Remarque, voormalig correspondent in Moskou én Washington D.C., en met Kysia Hekster, ook voormalig correspondent in Moskou.
Muziek: De Staat
Het nieuwe album ' I_CON' van De Staat verschijnt op 16 september. Vanavond spelen ze een nummer van dat album bij DWDD.
Ik heb het vermoeden dat ze het hier heel verschillig niet over gaan hebben.quote:,Ik ben er niet rouwig om, moet ik eerlijk zeggen. Door onze keuze voor pin-only hebben we – onbewust – een heel fatsoenlijk publiek ‘gecreëerd’, waarmee het aangenaam werken is, waarmee een goed rendement te behalen is.”
Het zou ze sieren als ze dat wél deden. Arme mensen mogen dus geen boeken lezen van die mevrouw.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ze het hier heel verschillig niet over gaan hebben.
Dat niet alleen: dat deze mensen er 'arm' uitzagen hoeft niet te zeggen dat ze het ook waren. Ook een hele grote fout als je in een winkel werkt natuurlijk.lquote:Op donderdag 12 september 2013 18:48 schreef BlueMage het volgende:
Arme mensen mogen dus geen boeken lezen van die mevrouw
Ze stonken ook.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat niet alleen: dat deze mensen er 'arm' uitzagen hoeft niet te zeggen dat ze het ook waren. Ook een hele grote fout als je in een winkel werkt natuurlijk.l
Kan iemand aub ff checken of hij/zij wel Ned 1 en 3 kan ontvangen (analoog)quote:Op donderdag 12 september 2013 19:33 schreef SwiffMeister het volgende:
Ontvangen jullie wel nederland 3 op je TV?
Ik krijg op alle 3 de publieke zenders Nederland 2 te zien :S
Ik kijk trouwens analoog
Kijk even wat ik verder schrijf.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat niet alleen: dat deze mensen er 'arm' uitzagen hoeft niet te zeggen dat ze het ook waren. Ook een hele grote fout als je in een winkel werkt natuurlijk.l
En hard.quote:
Ja sorry, stond er ook inderdaadquote:Op donderdag 12 september 2013 19:36 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Kijk even wat ik verder schrijf.Sterker nog in ken wel een aantal mensen die toch heel behoorlijke banen hebben maar zich nog steeds niet al te "netjes" kleden.
Je kijkt zeker nooit nieuwsuur maar altijd Hart van Nederland als je dat niet wist.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:37 schreef GGMM het volgende:
Ik was niet van plan te kijken, maar nu wil ik graag weten wie Kysia is.
Bij één snap ik 't echt niet, kerel heeft altijd ongewassen kleren aan maar ja die zit volgens mij ergens in een kamertje alleen allemaal ingewikkelde dingen te berekenen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja sorry, stond er ook inderdaadEn die ken ik ook wel. Zelfs met vies vet haar
Onnodig dit.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je kijkt zeker nooit nieuwsuur maar altijd Hart van Nederland als je dat niet wist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |